Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 27. aug 2016, 11:53

Majer skrev:Min mens er kommet for fuld smæk i dag. Men så er den da væk til næste lørdag, når vi rejser til Kreta. Min cyklus har været 32 dage denne gang. Det er første gang nogensinde den har været ustabil. Håber det er et engangstilfælde pga bioen.

Så nu står man her, med de der latterlige tanker om, at det sikkert aldrig lykkes at gøre vores søn til storebror. Har nu været gravid 3 gange på trods af, at alle odds er imod os med min kærestes skod sæd. Kan ikke lade være med at tænke, at der må være grænser for hvor mange gange vi kan være så heldige. Gravid 3 gange men kun et barn. Håber virkelig heldet er med os igen og igen indtil det lykkes at gennemføre endnu en graviditet. Men tænk hvis det er løbet ud nu :(
Kæresten er så åbenbart helt stoppet med at spise alle de kosttilskud jeg har købt til ham, efter jeg testede positiv sidst. Så nu er der ikke engang håbet om, at de har haft en effekt i mellemtiden :(


STORT kram til dig Majer :ae: Det skal nok lykkes :kram:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 27. aug 2016, 12:03

Ficus skrev:Håber i kan komme i gang i år, MyGirl!

Howitz, det er vist helt okay at være lidt ego i din situation :ae:


Jeg går selv rundt herhjemme og er lidt halv depri. Min kæreste er på forretningsrejse og det går udover et helt ÆL vindue. Plus hans søster, som også fik barn i 2015, lige har annonceret at hun er gravid igen og skal føde til marts. Jeg er pænt misundelig, så nu stuver jeg bare herhjemme, så jeg ikke kommer til at lave surt fjæs, i stedet for at sige tillykke :genert: :wacko:


Tak Ficus :kys:

Det er SÅ frustrende at misse en cyklus! Vi missede en da jeg var ude og rejse i marts, og jeg tror, at jeg havde ægløsning på vej hjem på min 16 timers flyvetur, så vi havde pligtsex med jetlag og det hele, da jeg kom hjem :stoned:

Hvad angår jalousi kender jeg det alt for godt :genert: Jeg var ved at brække mig af jalousi, vrede og sorg til den julefrokost, hvor vi fik at vide at min svigerinde var gravid. Der sad jeg midt i alt iveren og glæden, og var SÅ grædefærdig, og så skulle jeg lade som om at jeg var vildt spændt og lykkelig på deres vegne. Jeg var knust! Min svigermor sad og hoppede og klappede og sagde hele tiden til min svigerfar, du skal være farfar, du skal være farfar! Hun har lige født, og jeg må siger, at jeg klarede hospitalsbesøget helt fint, og jeg blev faktisk rigtig glad på deres vegne. Det er en lettelse. Men for mig var alle de første gange med hendes graviditet hårde. Første gang jeg så maven etc. Jeg frygter julen. Jeg vil bare gerne slippe for alt der har med julen at gøre i år.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 27. aug 2016, 12:12

PinkPowerPrincess skrev:
Howitz skrev:Undskyld, at der har været så stille fra min side. Vores andet inseminationsforsøg var også negativ og nu er vi igang med det tredje.
Vi ringede til Holbæk, som vi oprindeligt var henvist til, og spurgte om vi stadig måtte komme. Det så de ingen problemer i. Vi har i dag været til et laaannngggttt møde på Holbæk, og det er blevet besluttet, at vi skal igang med ICSI næste cyklus, hvis tredje IUI heller ikke virker. Troede egentlig at de ville prøve med IVF, men da han mener at alt var perfekt ved vores inseminationer, så er det åbenbart bedst med ICSI :gruble: Jeg er rædselsslagen! Både for at jeg heller ikke kan blive gravid med reagensglasbehandling og for alt det jeg skal igennem :trist:

For lige at gnide salt i såret, så føde min svigerinde en af dagene og jeg har lige købt sparkedragt og bamse, som vi skal have med på hospitalet. Jeg har aldrig følt mig SÅ langt fra målet.

Undskyld for mit totale ego/depriindlæg! Jeg kan ærligtalt ikke overskue særligt meget i øjeblikket. Det fylder SÅ meget!


Jeg kan godt forstå dine frustrationer. Synes også reagensglasbehandling er mega træls, og jeg tager mig også nogle tudeture ind i mellem. At være ufrivillig barnløs er altså hårdt for psyken! Ift. om det er IVF eller ICSI, så gør ikke den store forskel for jer - det er kun laborantens arbejde der er anderleds. Men selvfølgelig i forhold til IUI, så er det noget anderledes. Havde håbet for jer at i kunne "nøjes" med det. Jeg sidder lige og tænker på, at jeg ikke håber jeg har skræmt jer der skal igennem reagensglasbehandling med mit dårlige forløb. Vi har været usandsynligt uheldige, normalt går det noget mere smertefrit uden aflyste forsøg osv. Og det gode ved IVF/ICSI i forhold til IUI, er jo at der er større chance for graviditet :)


Jeg tror mest, at jeg blev slået ud af at lægen sagde at kun 2/3 af alle, der kom i behandling, gik fra klinikken med et barn i armene. Jeg synes godt nok, at det er mange, som ikke får et barn :whine: Jeg prøver at sige til mig selv, at vi i det mindste har oddsene på vores side, vi fejler intet og vi er unge. Lægen mente slet ikke at min mands sædkvalitet var er issue, når jeg var blevet insemineret med så mange sædceller. Vi er åbenbart ifølge ham uforklarligt barnløse, hvilket skræmmer mig endnu mere. Passer vi så slet ikke sammen?! Er min æg så dårlige?!

Åh PPP, hvor jeg dog håber, at du snart får en positiv test :ae: Hvad er næste skridt for jer?
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 27. aug 2016, 13:27

S_imse skrev:
Majer skrev:S_imse må jeg spørge i hvilken forbindelse du er blevet brændt på din livmoderhals? Det lyder da godt nok væmmeligt.
Det kan da igen passe at du selv skal stå for koordinere mellem to forskellige læger. Nogen må da kunne tage ansvar for at du kan få tid begge steder når der skal ske i samme cyklus?


Jeg havde på et tidspunkt for ca 6 år siden kontaktblødbinger i forbindelse med sex, og gynækologen sagde det var en lille virus (som en forkølelse) på livmoderhalsen, som derfor blev brændt væk.... Det gjorde faktisk ikke ondt, men sår i de regioner heler ikke så hurtigt, så det var lidt ulækkert :puke: Desværre er der så kommet arvæv, der gør at livmoderhalsen er snæver.

Jeg tænker måske at det sted jeg vælger til behandling kan lave både udvidelsen og en hsu (istedet for hsg), så måske det kan klares på den måde. men ja ellers håber jeg sgu der er hjælp at hente på en eller anden måde :stoned:


Okay, på den måde :)
Mon ikke de bare kan skære arvævet væk? Jeg har fået lavet keglesnit pga celleforandriner og der skar de jo en bid af livmoderhalsen, så det tænker jeg at de også kan gøre i andre tilfælde.
Der kan jo ikke være helt lukket når du lige har været gravid.

Håber det bare er et lille bitte indgreb der skal til før at drømmen går i opfyldelse :)
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 27. aug 2016, 13:56

Majer skrev:
S_imse skrev:
Majer skrev:S_imse må jeg spørge i hvilken forbindelse du er blevet brændt på din livmoderhals? Det lyder da godt nok væmmeligt.
Det kan da igen passe at du selv skal stå for koordinere mellem to forskellige læger. Nogen må da kunne tage ansvar for at du kan få tid begge steder når der skal ske i samme cyklus?


Jeg havde på et tidspunkt for ca 6 år siden kontaktblødbinger i forbindelse med sex, og gynækologen sagde det var en lille virus (som en forkølelse) på livmoderhalsen, som derfor blev brændt væk.... Det gjorde faktisk ikke ondt, men sår i de regioner heler ikke så hurtigt, så det var lidt ulækkert :puke: Desværre er der så kommet arvæv, der gør at livmoderhalsen er snæver.

Jeg tænker måske at det sted jeg vælger til behandling kan lave både udvidelsen og en hsu (istedet for hsg), så måske det kan klares på den måde. men ja ellers håber jeg sgu der er hjælp at hente på en eller anden måde :stoned:


Okay, på den måde :)
Mon ikke de bare kan skære arvævet væk? Jeg har fået lavet keglesnit pga celleforandriner og der skar de jo en bid af livmoderhalsen, så det tænker jeg at de også kan gøre i andre tilfælde.
Der kan jo ikke være helt lukket når du lige har været gravid.


Håber det bare er et lille bitte indgreb der skal til før at drømmen går i opfyldelse :)


Nej, og hvis der kan komme blod (mens) ud, så kan der vel også kommer sædceller ind :gruble: men hvis hullet var større ville der måske komme flere ind... Min venindes svigerfar en gynækolog og på ham lød det ikke som noget der gjorde, at det er umuligt at få børn... Så jeg er blevet lidt mere positiv.
Lægen på røntgenklinikken undrede sig dog meget over hvordan min egen læge har lavet smear testen, og det har jeg altså fået lavet efter jeg blev brændt, og der virkede det ikke som om det var særlig besværligt :forvirret2:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 28. aug 2016, 16:06

Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:
Howitz skrev:Undskyld, at der har været så stille fra min side. Vores andet inseminationsforsøg var også negativ og nu er vi igang med det tredje.
Vi ringede til Holbæk, som vi oprindeligt var henvist til, og spurgte om vi stadig måtte komme. Det så de ingen problemer i. Vi har i dag været til et laaannngggttt møde på Holbæk, og det er blevet besluttet, at vi skal igang med ICSI næste cyklus, hvis tredje IUI heller ikke virker. Troede egentlig at de ville prøve med IVF, men da han mener at alt var perfekt ved vores inseminationer, så er det åbenbart bedst med ICSI :gruble: Jeg er rædselsslagen! Både for at jeg heller ikke kan blive gravid med reagensglasbehandling og for alt det jeg skal igennem :trist:

For lige at gnide salt i såret, så føde min svigerinde en af dagene og jeg har lige købt sparkedragt og bamse, som vi skal have med på hospitalet. Jeg har aldrig følt mig SÅ langt fra målet.

Undskyld for mit totale ego/depriindlæg! Jeg kan ærligtalt ikke overskue særligt meget i øjeblikket. Det fylder SÅ meget!


Jeg kan godt forstå dine frustrationer. Synes også reagensglasbehandling er mega træls, og jeg tager mig også nogle tudeture ind i mellem. At være ufrivillig barnløs er altså hårdt for psyken! Ift. om det er IVF eller ICSI, så gør ikke den store forskel for jer - det er kun laborantens arbejde der er anderleds. Men selvfølgelig i forhold til IUI, så er det noget anderledes. Havde håbet for jer at i kunne "nøjes" med det. Jeg sidder lige og tænker på, at jeg ikke håber jeg har skræmt jer der skal igennem reagensglasbehandling med mit dårlige forløb. Vi har været usandsynligt uheldige, normalt går det noget mere smertefrit uden aflyste forsøg osv. Og det gode ved IVF/ICSI i forhold til IUI, er jo at der er større chance for graviditet :)


Jeg tror mest, at jeg blev slået ud af at lægen sagde at kun 2/3 af alle, der kom i behandling, gik fra klinikken med et barn i armene. Jeg synes godt nok, at det er mange, som ikke får et barn :whine: Jeg prøver at sige til mig selv, at vi i det mindste har oddsene på vores side, vi fejler intet og vi er unge. Lægen mente slet ikke at min mands sædkvalitet var er issue, når jeg var blevet insemineret med så mange sædceller. Vi er åbenbart ifølge ham uforklarligt barnløse, hvilket skræmmer mig endnu mere. Passer vi så slet ikke sammen?! Er min æg så dårlige?!

Åh PPP, hvor jeg dog håber, at du snart får en positiv test :ae: Hvad er næste skridt for jer?


2/3 er sgi heller ikke mange :nerve: eller ikke nok i hvert fald! Et lille hak i min optimisme :genert:

Kan faktisk godt forstå, at det er vildt nedslående, når I nu ikke fejler noget. At man kæmper imod en "ukendt faktor" (som ikke nødvendigvis er der).

Selvom kærestens sæd er røv og nøgler hos os, er der en trøst i tanken om, at "hvis bare de fikser det, skal det nok gå"...
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 28. aug 2016, 18:46

Positiv æl-test taget her til aften. Vi har haft sex fredag og lørdag, og må nok lige på den igen til aften.

Tror ikke rigtig på den, men det ville jo være en skam ikke at give den et skud..
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. aug 2016, 19:19

MyGirl: Nej, 2/3 er ALT for lidt! :whine: Jeg synes også det var bedre da der var noget at fikse, men på den anden side kan det jo være at alle vores tiltag har virket, og at vi så reelt kun har prøvet de to inseminationer med den rigtige mængde sædceller?! Baahhh.. Jeg ved det ikke. Jeg synes, at det er møg forvirrende. Jeg håber, at den sidste insemination virker, så jeg slipper for at bekymre mig om ICSI :kryds:

Go go go.. Med at hoppe på manden :dance: Der er ALTID en chance! Jeg har næsten glemt hvad pligtsex er for noget :lol: Den eneste fordel ved at være i behandling. Tilgengæld er jeg mest :slem: når jeg har ægløsning og der må vi ikke :sarkasme:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 28. aug 2016, 20:04

I skal huske, at de 2/3 dele er på de offentlige sygehus. Den sidste 1/3 går måske videre på en privatklinik, og her lykkes det også for en god procentdel. Derudover er der også en andel, som pludselig bliver naturligt gravide (selvom andelen nok er ret lille).

Min pointe er, at det ikke betyder, at 1/3 del forbliver barnløse.
4
UndercoverSinglemom
Indlæg: 15
Tilmeldt: 30. mar 2016, 18:01
Kort karma: 11
Likede indlæg: 18

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf UndercoverSinglemom » 29. aug 2016, 06:52

Jeg har lavet 2 streger :panik:

Tænk der kun skulle 2 forsøg til. Det er ret vildt og kan ikke helt forstå det!
7
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. aug 2016, 07:35

UndercoverSinglemom skrev:Jeg har lavet 2 streger :panik:

Tænk der kun skulle 2 forsøg til. Det er ret vildt og kan ikke helt forstå det!


Tillykke!!!

Dejligt, der er nogen, der ikke har så lang ventetid :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 29. aug 2016, 07:40

Med hensyn til 2/3 eller 3/4 diskussionen, så er der sikkert noget rigtigt i, at det ikke er det samme som at resten aldrig får et barn. Men har personligt svært ved at se mig selv fortsætte, hvis vi ikke havde et barn om 5(!) år.. Er stadig overbevist om, at vores baby bliver undfanget i starten af 2017 :kryds:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 29. aug 2016, 07:59

UndercoverSinglemom skrev:Jeg har lavet 2 streger :panik:

Tænk der kun skulle 2 forsøg til. Det er ret vildt og kan ikke helt forstå det!


STORT tillykke :banan: Åh.. Jeg håber, at jeg en dag ser to streger på min test :love:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 29. aug 2016, 08:05

MyGirl skrev:Med hensyn til 2/3 eller 3/4 diskussionen, så er der sikkert noget rigtigt i, at det ikke er det samme som at resten aldrig får et barn. Men har personligt svært ved at se mig selv fortsætte, hvis vi ikke havde et barn om 5(!) år.. Er stadig overbevist om, at vores baby bliver undfanget i starten af 2017 :kryds:


Jeg ville slet ikke kunne holde 5(!) år ud :whine: Jeg håber stadig, at jeg når det inden udgangen af '16, meeenn det sker nok ikke :gruble: Jeg når nok kun to forsøg inden jul, fordi at man vist skal holde en pause imellem hvert forsøg :træt:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 29. aug 2016, 08:08

Howitz skrev:
PinkPowerPrincess skrev:
Howitz skrev:Undskyld, at der har været så stille fra min side. Vores andet inseminationsforsøg var også negativ og nu er vi igang med det tredje.
Vi ringede til Holbæk, som vi oprindeligt var henvist til, og spurgte om vi stadig måtte komme. Det så de ingen problemer i. Vi har i dag været til et laaannngggttt møde på Holbæk, og det er blevet besluttet, at vi skal igang med ICSI næste cyklus, hvis tredje IUI heller ikke virker. Troede egentlig at de ville prøve med IVF, men da han mener at alt var perfekt ved vores inseminationer, så er det åbenbart bedst med ICSI :gruble: Jeg er rædselsslagen! Både for at jeg heller ikke kan blive gravid med reagensglasbehandling og for alt det jeg skal igennem :trist:

For lige at gnide salt i såret, så føde min svigerinde en af dagene og jeg har lige købt sparkedragt og bamse, som vi skal have med på hospitalet. Jeg har aldrig følt mig SÅ langt fra målet.

Undskyld for mit totale ego/depriindlæg! Jeg kan ærligtalt ikke overskue særligt meget i øjeblikket. Det fylder SÅ meget!


Jeg kan godt forstå dine frustrationer. Synes også reagensglasbehandling er mega træls, og jeg tager mig også nogle tudeture ind i mellem. At være ufrivillig barnløs er altså hårdt for psyken! Ift. om det er IVF eller ICSI, så gør ikke den store forskel for jer - det er kun laborantens arbejde der er anderleds. Men selvfølgelig i forhold til IUI, så er det noget anderledes. Havde håbet for jer at i kunne "nøjes" med det. Jeg sidder lige og tænker på, at jeg ikke håber jeg har skræmt jer der skal igennem reagensglasbehandling med mit dårlige forløb. Vi har været usandsynligt uheldige, normalt går det noget mere smertefrit uden aflyste forsøg osv. Og det gode ved IVF/ICSI i forhold til IUI, er jo at der er større chance for graviditet :)


Jeg tror mest, at jeg blev slået ud af at lægen sagde at kun 2/3 af alle, der kom i behandling, gik fra klinikken med et barn i armene. Jeg synes godt nok, at det er mange, som ikke får et barn :whine: Jeg prøver at sige til mig selv, at vi i det mindste har oddsene på vores side, vi fejler intet og vi er unge. Lægen mente slet ikke at min mands sædkvalitet var er issue, når jeg var blevet insemineret med så mange sædceller. Vi er åbenbart ifølge ham uforklarligt barnløse, hvilket skræmmer mig endnu mere. Passer vi så slet ikke sammen?! Er min æg så dårlige?!

Åh PPP, hvor jeg dog håber, at du snart får en positiv test :ae: Hvad er næste skridt for jer?


Som de andre også har skrevet, så tror jeg også den procentdel er større :) Jeg kan ikke forstå hvorfor han siger, at når han har mange sædceller, så er der nok ikke noget galt. Der er jo andre grunde til at sæden kan være dårligt. Feks. kan det være at de er virkelig dårlige til at trænge ind i ægget, og det kan jo fixes med ICSI. Ja hele vejen igennem har de sagt til os at vores unge alder var en meget stor fordel, så det er da noget at trøste sig med :)

Jamen det er bare forfra med hormonstimulation, men vi er allerede i gang. Denne gang skal jeg tage den gamle type medicin og en højere dosis, så håber jeg det er det der skal til :)
0

Tilbage til "Graviditet"