Vi der venter på storken!

Brugeravatar
milisa
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2692

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf milisa » 5. mar 2018, 11:58

Nå, men jeg er jo også tilbage i denne tråd. Fik aborten i fredags og det gik som sådan noget nu skal gå.

Jeg har nærmest ikke blødt, og i dag har der indtil videre ikke været noget. Så nu går jeg selvfølgelig og spekulerer på, om dét nu er normalt......

Jeg har i øvrigt lige et spørgsmål, for der er jo desværre lidt erfaring med det her i tråden: Hvorfor er det, man partout skal vente med at prøve igen til efter første periode? Er det bare nice-to ift evt terminsbestemmelse, eller er der noget helbredsmæssigt og/eller noget ny abortrisiko el. lign? Fik ikke spurgt på sygehuset nemlig.
0
Tally-ho
Klummerlig
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Indlægaf Klummerlig » 5. mar 2018, 13:38

Jeg blødte næste heller ikke. Ringede til dem og de sagde det var normalt for nogle. To dage senere væltede det så ud og med klumper men vagtlægen sagde jeg kun skulle komme hvis jeg havde feber (i folderen fra sygehuset stod der også ved klumper og voldsom blødning).

Vi fik at vide på sygehuset at vi måtte gå i gang igen så hurtigt vi havde lyst. Altså når blødning var overstået. At det andet kun er for at finde cyklus. Min har været uregelmæssigt siden så jeg er glad for vi ikke ventede.

Håber I snart får bid
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 583
Likede indlæg: 12523

Indlægaf Sangius » 5. mar 2018, 13:43

milisa skrev:Nå, men jeg er jo også tilbage i denne tråd. Fik aborten i fredags og det gik som sådan noget nu skal gå.

Jeg har nærmest ikke blødt, og i dag har der indtil videre ikke været noget. Så nu går jeg selvfølgelig og spekulerer på, om dét nu er normalt......

Jeg har i øvrigt lige et spørgsmål, for der er jo desværre lidt erfaring med det her i tråden: Hvorfor er det, man partout skal vente med at prøve igen til efter første periode? Er det bare nice-to ift evt terminsbestemmelse, eller er der noget helbredsmæssigt og/eller noget ny abortrisiko el. lign? Fik ikke spurgt på sygehuset nemlig.

Jeg fik at vide vi måtte prøve med det samme. At kroppen ikke bliver gravid, hvis den ikke er klar.
0
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 452
Likede indlæg: 5441

Indlægaf Zinde » 5. mar 2018, 13:44

milisa skrev:Nå, men jeg er jo også tilbage i denne tråd. Fik aborten i fredags og det gik som sådan noget nu skal gå.

Så vidt jeg ved, er det en gammel myte. Noget med, at man troede, at slimhinden skulle være ordentligt klar.
Jeg har ikke fået besked på at vente efter nogen af mine SA’er.
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2692

Indlægaf milisa » 5. mar 2018, 20:26

Hm..... Jamen, så........ :slem:
2
Tally-ho
Klummerlig

Indlægaf Klummerlig » 6. mar 2018, 12:41

Nu har vi gjort vores pligt så skal vi bare vente
:)
2
Brugeravatar
Lumin
Kort karma: 12
Likede indlæg: 173

Indlægaf Lumin » 7. mar 2018, 10:44

Jeg bløder meget kraftigt disse dage, det må godt snart holde op.

Jeg overvejer at søge et nyt arbejde, både fordi jeg ved jeg nok ikke vil retur der hvor jeg er nu efter en barsel, men også fordi jeg ikke ved hvor længe det her vil tage og jeg har behov for at der sker noget nyt der kan adsprede tankerne lidt.
0
Xnaiv
Kort karma: 26
Likede indlæg: 264

Indlægaf Xnaiv » 8. mar 2018, 07:59

Gør I andre noget for at forberede jeres krop på en graviditet?
Fx med hensyn til kosten og kan man styrke sin krop til bedre at kunne bære en graviditet.

Jeg styrketræner en del i forvejen - men er der øvelser der er gode som forberedelse? :genert:
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 248
Likede indlæg: 3006

Indlægaf girl_beat » 8. mar 2018, 08:18

Xnaiv skrev:Gør I andre noget for at forberede jeres krop på en graviditet?
Fx med hensyn til kosten og kan man styrke sin krop til bedre at kunne bære en graviditet.

Jeg styrketræner en del i forvejen - men er der øvelser der er gode som forberedelse? :genert:

Jeg har taget et ekstra vitamintilskud og været OBS på ikke at stresse kroppen (eller mit hoved, for den sags skyld). Mit arbejde har sommetider mange deadlines og store arbejdsmængder, så jeg har virkelig prøvet at tage det roligt én ting ad gangen. Men det er mest i troen på, at krop og sind hænger sammen og derfor skal behandles lige godt :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2033

Indlægaf Zonta » 8. mar 2018, 12:24

Xnaiv skrev:Gør I andre noget for at forberede jeres krop på en graviditet?

Pip fra en gravid, der fik bækkensmerter i uge 14-15 stykker - sørg for at hele din core-muskulatur er stærk. Og også musklerne i lænd, baller og bækken.

Med hensyn til kosten, kan du allerede nu tage folinsyre og en multivitamin har vist heller aldrig skadet :)
0
Xnaiv
Kort karma: 26
Likede indlæg: 264

Indlægaf Xnaiv » 8. mar 2018, 13:25

Zonta skrev:Pip fra en gravid, der fik bækkensmerter i uge 14-15 stykker - sørg for at hele din core-muskulatur er stærk. Og også musklerne i lænd, baller og bækken.

Med hensyn til kosten, kan du allerede nu tage folinsyre og en multivitamin har vist heller aldrig skadet :)

Øv at du allerede skal døje med smerter :( Jeg vil helt sikkert arbejde mere med mine mavemuskler og core i den næste tid. Det er jo også én af de områder man ikke må træne så meget når man først er gravid, så det skal jeg helt sikkert forsøge at styrke inden.

Jeg dødløfter og squatter en del, så håber jeg er dækket rimelig ind med baller og lænd. Hvordan med bækken? Nu spørger jeg lidt dumt, men er det bare almindelig knibeøvelser, eller er der andre ting man kan gøre for at styrke sit bækken? :genert:

Jeg tager idag multivitamin, men jeg må nok hellere få købt folinsyre som jeg kan supplere med :gogo:

girl_beat skrev:Jeg har taget et ekstra vitamintilskud og været OBS på ikke at stresse kroppen (eller mit hoved, for den sags skyld). Mit arbejde har sommetider mange deadlines og store arbejdsmængder, så jeg har virkelig prøvet at tage det roligt én ting ad gangen. Men det er mest i troen på, at krop og sind hænger sammen og derfor skal behandles lige godt :)

Jeg har det sidste år arbejdet meget på at være bedre ved mig selv og lytte til hvordan jeg har det - det går heldigvis fremad. Jeg kan godt have tendens til at presse mig selv mere end hvad er godt for min psyke. Så det vil jeg helt sikkert tage med - jeg tror nemlig også at psyke og krop hænger meget sammen :)
1
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2033

Indlægaf Zonta » 8. mar 2018, 14:09

Xnaiv skrev:
Zonta skrev:Pip fra en gravid, der fik bækkensmerter i uge 14-15 stykker - sørg for at hele din core-muskulatur er stærk. Og også musklerne i lænd, baller og bækken.

Øv at du allerede skal døje med smerter :( Jeg vil helt sikkert arbejde mere med mine mavemuskler og core i den næste tid. Det er jo også én af de områder man ikke må træne så meget når man først er gravid, så det skal jeg helt sikkert forsøge at styrke inden.

Jeg dødløfter og squatter en del, så håber jeg er dækket rimelig ind med baller og lænd. Hvordan med bækken? Nu spørger jeg lidt dumt, men er det bare almindelig knibeøvelser, eller er der andre ting man kan gøre for at styrke sit bækken? :genert:

Jeg tager idag multivitamin, men jeg må nok hellere få købt folinsyre som jeg kan supplere med :gogo:

Det er overhovedet ikke dumt, for jeg aner det ikke. Men jeg tænker, at knibeøvelser altid er gode :klap: Og så tror jeg de der øvelser, hvor man ligger på ryggen, tager benene ind under sig, planter fødderne i jorden og så løfter bækkenet/hofterne mod loftet, er gode. Giver det mening? Så kan man lave dem med en vægtstang på hofterne for mere vægt. For mere balance kan man løfte et ben ad gangen osv. Men jeg fortryder lidt, at jeg ikke var mere fit for fight inden jeg blev gravid. Var mere bare flommet og fed :fløjt: :genert: :lol2:

Folin skader i hvert fald ikke og rådet er, at hvis man ved, man prøver at blive gravid, så kan man ligeså godt tage det, for det er med til at forebygge rygmarvsbrok hos fostre :) Hvis man bliver gravid pludseligt uden at være forberedt skal man skynde sig at gå igang med at tage det så hurtigt som muligt :)
0
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 9. mar 2018, 07:54

Jeg havde en lille smule blodigt udflåd i går, 8-9 dage efter ÆL. Kan man ikke være optimist og tænke, at det måske var implantationsblødning?
:kryds:
0
Klummerlig

Indlægaf Klummerlig » 9. mar 2018, 08:04

Krydser fingre zinde.:)

Jeg vågnede med hovedpine i dag og det har jeg gjort ved Mine andre graviditeter også. Jeg prøver så meget ikke at håbe fir meget men kan godt mærke jeg tolker på alt.

Hvis æl er på dag 9-10 hvornår ville I så teste?
1
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 9. mar 2018, 08:14

Klummerlig skrev:Krydser fingre zinde.:)

Jeg vågnede med hovedpine i dag og det har jeg gjort ved Mine andre graviditeter også. Jeg prøver så meget ikke at håbe fir meget men kan godt mærke jeg tolker på alt.

Hvis æl er på dag 9-10 hvornår ville I så teste?

Jeg vågnede med hovedpine i går, det gør jeg ellers aldrig!
Jeg krydser fingre for os begge!

Jeg ville nok prøve 14 dage efter ÆL.
0

Tilbage til "Graviditet"