Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 7. apr 2016, 06:37

godtnavn skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Jeg har lige taget den første sprøjte. Havde tænkt at kæresten skulle stikke mig, men han er ikke hjemme i aften og så måtte jeg jo selv gøre det. Er rimelig stolt af mig selv :lol2:

Godtnavn: Kan godt se mens på terminsdagen ville være rigtig øv, håber ikke det går sådan. Du skal ikke have dårlig samvittighed over ikke at byde så meget ind ift. fertilitetsshowet, jeg havde det lige sådan da "i alle sammen" mistede. Det er svært at sætte sig ind i når man ikke har været der.

xxx---xxx: Øv med lange cyklusser! Det har jeg også døjet meget med, og det er altså irriterende.


Sejt med sprøjten, det ville jeg slet ikke turde :genert: Jeg er egentlig ikke bange, er meget afslappet men besvimer hver gang jeg får taget blodprøver og blvier svimmel når jeg får vacciner o.lign. hvilket er lidt sjovt når jeg hverken er bange eller synes det gør ondt :stoned:

Jeg føler bare mest jeg snakker om mig selv, og liker indlæg hvor jeg kan læse det går godt. Men føler mig lidt ego fordi jeg ikke rigtig kan sige noget klogt og derfor bare snakker om mig selv.


Jeg har det på samme måde :genert:
Men tror måske det er fordi vi trods alt ikke har prøvet så længe endnu og først går "rigtigt" i gang med fertilitetsbehandlingerne næste måned.
Er heller ikke sikker på jeg ville kunne sprøjte selv ( :slem: ), men det ville mest være af nervøsitet over ikke at gøre det rigtigt/ramme forkert. :genert:

Jeg går og venter på at kunne lave en positiv æl-test. Det er forventet på mandag, så begynder nok at teste så småt omkring lørdag.

I morgen skal jeg ind på klinikken, da de har tilbudt mig at være med i et testforsøg der omhandler allergi og om det har nogen indvirkning på ens fertilitet. I samme omgang bliver man også testet for PCO - og er ret spændt/nervøs for hvad den kommer til at sige. Syntes selv jeg har mange af symptomerne på det, men min cyklus er (heldigvis) ret stabil.
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. apr 2016, 09:18

Det er altså virkelig også vildt, hvor mange der pludselig er herinde, der er i behandling, i forhold til dem (os) der ikke her :D Dejligt med lidt diversitet, men jeg har desværre heller ikke noget som helst at byde ind med i den forbindelse. :genert: Men læser spændt med - det kan jo være, det bliver min tur før man aner det!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 7. apr 2016, 17:47

Jeg har skide meget respekt for jer der er i behandling. Ikke nok med mange skal stikke sig selv! Men også alle de undersøgelser i er igennem.
Det er sku sejt!

Dulle hvis det kun virker direkte til dig er det måske ligemeget. Jeg frygter bare det tager lang tid denne gang, mine forældre var igang i 5 år mellem min søster og jeg. Og alt hvad der kan gære chancen større for at vi får bid, er jeg parat til at prøve.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 7. apr 2016, 17:56

Første gang tog "kun" 6 mdr. Så det er jo slet ikke slemt. Og hvis vi kan gøre kunsten efter så er jeg lykkelig.

Jeg havde slet ikke regnet med at nervøsiteten omkring tid samt om vi overhoved kan igen ville ramme mig.
Jeg var overbevist om at jeg ville være meget mere cool omkring det anden gang. Det er jeg så bare slet ikke, åbenbart.

Men altså vi må tage en dage af gangen. Vi har siden januar været ramt at virkelig meget sygdom, både N og jeg. Så knalderiet har ikke været det der er prioteret mest. Og så er chancen for baby jo ikke ligefrem stor.
0
Brugeravatar
Nutellaen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. mar 2016, 10:21
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nutellaen » 7. apr 2016, 22:16

Hejsa, så fandt jeg også vejen herind. Er lige ved at familiere mig selv med hele forummet her, da det er helt nyt for mig at "I alle" er herovre nu. Der er klart noget der er gået min næse forbi.. :genert: Var ikke lige klar over hvordan og hvorledes med navn, så jeg har valgt et andet, men dog ikke så langt fra det gamle. ;)

Vores plan er at starte her i (slut) april og som skrevet under "andet", så kan vi kun prøve hver 2.-3. måned, så jeg forsøger nu mentalt at indstille mig på, at dette potentielt kan komme til at vare MEGET længe. Medmindre nogen af jer med success har fundet en måde at fryse sæd på, så jeg slet ikke behøver en mand.. :lol:

Brugernavn: Nutellaen
Alder:30
Beskæftigelse: Hjemmegående pt.
Kærestes/mands alder: 33
Kærestes/mands beskæftigelse: Pilot
Forholdets længde: 10 år
Børn: Pige fra sep 13'
Bor: Større by
Prøvet siden: April 16'
Evt. Andet: Pga. min kærestes arbejde, hvor han rejser mellem 4-8 uger af gangen, kan vi kun prøve hver 2.-3. måned.
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 8. apr 2016, 06:48

Velkommen til nutellaen.
Håber dit ophold bliver kort. :D
0
Brugeravatar
Nutellaen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. mar 2016, 10:21
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nutellaen » 8. apr 2016, 08:07

xxx---xxx skrev:Velkommen til nutellaen.
Håber dit ophold bliver kort. :D


Tak skal du ha'.. :D
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 10:01

Jeg har de sidste dage haft virkelig mange niv-agtige smerter, sådan lige til venstre for midt for. Det er godt nok irriterende at mit underliv skal lave så meget ballade. Og endnu en hel uge før afklaring...
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 10:04

Velkommen Nutella :D Synes det lyder hårdt med kun at kunne prøve så sjældent, men måske hjælper det I allerede har et barn, så bliver man måske ikke bange på samme måde for om man overhovedet kan blive gravid. Håber det lykkeds i første forsøg!
0
Brugeravatar
Nutellaen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28. mar 2016, 10:21
Kort karma: 0
Likede indlæg: 21

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nutellaen » 8. apr 2016, 10:25

godtnavn skrev:Velkommen Nutella :D Synes det lyder hårdt med kun at kunne prøve så sjældent, men måske hjælper det I allerede har et barn, så bliver man måske ikke bange på samme måde for om man overhovedet kan blive gravid. Håber det lykkeds i første forsøg!


Ja man kan nok aldrig helt forberede sig, men nu må vi se hvordan det går og hvor desperate jeg ender med at blive. Tør ikke engang tænke tanken, at det skal ske i første forsøg. Sidste gang var det en "smutter", så det er første gang, at vi rent faktisk skal prøve på at lave baby.

Krydser fingre for, at de små niv du har, betyder 2 streger om en uge.. :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 12:11

Nutellaen skrev:Ja man kan nok aldrig helt forberede sig, men nu må vi se hvordan det går og hvor desperate jeg ender med at blive. Tør ikke engang tænke tanken, at det skal ske i første forsøg. Sidste gang var det en "smutter", så det er første gang, at vi rent faktisk skal prøve på at lave baby.

Krydser fingre for, at de små niv du har, betyder 2 streger om en uge.. :)


Jeg har haft smerter og niv on and off det sidste halve år siden vi mistede, så lægger ikke så meget i det udover det irriterer mig. Men håber da jeg er gravid, det kunne være fint ikke at skulle have mens på "min terminsdag".
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 18:49

Marioneta skrev:Jeg er ikke så imponeret over de her hormoner, de jo syntes jeg sådan skulle have. Sammenlignet med sidste cyklus, som var uden hormoner, så er min slimhinde tyndere og ægblæren mindre. Man skal bare ikke pille ved noget, som virker. Jeg tror også, at jeg blev insemineret for sent sidste gang og det bliver senere i denne omgang. Men jeg skal scannes igen søndag og tage resten af hormonerne inden da. Så kan jeg tidligst blive insemineret på tirsdag, som er dag 15 og det duer ikke med min korte cyklus. Den her cyklus kan jeg vist godt droppe medmindre der sker noget vildt på søndag til scanning.


Hvad skulle hormonerne gøre? Hvis de nu påvirker at din cyklus bliver længere så er det vel fint tirsdag :) Jeg krydser i hvert fald fingre uanset!
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 19:00

Marioneta skrev:
godtnavn skrev:Hvad skulle hormonerne gøre? Hvis de nu påvirker at din cyklus bliver længere så er det vel fint tirsdag :) Jeg krydser i hvert fald fingre uanset!


Ja, hvis det hele bare bliver forsinket så. Tror også det er fordi han skyndte sig sådan i dag. Han scannede, fandt noget, målte, kiggede ikke efter nr. 2, som han sagde var der sidste gang, sagde jeg skulle komme igen om to dage og så var jeg ude af døren. Ej, jeg fik lov til at tage bukser på, men hurtig gik det og han virkede ikke grundig.

Jeg vil bare ikke smide endnu 5300 kr ud af vinduet, som i sidste forsøg, hvor jeg blev insemineret for sent, tror jeg.


Det lyder da også som en mindre rar undersøgelse. Da jeg blev scannet (grundet smerter og problemer efter vi msitede, ikke fordi vi skulle insemineres) så han en der var lidt for lille i den ene æggestok, men dog godt på vej, han kiggede så på den anden og der var en der var helt stor. Synes det lyder mærkelgit at begge ikke blev tjekket, det er jo ikke helt fast det der med at skifte side. Håber det hele ser helt godt ud til næste scanning og at det er hele din cyklus der har rykket sig :)
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 19:49

Kender godt det der med at det først er når man går fra lægen at det går op for en der var en masse man skulle have spurgt til :)

Og hvad sker der lige for æggestokke der gemmer sig? Min højre æggestok tog meget lang tid at finde, jeg tænker lidt, så mange steder kan den da ikke gemme sig :lol:
0
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 8. apr 2016, 20:17

Tak for jeres kommentarer og overvejelser.
Har en lille uges tid endnu, men er næsten sikker.
Vender tilbage når jeg har tænkt færdig.
0

Tilbage til "Graviditet"