Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Medd
Kort karma: 16
Likede indlæg: 120

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Medd » 8. dec 2018, 20:47

Sloejfen skrev:Vi skulle så starte op i IVF behandling når jeg fik menstruation.
Jeg tog en test, og gad nærmest ikke kigge fordi den ville jo være negativ.
Men den var fandme positiv!!!
Så jeg tog tre mere. Det kunne jo være en fejl... og de er bragende positive. :banan: det er simpelthen så surrealistisk. Tror ikke helt på det.
Er 5+1 og lister nu forsigtigt over i terminstråden.

Stort tillykke! :banan: :banan:

Jeg har taget en tidlig test i går (har egentlig først testdag tirsdag), som viste en meeeget svag streg. Har taget 2 igen i dag, som viser samme utydelige streg. Så måske er den der også for os :genert: Tør dog ikke helt håbe før den bliver mere tydelig og før mens. udebliver på tirsdag.
6
...xxx...
Kort karma: 4
Likede indlæg: 3

Indlægaf ...xxx... » 10. dec 2018, 15:56

Min kæreste og jeg har snakket om, at vi nok gerne snart vil begynde at forsøge at få børn.
Jeg har læst på nettet, at det kan være en god ide at begynde at tage vitaminer og folsyre, inden man begynder at prøve. Hvad tager I? Og hvornår startede I med at tage det i forhold til, hvornår I ønskede graviditet?
0
Brugeravatar
JumboJette
Kort karma: 66
Likede indlæg: 603

Indlægaf JumboJette » 10. dec 2018, 18:46

...xxx... skrev:Min kæreste og jeg har snakket om, at vi nok gerne snart vil begynde at forsøge at få børn.
Jeg har læst på nettet, at det kan være en god ide at begynde at tage vitaminer og folsyre, inden man begynder at prøve. Hvad tager I? Og hvornår startede I med at tage det i forhold til, hvornår I ønskede graviditet?

Gravitamin og fiskeolie. Begyndte med det samme, vi startede projekt baby.
0
Er du cykelrytter eller liderkarl?
Brugeravatar
Medd
Kort karma: 16
Likede indlæg: 120

Indlægaf Medd » 15. dec 2018, 19:25

:blush2: Tak for likes og grønne kort.
Er nu nået hen over mens datoen og adskillige tests har vist to meeeget tydelige streger. Så det gik rimelig hurtigt for os.

Jeg smutter over i terminstråden. Held og lykke til alle :kys: håber snart det lykkes for jer :jule:
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 147
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 2592

Indlægaf Ladysparrow » 27. dec 2018, 12:17

Har lige opdaget at jeg midt i julestressen er gået 6 dage over tiden, er ulideligt træt. Vi har desværre ikke været super aktive på babymaking fronten, så så chancen for at jeg skulle være gravid er nok ret lille... Tænker at jeg smutter ind omkring apoteket i dag og køber en test.
1
Yetie
Kort karma: 55
Likede indlæg: 669

Indlægaf Yetie » 27. dec 2018, 16:25

Ladysparrow skrev:Har lige opdaget at jeg midt i julestressen er gået 6 dage over tiden, er ulideligt træt. Vi har desværre ikke været super aktive på babymaking fronten, så så chancen for at jeg skulle være gravid er nok ret lille... Tænker at jeg smutter ind omkring apoteket i dag og køber en test.

Spændende. Krydser fingre!

Jeg er 3 uger over tid, men det betyder jo nok ikke noget. Jeg tester for en sikkerheds skyld inden nytårsaften, men ellers har jeg indstillet mig på at vi starter i behandling. Og så ser vi hvad der sker. :)
0
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 29. dec 2018, 22:06

Zinde skrev:Jeg krydser for jer, Ladysparrow og Yetie!

Tak, den var dog negativ... Lidt som ventet - havde dog fortalt min kæreste at jeg var gået over tid, og han havde siddet med min bror som havde betroet ham at hans kæreste var gået over tid ( vi har samme navn) og min kæreste tror jeg har snakket med min bror om det - så det blev alt sammen lidt underligt... Men positivt er det dog at min lillebror skal blive far, da en positiv test ventede på ham da han kom hjem... Han bliver verdens bedste far og jeg bliver faster... :lun: Men lidt misundelig er jeg... Men er der nogen der har fortjent det, så er det ham. Den kroniske single, der finder sammen med the one, 2 bonusbørn... :dåne:
3
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 29. dec 2018, 22:08

Januar betyder at jeg skal lægge den sunde linie igen, jeg har haft en år, med alt for meget god mad, for meget alkohol og sene nætter. Nu skal der ryge nogen kilo, så jeg kan finde tilbage til mit aktive jeg igen. Så håber jeg lidt at vi får heldet med os.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 722
Likede indlæg: 9905

Indlægaf Zombie » 18. jan 2019, 18:28

Vi snakker om at begynde til sommer. Så jeg hører endnu ikke helt til her endnu.

Jeg er pisse nervøs for min alder, jeg bliver 33 til sommer. Om nogle måneder skal jeg snakke med lægen ang. skift eller pause på medicin, jeg får noget for en psykisk sygdom. Det er jeg lidt nervøs over også. Og så skal jeg stoppe på p-piller, for at få hormonerne ud af systemet osv. Vi må så bruge kondom, for der må ikke være nogen ups'ere mens jeg stadig har medicin i kroppen, for så får vi børn med 3 øjne, det er giftig stads.

Jeg har virkelig lyst til et barn, men jeg ser godt nok ikke frem til graviditet. Andre der har det sådan?
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 264
Likede indlæg: 2927

Indlægaf milisa » 18. jan 2019, 20:06

Zombie skrev:Vi snakker om at begynde til sommer. Så jeg hører endnu ikke helt til her endnu.

Jeg er pisse nervøs for min alder, jeg bliver 33 til sommer. Om nogle måneder skal jeg snakke med lægen ang. skift eller pause på medicin, jeg får noget for en psykisk sygdom. Det er jeg lidt nervøs over også. Og så skal jeg stoppe på p-piller, for at få hormonerne ud af systemet osv. Vi må så bruge kondom, for der må ikke være nogen ups'ere mens jeg stadig har medicin i kroppen, for så får vi børn med 3 øjne, det er giftig stads.

Jeg har virkelig lyst til et barn, men jeg ser godt nok ikke frem til graviditet. Andre der har det sådan?

Jeg havde og har hverken lyst til graviditeten eller barslen!! Der er mange måder at være kvinde og mor på. ☺
0
Tally-ho
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 722
Likede indlæg: 9905

Indlægaf Zombie » 19. jan 2019, 11:30

milisa skrev:
Zombie skrev:Vi snakker om at begynde til sommer. Så jeg hører endnu ikke helt til her endnu.

Jeg havde og har hverken lyst til graviditeten eller barslen!! Der er mange måder at være kvinde og mor på. ☺

Jeg glæder mig nu til barslen, mere fordi det faciliterer mere tid med baby. Men vi deler det lige over, så jeg skal nyde det, jeg får. :)
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 270
Likede indlæg: 2479

Indlægaf Zonta » 20. jan 2019, 07:40

Jeg synes graviditeten var forfærdelig og det er kun fordi jeg holder ret kraftigt på, at Johan ikke skal være enebarn, at jeg har mod på at gå igennem det igen. Jeg magter det slet ikke. Jeg hadede, at jeg lige pludselig slet ikke var herre over min egen krop. Fødslen var fin nok. Barsel synes jeg heller ikke er det fedeste... Så' deeeet...
1
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 20. jan 2019, 07:58

Zonta skrev:Jeg synes graviditeten var forfærdelig og det er kun fordi jeg holder ret kraftigt på, at Johan ikke skal være enebarn, at jeg har mod på at gå igennem det igen. Jeg magter det slet ikke. Jeg hadede, at jeg lige pludselig slet ikke var herre over min egen krop. Fødslen var fin nok. Barsel synes jeg heller ikke er det fedeste... Så' deeeet...

Jeg vil dælme også bare hellere føde børn end være gravid og have barsel! :lol: Nu har vi så forsøgt i 1½ år på nr 2, og det kommer så næppe til at ske, desværre, men vi gik da også kun i gang fordi, hun ikke skal være enebarn. Det bliver hun så alligevel nok.
0
Tally-ho
JoyNips
Kort karma: 649
Likede indlæg: 10944

Indlægaf JoyNips » 20. jan 2019, 08:10

Jeg havde ikke troet at graviditet var noget for mig, men jeg elskede det! Barsel var også fedt det meste af tiden, jeg råhyggede.
1
Brugeravatar
milisa

Indlægaf milisa » 20. jan 2019, 08:15

Hvis det lykkedes med nr 2, så tror jeg faktisk også, at min anden gang bliver langt bedre end min første. Dels det der med, at jeg nu ved, hvad jeg går ind til, men det har så også en rigtig stor betydning, tror jeg, at en af grundene til, det var så skrækkeligt, var, at min krop faldt fra hinanden. Denne gang ved jeg, at jeg med alle midler skal prioritere min træning, så jeg har en stærk core muskulatur hele vejen igennem og sørge for at holde mig i gang. Hvis jeg kan holde smerterne fra døren og dermed faktisk være i stand til at gå - måske endda hele graviditeten igennem.... - så tænker jeg, at det bliver meget, meget bedre.

Jeg tror også, at barslen bliver langt bedre, når jeg nu har mit første unge også at hygge med - babyer er altså IMO temmelig kedelige.....!
0
Tally-ho

Tilbage til "Graviditet"