Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 21
Likede indlæg: 496

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Kerrigan » 15. maj 2019, 19:06

Rapfisk skrev:DR har lige startet en serie med et ungt par, der skal i fertilitetsbehandling. Programmet hedder Albert og Sanne for altid, og første afsnit ligger på DRTV: https://www.dr.dk/tv/se/albert-og-sanne ... t-og-sanne

Årh, hvor er de søde. Jeg krydser fingre for dem. :kryds:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 190
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 3402

Indlægaf Ladysparrow » 2. jun 2019, 13:20

:panik:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1082
Likede indlæg: 9335

Indlægaf Rapfisk » 2. jun 2019, 15:32

Ladysparrow skrev::panik:

Jaaaa, tillykke :lun:
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 2. jun 2019, 15:39

Rapfisk skrev:

Jaaaa, tillykke :lun:

1000 Tak. Jeg har opført mig helt åndssvagt i dag. :blush2:
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 360
Likede indlæg: 3420

Indlægaf Zonta » 2. jun 2019, 17:11

Ej, tillykke :lun:

Tilgiv mig lige, ik'? Men jeg havde sådan en idé om, at du var "gammel". Hvor gammel er du? :ninja:
0
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 2. jun 2019, 17:20

Zonta skrev:

Tilgiv mig lige, ik'? Men jeg havde sådan en idé om, at du var "gammel". Hvor gammel er du? :ninja:

Jeg er 38, bliver 39 i november.
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 2. jun 2019, 17:38

Ladysparrow skrev:
Zonta skrev:

Jeg er 38, bliver 39 i november.

Nårh okay :D jeg havde forestillet mig, at du var 10 år ældre... :genert:
1
Brugeravatar
Ladysparrow

Indlægaf Ladysparrow » 3. jun 2019, 14:19

Jeg kan godt nok bedre forstå hvorfor jeg har været så ualmindeligt træt og energiforladt de sidste uger... Nu er det begyndt at synke ind og jeg har fået bestilt tid ved jordemorden - jeg formåede at forvirre hende og mig selv så meget at hun nu tror jeg er mere end 3 måneder henne... :forvirret2: Det var ikke nemt at forklare over telefonen og jeg blev så usikker - på trods af at jeg snakker flydende svensk, så taler jeg ikke ikke rigtigt om graviditet og alt det der - så jeg blev usikker og fumlede rundt i alle begreber... Så nu skal jeg til en tidlig scanning på næste onsdag, så de kan fastsætte hvor langt jeg er henne... I følge den app jeg har brugt er jeg 7 uger og 5 dage henne... Har tracket min mens i > 1 år. Ved ikke hvor sikker appen så egentlig er. Jeg synes også det er pinligt at det først faldt mig ind i sidste uge at min mens var forsinket... Har haft en del at lave på arbejde og diverse projekter, så alt er ligesom blevet skubbet til side...
0
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 3. jun 2019, 21:12

Ladysparrow skrev:

Jeg kan godt nok bedre forstå hvorfor jeg har været så ualmindeligt træt og energiforladt de sidste uger... Nu er det begyndt at synke ind og jeg har fået bestilt tid ved jordemorden - jeg formåede at forvirre hende og mig selv så meget at hun nu tror jeg er mere end 3 måneder henne... :forvirret2: Det var ikke nemt at forklare over telefonen og jeg blev så usikker - på trods af at jeg snakker flydende svensk, så taler jeg ikke ikke rigtigt om graviditet og alt det der - så jeg blev usikker og fumlede rundt i alle begreber... Så nu skal jeg til en tidlig scanning på næste onsdag, så de kan fastsætte hvor langt jeg er henne... I følge den app jeg har brugt er jeg 7 uger og 5 dage henne... Har tracket min mens i > 1 år. Ved ikke hvor sikker appen så egentlig er. Jeg synes også det er pinligt at det først faldt mig ind i sidste uge at min mens var forsinket... Har haft en del at lave på arbejde og diverse projekter, så alt er ligesom blevet skubbet til side...

Velkommen i klubben. :kys:
Ja, man kan blive helt ubærlig udmattet af at være gravid. Det var jeg heller ikke selv klar over. Nogle gange har jeg måttet tage to, tre eller fire hvil på en to-kilometers strækning. :nerve: Kommer du over i terminstråden?
0
Sof
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1664

Indlægaf Sof » 5. jun 2019, 22:38

Jeg bliver lidt træt af min krop.

I flere år før vi begyndte at prøve at få en baby sidst, havde min cyklus været totalt til at stole på og helt stabil. Så fulgte der 9-10 måneder hvor vi prøvede at ramme rigtigt, uden at gå vildt meget op i det og min cyklus var total forvirret, 26 dage, 45 dage, 30 dage 49 dage og så kunne vi ikke regne med en skid og gik i gang med temperatur og ægløsningstest og jeg var gravid 3 måneder senere.

Nu har min cyklus siden første mens efter jeg fødte været nøjagtig som i gamle dage, fuldstændig til at regne med. Selvfølgelig lige indtil at vi aftalte at vi prøver igen :sur: :sur: Hallo.

Ej men altså. Det er så skide irriterende. Og jeg gider ikke tisse på ægløsningstests flere uger i streg, fordi jeg lige pludselig ikke ved om det er en 26 eller 45 dages omgang.

Det stresser mig helt unødvendigt meget, hvilket nok heller ikke hjælper. Så det er bare en ond cirkel.

Disclaimer: Ved godt det er et meget lille issue, sammenlignet med andres.
0
...xxx...
Kort karma: 23
Likede indlæg: 43

Indlægaf ...xxx... » 11. jun 2019, 13:10

Min cyklus er også blevet lidt mærkelig efter en MA i april. Indtil videre er jeg på dag 38, og der er ikke skyggen af mens, men heller ingen positive tests endnu :/ Det er træls!

Jeg var lige i Matas for at købe en test, og damen bag kassen gav mig et “held og lykke - vi krydser fingre” med på vejen, da jeg gik. Og mig som allerhelst ville købe tests uden at nogen behøvede at opdage det :lol:
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 11. jun 2019, 14:42

...xxx... skrev:Min cyklus er også blevet lidt mærkelig efter en MA i april. Indtil videre er jeg på dag 38, og der er ikke skyggen af mens, men heller ingen positive tests endnu :/ Det er træls!

Jeg var lige i Matas for at købe en test, og damen bag kassen gav mig et “held og lykke - vi krydser fingre” med på vejen, da jeg gik. Og mig som allerhelst ville købe tests uden at nogen behøvede at opdage det :lol:

Et eller andet sted en lidt "farlig" kommentar som ekspedient. I princippet kunne det jo være en uønsket graviditet der skulle testes for :genert:

Men jeg håber snart der er bid for dig :kryds:
2
Brugeravatar
Kerrigan

Indlægaf Kerrigan » 11. jun 2019, 15:05

...xxx... skrev:Min cyklus er også blevet lidt mærkelig efter en MA i april. Indtil videre er jeg på dag 38, og der er ikke skyggen af mens, men heller ingen positive tests endnu :/ Det er træls!

http://www.billige-teste.dk er billige og anonyme, og hvis du kan vente en ekstra dag, så kan jeg sagtens anbefale dem.
De plejede at lægge en lille chokolade i pakken, men kan forstå at det gør de ikke længere. Det var der en der var lidt mobset over på Trustpilot. :lol:
3
...xxx...
Kort karma: 23
Likede indlæg: 43

Indlægaf ...xxx... » 14. jun 2019, 06:50

Er der nogen, der har prøvet, at en test er blevet positiv, og så efter lidt tid, så er den positive streg forsvundet igen? Jeg tog en test i går morges. Den skulle aflæses mellem 5 og 30 minutter efter, at den var taget. Da vi kigger på den efter ca. 5 minutter er der to fine streger. Da jeg så går ud for at smide den ud efter ca. 30 minutter, er den ene streg forsvundet.
Det var en tidlig test fra rfsu, og jeg testede også med en almindelig test fra apoteket, som var negativ.

Planen er at tage en ny test fra et andet mærke i weekenden. Testede ikke mere i går, da jeg troede, at jeg var ved at få min menstruation. Men det er så bare indtil videre ikke blevet til mere end en lille smule pletblødning.
0
lupo28
Kort karma: 2
Likede indlæg: 19

Indlægaf lupo28 » 14. jun 2019, 06:59

...xxx... skrev:Er der nogen, der har prøvet, at en test er blevet positiv, og så efter lidt tid, så er den positive streg forsvundet igen? Jeg tog en test i går morges. Den skulle aflæses mellem 5 og 30 minutter efter, at den var taget. Da vi kigger på den efter ca. 5 minutter er der to fine streger. Da jeg så går ud for at smide den ud efter ca. 30 minutter, er den ene streg forsvundet.
Det var en tidlig test fra rfsu, og jeg testede også med en almindelig test fra apoteket, som var negativ.

Planen er at tage en ny test fra et andet mærke i weekenden. Testede ikke mere i går, da jeg troede, at jeg var ved at få min menstruation. Men det er så bare indtil videre ikke blevet til mere end en lille smule pletblødning.

Min RFSU gjorde det samme, jeg vil anbefale at købe Valmed fra Netto, det var den jeg fik den tydeligste steg på.

Pøj pøj :)
0

Tilbage til "Graviditet"