Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Shmartiesh » 4. dec 2016, 17:58

S_imse skrev:Jeg havde jo lidt lovet mig selv at vente med at teste til i morgen. Men jeg har simpelthen så mange mens smerter uden at have mens og til tider ømme bryster. Så jeg har lige taget en test, og der er vist ikke tvivl om hvad den viser :love2:

Der er en så fin og tydelig test streg - ih hvor jeg glæder mig til kæresten kommer hjem fra arbejde, så jeg kan fortælle ham det :lun:

Tillykke! :lun:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 4. dec 2016, 18:12

Shmartiesh skrev:
S_imse skrev:Jeg havde jo lidt lovet mig selv at vente med at teste til i morgen. Men jeg har simpelthen så mange mens smerter uden at have mens og til tider ømme bryster. Så jeg har lige taget en test, og der er vist ikke tvivl om hvad den viser :love2:

Der er en så fin og tydelig test streg - ih hvor jeg glæder mig til kæresten kommer hjem fra arbejde, så jeg kan fortælle ham det :lun:

Tillykke! :lun:


Tak :kys:

Også til alle jer med likes og grønne :)
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Vixen » 5. dec 2016, 00:54

MyGirl skrev:
KinderBueno skrev:Hov, jeg er egentlig tilbage i denne tråd nu! Jeg hoppede jo ud i februar, fordi jeg pludselig skulle i et halvt års praktik i Australien. Nu er min kæreste kommet herned, har et par måneder tilbage inden hjemrejse, så vi er back in the game. ;) Hej, damer! :wave2:

Mine seneste to cykli har været en uge længere end normalt, og jeg har ellers haft en regelmæssig cyklus i årevis. Meget mærkeligt. Ifølge kalenderen har jeg ægløsning i disse dage, men rammen er jo længere end normalt i og med, at jeg ikke ved, om den lange cyklus er den nye normal, eller om jeg er tilbage på de sædvanlige 28 dage.

Nå, men jeg/vi er på weekendtur til Sydney med en hel flok og ingen sex - men vi knaldede torsdag aften og kan måske nå en tur i aften når vi er hjemme. Tirsdag er det seneste, hvor ægløsning kan ligge, ifølge kalenderen.

Jeg havde egentlig tænkt at jeg ville være kølig og tålmodig, men jeg er allerede spændt... Suk.


Velkommen tilbage Kinder :pompom:

Hvade sgi håbet at være væk, inden du kom retur, men altid dejligt, når godtfolk kommer til ;)


Åh, jeg havde også håbet, du for længst var ude at tråden, kære MyGirl! :kram: Tak for den pæne velkomst.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. dec 2016, 11:49

Så er vi officielt i gang med behandlingen. Har været til scanning i dag- alt så fint ud. 20 ægblærer i den ene side og 18 i den anden, så vi kører stille på med hormoner for ikke at risikere overstimulering. SÅ spændende. Skal scannes igen om en uge, og så må vi se, hvordan kroppen reagerer.

Officielt første sprøjte i aften :8: Men det overlever jeg nok også.

Er faktisk blevet spurgt, om jeg vil være med i et forsøg i forbindelse med behandlingen, som jeg tænker at sige ja til. I første omgang handler det bare om, at de gerne vil have en blodprøve - så vidt jeg kan forstå forsker de i noget omkring DNA og kvinders ægreserve, hvilket jo er et prisværdigt formål.

Derudover har de bedt mig overveje, om jeg - hvis der kommer en masse fine æg ud, hvilket de regner med - vil donere et æg til denne forskning også. Det tror jeg faktisk også, jeg siger ja til, hvis omstændighederne er til det. Dels fordi jeg allerede har overvejet ægdonation til dem, der mangler, og dels fordi, det vil have ´den konsekvens, at vores første forsøg nu her "ikke tæller", og vi derfor vil få et ekstra forsøg i sidste ende, hvis vi får brug for det :)

Så en meget succesfuld morgen for mig! :D
3
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 5. dec 2016, 13:03

MyGirl skrev:Så er vi officielt i gang med behandlingen. Har været til scanning i dag- alt så fint ud. 20 ægblærer i den ene side og 18 i den anden, så vi kører stille på med hormoner for ikke at risikere overstimulering. SÅ spændende. Skal scannes igen om en uge, og så må vi se, hvordan kroppen reagerer.

Officielt første sprøjte i aften :8: Men det overlever jeg nok også.

Er faktisk blevet spurgt, om jeg vil være med i et forsøg i forbindelse med behandlingen, som jeg tænker at sige ja til. I første omgang handler det bare om, at de gerne vil have en blodprøve - så vidt jeg kan forstå forsker de i noget omkring DNA og kvinders ægreserve, hvilket jo er et prisværdigt formål.

Derudover har de bedt mig overveje, om jeg - hvis der kommer en masse fine æg ud, hvilket de regner med - vil donere et æg til denne forskning også. Det tror jeg faktisk også, jeg siger ja til, hvis omstændighederne er til det. Dels fordi jeg allerede har overvejet ægdonation til dem, der mangler, og dels fordi, det vil have ´den konsekvens, at vores første forsøg nu her "ikke tæller", og vi derfor vil få et ekstra forsøg i sidste ende, hvis vi får brug for det :)

Så en meget succesfuld morgen for mig! :D


Godt at høre og meget spændende! :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 5. dec 2016, 18:40

ina skrev:
MyGirl skrev:Så er vi officielt i gang med behandlingen. Har været til scanning i dag- alt så fint ud. 20 ægblærer i den ene side og 18 i den anden, så vi kører stille på med hormoner for ikke at risikere overstimulering. SÅ spændende. Skal scannes igen om en uge, og så må vi se, hvordan kroppen reagerer.

Officielt første sprøjte i aften :8: Men det overlever jeg nok også.

Er faktisk blevet spurgt, om jeg vil være med i et forsøg i forbindelse med behandlingen, som jeg tænker at sige ja til. I første omgang handler det bare om, at de gerne vil have en blodprøve - så vidt jeg kan forstå forsker de i noget omkring DNA og kvinders ægreserve, hvilket jo er et prisværdigt formål.

Derudover har de bedt mig overveje, om jeg - hvis der kommer en masse fine æg ud, hvilket de regner med - vil donere et æg til denne forskning også. Det tror jeg faktisk også, jeg siger ja til, hvis omstændighederne er til det. Dels fordi jeg allerede har overvejet ægdonation til dem, der mangler, og dels fordi, det vil have ´den konsekvens, at vores første forsøg nu her "ikke tæller", og vi derfor vil få et ekstra forsøg i sidste ende, hvis vi får brug for det :)

Så en meget succesfuld morgen for mig! :D


Godt at høre og meget spændende! :kys:


Tak :) Det er i hvert fald en ny verden!
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Modtodel » 5. dec 2016, 20:31

Implantationssmerter - hvad er tankerne om det? Findes det? Og i så fald hvordan føles det?

Jeg er på dag 8 efter formoder æl og har en stikkende følelse svt højre æggestok/leder ligesom ved æl bare kraftigere.
0
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2016, 10:36

Modtodel skrev:Implantationssmerter - hvad er tankerne om det? Findes det? Og i så fald hvordan føles det?

Jeg er på dag 8 efter formoder æl og har en stikkende følelse svt højre æggestok/leder ligesom ved æl bare kraftigere.


Jeg har desværre ingen holdning, men ved da, at nogen mener, de har kunnet mærke noget. Rent lægeligt tror jeg de afviser, at man kan mærke det, men de afviser jo så meget :D

Håber da bestemt, det er gode tegn!
0
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 6. dec 2016, 14:27

Mine prøver (blodprøver og HSU-scanning) viste mild PCO, men mine værdier i forhold til mandlige kønshormoner var normale? Det forstår jeg nok ikke lige... Men hvorom alting er, så er vi i dag blevet henvist til behandling på Riget :banan: :panik:

Er der nogen, der er klar over, hvor lang ventetiden er, og om det er ventetid inden første samtale, eller om det er ventetid inden selve behandlingen?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2016, 15:13

ulviforklæder skrev:Mine prøver (blodprøver og HSU-scanning) viste mild PCO, men mine værdier i forhold til mandlige kønshormoner var normale? Det forstår jeg nok ikke lige... Men hvorom alting er, så er vi i dag blevet henvist til behandling på Riget :banan: :panik:

Er der nogen, der er klar over, hvor lang ventetiden er, og om det er ventetid inden første samtale, eller om det er ventetid inden selve behandlingen?


Tillykke eller hvad man nu siger - når nu man skal den vej, er det jo rart, der er fremskridt :)

Jeg kender desværre ikke til ventetiden på Riget (og kan ikke lige finde den på nettet), men den er generelt ret massiv i Kbh. Mener også, det er nu her, sundhedsplatformen skal udrulles på Riget (men kan huske forkert). Så er ked af at være bæreren af dårlige nyheder, men I skal nok væbne jer med tålmodighed. :(

Er selv tilknyttet Herlev og der var ventetiden på første samtale. I mellemtiden var vi til et informationsmøde, så der skete stadig lidt :) Men efter første samtale er det gået helt vildt stærkt - samtale den 25. november, mens 3. december, scanning og hormonopstart 5. december :)

Vi var blevet stillet 5-6 måneder i udsigt, men endte faktisk med kun at vente 4 fra henvisning til første samtale.

Krydser fingre for, I kommer til i nogenlunde fornuftig tid, og generelt får et godt forløb! :blomst:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2016, 15:50

Så virkede Rigshospitalets hjemmeside igen. Dette sakset derfra:

Ventetiden fra henvisning til den indledende samtale og planlægning med henblik på opstart af behandling er 12-14 måneder. Det betyder i praksis, at du som kvinde bør henvises senest 2 år før du fylder 40 år.

Nu ved jeg ikke, hvor tålmodig du er Ulviforklæder, men jeg ville nok overveje at blive henvist til et af de andre hospitaler i området.
0
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 6. dec 2016, 15:57

Wow, det lyder jo også helt vildt! :nerve: Min gynækolog sagde, at der var 6-8 måneder, og det virker mere overskueligt end over et år... :(

Da jeg var oppe hos hende, kunne jeg vælge mellem Hvidovre og Riget. Kan det passe, at hun ikke kan henvise til andre?

Jeg sagde, at jeg ag de to foretrak Riget, fordi det ligger tættere på, og det virker rarere, når man skal i gang, at der ikke er så lang trabsporttid.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2016, 16:13

ulviforklæder skrev:Wow, det lyder jo også helt vildt! :nerve: Min gynækolog sagde, at der var 6-8 måneder, og det virker mere overskueligt end over et år... :(

Da jeg var oppe hos hende, kunne jeg vælge mellem Hvidovre og Riget. Kan det passe, at hun ikke kan henvise til andre?

Jeg sagde, at jeg ag de to foretrak Riget, fordi det ligger tættere på, og det virker rarere, når man skal i gang, at der ikke er så lang trabsporttid.


Ved I noget om endnu, om I skal henvises til insemination eller reagensglasbehandling? For insemination kan I få foretaget i det private men betalt af det offentlige. (Reagensglas skal være i det offentlige.) I det private er det væsentligt nemmere at komme til.

Skal ikke kunne sige, om gynækologen kender ventetiderne bedre end hjemmesiden - den slags svinger jo en del, men Riget har været presset længe, så vidt jeg kan forstå. Men kan jo være, hun har insideinformation.

Kan se at Hvidovres hjemmeside siger 9-10 måneder, så ikke umiddelbart voldsomt meget bedre men dog bedre :(

Jeg tror umiddelbart, I har frit valg. Det havde vi i hvert fald, da vi skulle finde ud af, hvor vi gerne ville hen. Vi bor et godt stykke fra Herlev og "hører ikke til der", men valgte det, fordi det er tæt på mit arbejde.

Det kan godt betale sig at researche lidt. Det ville jeg gøre, hvis jeg var jer :) Snak lidt om, hvad der er vigtigt (ventetider, geografi, rygtet på lægerne mv.) og så få jeres henvisning flyttet, hvis noget lokker mere end Riget. Der er 1000 sider og debatter om fordele og ulemper ved stederne, hvis man googler.

Det er pissebesværligt og uoverskueligt hele den her proces - især i starten, men med lidt research og gode råd, kan man finde en ok smidig vej igennem. Vi startede med at blive udredt i det private (Trianglen), da vi ikke vidste, hvilken slags behandling, de ville anbefale. Da de konkluderede, vi skulle i reagensglasbehandling, henviste de så videre til et hospital efter vores valg.

Undskyld, det blev en hel roman det her :genert: Der er bare mange ting, man ville ønske, man selv havde vidst i sin tid.
1
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 6. dec 2016, 16:23

Tusind tak for svar :)

Jeg synes, at Hvidovre skriver, at der kun er 1-3 måneder, hvis det er insemination med partners sæd, hvilket sandsynligvis er det, vi skal, så det vil vi lige undersøge.

Vi har ikke voldsomt travlt, for jeg skal "lige" tabe mig 5-10 kilo, før jeg overhovedet bliver lukket indenfor... Men over ét år er simpelthen for vildt.

Vi sætter os og snakker og researcher :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 6. dec 2016, 16:28

ulviforklæder skrev:Tusind tak for svar :)

Jeg synes, at Hvidovre skriver, at der kun er 1-3 måneder, hvis det er insemination med partners sæd, hvilket sandsynligvis er det, vi skal, så det vil vi lige undersøge.

Vi har ikke voldsomt travlt, for jeg skal "lige" tabe mig 5-10 kilo, før jeg overhovedet bliver lukket indenfor... Men over ét år er simpelthen for vildt.

Vi sætter os og snakker og researcher :)


Ahhh, ja jeg har nok fået tjekket IFV-tiderne (miljøskadet :rulle: sorry). Men det lyder da godt!!

Jeg var også lige igennem 10 kg vægttab inden - lå lige på vippen og ville ikke risikere noget :) Det er jo en dejlig motivation for at komme i gang med de gode vaner i hvert fald!

Meeen, hvis I skal gennem insemination så tjek de private ud også - meget større fleksibilitet, bedre åbningstider osv., hvis I har brug for den slags.
1

Tilbage til "Graviditet"