Vi der venter på storken!

godtnavn
Kort karma: 520
Likede indlæg: 4696

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2018, 19:31

milisa skrev:
Yetie skrev:Tja... Har aldrig oplevet noget lignende. Længste cyklus har hidtil været 29 dage. Vil egentlig bare gerne videre. Tør ikke engang drikke en sjus på ferien, hvis nu... Men er ret sikker på der ikke er noget.

Altså, nu er jeg ikke en ørn til det dersens tælleri, så mere erfarne damer må rette mig, hvis nødvendigt, men hvis det er 4 uger siden ægløsning, er du så ikke 6 uger henne, hvis der nu er bid? Så kan du da købe dig til en privat scanning, hvis du er desperat nok...?

Jeg ville foreslå det samme, er man 6 uger henne kan det nemt ses på en skanning, og så ved du om du kan drikke på ferien eller ej.

Jeg er spændt på om jeg får fantomgraviditetstegn den kommende uge, sidst vi prøvede fik jeg det stort set hver måned :lol: Omvendt var jeg ikke i tvivl om det var gravid-kvalme da den kom nogle dage før jeg testede positivt, den er bare helt anderledes end anden kvalme. Sidst startede kvalmen allerede 3+0 og værede til 38+2 hvor jeg fødte... Jeg håber en ny graviditet kommer med mindre kvalme, eller i det mindste færre opkastninger...
0
Yetie
Kort karma: 66
Likede indlæg: 748

Indlægaf Yetie » 28. jun 2018, 19:53

godtnavn skrev:
milisa skrev:
Yetie skrev:Tja... Har aldrig oplevet noget lignende. Længste cyklus har hidtil været 29 dage. Vil egentlig bare gerne videre. Tør ikke engang drikke en sjus på ferien, hvis nu... Men er ret sikker på der ikke er noget.

Altså, nu er jeg ikke en ørn til det dersens tælleri, så mere erfarne damer må rette mig, hvis nødvendigt, men hvis det er 4 uger siden ægløsning, er du så ikke 6 uger henne, hvis der nu er bid? Så kan du da købe dig til en privat scanning, hvis du er desperat nok...?

Jeg ville foreslå det samme, er man 6 uger henne kan det nemt ses på en skanning, og så ved du om du kan drikke på ferien eller ej.

Jeg er spændt på om jeg får fantomgraviditetstegn den kommende uge, sidst vi prøvede fik jeg det stort set hver måned :lol: Omvendt var jeg ikke i tvivl om det var gravid-kvalme da den kom nogle dage før jeg testede positivt, den er bare helt anderledes end anden kvalme. Sidst startede kvalmen allerede 3+0 og værede til 38+2 hvor jeg fødte... Jeg håber en ny graviditet kommer med mindre kvalme, eller i det mindste færre opkastninger...

Hvor hurtigt kan man komme til det? Har ikke den mindste erfaring med det, men jeg har fri i morgen hvis det kan gå så hurtigt... Det lyder som en god idé så jeg også kan holde op med at spekulere.

Håber på det bedste for dig godtnavn. :kys:
0
MissB
Kort karma: 35
Likede indlæg: 408

Indlægaf MissB » 28. jun 2018, 20:15

Yetie skrev:
godtnavn skrev:
milisa skrev:

Hvor hurtigt kan man komme til det? Har ikke den mindste erfaring med det, men jeg har fri i morgen hvis det kan gå så hurtigt... Det lyder som en god idé så jeg også kan holde op med at spekulere.

Hvis du bor i nærheden af kbh så har Lille Liv drop-in scanning :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2018, 20:29

Yetie skrev:
godtnavn skrev:
milisa skrev:

På lilleliv i København har de drop-in skanninger, eller det havde de i hvert fald da jeg var gravid, så det kommer nok an på hvor i landet du er?
0
Yetie

Indlægaf Yetie » 28. jun 2018, 20:40

Desværre, jeg bor tættere på Vejle. Men tak alligevel. :kys:
Tror lige jeg har en date med Google.
1
Brugeravatar
ina
Kort karma: 317
Likede indlæg: 2221

Indlægaf ina » 28. jun 2018, 21:10

Hvis det er fire uger siden du havde ÆL, så er du to uger over tid og ville dermed kunne teste positiv på en test, hvis du er gravid. Ikke for at være en lyseslukker, men jeg tror at din krop driller dig og jeg vil mene at det er spild af penge med en scanning.

Kan godt forstå at det er frustrerende! Håber din læge vil gå med til at undersøge nærmere, hvis mens ikke snart kommer.
7
Healthyhappymilla
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Indlægaf Healthyhappymilla » 29. jun 2018, 09:36

Jeg ved hvordan du har det Yetie! Jeg er på CD50 og stadig ingen tegn på mens. Men det er så kun en uge siden jeg testede positivt på en ægløsningstest så jeg er kun 3+2 i dag. Alligevel kunne jeg ikke dy mig og testede igen i morges hvilket resulterede i endnu en negativ test :rulle: Nu SKAL jeg altså vente med at teste til jeg er minimum 3+6!

edit: Fik du fundet et sted du kunne få en scanning i dag Yetie?
Senest rettet af Healthyhappymilla 12. jul 2018, 07:37, rettet i alt 1 gang.
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. jun 2018, 09:58

ina skrev:Hvis det er fire uger siden du havde ÆL, så er du to uger over tid og ville dermed kunne teste positiv på en test, hvis du er gravid. Ikke for at være en lyseslukker, men jeg tror at din krop driller dig og jeg vil mene at det er spild af penge med en scanning.

Kan godt forstå at det er frustrerende! Håber din læge vil gå med til at undersøge nærmere, hvis mens ikke snart kommer.

Jeg tænker det samme, omvendt ved jeg at jeg ikke selv ville kunne få mig til at drikke hvis der var den mindste tvivl. Så for mig ville det være penge godt givet ud så jeg kunne drikke drinks på ferien ;)
2
Yetie

Indlægaf Yetie » 29. jun 2018, 10:11

Der er en klinik i Kolding, men de tilbyder først scanning fra 7+0. Men jeg tænker altså bare at jeg ikke behøver at drikke alkohol på ferien, og så håber jeg det bedste. For jeg er godt klar over at der ikke er meget håb, men der er jo stadig kvinder, der ikke kan teste positivt før de er relativt langt henne. Og hvis jeg nu er en af dem, så vil jeg ikke drikke.
Prøver at skyde det lidt ud af hovedet og nyde ferien. :gogo:
1
Healthyhappymilla
Kort karma: 9
Likede indlæg: 77

Indlægaf Healthyhappymilla » 29. jun 2018, 10:22

Zinde skrev:Bare lige for at give dig håb: jeg har aldrig kunnet teste positiv før allertidligst 3+5.

Tak :kys: Jeg testede også først positiv med min søn da jeg var 3+6 og det var en meget svag streg som så blev tydeligere dagene efter (ja jeg testede hver dag i 5-6 dage bare for at se de 2 streger komme frem :lol:)
1
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 1. jul 2018, 18:24

Jeg har ikke sovet nok i nat=kvalme (desværre næppe graviditetstegn så tidligt) men kvalmen har fået mig til at frygte lidt at være gravid havde helt glemt hvor slemt kvalme var, og 9 måneder med det igen... Messer for mig selv at ingen graviditeter er ens...

Fra i morgen af (var lige en fødselsdag i dag) vil jeg skære alt sukker ud af kosten, der er kommet for meget aftensnack ind de sidste måneder, og jeg håber en lidt sundere krop gør jeg hurtigt bliver gravid, for lige så lidt som jeg kan overskue kvalme lige så meget ønsker jeg en baby :lun: Og at mærke den møffe rundt i maven er fantastisk! Jeg glæder mig!
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 340
Likede indlæg: 3245

Indlægaf Zonta » 1. jul 2018, 21:16

godtnavn skrev:Jeg har ikke sovet nok i nat=kvalme (desværre næppe graviditetstegn så tidligt) men kvalmen har fået mig til at frygte lidt at være gravid havde helt glemt hvor slemt kvalme var, og 9 måneder med det igen... Messer for mig selv at ingen graviditeter er ens...

Fra i morgen af (var lige en fødselsdag i dag) vil jeg skære alt sukker ud af kosten, der er kommet for meget aftensnack ind de sidste måneder, og jeg håber en lidt sundere krop gør jeg hurtigt bliver gravid, for lige så lidt som jeg kan overskue kvalme lige så meget ønsker jeg en baby :lun: Og at mærke den møffe rundt i maven er fantastisk! Jeg glæder mig!

Shit man, jeg havde 1,5-2 måneder med kvalme. Dog aldrig opkast, men jeg synes kvalmen var forfærdelig! Øv, hvor kan man bare have det dårligt.
Håber du slipper nemmere næste gang!
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 1. jul 2018, 22:06

Zonta skrev:Shit man, jeg havde 1,5-2 måneder med kvalme. Dog aldrig opkast, men jeg synes kvalmen var forfærdelig! Øv, hvor kan man bare have det dårligt.
Håber du slipper nemmere næste gang!

Jeg kastede op dagligt, helt frem til under fødslen... Så jeg har virkelig nydt de sidste 16 måneder uden kvalme og opkast. Jeg må være skør at gøre det igen :lol:

Meeen det er det hele værd når man får sådan en lille baby op på maven :lun: Bliver jeg gravid i løbet af de næste par måneder vil jeg dog planlægge mit skema på uni efter det, så jeg ikke tager flere fag end hvad der er realistisk, hellere tage et par og bestå end at presse sig selv og måtte skære fag fra lige før eksamnerne som sidst.
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 340
Likede indlæg: 3245

Indlægaf Zonta » 1. jul 2018, 22:10

godtnavn skrev:Jeg kastede op dagligt, helt frem til under fødslen... Så jeg har virkelig nydt de sidste 16 måneder uden kvalme og opkast. Jeg må være skør at gøre det igen :lol:

Meeen det er det hele værd når man får sådan en lille baby op på maven :lun: Bliver jeg gravid i løbet af de næste par måneder vil jeg dog planlægge mit skema på uni efter det, så jeg ikke tager flere fag end hvad der er realistisk, hellere tage et par og bestå end at presse sig selv og måtte skære fag fra lige før eksamnerne som sidst.

Okay, jeg lider godt nok også af emetofobi, men det lyder stadig som et mareridt. Jeg er bange for at kaste op under fødslen.... :genert:
Regner dog også med, at det hele nok skal være det værd :lun:
0
undercover_mommy
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Indlægaf undercover_mommy » 2. jul 2018, 07:18

Potentielt 3+5 i dag men stadig bragende negativ test. Så den gode følelse i maven begynder lige så stille at forsvinde igen. Jeg har dog været ekstremt træt med tendens til køresyge (døjer jeg normalt aldrig med. Især ikke når det er mig selv der kører bilen) de sidste par dage, men det har jo også været meget varmt. Sidst jeg var gravid testede jeg svagt positiv 3+6 så jeg har stadig et lille bitte håb!
0

Tilbage til "Graviditet"