Vi der venter på storken!

JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf JoyNips » 31. maj 2016, 18:46

Lige pt ville jeg også holde lidt øje med zika-virus...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 31. maj 2016, 18:53

Jeg var glad for vi var på afslapningsferie da jeg var gravid, for jeg sov snildt 15 timer i døgnet, og havde konstant kvalme når jeg var vågen. Afslapning var hvad jeg havde brug for, ville ikke kunne have klaret en ferie med en masse oplevelser.

Og så selvfølgelig kig på Zika som stort set er alle spændende steder. Jeg og kæresten blev inviteret på ferie i et zika-område, så nu har jeg bare at blive gravid når vi går glip af en ferie :lol:
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 31. maj 2016, 19:06

godtnavn skrev:Jeg var glad for vi var på afslapningsferie da jeg var gravid, for jeg sov snildt 15 timer i døgnet, og havde konstant kvalme når jeg var vågen. Afslapning var hvad jeg havde brug for, ville ikke kunne have klaret en ferie med en masse oplevelser.

Og så selvfølgelig kig på Zika som stort set er alle spændende steder. Jeg og kæresten blev inviteret på ferie i et zika-område, så nu har jeg bare at blive gravid når vi går glip af en ferie :lol:


Jeg vil også gerne bare to uger til en hvid sandstrand. Men kæresten kan ikke ligge stille, så der skal være en del at se også :lol:

Jeg holder meget øje med zika virussen, men lige nu ser det i følge ssi ud til at det er syd og mellem Amerika, samt nogle lande i Oceanien.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 31. maj 2016, 20:02

FruDulle skrev:Hvad med Bali og Singapore/Kuala Lumpur? Thailand med strand og Bangkok? Så er der lidt af begge dele. Men US roadtrip er heller ikke dumt.


Enig! Rejse for Søren S_imse!!

(Men nu er jeg også hovedløs og bookede sommerferien tilbage i november og tænkte først bagefter over, at jeg kunne risikere at have termin midt i ferien, hvis vi fik bid :blush2: )
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 31. maj 2016, 20:06

Sgu egentlig lidt deprimerende nu jeg tænker over det at tænke på, at da jeg i november sad og tænkte " Guuuuud, jeg kommer til at være gravid på vores sommerferie - bare jeg ikke er for langt til vandrutchebaner"... Og så sidder man her 7 måneder senere og må indse, at man ikke er (eller formentlig bliver) gravid inden turen :( øv for Søren!
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 31. maj 2016, 20:23

vi droppede vores ferie til London i år da jeg ikke kunne overskue en storby som nygravid. Ville slet ikke føle jeg ville få set alt det jeg ville hvis jeg var så træt konstant.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 31. maj 2016, 22:37

MyGirl skrev:Sgu egentlig lidt deprimerende nu jeg tænker over det at tænke på, at da jeg i november sad og tænkte " Guuuuud, jeg kommer til at være gravid på vores sommerferie - bare jeg ikke er for langt til vandrutchebaner"... Og så sidder man her 7 måneder senere og må indse, at man ikke er (eller formentlig bliver) gravid inden turen :( øv for Søren!


Jeg tænkte præcis det samme! Gik rigtig og dagdrømte, og vi sad på stranden sidste år og sagde næste år, så render jeg rundt med tyk mave på dette tidspunkt :rulle: Nu er man ultra heldig, hvis man får lov til at have morgenkvalme på stranden.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 31. maj 2016, 22:46

Yaiii.. PPP, held og lykke :klap:

Godtnavn: krydser fingre for at alt er, som det skal være :)

Æble: åh, hvor jeg forstår og føler din smerte :( Det er så pisse hårdt og uretfærdigt. Samtidig får man det dårligt over, at føle som man gør. Jeg er sikker på, at I snart har en lille spire der holder ved :ae:

S_imse: Jeg VED bare, at jeg bliver monster dårlig, når jeg bliver gravid, så jeg ville absolut intet planlægge. Men hvis jeg ikke ville få det sådan, synes jeg det lyder ret fantastisk med en babymoon. Krydser selvfølgelig fingre for at der er bid :kryds:

Marigold:Det lyder virkelig ikke rart med brystsmerterne :( Er ked af at du har det så hårdt lige nu :( Sender en kæmpe krammer til dig :ae:

Marionetta: Ihhh det lyder spændende. Rigtig meget held og lykke :D
2
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 31. maj 2016, 22:59

Jeg var til opstartssamtale på den private fertilitetsklinik i dag :D Det var den sødeste og sjoveste læge, som vi var inde hos. Han lød super positiv og optimistisk, og var fuldstændig enig i, at vi skulle starte på IUI-H med lavdosis hormoner. Så det starter vi på i næste cyklus, da jeg i dag er på dag 7 (eller 8, den er jo snart 1 om natten :lol: ). Jeg skal have lavet en gennemskylning af mine æggeledere på torsdag, og så er vi good to go. Han bad mig om ikke at gå hjem og google 'indgrebet'. Jeg var lige ved at svare TOO LATE :lol: da jeg har googlet ALT om fertilitet og fertilitetsbehandling :genert:

Så nu er det snart nu! :banan:

Desuden har jeg også sendt min mand til akupunktur. Han har allerede været der to gange :) Akupunktøren mener, at han kan "reparere" sædkvaliteten i løbet af 2-3 måneder. Det vil jeg gerne se :lol:
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 1. jun 2016, 05:36

Uh det går stærkt herinde, kan ikke følge med når jeg ikke har været herinde i nogle dage :)
Så held og lykke til alle, uanset om I venter på prøver, svar, ikke-mens eller andet spændende :)

Jeg er gået ind i ÆL ugen, og tester hver eftermiddag. Den er ikke positiv endnu, men forventer også først at den bliver det omkring torsdag/fredag. I mellemtiden sørger vi for udskiftning af sædbasserne og har sex hver anden dag.
Man kan sige meget om det her projekt, men det får da sparket gang i sexlivet igen efter det har været ret så sløjt siden vores søn kom til verden for 17 måneder siden. Faktisk også inden, da jeg havde bækkenløsning i graviditeten.
Så det er da ret godt, men faktisk også lidt stressende, da overskuddet nogle dage kan ligge på et ret lille sted med fuldtidsjobs hos os begge og en krudtugle der løber på væggene.

Jeg er de sidste to dage vågnet med mega hovedpine, som har hængt ved hele dagen. Når jeg tænker over det, så var det lige sådan omkring denne tid i sidste cyklus. Oplever i andre grum hovedpine inden ÆL?
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 1. jun 2016, 05:42

Jeg tog en test selvom jeg kan mærke at mens er lige på trapperne, jeg ved faktisk ikke hvorfor, men den var ganske som forventet bragende negativ :(
Så nu skal mens bare komme, så jeg kan få bestilt tid til en hsg undersøgelse, så jeg snart kan blive sendt videre i systemet....
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 1. jun 2016, 08:48

Melder mig ikke formelt ind endnu, da spiralen ikke kommer ud før til sensommer/efterår, men vil lige høre jer herinde:

Hvordan er det nu ift. "forberedelse"...? Hvis nu jeg planlægger/ønsker at blive gravid i sptember/oktober (første gang var det en smutter i første cyklus, så vi håber på, at det vil gå lige så nemt 2. gang :D, skal/kan jeg så gøre noget allerede nu? Tænker mest ift. kosttilskud, øvelser (jeg er nok ikke kommet heeeelt i form efter første fødsel :genert: - nu kan det vist bare ikke helt kaldes babyvægt længere :lol: )...

(Også postet i skruktråden, men der er nok en del "eksperter" herinde, tænker jeg :kys:)
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 1. jun 2016, 10:40

HappyPaww skrev:Melder mig ikke formelt ind endnu, da spiralen ikke kommer ud før til sensommer/efterår, men vil lige høre jer herinde:

Hvordan er det nu ift. "forberedelse"...? Hvis nu jeg planlægger/ønsker at blive gravid i sptember/oktober (første gang var det en smutter i første cyklus, så vi håber på, at det vil gå lige så nemt 2. gang :D, skal/kan jeg så gøre noget allerede nu? Tænker mest ift. kosttilskud, øvelser (jeg er nok ikke kommet heeeelt i form efter første fødsel :genert: - nu kan det vist bare ikke helt kaldes babyvægt længere :lol: )...

(Også postet i skruktråden, men der er nok en del "eksperter" herinde, tænker jeg :kys:)


Generelt anbefales det at man begynder at tage folinsyre, så snart man tænker på at gå i gang. :)
1
03.05.2017 :lun:
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 1. jun 2016, 11:45

Nu er mens kommet, og jeg har ringet rundt en time for at få tid til hsg undersøgelse, men ingen har ledige tider - det er da deprimerende :puke:
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 1. jun 2016, 11:57

S_imse skrev:Nu er mens kommet, og jeg har ringet rundt en time for at få tid til hsg undersøgelse, men ingen har ledige tider - det er da deprimerende :puke:


øv :ae:
0
03.05.2017 :lun:

Tilbage til "Graviditet"