Vi der venter på storken!

Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 13. okt 2016, 09:24

Vi havde også halvt planlagt tur til Mexico til vinter, det kommer ikke til at ske.

Ville heller ikke have nogle betænkeligheder ved Thailand i forhold til Zika. Når jeg var dernede ville jeg nok mest overveje hvad jeg spiste og drak, for at prøve at undgå maveting, som sikkert er mindre sjove, hvis man nu er gravid...
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. okt 2016, 13:02

Hvis det ikke var fordi, at jeg ikke gad den lange flyvetur, så havde jeg klart taget en babymoon i Thailand. Så længe der ikke advares mod Zika, så ville jeg heller ikke lade mig afskrække :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. okt 2016, 13:02

MyGirl: Hvordan gik infomødet? :D
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. okt 2016, 13:22

Ballademager skrev:
Howitz skrev:Hvis det ikke var fordi, at jeg ikke gad den lange flyvetur, så havde jeg klart taget en babymoon i Thailand. Så længe der ikke advares mod Zika, så ville jeg heller ikke lade mig afskrække :)


Hvad er babymoon? Før eller efter baby?

Har sådan en håbløst romantisk drøm om at tage evt. kommende baby til Mexico og rejse rundt og besøge "mine" familier derovre med den lille :lun: Jeg elsker Mexico, og baby skal jo lære det før eller siden :genert:


Før baby :lun:

Jeg vil også vildt gerne rejse med baby :love:
Kan godt forstå at du har den drøm :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. okt 2016, 13:32

Howitz skrev:MyGirl: Hvordan gik infomødet? :D


Tak, det gik fint. Ganske som forventet ikke rigtig det store nye, jeg ikke vidste i forvejen. Men de virkede super søde derinde, og har et godt indtryk, og det er jo rart.

Og så bad de faktisk os, der endnu ikke er indkaldt til samtale endnu, om at skrive os på en seddel, og så ville de være ekstra obs på os, så håååber, der snart sker noget!
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 13. okt 2016, 13:50

MyGirl skrev:
Howitz skrev:MyGirl: Hvordan gik infomødet? :D


Tak, det gik fint. Ganske som forventet ikke rigtig det store nye, jeg ikke vidste i forvejen. Men de virkede super søde derinde, og har et godt indtryk, og det er jo rart.

Og så bad de faktisk os, der endnu ikke er indkaldt til samtale endnu, om at skrive os på en seddel, og så ville de være ekstra obs på os, så håååber, der snart sker noget!


Det var da i det mindste positivt, at de ikke bare ignorerede det :) Krydser alt hvad jeg kan for, at I snart får en tid til samtale :kryds:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 13. okt 2016, 13:56

Howitz skrev:
MyGirl skrev:
Howitz skrev:MyGirl: Hvordan gik infomødet? :D


Tak, det gik fint. Ganske som forventet ikke rigtig det store nye, jeg ikke vidste i forvejen. Men de virkede super søde derinde, og har et godt indtryk, og det er jo rart.

Og så bad de faktisk os, der endnu ikke er indkaldt til samtale endnu, om at skrive os på en seddel, og så ville de være ekstra obs på os, så håååber, der snart sker noget!


Det var da i det mindste positivt, at de ikke bare ignorerede det :) Krydser alt hvad jeg kan for, at I snart får en tid til samtale :kryds:


Tak tak :) håber stadig på december!
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 08:32

Memys: Alt krydset herfra! Synes nu da stadig, den ser pæn positiv ud, så tror ikke, det er grund til panik :)
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 14. okt 2016, 09:00

Memys: Jeg synes også at den ser flot ud :)

MyGirl: Har du hørt fra Herlev? Følger en på Instagram, som var til samme møde som dig, og hun fik en mail idag med en tid her d. 26/10 :kryds: Hun har 'kun' ventet 4 måneder til den tid så. Mon ikke der er håb for en tid indenfor de næste par måneder så? :dance:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 09:18

Howitz skrev:Memys: Jeg synes også at den ser flot ud :)

MyGirl: Har du hørt fra Herlev? Følger en på Instagram, som var til samme møde som dig, og hun fik en mail idag med en tid her d. 26/10 :kryds: Hun har 'kun' ventet 4 måneder til den tid så. Mon ikke der er håb for en tid indenfor de næste par måneder så? :dance:


Tak for omtanken :) Jeg har endnu ikke hørt noget, men som jeg vist nævnte, er der også en anden, der var med, der har fået tid til november (vist 4,5 måneds ventetid i alt.)

Hvis jeg kunne være så heldig kun at have 4 måneders ventetid, ville jeg faktisk komme til i november :O DET kunne være verdensklasse. Så kan jeg nærmest nå første forsøg i december :fløjt: Meeeeen, det tør jeg ikke sætte mine håb op efter.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 09:20

Tjekker min mail 50 gange om dagen i håb om, at der dumper en e-boks-melding ind :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 09:21

Memys skrev:Og altså, undskyld hvis jeg virker små hys. Man bliver altså bare bims


Det er dejligt at høre :kys:

Oggg, tror vi alle kan være lidt småparanoide i starten. No worries :kys:
0
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 14. okt 2016, 10:36

Hej :)

Jeg har lige et spørgsmål til jer, kloge damer:

Min kæreste og jeg har forsøgt os siden oktober sidste år, og vi har nu fået en henvisning fra lægen. Jeg spurgte lægesekretæren, om de kunne anbefale et sted, og hun talte rigtigt godt om en gynækolog.

Jeg har jo fulgt med herinde i knapt et år, og nu er jeg blevet usikker på, hvorfor vi er blevet henvist til gynækolog og ikke fertilitetsklinik? Betyder det, at vi skal igennem en "udredning" først for så blive henvist videre (=yderligere ventetid)? Eller foretager gynækologer også fertilitetsbehandling?

Jeg er helt ny i alt det her - ud over det, jeg har kunne se fra sidelinjen herinde - så jeg beklager, hvis det er et fjollet spørgsmål :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 14. okt 2016, 11:21

ulviforklæder skrev:Hej :)

Jeg har lige et spørgsmål til jer, kloge damer:

Min kæreste og jeg har forsøgt os siden oktober sidste år, og vi har nu fået en henvisning fra lægen. Jeg spurgte lægesekretæren, om de kunne anbefale et sted, og hun talte rigtigt godt om en gynækolog.

Jeg har jo fulgt med herinde i knapt et år, og nu er jeg blevet usikker på, hvorfor vi er blevet henvist til gynækolog og ikke fertilitetsklinik? Betyder det, at vi skal igennem en "udredning" først for så blive henvist videre (=yderligere ventetid)? Eller foretager gynækologer også fertilitetsbehandling?

Jeg er helt ny i alt det her - ud over det, jeg har kunne se fra sidelinjen herinde - så jeg beklager, hvis det er et fjollet spørgsmål :genert:


Jeg er ikke ekspert, men ved at noget gynækologer laver insemination, så det kan det sagtens være, at ham/hende, I har fået anbefalet gør. Men tror det er lidt "standard" for de praktiserende læger at henvise til gynækolog for udredning. Den praktiserende læge ved jo næppe, hvilken type behandling, I skal have, og behandlingstypen kan være relevant for, at I kommer det rigtige sted hen første gang.

Vi blev også henvist til gynækolog, og fik anbefalet en, der vist er rigtig god. Hun havde dog ca. 3 måneders ventetid, så jeg ringede til en privatklinik for at høre, om henvisningen kunne bruges hos dem. Det kunne den godt, og 1½ uge senere var vi i udredning på privtatklinik. Vi skal så desværre direkte til reagensglasbehandling, så nu sidder vi alligevel i kø til det offentlige. (Man kan blive insemineret gratis på de private klinikker, men det er kun det offentlige, der laver offentligt betalt reagensglasbehandling.)

Håber, det gav mening :) Det er skidesvært at manøvrere i hele den verden - særligt lige når man starter ud.

Personligt tror jeg, det er meget fint at blive udredt - i hvert fald delvis - inden I beslutter jer for et behandlingssted, men det er jo individuelt, hvordan man har det. :)
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 14. okt 2016, 11:43

Memys skrev:Jeg skal hve taget ny blodprøve i dag for at om det udvikler sig som det skal. Er naturligvis meget nervøs. Håber det bedste og frygter det værste. Jeg tog en ny test til morgen, men synes ikke rigtig at der er den store forskel fra forleden. Bliver nok først klogere efter blodprøve.

Har svage pletblødnigner endnu. Men kan forstå at lutinus kan lave lidt ballade på det punkt. Jeg stoppede jo egentlig med det da jeg var begyndt at bløde, men startede så op efter et par dage da jeg havde positiv test.


Jeg testede postivt da jeg var 3+5, svagt men ingen tvivl om der var en streg, og var jo også tidligt på den. En 4-5 dage efter tog jeg endnu en test, den var præcis lige så svag, jeg blev kort bekymret men besluttede mig for ikke at tolke på testen, jeg var gravid til det modsatte var bevist. For 3 uger siden var jeg til kønsscanning og venter en lille pige, som jeg går udfra stadig ligger og hygger sig i maven nu her 18+6 :)

Så selvom teste ikke udvikler sig så betyder det ikke nødvendigvis at der er noget galt eller at kroppen ikke danner HCG (mine mængder opkast vidner om at jeg har rigeligt).
0

Tilbage til "Graviditet"