Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jan 2016, 15:21

godtnavn skrev:Det skal være sådan en her bombe :love: Jeg kan normalt ikke så godt lide wienerbrød, spiser en tebirkes på min fødselsdag, men det er nok mere tradition end noget andet, ellers spiser jeg det aldrig, synes det er kedeligt. Men i sådan en her er wienerdejen vel også mere en tynd indpakning til de der par kg vaniljecreme :lol:

Min mens kom i nat, meget smertefuldt, så havde et par timer hvor jeg ikke kunne sove. Jeg brugte de søvnløse timer til at kigge på kiss kost, egentlig er jeg modstander af alle mulige mærkelige kure, men kan ikke finde noget der ser usundt ud i den, og så virkede det jo for snowdrop :genert: Dog vil jeg nok ikke skærer rodfrugter 100% ud af kosten, men skærer markant ned og kun få det en gang om ugen og hvor det ikke er er hovedingrediens. Så jeg vil i store træk følge det, uden at blive fanatisk.

Så har min livmoderslimhinde bare at være monstertyk om halvanden uge når jeg bliver scannet, ellers spiser jeg en fastelavnsbolle mere :lol:


Hindbærbladthe skulle også gøre slimhinden tykkere. Man skal bare ikke drikke det efter æl, da det kan give sammentrækninger i livmoderen.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 22. jan 2016, 15:53

Bøtte skrev:Jeg er også med på gærdej, creme og glassur :love: Jeg fik faktisk en igår :genert:

Jeg har aftalt med mine søstre at vi skal bage fastelavnsboller med S den weekend det er fastelavn :ivrig:


LW - var det torsdag du fik lagt op? Så du er 3+1?



Nej, det var mandag, som var ægløsning+5 dage, da det er en 5 dage gammel blastocyst jeg fik lagt op.

Jeg får (IKKE) mens på torsdag, så det er bare med at vente tålmodigt :) og blodprøven er så først næste mandag igen.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 22. jan 2016, 17:27

Æblet: Tak! Nå først dagen før mens? Troede faktisk det var lidt før, men så må spændingen vare lidt længere hehe. Altså steg den først 10 dage efter æl? :stoned: Eller steg den yderligere der? Forstår det ikke helt. :gruble:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 22. jan 2016, 17:37

Dejligt at høre, der er mange, der ved hvad en rigtig fastelavnsbolle er :lol: 14 dage endnu!!

Så starter sexweekend for mig :D Upraktisk, når vi har kærestens unger, meeeeen, det plejer at gå! Er spændt på, om der bliver gevinst på æl-testen,
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jan 2016, 19:34

PinkPowerPrincess skrev:Æblet: Tak! Nå først dagen før mens? Troede faktisk det var lidt før, men så må spændingen vare lidt længere hehe. Altså steg den først 10 dage efter æl? :stoned: Eller steg den yderligere der? Forstår det ikke helt. :gruble:


Den er lav inden æl. Så kort efter æl, dagen efter ca, stiger den. Når den har været høj i tre dage er æl bekræftet. Så er den høj indtil kort før mens hvor den falder. Hvis man er gravid bliver den ved at være høj og stiger måske endnu mere.

Da jeg blev gravid steg den dagen efter æl så der vidste jeg at jeg havde haft æl. Så på dag 10 steg den et trin mere og forblev sådan.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jan 2016, 19:36

Der er nogle rigtig gode forklaringer i fertility friend app'en. Måske er jeg ikke så god til at forklare det :genert:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 22. jan 2016, 23:32

godtnavn skrev:Det skal være sådan en her bombe :love: Jeg kan normalt ikke så godt lide wienerbrød, spiser en tebirkes på min fødselsdag, men det er nok mere tradition end noget andet, ellers spiser jeg det aldrig, synes det er kedeligt. Men i sådan en her er wienerdejen vel også mere en tynd indpakning til de der par kg vaniljecreme :lol:

Min mens kom i nat, meget smertefuldt, så havde et par timer hvor jeg ikke kunne sove. Jeg brugte de søvnløse timer til at kigge på kiss kost, egentlig er jeg modstander af alle mulige mærkelige kure, men kan ikke finde noget der ser usundt ud i den, og så virkede det jo for snowdrop :genert: Dog vil jeg nok ikke skærer rodfrugter 100% ud af kosten, men skærer markant ned og kun få det en gang om ugen og hvor det ikke er er hovedingrediens. Så jeg vil i store træk følge det, uden at blive fanatisk.

Så har min livmoderslimhinde bare at være monstertyk om halvanden uge når jeg bliver scannet, ellers spiser jeg en fastelavnsbolle mere :lol:


Jeg er jo, så godt som jeg kan, på den der KISS kost. Jeg har en kandidat i ernæring, så jeg er egentlig heller ikke vild med alle de der kure og såkaldte selvudnævnte ernæringseksperter der findes :gruble: Men KISS giver jo faktisk rigtig meget mening, da et ustabilt blodsukker kan lave rod i hormonbalancen. Jeg spiser rå gulerødder, da det ikke får blodsukkeret til at stige nær så meget som tilberedte, og så spiser jeg meget små mængder af fuldkornspasta og fuldkornsris, så det ikke bliver alt for surt. Jeg tror balancen er det vigtigste, så hvis du spiser masser af sunde fedtstoffer og proteiner til et måltid, så er det ikke de store udsving sådanne fuldkornsprodukter kan give, når det spises sammen med. Jeg er godtnok træt af at spise kød og æg til morgenmad :tie: og så savner jeg hygge med kage og andet usundt :P Men jeg laver nogle lækre pandekager med æg, proteinpulver, banan (som er lidt no go, men altså i så små mængder kan det sgu ikke skade), creme fraiche og kanel.
Min hud er blevet ret fin, og den har ellers været lidt ramt efter jeg stoppede med p-piller for 2-3 år siden :) Jeg regnede også lidt med at P-pillerne havde lavet rod i hormonbalancen, da jeg ingen urenheder havde da jeg var teenager :gruble:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 22. jan 2016, 23:38

godtnavn skrev:
Howitz skrev:Neeeejjjj ikke tale om kage :gisp:
Jeg har ikke fået kage i ugevis pga. min ingen hvede-sukker-hurtige kulhydrater kur :whine: Jeg savner kage! Hvad man dog ikke gør for at fremme fertiliteten :genert:


Jeg var samme sted, men når jeg nu ikke var gravid og var ked af det mente min kæreste jeg skulle spise fastelavnsbolle, fra i morgen og indtil næste mens (som forhåbentlig udebliver) holder jeg sukkerfri. Eller, i hvert fald meget lidt sukker :genert:


Det kan jeg godt forstå :ae: Jeg har også vildt meget lyst til at give mig selv lov til at 'trøstespise', hvis der ikke er gevinst denne cyklus. Men jeg tror, at jeg vil prøve at holde det. Nu har jeg holdt den så længe uden noget som helst sukker imens der er blevet spist kage for næsen af mig :gisp: Det er godt nok svært at holde når man er ude, og folk tror jeg er blevet vanvittig, når jeg nu forsager pasta, ris, brød, havregryn, kartofler, frugt med højt fruktoseindhold, sukker, alkohol etc.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 22. jan 2016, 23:48

Jeg tror ikke sukker bliver det værste at undvære, tror rødbede gør, jeg elsker rødbede og kommer det i nærmest alt :genert:
Og så hveden, spiser egentlig nærmest aldrig hvidt brød, men et par gange om måneden spiser vi tærte, og det er nok en af mine livretter, tarveligt! Men så må jeg bare se at blive gravid og komme til et punkt hvor jeg kan spise tærte :lol:
Jeg er vegetar så jeg tror det bliver svært at følge kuren 100% men tænker jeg vil skrue endnu mere op for æggehvide, hytteost og den slags. Jeg kan jo ganske klart ikke følge fiske-rådet, men jeg tager vegetabilsk omega3, bedre kan jeg ikke gøre det.

Og så kan det godt være jeg lige kigger efter hindbærbladte når jeg alligevel skal forbi Matas i morgen :) Tak for rådet Æblet :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 23. jan 2016, 08:58

Æble: Det giver mening nu :) Så temperaturen steg altså yderligere allerede tre dage før forventet mens dag, det er jo et godt pejlemærke at kunne kigge efter hvis man er lidt utålmodig efter svar! Og jeg takker også lige for rådet med hindbærblad-te, det må prøves hvis der ikke er gevinst denne cyklus og jeg ikke kommer på hormonbehandling. :)

En ting jeg har tænkt over her de sidste par dage.. Hvordan har i der har været gravide fortalt det til faderen? Er han med når graviditetstesten bliver taget, eller har i fundet på en sjov måde at fortælle det? Og har jer der endnu ikke har være gravide gjort jer tanker om det? :)
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Mila_H » 23. jan 2016, 10:49

Øv, selvom jeg først har testdag i næste uge, har jeg i dag fået menstruation :-(

Pga forskellige omstændigheder og regler på klinikken, kan jeg kun forsøge hver anden måned.. Jeg må prøve at væbne mig med tålmodighed.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 23. jan 2016, 10:59

Mila_H skrev:Øv, selvom jeg først har testdag i næste uge, har jeg i dag fået menstruation :-(

Pga forskellige omstændigheder og regler på klinikken, kan jeg kun forsøge hver anden måned.. Jeg må prøve at væbne mig med tålmodighed.


Øv :( Hvorfor kan du kun forsøge hver anden måned??
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 23. jan 2016, 11:49

Mila_H skrev:Øv, selvom jeg først har testdag i næste uge, har jeg i dag fået menstruation :-(

Pga forskellige omstændigheder og regler på klinikken, kan jeg kun forsøge hver anden måned.. Jeg må prøve at væbne mig med tålmodighed.


Øv bøv :(

Jeg synes en måned er lang nok tid fra gang til gang, så føler med dig :ae:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 23. jan 2016, 11:52

Min æl-test var positiv i morges, så nu bliver det spændene.

Ret glad for, at jeg kan teste positiv faktisk, og det skete lige efter bogen og på den dag, jeg havde regnet med, så systemet virker vist efter hensigten.

Vi havde sex torsdag aften og i morges, og hvis vi så lige tager en gang mere her i weekenden, tror jeg vi er ret godt dækket ind :genert:

Så nu går jeg også snart i venteposition.
2
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 23. jan 2016, 17:47

:nerve: :nerve: fire dage over tid, men meget meget utydelig streg lavet på eftermiddagsurin. Jeg har kobberspiral! Har haft ømme bryster de sidste minimum fire dage. Min mand så den utydelige streg, og mente helt sikkert den ikke talte.. Men jeg er nu ikke lige sikker. Jeg skal til fest lige om lidt, og skal i hvert fald udenom at drikke alkohol på en eller anden måde :forvirret2:

Og på den anden side tror jeg overhovedet ikke på det.. Jeg har jo spiral!!

MEGET forvirret kvinde... Modtager meget gerne inputs. Nu her efter tiden er gået for testen er stregen helt klart synlig, men det tæller jo ikke, vel!?

Og ja, det jer er en dobbelt profil (men jeg er ikke kendt her).
1

Tilbage til "Graviditet"