Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 8. mar 2016, 20:52

PinkPowerPrincess skrev:Åh altså Bøtte :kram: Hvis jeg var dig ville jeg nok starte i fertilitetsbehandling, nu og ikke om 4 mdr+, hvis jeg altså havde pengene. Der er trods alt 38% chance for, ikke bare at blive gravid, men at det ender med et levende født barn i hvert reagensglas forsøg. Det er jo også en hård proces, men i det private går det hurtigt, så man forhåbentlig ikke skal vente så længe på at stå med en lille en.


Altså gynækologen vil jo ikke afvise os hvis vi vil have ivf behandling nu, men han synes det var overflødigt, når der ikke er nogen fysisk årsag til at graviditet udebliver. Og han vil anbefale at vi starter med insemination.

Og i princippet er jeg kun i gang med 3. cyklus siden sidste abort, så så længe er det heller ikke. Det er mere fordi processen har trukket ud over 1 år snart fordi vi jo har oplevet to aborter.
Men vi venter heller ikke 4 måneder. Det kan jeg godt mærke.

Selvfølgelig vil jeg bruge de 40.000 som ivf koster, på at få et barn mere, men inden vi kaster os ud i det føler jeg vi er nødt til at give det et par forsøg mere på den naturlige måde. Efter huskøb, rørskade og bryllup på mindre end to år er vores opsparing ikke specielt stor mere.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 8. mar 2016, 20:57

Hvis vi ikke planlægger sex og jeg ikke testede for æl blev jeg formentlig aldrig gravid. Min æl har ligget i min mands arbejdsweekend/periode siden august. Og vi har ikke lyst-sex i de 5 dage eftersom min mand står op kl 3. Og S sover først omkring kl 20, hvor min mand også helst vil i seng. Så det skal planlægges.
Denne gang falder æl dog rigtigt, hvis den kommer i morgen, hvor min mand har sidste fridag.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2016, 21:05

Bøtte du må undskylde hvis det lød som jeg mente du bare skulle tænke på noget andet, det var kun ment som hvis du kom så langt at du overvejede p-piller, fordi så tænker jeg en lilel chance som man ikke tænker over, netop fordi den er lille, måske er bedre end ingen chance.

Vi er jo bare heldige herhjemme at kæresten selv bestemmer arbejdstider (tildels, men det er ret fleksibelt) og jeg er på orlov, og så har vi intet barn, så det er jo nemt for os, jeg forstår godt det ikke er sådan for alle :) Så var altså kun hvis du nåede så langt som skrevet overfor, det var ikke ment som et "tænk på noget andet" mere et "en lille chance er bedre end ingen" :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 8. mar 2016, 21:24

Jeg tog det ikke sådan :kys:

Jeg er bare ked af det og opgivende I tiden. Og sur over det ikke bliver vores tur.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 8. mar 2016, 21:27

Godtnavn: Før pb havde vi kun sex 1-2 gange om ugen. Det var det vi havde overskud til, da især min kæreste arbejder utroligt meget. Vi er begge sådan nogle der skal have mulighed for at slappe af og komme i stemning for rigtig at have lyst. Under pb har det bare lagt et utroligt pres at vi vidste at vi blev nødt til at knalde, og at årsagen til det var noget så teknisk og usexet at vi skulle blive gravide. Min kæreste sagde tit "skal du nu insemineres igen". Og så har det bare været stressende at det skulle presses ind hver 2. dag uanset hvor travlt vi havde, for det skulle i hvert fald ikke være det der gjorde at vi ikke blev gravide, og den udeblevne graviditet er jo også en stress faktor (skruen uden ende). Og det endte også med at jeg stort set aldrig fik noget ud af det, fordi det skulle gå hurtigt og der var fokus på at min kæreste skulle komme, så jeg skulle bare ligge krop til, og det var ikke altid lige behageligt. Altså nu skal det ikke lyde som om jeg blev voldtaget-ish vel, for jeg var jo også selv interesseret i "at blive insemineret", og eftersom min kæreste led af præstations angst (gjorde han ellers aldrig før pb), så var jeg bare glad hvis det kunne lade sig gøre.

Bøtte: Det kan jeg godt se.. Sådan helt objektivt kan jeg sagtens se at i burde vente lidt og så starte med inseminering. Ved ikke hvordan statistikken er ift. graviditet og insemination vs. reagensglas, men kunne godt tænke mig at vide det.. Jeg håber det bare er en dårlig dag du har (jeg skifter også mellem at se sort og være håbefuld over pb.) Men hvis du bliver ved med at synes det er virkelig hårdt (hvilket jeg også godt kan forstå), så ville jeg nok gå i gang med fetilitetsbehandling noget før, og det er du så også selv kommet frem til, så ingen kloge ord her egentlig :P Bare et virtuelt kram!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 8. mar 2016, 21:34

Det ved jeg heller ikke noget om. Men jeg synes bare at det er lidt forkert af os at tage det sidste skridt og gå fuldt i behandling, når det kun er tålmodigheden der fejler noget.
Vi ved jo at jeg kan blive gravid og også at jeg kan holde på et foster (i hvert fald i 35 uger), så pt er det vist kun min tålmodighed der er noget galt med.

Den har det altid ekstra slemt når mine veninder melder graviditet ud. Har netop gættet graviditet nummer 5, siden vi mistede første gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 07:03

Ingen æl i dag. Medmindre monitoren driller igen. Synes den lever lidt sit eget liv ind i mellem.
Tror vi venter med sex til i morgen så, med sex søndag, tirsdag og torsdag burde vi være dækket ind.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 09:37

FruDulle skrev:Forstår dig godt
Bøtte
Jeg var også meget modløs efter min abort i sommer. Det går heldigvis bedre nu og har gjort det de sidste 3-4 mdr ift mod og håb om graviditet. Men man får da de dage hvor det hele bare virker umuligt og det hele kan være lige meget. Det er nogle dumme dage :(
Hvad med alm. hormonbehandling og så hjemmerul? Det koster kun medicinen og gyn kan administrere og scanne.

PinkPowerPrincess
pligtsex er bare dødens pølse.

Marioneta
det er fanme sjovt at du køber sæd online. Hvordan virker det og hvordan inseminerere man? Er det bare et rør man stikker op og så kører det?


Hver scanning koster jo 500 og en køretur på 40 min hver vej.
Men igen der er jo ingenting fysisk i vejen, kun manglende tålmodighed.

Det rammer hårdt fordi min veninde meddelte at hun er gravid. Da vi startede var hun stadig på barsel og slet ikke klar til nummer to. Men i den tid vi har prøvet, har hun altså nået at blive klar OG blive gravid. Det minder mig bare om hvor længe vi har brugt på det her ude der er sket noget dom helst.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 09:42

FruDulle skrev:Jeg spekulerer over hvad jeg skal stille op ift økonomi og en forhåbentlig barsel. Det er lidt rodet lige nu herhjemme. Vi skal til udlandet igen, men ved ikke hvornår. Nu, til sommer, til næste sommer, slutningen af næste år. Alt er åbent. Og det er rimelig svært at finde noget arbejde på deltid og så forvente en god barselsøkonomi også. Så jeg overvejer faktisk om jeg skal starte på en uddannelse som varer et par år, den kan jeg nå at færdiggøre og så er der SU hele perioden også nemlig. Og uddannelse kan man altid bruge noget mere af.


Det lyder fornuftigt med en uddannelse. Kan du evt. bygge videre på den du har?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:21

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:Forstår dig godt
Bøtte
Jeg var også meget modløs efter min abort i sommer. Det går heldigvis bedre nu og har gjort det de sidste 3-4 mdr ift mod og håb om graviditet. Men man får da de dage hvor det hele bare virker umuligt og det hele kan være lige meget. Det er nogle dumme dage :(
Hvad med alm. hormonbehandling og så hjemmerul? Det koster kun medicinen og gyn kan administrere og scanne.

PinkPowerPrincess
pligtsex er bare dødens pølse.

Marioneta
det er fanme sjovt at du køber sæd online. Hvordan virker det og hvordan inseminerere man? Er det bare et rør man stikker op og så kører det?


Hver scanning koster jo 500 og en køretur på 40 min hver vej.
Men igen der er jo ingenting fysisk i vejen, kun manglende tålmodighed.

Det rammer hårdt fordi min veninde meddelte at hun er gravid. Da vi startede var hun stadig på barsel og slet ikke klar til nummer to. Men i den tid vi har prøvet, har hun altså nået at blive klar OG blive gravid. Det minder mig bare om hvor længe vi har brugt på det her ude der er sket noget dom helst.


virkelig? Hos en helt alm gynækolog? Anede ikke at man betalte for den slags.

Men ja, forstår godt det med utålmodigheden og især når andre så melder sig på banen. Der kom lige 5 andre på een gang næsten lige efter min abort i min meget søde fb fertilitetsgruppe. Det var ret hårdt.


Når det er i fertilitetsøjemed gør det. Man kan jo slet ikke få hjælp til det mere, når man har et barn i forvejen.

Jeg har slet ikke tal på hvor mange der er blevet gravide, mens vi har prøvet. Men 4 af mine nærmeste er i hvert fald. Den ene har sågar født.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:27

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:
FruDulle skrev:virkelig? Hos en helt alm gynækolog? Anede ikke at man betalte for den slags.

Men ja, forstår godt det med utålmodigheden og især når andre så melder sig på banen. Der kom lige 5 andre på een gang næsten lige efter min abort i min meget søde fb fertilitetsgruppe. Det var ret hårdt.


Når det er i fertilitetsøjemed gør det. Man kan jo slet ikke få hjælp til det mere, når man har et barn i forvejen.

Jeg har slet ikke tal på hvor mange der er blevet gravide, mens vi har prøvet. Men 4 af mine nærmeste er i hvert fald. Den ene har sågar født.


Jeg anede ikke at man betalte for relativt alm undersøgelser hos gyn selv. Vi var selv i overvejelser om jeg bare skulle stimuleres og så lave hjemmerul og det ville gyn gerne være med på. Men han sgade ikk noget om at betale for scan osv.


Jeg kan ikke få en henvisning så derfor betaler vi alt selv.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:37

Det kan jeg godt forstå. Det kunne være rart at komme i gang.

Laver din mand så en 'lagerbeholdning' så du kan klare sagerne mens han er ud rejst fremover?


Jeg får en cyklus på min. 33 dage denne måned. Det har jeg aldrig prøvet før. 28 dage er det højeste. Og som regel 25 dage. Det føles som en evighed denne gang :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:47

FruDulle skrev:
Bøtte skrev:Det kan jeg godt forstå. Det kunne være rart at komme i gang.

Laver din mand så en 'lagerbeholdning' så du kan klare sagerne mens han er ud rejst fremover?


Jeg får en cyklus på min. 33 dage denne måned. Det har jeg aldrig prøvet før. 28 dage er det højeste. Og som regel 25 dage. Det føles som en evighed denne gang :genert:


Umiddelbart ser det ud til at han ikke skal ud lige foreløbigt. Han har lige sendt en mail til sin chef i dag om en afklaring så må vi se. Bliver det som forventet, så er næste projekt først ultimo 2017.

Vildt at du kan regne det ud sådan? Det kan jeg ikke. Jeg har alt mellem 6 og 14 dage efter æl.



Før var min cyklus snorlige. ÆL på dag 12 mens på dag 26. Altid. Fra jeg var 14 til jeg kom på ppiller. Og igen efter 9 år på ppiller. Og igen efter graviditet og fødsel.
Da jgg stoppede på ppiller denne gang var den på 27 dage. Men så blev jeg gravid og set lavede rod. Efter 4 ånder var jeg tilbage på 27 dage. Blev gravid igen et par måneder senere. Første cyklus efter aborten var 28 dage. Næste 25 og næste igen 24 dage.

Jeg ved jo fra scanning at æl formentlig bliver i morgen. Og så skulle jeg jo tage progesteron frem til 14 dage efter æl denne gang. Så derfor ved jeg det præcist.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2016, 10:55

Meget spændende. Jeg er bare ikke så positiv efter mandens influenza-tur.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 9. mar 2016, 12:10

FruDulle skrev:Jeg spekulerer over hvad jeg skal stille op ift økonomi og en forhåbentlig barsel. Det er lidt rodet lige nu herhjemme. Vi skal til udlandet igen, men ved ikke hvornår. Nu, til sommer, til næste sommer, slutningen af næste år. Alt er åbent. Og det er rimelig svært at finde noget arbejde på deltid og så forvente en god barselsøkonomi også. Så jeg overvejer faktisk om jeg skal starte på en uddannelse som varer et par år, den kan jeg nå at færdiggøre og så er der SU hele perioden også nemlig. Og uddannelse kan man altid bruge noget mere af.


Jeg skal også på su "barsel", det er jo ikke vildt mange penge, især når kæresten tager 34 uger barsel på barselsdagpenge, vi bliver fattige men lykkelige :lun: Ej, vi er afklaret med at vores opsparing kan falde lidt hver måned under barsel, dog går det nogenlunde i 0 med børnepenge. Det synes vi klart er det værd :)

Men jeg tænker umiddelbart at deltid vil give dig flere penge under barsel, altså vil du ikke stadig få mere end 5000 i barselsdagpenge? Når det er sagt ville jeg nok alligevel vælge uddannelse, men jeg elsker også at lærer nye ting :genert:
0

Tilbage til "Graviditet"