Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10685

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 6. dec 2016, 18:34

MyGirl skrev:
ulviforklæder skrev:Mine prøver (blodprøver og HSU-scanning) viste mild PCO, men mine værdier i forhold til mandlige kønshormoner var normale? Det forstår jeg nok ikke lige... Men hvorom alting er, så er vi i dag blevet henvist til behandling på Riget :banan: :panik:

Er der nogen, der er klar over, hvor lang ventetiden er, og om det er ventetid inden første samtale, eller om det er ventetid inden selve behandlingen?


Tillykke eller hvad man nu siger - når nu man skal den vej, er det jo rart, der er fremskridt :)

Jeg kender desværre ikke til ventetiden på Riget (og kan ikke lige finde den på nettet), men den er generelt ret massiv i Kbh. Mener også, det er nu her, sundhedsplatformen skal udrulles på Riget (men kan huske forkert). Så er ked af at være bæreren af dårlige nyheder, men I skal nok væbne jer med tålmodighed. :(

Er selv tilknyttet Herlev og der var ventetiden på første samtale. I mellemtiden var vi til et informationsmøde, så der skete stadig lidt :) Men efter første samtale er det gået helt vildt stærkt - samtale den 25. november, mens 3. december, scanning og hormonopstart 5. december :)

Vi var blevet stillet 5-6 måneder i udsigt, men endte faktisk med kun at vente 4 fra henvisning til første samtale.

Krydser fingre for, I kommer til i nogenlunde fornuftig tid, og generelt får et godt forløb! :blomst:


Det er nu der er udrulning af sundhedsplatform på Riget; jeg er selv tilknyttet dér og har oplevet hvordan det i dén grad sætter kadencen ned. Det kan desværre sagtens indvirke på at ventetiderne bliver (endnu) mere crazy.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 7. dec 2016, 08:10

^ Jeg kan også læst mig frem til, at Riget nu heller ikke tager par ind, som ikke hører ind under dem, dvs. kun dem, de bor på Nørrebro, Østerbro og Indre By. Så min kæreste og jeg, der bor på Frederiksberg, kan vel slet ikke komme på venteliste? :gruble:

Jeg må hellere ringe til min gyn og høre om andre muligheder.

Hvordan er det, hvis man bliver tilknyttet en privat og så senere skal i ivf?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. dec 2016, 08:34

ulviforklæder skrev:^ Jeg kan også læst mig frem til, at Riget nu heller ikke tager par ind, som ikke hører ind under dem, dvs. kun dem, de bor på Nørrebro, Østerbro og Indre By. Så min kæreste og jeg, der bor på Frederiksberg, kan vel slet ikke komme på venteliste? :gruble:

Jeg må hellere ringe til min gyn og høre om andre muligheder.

Hvordan er det, hvis man bliver tilknyttet en privat og så senere skal i ivf?


Vi var tilknyttet Trianglen (privat) til at starte med, og rykkede derfra videre til IVF på Herlev (da de private som nævnt ikke kan lave gratis IVF). De spurgte bare, hvor vi gerne ville hen, og så blev vi henvist. Før vi vidste, om vi skulle have IUI eller IVF, foreslog de også, at hvis vi skulle have IUI ville de - af hensyn til ventetiderne på IVF - henvise os allerede med det samme stort set, for så kunne vi få vores IUI, mens ventetiden til det offentlige var igangsat.

Min kærestes sædkvalitet var så bare desværre så dårlig, at det ikke kunne betale sig at lave IUI først.
0
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ulviforklæder » 7. dec 2016, 08:42

Okay, det vil vi lige have med i overvejelserne :) Tak for svar!
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 7. dec 2016, 12:50

I går tog jeg en ÆL test der viste negativ, men der var en to streger - den ene var bare ikke så tydelig. Dagen før det (i forgårs) var der kun én stéregSå tænkte jeg den nok ville blive meget positiv i dag, og jeg havde det dårligt i går, og derfor havde vi ikke sex. I dag er den så negativ :rulle: Altså helt. Der er kun én streg. Har jeg så misset en hel ÆL? Kan man godt have det "bare lidt" i en hel cyklus? Er virkelig ked af hvis jeg forpassede min chance denne måned :(
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 7. dec 2016, 13:11

lillebjoern skrev:I går tog jeg en ÆL test der viste negativ, men der var en to streger - den ene var bare ikke så tydelig. Dagen før det (i forgårs) var der kun én stéregSå tænkte jeg den nok ville blive meget positiv i dag, og jeg havde det dårligt i går, og derfor havde vi ikke sex. I dag er den så negativ :rulle: Altså helt. Der er kun én streg. Har jeg så misset en hel ÆL? Kan man godt have det "bare lidt" i en hel cyklus? Er virkelig ked af hvis jeg forpassede min chance denne måned :(


Hvilken CD er du på?

De to streger skal være lige tydelige før den er positiv, så du kan ikke tolke noget ud fra om der er en utydelig streg. Hvis der er to streger, men den ene er utydelig, så er testen negativ. Der er ikke noget der hedder lidt eller meget positiv/negativ.

Tror ikke jeg forstår hvad du mener med at have det bare lidt en hel cyklus? Hvis det er ÆL, så nej, det har du kun en dag i din cyklus.

Jeg tror ikke du har haft ÆL endnu, så prøv at teste videre. :kys: Nogen bliver nødt til at teste to gange dagligt for at være sikker på at ramme ÆL.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 7. dec 2016, 13:21

ina skrev:
lillebjoern skrev:I går tog jeg en ÆL test der viste negativ, men der var en to streger - den ene var bare ikke så tydelig. Dagen før det (i forgårs) var der kun én stéregSå tænkte jeg den nok ville blive meget positiv i dag, og jeg havde det dårligt i går, og derfor havde vi ikke sex. I dag er den så negativ :rulle: Altså helt. Der er kun én streg. Har jeg så misset en hel ÆL? Kan man godt have det "bare lidt" i en hel cyklus? Er virkelig ked af hvis jeg forpassede min chance denne måned :(


Hvilken CD er du på?

De to streger skal være lige tydelige før den er positiv, så du kan ikke tolke noget ud fra om der er en utydelig streg. Hvis der er to streger, men den ene er utydelig, så er testen negativ. Der er ikke noget der hedder lidt eller meget positiv/negativ.

Tror ikke jeg forstår hvad du mener med at have det bare lidt en hel cyklus? Hvis det er ÆL, så nej, det har du kun en dag i din cyklus.

Jeg tror ikke du har haft ÆL endnu, så prøv at teste videre. :kys: Nogen bliver nødt til at teste to gange dagligt for at være sikker på at ramme ÆL.


Jeg har fået at vide at man ud fra stregerne kan se, hvornår den snart vil være positiv. Altså kun én streg = helt negativ. Når man så begynder at kunne tyde en lille anden streg, så er den stadig negativ - det er vi enige om, men den bør blive tydeligere og tydeligere op mod ÆL, så de streger til sidst er lige tydeligt. Derfor blev jeg overrasket da den i dag er helt negativ uden tegn på anden streg. Se her hvad jeg mener (det er ikke min):

Billede

Der kan man se at stregen bliver tydeligere og tydeligere op mod ÆL. Jeg må hellere teste i aften, så. Der kan det være den er kommet tilbage.

Og det var også en dårlig formulering med at have "lidt" ÆL :D Det var mere om man efter p-pillestop kan opleve at ÆL-testene bliver påvirket af det pludselige skift af hormoner, og at ÆL testene derfor kan vise tegn på en positiv ÆL test. Hvis det giver mening. :genert:

Jeg er i øvrigt på CD 16 i dag, og er ikke klar over hvor lange mine cykli er præcist endnu.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf ina » 7. dec 2016, 13:29

lillebjoern skrev:
ina skrev:
lillebjoern skrev:I går tog jeg en ÆL test der viste negativ, men der var en to streger - den ene var bare ikke så tydelig. Dagen før det (i forgårs) var der kun én stéregSå tænkte jeg den nok ville blive meget positiv i dag, og jeg havde det dårligt i går, og derfor havde vi ikke sex. I dag er den så negativ :rulle: Altså helt. Der er kun én streg. Har jeg så misset en hel ÆL? Kan man godt have det "bare lidt" i en hel cyklus? Er virkelig ked af hvis jeg forpassede min chance denne måned :(


Hvilken CD er du på?

De to streger skal være lige tydelige før den er positiv, så du kan ikke tolke noget ud fra om der er en utydelig streg. Hvis der er to streger, men den ene er utydelig, så er testen negativ. Der er ikke noget der hedder lidt eller meget positiv/negativ.

Tror ikke jeg forstår hvad du mener med at have det bare lidt en hel cyklus? Hvis det er ÆL, så nej, det har du kun en dag i din cyklus.

Jeg tror ikke du har haft ÆL endnu, så prøv at teste videre. :kys: Nogen bliver nødt til at teste to gange dagligt for at være sikker på at ramme ÆL.


Jeg har fået at vide at man ud fra stregerne kan se, hvornår den snart vil være positiv. Altså kun én streg = helt negativ. Når man så begynder at kunne tyde en lille anden streg, så er den stadig negativ - det er vi enige om, men den bør blive tydeligere og tydeligere op mod ÆL, så de streger til sidst er lige tydeligt. Derfor blev jeg overrasket da den i dag er helt negativ uden tegn på anden streg. Se her hvad jeg mener (det er ikke min):

Billede

Der kan man se at stregen bliver tydeligere og tydeligere op mod ÆL. Jeg må hellere teste i aften, så. Der kan det være den er kommet tilbage.

Og det var også en dårlig formulering med at have "lidt" ÆL :D Det var mere om man efter p-pillestop kan opleve at ÆL-testene bliver påvirket af det pludselige skift af hormoner, og at ÆL testene derfor kan vise tegn på en positiv ÆL test. Hvis det giver mening. :genert:

Jeg er i øvrigt på CD 16 i dag, og er ikke klar over hvor lange mine cykli er præcist endnu.


Det der skift i hormoner har ikke indvirkning på om testene bliver positive. :kys:

Det er mange år siden jeg testede for ÆL, men husker det ikke som om stregen blev mere og mere tydelig. :gruble: Men kan godt se det på det skema der. Det kan selvfølgelig være at den ville have været positiv i går aftes. I kan springe på hinanden i dag, så burde I være helgarderet. :D
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf lillebjoern » 7. dec 2016, 13:35

ina skrev:
lillebjoern skrev:
ina skrev:
lillebjoern skrev:I går tog jeg en ÆL test der viste negativ, men der var en to streger - den ene var bare ikke så tydelig. Dagen før det (i forgårs) var der kun én stéregSå tænkte jeg den nok ville blive meget positiv i dag, og jeg havde det dårligt i går, og derfor havde vi ikke sex. I dag er den så negativ :rulle: Altså helt. Der er kun én streg. Har jeg så misset en hel ÆL? Kan man godt have det "bare lidt" i en hel cyklus? Er virkelig ked af hvis jeg forpassede min chance denne måned :(


Hvilken CD er du på?

De to streger skal være lige tydelige før den er positiv, så du kan ikke tolke noget ud fra om der er en utydelig streg. Hvis der er to streger, men den ene er utydelig, så er testen negativ. Der er ikke noget der hedder lidt eller meget positiv/negativ.

Tror ikke jeg forstår hvad du mener med at have det bare lidt en hel cyklus? Hvis det er ÆL, så nej, det har du kun en dag i din cyklus.

Jeg tror ikke du har haft ÆL endnu, så prøv at teste videre. :kys: Nogen bliver nødt til at teste to gange dagligt for at være sikker på at ramme ÆL.


Jeg har fået at vide at man ud fra stregerne kan se, hvornår den snart vil være positiv. Altså kun én streg = helt negativ. Når man så begynder at kunne tyde en lille anden streg, så er den stadig negativ - det er vi enige om, men den bør blive tydeligere og tydeligere op mod ÆL, så de streger til sidst er lige tydeligt. Derfor blev jeg overrasket da den i dag er helt negativ uden tegn på anden streg. Se her hvad jeg mener (det er ikke min):

Billede

Der kan man se at stregen bliver tydeligere og tydeligere op mod ÆL. Jeg må hellere teste i aften, så. Der kan det være den er kommet tilbage.

Og det var også en dårlig formulering med at have "lidt" ÆL :D Det var mere om man efter p-pillestop kan opleve at ÆL-testene bliver påvirket af det pludselige skift af hormoner, og at ÆL testene derfor kan vise tegn på en positiv ÆL test. Hvis det giver mening. :genert:

Jeg er i øvrigt på CD 16 i dag, og er ikke klar over hvor lange mine cykli er præcist endnu.


Det der skift i hormoner har ikke indvirkning på om testene bliver positive. :kys:

Det er mange år siden jeg testede for ÆL, men husker det ikke som om stregen blev mere og mere tydelig. :gruble: Men kan godt se det på det skema der. Det kan selvfølgelig være at den ville have været positiv i går aftes. I kan springe på hinanden i dag, så burde I være helgarderet. :D


Det må vi gøre! Mindes at huske at man kan udnytte det i op til 24 timer efter positiv test... :-D
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. dec 2016, 14:53

Jeg får "mere og mere positive" æl-tests op til ÆL, men tror ikke, du nødvendigvis kan regne med, at alle gør det. Og så er der bare nogen, hvor den kun er positiv ganske få timer, før den "forsvinder" igen - det er djævelsk svært det der, og selv mig med en total regelmæssig cyklus og tydelige ægløsningstegn (smerter og slim) kan have svært ved at fange den, og måtte ofte teste to gange om dagen lige de kritiske dage. Fat mod - det kan godt tage et par cykler at fange den :)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf HappyPaww » 7. dec 2016, 16:44

MyGirl skrev:Jeg får "mere og mere positive" æl-tests op til ÆL, men tror ikke, du nødvendigvis kan regne med, at alle gør det. Og så er der bare nogen, hvor den kun er positiv ganske få timer, før den "forsvinder" igen - det er djævelsk svært det der, og selv mig med en total regelmæssig cyklus og tydelige ægløsningstegn (smerter og slim) kan have svært ved at fange den, og måtte ofte teste to gange om dagen lige de kritiske dage. Fat mod - det kan godt tage et par cykler at fange den :)

Mon ikke at ÆL kan have ligget tidligere, så det er "efterdønninger" man fanger på ÆL test :gruble:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. dec 2016, 21:04

Amen for sattan, hvor er jeg verdens største abe!! :rulle: :nej:

Har lige tabt glasset med den hormonopløsning, jeg tager, så det flækkede. Bum... medicin for en lille milliard på toiletgulvet i stedet for i maven :trist: heldig heldig heldigvis kunne jeg lige tvinge dagens dosis ud af det, der var tilbage i bunden af flasken, så behandlingen er ikke gået i kage :rock: ville dø lidt, hvis jeg havde stukket mig forgæves - også selvom det kun var to dage!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 8. dec 2016, 06:52

Ballademager skrev:
MyGirl skrev:Amen for sattan, hvor er jeg verdens største abe!! :rulle: :nej:

Har lige tabt glasset med den hormonopløsning, jeg tager, så det flækkede. Bum... medicin for en lille milliard på toiletgulvet i stedet for i maven :trist: heldig heldig heldigvis kunne jeg lige tvinge dagens dosis ud af det, der var tilbage i bunden af flasken, så behandlingen er ikke gået i kage :rock: ville dø lidt, hvis jeg havde stukket mig forgæves - også selvom det kun var to dage!


Pyha... Er det til at få fat i noget nyt uden at skulle have fat i lægen?


Jeg har heldigvis recept på udlevering en gang mere (som så først skulle bruges på mandag, hvis aktuelt, men så må jeg få en ny, når jeg er hos lægen da, hvis den skal bruges.)

Største hindring bliver at finde et apotek, der har det på lager, da jeg fik at vide på hospitalet, det ikke er alle. Må dog lige ringe rundt her til formiddag og se, om jeg kan finde et der har det indenfor en relativ nærhed af mit arbejde.
1
Nilin
Indlæg: 42
Tilmeldt: 19. okt 2016, 14:41
Kort karma: 8
Likede indlæg: 54

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Nilin » 8. dec 2016, 17:12

Jeg er begyndt at bløde, så ingen gevinst denne gang. Jeg har stadig to iui forsøg tilbage, men ville egentlig ønske jeg bare kunne komme i gang med ivf. Lidt komisk i betragtning af at jeg for et par måneder siden var dybt skræmt ved tanken om ægudtagning og lykkelig for at jeg havde 6 iui forsøg :stoned:
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Modtodel » 8. dec 2016, 19:37

Sååå jeg har testdag imorgen fredag. Men i går aftes havde jeg sådan en fornemmelse og kunne simpelthen ikke vente. Så jeg lavede en test. Og så var den vist nok positiv. Meget lidt inden for tid og lidt mere over tid. Her til morgen var den også meget lidt tydelig inden for tid og mere over tid.

Men altså. To streger er to streger ikke? Har den nye debat egentlig en "Se min test"-tråd?
4
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3

Tilbage til "Graviditet"