Vi der venter på storken!

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 24. apr 2016, 20:12

Marioneta skrev:Og aftenen test var ligeså negativ, som den plejer at være :(

Jeg har tænkt lidt over min menstruation og hvorfor jeg har fornemmelsen af at den er udenbleven, for det er den jo egentligt ikke, når der ikke er gået 14 dage. Men i første IUI fik jeg menstruation 10 ½ døgn efter og IUI var muligvis lidt forkert timet. Jeg fik menstruation præcis 12 dage efter ægløsningssprøjten og 12 dage og 7 timer efter en scanning, hvor ægblæren var 19,8 mm.

Nu er jeg 12 dage og 6 timer efter inseminationen. IUI var timet fint i venstre side denne gang. Højre smuttede aftenen før og da jeg er en gammel høne, er jeg ikke helt overbevist om at de æg bare ligger og er superfriske i 48 timer, som der står i bøgerne. Men generelt er forsøget timet fint denne gang, for der var et æg i venstre side.

Mine cyklusser siden jeg stoppede med mini-piller i november har alle været 25 dage, bortset fra en enkelt på 28. Før mini-pillerne havde jeg en lang periode, hvor min cyklus kun var 23-24 dage.

Så selvom det først er tirsdag, at det er 2 uger siden, så har jeg allerede fornemmelse af min menstruation er udebleven lidt. Jeg ved heller ikke om sidste forsøg var timet forkert. Det er bare min egen teori. Lægen på klinikken sagde, at det skyldtes ægløsningssprøjten og at det var meget normalt. Se det må være noget jeg kan bruge tid på at undersøge og analysere mens jeg venter :lol2:


Så er der vel stadig håb?
Jeg krydser alt hvad jeg kan.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 24. apr 2016, 20:16

Jeg deler hellere ikke alt.

Da vi var i gang inden N blev lavet prøvede jeg med æl test, fast sex osv. Det kørte os så trætte.

Og det lyder totalt hult og jeg ved jo udemærket godt at man ikke kan stoppe med at tænke på det. Men de to gange jeg blev gravid tænkte jeg for en gang skyld ikke på det. Og så skete det.
Alle de måneder hvor jeg totalt analyseret og ville pligt knalde osv der skete ikke en skid.
Men det er så nemt at sige tænk på noget andet. For hvis man virkelig gerne vil have det sker så tænker man jo nærmest kun på det.

Udover det så fortæller jeg hellere ikke kæresten og alle de gange jeg faktisk har testet tæt på mens. Bare for lige at tjekke.
Jeg bruger seriøst alt for mange penge på tests.
Så kender i min hemmelighed ;)

Jeg gad endelig godt vide hvor mange gange jeg har testet i alt. Har vildt respekt for dem der kan nøjes med en enkelt eller to gange.
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 25. apr 2016, 03:06

xxx---xxx skrev:... pligt knalde ...


Altså I min omgangskreds, hedder det for dem i parforhold "ægge-sex" :D
Det tager ligesom lidt af presset af :lol:
0
03.05.2017 :lun:
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf xxx---xxx » 25. apr 2016, 04:49

Lull skrev:
xxx---xxx skrev:... pligt knalde ...


Altså I min omgangskreds, hedder det for dem i parforhold "ægge-sex" :D
Det tager ligesom lidt af presset af :lol:



:klap: ha ha den skal jeg huske. Den er meget bedre ;)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 25. apr 2016, 06:20

Jeg tror faktisk kun, jeg har taget 2-3 tests i den 9 mdr-ish periode, vi har været i gang. Men hver måned er jeg fristet - lige så meget fordi jeg haaader den periode, hvor man går og frygter at se blod hver gang man skal ud at tisse. Der tænker jeg at testene måske kunne hjælpe lidt på vej.

Jeg falder lidt ind og ud af fokus på det her babyprojekt og denne er f.eks. og kun 2. cyklus, hvor jeg har taget æl-tests. Gjorde det for 3-4 måneder siden bare lige for at tjekke, om den ligger der, hvor jeg troede den gjorde. (Det gør den.) Men derfor kunne det sgu være rart, hvis der var en knap man kunne trykke på, og så bare glemme det fuldstændig for en tid.
0
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 25. apr 2016, 10:27

Jeg var til skanning under mens her for nylig. Det de fandt var små vandcyster.
Skal skannes ved næste mens igen og så er første insiminering midt/slut maj :8:
Lige pludselig meget virkeligt.
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 25. apr 2016, 12:31

Lyder spændende UndercoverSinglemom :) Kan godt forstå, det lige rykkede lidt frem i "realitetsskalaen"!
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 25. apr 2016, 14:00

Så er første "indvendige" scanning overstået - slet ikke så frygtindgydende som jeg havde troet...
Men hold nu magle hvor skulle jeg tisse :tie:

Alt så perfekt ud. Slimhinde 2mm og ingen cyster så nu er der hentet pergotime og ægløsningssprøjte - nu er det meget tæt på :panik:

Hospitalet havde så kun sendt svar på nogen af blodprøverne, så måtte lige en tur forbi Bispebjerg og vente 1 time for at få taget nogen nye - men mit stofskifte er som det skal være.

Slap for at finde på noget at sige til chefen. Har sovet elendigt i nat, så kl 4 stod jeg op og tog på arbejde. Så jeg gik bare 12.30 :D
3
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 25. apr 2016, 14:02

UndercoverSinglemom skrev:Jeg var til skanning under mens her for nylig. Det de fandt var små vandcyster.
Skal skannes ved næste mens igen og så er første insiminering midt/slut maj :8:
Lige pludselig meget virkeligt.


MEGET virkeligt og helt vildt spændende :dåne:

Har cysterne nogen betydning for dit videre forløb?
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 25. apr 2016, 14:03

Lull skrev:Så er første "indvendige" scanning overstået - slet ikke så frygtindgydende som jeg havde troet...
Men hold nu magle hvor skulle jeg tisse :tie:

Alt så perfekt ud. Slimhinde 2mm og ingen cyster så nu er der hentet pergotime og ægløsningssprøjte - nu er det meget tæt på :panik:

Hospitalet havde så kun sendt svar på nogen af blodprøverne, så måtte lige en tur forbi Bispebjerg og vente 1 time for at få taget nogen nye - men mit stofskifte er som det skal være.

Slap for at finde på noget at sige til chefen. Har sovet elendigt i nat, så kl 4 stod jeg op og tog på arbejde. Så jeg gik bare 12.30 :D


Haha, ja det er selvfølgelig også en måde at komme uden om chefproblemet på :lol:

Men hvor er det dejligt at høre, at er som det skal være! Hvor bliver det spændende! :pompom:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 25. apr 2016, 14:05

Vi får for resten først afleveret sædprøve i næste uge, så jeg vææææbner mig med tålmodighed.

Passer til gengæld så meget godt, for næste onsdag burde være liiige sidst i mens-perioden og så er det en smal sag at overholde deres krav om 3-7 dages afholdenhed op til :lol:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 25. apr 2016, 18:51

Det lyder spændende Marioneta!! Håber virkelig, den er der :)
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 25. apr 2016, 18:55

Marioneta skrev:
Lull skrev:Så er første "indvendige" scanning overstået - slet ikke så frygtindgydende som jeg havde troet...
Men hold nu magle hvor skulle jeg tisse :tie:

Alt så perfekt ud. Slimhinde 2mm og ingen cyster så nu er der hentet pergotime og ægløsningssprøjte - nu er det meget tæt på :panik:

Hospitalet havde så kun sendt svar på nogen af blodprøverne, så måtte lige en tur forbi Bispebjerg og vente 1 time for at få taget nogen nye - men mit stofskifte er som det skal være.

Slap for at finde på noget at sige til chefen. Har sovet elendigt i nat, så kl 4 stod jeg op og tog på arbejde. Så jeg gik bare 12.30 :D


Det er spændende at se om du laver to æg på Pergotime. Jeg lavede tre, men fik så også Gonal-F bagefter pillerne.


Der må gerne være to eller tre æg :dåne:
Hvad er Gonal-F?
Har koldbrygget en kande hindbærbladte (er ikke så god til varme drikke) og er begyndt på den, i håb om at det hjælper med at producere nogen ekstra lækre slimhinder! :lol:

Og spændende hvad det bliver til med dig og manglende mens :kryds: :preggo1: :kryds: :preggo2: :kryds:
0
03.05.2017 :lun:
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 25. apr 2016, 19:12

Lull skrev:Så er første "indvendige" scanning overstået - slet ikke så frygtindgydende som jeg havde troet...
Men hold nu magle hvor skulle jeg tisse :tie:

Alt så perfekt ud. Slimhinde 2mm og ingen cyster så nu er der hentet pergotime og ægløsningssprøjte - nu er det meget tæt på :panik:

Hospitalet havde så kun sendt svar på nogen af blodprøverne, så måtte lige en tur forbi Bispebjerg og vente 1 time for at få taget nogen nye - men mit stofskifte er som det skal være.

Slap for at finde på noget at sige til chefen. Har sovet elendigt i nat, så kl 4 stod jeg op og tog på arbejde. Så jeg gik bare 12.30 :D


Ved du hvad det betyder for fertiliteten hvis stofskiftet ikke er som det skal være?
Min læge har jo sendt mig videre til Bispebjerg, da mit stofskifte er en anelse lavt :(
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 25. apr 2016, 19:16

S_imse skrev:
Lull skrev:Så er første "indvendige" scanning overstået - slet ikke så frygtindgydende som jeg havde troet...
Men hold nu magle hvor skulle jeg tisse :tie:

Alt så perfekt ud. Slimhinde 2mm og ingen cyster så nu er der hentet pergotime og ægløsningssprøjte - nu er det meget tæt på :panik:

Hospitalet havde så kun sendt svar på nogen af blodprøverne, så måtte lige en tur forbi Bispebjerg og vente 1 time for at få taget nogen nye - men mit stofskifte er som det skal være.

Slap for at finde på noget at sige til chefen. Har sovet elendigt i nat, så kl 4 stod jeg op og tog på arbejde. Så jeg gik bare 12.30 :D


Ved du hvad det betyder for fertiliteten hvis stofskiftet ikke er som det skal være?
Min læge har jo sendt mig videre til Bispebjerg, da mit stofskifte er en anelse lavt :(


Desværre ikke, da mit jo var helt som det skulle være - men måske en af de andre kloge damer gør :)
0
03.05.2017 :lun:

Tilbage til "Graviditet"