Vi der venter på storken!

Yetie
Kort karma: 64
Likede indlæg: 747

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Yetie » 24. jul 2018, 11:53

Kakro05 skrev:
Yetie skrev:
Kakro05 skrev:Nå, men jeg høre vist til herinde. Min mand startede ihvertfald en måned før planlagt pb med at proklamere at nu kom han altså inde i mig :forvirret2: :lol: (sorry for detaljer :blush2: ).

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg er klar. Jeg er arbejdsløs, jeg havde en MA i januar (og jeg mega bange for at det ikke går denne gang heller) og så tror muligvis jeg havde en uplanlagt biokemisk???? i sidste cyklus. Jeg havde ihvertfald den sygeste mens nogensinde, men kæmpe blod koagulationer (på størrelse med en lille børnehånd. Det har jeg aldrig prøvet før, men det kan jo være et tilfælde.

Velkommen til.

Du har mindst 9 måneder til at blive klar, så mon ikke det nok skal gå?

Jo, helt bestemt! Havde jeg været i job (eller havde vi ikke lige brugt det meste af vores opsparing på hus), så havde jeg været 100% klar. Jeg har reelt været klar siden jeg havde en MA.

Håber at du snart får job. Det er så frustrerende at være jobsøgende. Vi ansatte en, der allerede første dag måtte fortælle at hun var blevet gravid. Det kan man jo ikke planlægge, så det er bare sådan, det er. Synes ikke man skal udskyde sin drøm om en familie af hensyn til en kommende arbejdsplads.
3
undercover_mommy
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Indlægaf undercover_mommy » 24. jul 2018, 18:59

Her er vi lige omkring ægløsning i denne cyklus. Jeg er oppustet i dag og tog en ægløsningstest for at se om min app mon passede denne måned (sidste måned kom ægløsning meget sent) og jo det ser ud til at ægløsning er på trapperne (eller har været der) så vi sørger for regelmæssig sex selvom det er VARMT :genert: hurra for ventilator!
1
undercover_mommy

Indlægaf undercover_mommy » 25. jul 2018, 06:35

Jeg tog lige et billede af ægløsningstesten fra i går. Den ser rimelig positiv ud ikke? Har godt nok først taget det i dag så ved ikke om det tæller når det er taget "over tid"? :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Kakro05
Kort karma: 68
Likede indlæg: 422

Indlægaf Kakro05 » 25. jul 2018, 09:12

Yetie skrev:
Kakro05 skrev:
Yetie skrev:
Kakro05 skrev:Nå, men jeg høre vist til herinde. Min mand startede ihvertfald en måned før planlagt pb med at proklamere at nu kom han altså inde i mig :forvirret2: :lol: (sorry for detaljer :blush2: ).

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg er klar. Jeg er arbejdsløs, jeg havde en MA i januar (og jeg mega bange for at det ikke går denne gang heller) og så tror muligvis jeg havde en uplanlagt biokemisk???? i sidste cyklus. Jeg havde ihvertfald den sygeste mens nogensinde, men kæmpe blod koagulationer (på størrelse med en lille børnehånd. Det har jeg aldrig prøvet før, men det kan jo være et tilfælde.

Velkommen til.

Du har mindst 9 måneder til at blive klar, så mon ikke det nok skal gå?

Jo, helt bestemt! Havde jeg været i job (eller havde vi ikke lige brugt det meste af vores opsparing på hus), så havde jeg været 100% klar. Jeg har reelt været klar siden jeg havde en MA.

Håber at du snart får job. Det er så frustrerende at være jobsøgende. Vi ansatte en, der allerede første dag måtte fortælle at hun var blevet gravid. Det kan man jo ikke planlægge, så det er bare sådan, det er. Synes ikke man skal udskyde sin drøm om en familie af hensyn til en kommende arbejdsplads.

Du har ret og jeg bliver ældre og ældre, så at vente virker ikke som det rigtige valg. Vi må se hvad der sker.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1074
Likede indlæg: 9215

Indlægaf Rapfisk » 25. jul 2018, 17:31

undercover_mommy skrev:Jeg tog lige et billede af ægløsningstesten fra i går. Den ser rimelig positiv ud ikke? Har godt nok først taget det i dag så ved ikke om det tæller når det er taget "over tid"? :gruble:

Det gælder ikke efter fem minutter. Hvordan så den ud i går?

Umiddelbart ser stregerne heller ikke lige tydelige ud. Det skal de være (modsat på graviditetstests).
0
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
undercover_mommy

Indlægaf undercover_mommy » 25. jul 2018, 20:15

Rapfisk skrev:
undercover_mommy skrev:Jeg tog lige et billede af ægløsningstesten fra i går. Den ser rimelig positiv ud ikke? Har godt nok først taget det i dag så ved ikke om det tæller når det er taget "over tid"? :gruble:

Umiddelbart ser stregerne heller ikke lige tydelige ud. Det skal de være (modsat på graviditetstests).

I "manualen" der følger med står der at kontrolstregen skal være tydeligere end teststregen. Ikke at de skal være lige tydelige. Tog en test igen i dag der så ud på samme måde så jeg går ud fra at det er ægløsning der er på vej :)
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1074
Likede indlæg: 9215

Indlægaf Rapfisk » 25. jul 2018, 20:20

undercover_mommy skrev:
Rapfisk skrev:

I "manualen" der følger med står der at kontrolstregen skal være tydeligere end teststregen. Ikke at de skal være lige tydelige. Tog en test igen i dag der så ud på samme måde så jeg går ud fra at det er ægløsning der er på vej :)

Så det ikke de samme, vi har :)

På mine var jeg meget i tvivl - indtil den var positiv. Så var der ingen tvivl, og streg nr. 2 var tydelig inden for et minuts tid.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
godtnavn
Kort karma: 519
Likede indlæg: 4676

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2018, 22:23

Går ind i tråden, ser en test og tænker "wow en flot positiv test", når næsten at skrive tillykke før det går op for mig det er en ægløsningstest :genert: SÅ tillykke med ægløsningen :lol:

Jeg synes det her venteri er mindre sjovt, min mens kommer i løbet af den næste uge, hvis den kommer.
5
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. jul 2018, 15:55

Er på cd25, her kom mens i sidste måned, men der er ingen tegn på den endnu, omvendt plejer min cyklus at være 27-28 dage, så det betyder ingenting. Jeg har ingen kvalme eller andre tegn, eller har ømme bryster men det skyldes nok mere at min datter hellere vil have mælk end mad i den her varme, så har optrappet amningerne en del de sidste dage. De to gange jeg er blevet gravid har der været massiv kvalme mange dage før mens, så jeg tror ikke på der er noget her, krydser fingre for næste måned!
0
Kakro05
Kort karma: 68
Likede indlæg: 422

Indlægaf Kakro05 » 30. jul 2018, 10:33

Jeg er spændt på hvor hurtigt det går denne gang. Jeg bilder mig allerede ind at jeg har kvalme, ømme nipples og er lidt madsart. Så jeg tog en test i morgen, men den var sjovt nok negativ :lol: Hvis der skulle være bid, så er jeg ca 2+4 og jeg kan selvfølgelig ikke bruge en test til en skid. Hvis jeg stadig er kvalm på fredag og har ømme nipples, så tester jeg nok igen. Vi skal til bryllup og med vores baggage vil jeg nok ikke tilgive mig selv, hvis jeg er gravid og drikker mig i hegnet (selvfølgelig kan man ikke tage forholdsregler hvis man ikke kan teste), men jeg tror nu det hele bare er i mit hoved :lol: .
0
undercover_mommy

Indlægaf undercover_mommy » 30. jul 2018, 10:54

godtnavn skrev:Går ind i tråden, ser en test og tænker "wow en flot positiv test", når næsten at skrive tillykke før det går op for mig det er en ægløsningstest :genert: SÅ tillykke med ægløsningen :lol:

Jeg synes det her venteri er mindre sjovt, min mens kommer i løbet af den næste uge, hvis den kommer.

Tænkte også selv at det var lidt farligt at smide sådan et billede herind :lol: For man tænker jo med det samme at det er en graviditetstest!

Men tak :lol:
0
undercover_mommy

Indlægaf undercover_mommy » 30. jul 2018, 10:54

Kakro05 skrev:Jeg er spændt på hvor hurtigt det går denne gang. Jeg bilder mig allerede ind at jeg har kvalme, ømme nipples og er lidt madsart. Så jeg tog en test i morgen, men den var sjovt nok negativ :lol: Hvis der skulle være bid, så er jeg ca 2+4 og jeg kan selvfølgelig ikke bruge en test til en skid. Hvis jeg stadig er kvalm på fredag og har ømme nipples, så tester jeg nok igen. Vi skal til bryllup og med vores baggage vil jeg nok ikke tilgive mig selv, hvis jeg er gravid og drikker mig i hegnet (selvfølgelig kan man ikke tage forholdsregler hvis man ikke kan teste), men jeg tror nu det hele bare er i mit hoved :lol: .

Åh det er så irriterende at kroppen skal lave falske symptomer :rulle: Det kender jeg kun alt for godt! I denne cyklus har jeg dog ingen symptomer overhovedet.
0
undercover_mommy

Indlægaf undercover_mommy » 30. jul 2018, 11:03

Og hej i tråden!
Her er sommerferien slut. Jeg havde en dag med ømhed i underlivet og tog en ægløsningstest (som I kan se længere oppe) som jeg går ud fra var positiv. Så vi fik gjort vores og et par dage efter fik jeg lidt jag i underlivet. Krydser for at det var et godt tegn :D Men har som sagt absolut ingen symptomer. Den smule madlede der er skyldes helt sikkert varmen for jeg er ikke ret god til så varmt vejr!
0
Yetie
Kort karma: 64
Likede indlæg: 747

Indlægaf Yetie » 30. jul 2018, 17:55

Det er sgu varmt at prøve på at lave en baby. :lol:

Jeg har stadig ikke fået menstruation. Er nu på cd 73. Tog en ny test i morges der stadig var negativ. Så jeg er stadig i limbo. Jeg kalder det Schröedingers graviditet. :lol: Men kun 8 dage til scanning.
3
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 30. jul 2018, 20:49

Det lyder jo helt tosset Yetie, din krop må da snart bestemme sig!

Jeg går og venter på mens, jeg er rigtig ramt på humøret som jeg altid er op til mens (ikke fordi jeg prøver at blive gravid og derfor ikke gider t have mens, men hormonerne har altid påvirket mit humør), så jeg glæder mig bre til at komme forbi den, også fordi vi så kan prøve at få gjort mig gravid. Jeg hader den her periode af cyklus hvor man bare venter på at kunne komme videre.

Jeg ved jeg kommer til at være stresset i næste cyklus, tager et 3-ugers fag og de er vidst altid lidt tressende på uni, jeg synes i hvert fald fordi eksamen er tæt på fra start. Stress og fertilitet er vidst ikke gode venner. Rent barselsmæssigt vil næste cyklus også cirka være så slem som det kan være, jeg vil skulle starte når baby er 8 måneder, så det er måske meget godt hvis det ikke er næste måned der er gevinst, omend jeg ikke vil udsætte det og vi derfor også prøver der :)
0

Tilbage til "Graviditet"