Gravid igen efter abort

...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 30. sep 2019, 09:15

Rapfisk skrev:
...xxx... skrev:Tak for alle jeres søde kommentarer!

Men hold nu op, hvor er det svært at være i. Jeg går næsten bare og venter på, at det går galt. I går havde jeg ondt på nogenlunde samme måde som sidste gang, hvor det var en sviende/trykkende/brændende fornemmelse hen over skambenet. Så nu har jeg næsten fået overbevist mig selv om, at det betyder, at det også går galt denne her gang, eller at det er en biokemisk graviditet, som jeg kun har opdaget, fordi jeg testede lidt tidligt :/
Har testet igen her til morgen, og jeg synes, at testen er lidt svagere end i går.

Åh, hvor jeg forstår dig. Det er jo vigtigt, det her. Liv og død, dybest set, og jeg hepper på det lille liv i din mave :lun:

Du ved sikkert godt det her, men en streg er en streg. Hvor tydelig den er kommer an på den enkelte testpind. Hvis den opdager HCG, laver den efter bedste evner en streg, hvis den ikke gør, kommer der ingen streg. Man kan heldigvis ikke være "lidt gravid".

Selv besluttede jeg, at jeg var gravid, indtil jeg begyndte at bløde. Det gav mig ro. Selvfølgelig er der risikoen for missed abortion, hvor man ikke bløder, men jeg besluttede, at hver dag var en dag som gravid - og en sejr. Det med, om der var en baby derinde, det forholdt jeg mig egentlig ikke til, før jeg havde set den til nakkefoldsscanning. Det hjalp nok også til at holde frygten ud i starten.


Tak, min fornuft ved godt, at en streg er en streg. Men jeg kan nok ikke undgå at lede efter tegn på, at det vil gå galt denne her gang også :/

Det kan være, at jeg skal prøve at se det på samme måde. Prøve bare at se mig som gravid og ikke tænke så meget på baby.
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 30. sep 2019, 09:16

Jeg har fået en henvisning til en gynækolog til kontroller her i starten og evt progesterontilskud. Jeg har aldrig været hos en gynækolog før, så jeg synes, at det er lidt svært at finde en. Kan I anbefale en god gynækolog i Københavnsområdet?
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Lys » 30. sep 2019, 09:21

...xxx... skrev:Jeg har fået en henvisning til en gynækolog til kontroller her i starten og evt progesterontilskud. Jeg har aldrig været hos en gynækolog før, så jeg synes, at det er lidt svært at finde en. Kan I anbefale en god gynækolog i Københavnsområdet?


Thue Bryndorf.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf catnip » 30. sep 2019, 09:30

Jacob Philipsen i Bagsværd: https://www.jacobphilipsen.dk/
0
- Nevertheless she persisted -
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 30. sep 2019, 14:10

Tak for anbefalingerne. Jeg har fået fat på en gynækolog, som allerede har sørget for måling af hcg, stofskifte og progesteron. Så nu venter jeg bare på resultaterne.
9
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 3. okt 2019, 14:45

Nogen der har erfaring med graviditet og lavt stofskifte? Mine blodprøver viser, at jeg har lavt stofskifte, så nu skal jeg henvises til en læge med forstand på det.
Umiddelbart kan jeg læse mig til, at det både kan give nedsat evne til at blive gravid og øget risiko for abort. Så lige nu håber jeg godt nok på, at vi har fundet årsagen til, at jeg har aborteret to gange indtil videre :kryds:

Den tredje graviditet her nu, prøver jeg at undgå at forholde mig til. Fik målt et hcg på kun 47, da jeg var ca. 4+1, så jeg tror ikke rigtig på, at den kommer til at lykkes, selvom gynækologen sagde, at det var fint. Jeg er dog endnu ikke begyndt at bløde, og jeg er træt og sulten hele tiden. Så det tyder jo i den rigtige retning.
4
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Iforbifarten » 4. okt 2019, 12:52

Jeg har fået reguleret for lavt stofskifte (mere præcist forhøjet TSH uden antistoffer) som en af de ting, der skulle forhindre ufrivillige aborter. Det kan tage lidt tid at justere dosis, men det er som sådan ret "nemt", da det bare er blodprøver og så justering i medicin, der er små piller.

Mon ikke de går igang med en dosis til dig med det samme efter henvisning? Endokrinologerne plejer gerne vulleil ide man er gravid ca. når man tisser 2 streger.

Jeg har kun oplevet bivirkninger én gang på de tilsammen 4-5 år jeg har været medicineret, hvor dosis var for høj. Det var ubehageligt, men gik over i løbet af en uges tid efter dosis blev sat ned. Det var en vanvittig kropslig uro som jeg ikke har prøvet før, men den kunne dæmpes med at ligge under tunge dyner.
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 5. okt 2019, 07:41

Iforbifarten skrev:Jeg har fået reguleret for lavt stofskifte (mere præcist forhøjet TSH uden antistoffer) som en af de ting, der skulle forhindre ufrivillige aborter. Det kan tage lidt tid at justere dosis, men det er som sådan ret "nemt", da det bare er blodprøver og så justering i medicin, der er små piller.

Mon ikke de går igang med en dosis til dig med det samme efter henvisning? Endokrinologerne plejer gerne vulleil ide man er gravid ca. når man tisser 2 streger.

Jeg har kun oplevet bivirkninger én gang på de tilsammen 4-5 år jeg har været medicineret, hvor dosis var for høj. Det var ubehageligt, men gik over i løbet af en uges tid efter dosis blev sat ned. Det var en vanvittig kropslig uro som jeg ikke har prøvet før, men den kunne dæmpes med at ligge under tunge dyner.


Jeg er netop blevet sat i gang med medicin i sidste uge. Jeg har også kun forhøjet TSH uden antistoffer (eller lægen sagde, at man ikke kunne stole på det med antistofferne, når jeg er gravid), og så har jeg også umiddelbar normal T4 og T3.
Nu krydser jeg bare fingre for, at det har godt effekt :)
2
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Iforbifarten » 5. okt 2019, 14:29

...xxx... skrev:
Iforbifarten skrev:Jeg har fået reguleret for lavt stofskifte (mere præcist forhøjet TSH uden antistoffer) som en af de ting, der skulle forhindre ufrivillige aborter. Det kan tage lidt tid at justere dosis, men det er som sådan ret "nemt", da det bare er blodprøver og så justering i medicin, der er små piller.

Mon ikke de går igang med en dosis til dig med det samme efter henvisning? Endokrinologerne plejer gerne vulleil ide man er gravid ca. når man tisser 2 streger.

Jeg har kun oplevet bivirkninger én gang på de tilsammen 4-5 år jeg har været medicineret, hvor dosis var for høj. Det var ubehageligt, men gik over i løbet af en uges tid efter dosis blev sat ned. Det var en vanvittig kropslig uro som jeg ikke har prøvet før, men den kunne dæmpes med at ligge under tunge dyner.


Jeg er netop blevet sat i gang med medicin i sidste uge. Jeg har også kun forhøjet TSH uden antistoffer (eller lægen sagde, at man ikke kunne stole på det med antistofferne, når jeg er gravid), og så har jeg også umiddelbar normal T4 og T3.
Nu krydser jeg bare fingre for, at det har godt effekt :)


Det var en del af løsningen for mig :) Jeg krydser for dig!
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 5. okt 2019, 14:35

Iforbifarten skrev:
...xxx... skrev:
Iforbifarten skrev:Jeg har fået reguleret for lavt stofskifte (mere præcist forhøjet TSH uden antistoffer) som en af de ting, der skulle forhindre ufrivillige aborter. Det kan tage lidt tid at justere dosis, men det er som sådan ret "nemt", da det bare er blodprøver og så justering i medicin, der er små piller.

Mon ikke de går igang med en dosis til dig med det samme efter henvisning? Endokrinologerne plejer gerne vulleil ide man er gravid ca. når man tisser 2 streger.

Jeg har kun oplevet bivirkninger én gang på de tilsammen 4-5 år jeg har været medicineret, hvor dosis var for høj. Det var ubehageligt, men gik over i løbet af en uges tid efter dosis blev sat ned. Det var en vanvittig kropslig uro som jeg ikke har prøvet før, men den kunne dæmpes med at ligge under tunge dyner.


Jeg er netop blevet sat i gang med medicin i sidste uge. Jeg har også kun forhøjet TSH uden antistoffer (eller lægen sagde, at man ikke kunne stole på det med antistofferne, når jeg er gravid), og så har jeg også umiddelbar normal T4 og T3.
Nu krydser jeg bare fingre for, at det har godt effekt :)


Det var en del af løsningen for mig :) Jeg krydser for dig!


Tak, dejligt at høre fra nogen, der har prøvet noget tilsvarende. Havde du meget høj TSH? Og hjalp det dig i forhold til graviditet? Håber det er okay, at jeg spørger :)
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Iforbifarten » 5. okt 2019, 14:40

Det er helt ok. Det højeste jeg har fået målt er 6,6 mener jeg. Så ikke så højt som det kan være hos andre, men umedicineret ligger det oftest omkring 4,5, der er den øvre grænse. Har kun haft de anbefalede værdier som gravid mens jeg har været medicineret.

Det har været en del af det er jeg overbevist om, men jeg har også fået noget immundæmpende medicin oven i.
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 5. okt 2019, 14:47

Iforbifarten skrev:Det er helt ok. Det højeste jeg har fået målt er 6,6 mener jeg. Så ikke så højt som det kan være hos andre, men umedicineret ligger det oftest omkring 4,5, der er den øvre grænse. Har kun haft de anbefalede værdier som gravid mens jeg har været medicineret.

Det har været en del af det er jeg overbevist om, men jeg har også fået noget immundæmpende medicin oven i.


Okay, så er det meget det samme som hos mig. Jeg har fået målt omkring 5,5, og der vil lægerne gerne have det ned på ca. 2,5.
Okay, jeg er spændt på, om det har effekt hos mig, og om det kan nå at få betydning i denne graviditet, eller om det er for sent.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Iforbifarten » 5. okt 2019, 15:00

...xxx... skrev:
Iforbifarten skrev:Det er helt ok. Det højeste jeg har fået målt er 6,6 mener jeg. Så ikke så højt som det kan være hos andre, men umedicineret ligger det oftest omkring 4,5, der er den øvre grænse. Har kun haft de anbefalede værdier som gravid mens jeg har været medicineret.

Det har været en del af det er jeg overbevist om, men jeg har også fået noget immundæmpende medicin oven i.


Okay, så er det meget det samme som hos mig. Jeg har fået målt omkring 5,5, og der vil lægerne gerne have det ned på ca. 2,5.
Okay, jeg er spændt på, om det har effekt hos mig, og om det kan nå at få betydning i denne graviditet, eller om det er for sent.


Jeg synes det plejer at komme ned ret hurtigt efter opstart. Jeg var fået ca 800 mikrogram om ugen i begyndelsen for at få det ned tror jeg.
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf ...xxx... » 5. okt 2019, 15:11

Iforbifarten skrev:
...xxx... skrev:
Iforbifarten skrev:Det er helt ok. Det højeste jeg har fået målt er 6,6 mener jeg. Så ikke så højt som det kan være hos andre, men umedicineret ligger det oftest omkring 4,5, der er den øvre grænse. Har kun haft de anbefalede værdier som gravid mens jeg har været medicineret.

Det har været en del af det er jeg overbevist om, men jeg har også fået noget immundæmpende medicin oven i.


Okay, så er det meget det samme som hos mig. Jeg har fået målt omkring 5,5, og der vil lægerne gerne have det ned på ca. 2,5.
Okay, jeg er spændt på, om det har effekt hos mig, og om det kan nå at få betydning i denne graviditet, eller om det er for sent.


Jeg synes det plejer at komme ned ret hurtigt efter opstart. Jeg var fået ca 800 mikrogram om ugen i begyndelsen for at få det ned tror jeg.


Okay, jeg får kun 50 mikrogram om dagen, så det bliver jo kun omkring 350 mikrogram om ugen i alt. Men lægen ville ikke give mig mere, for så var han bange for, at mit stofskifte blev for højt. Skal dog have taget blodprøver igen om 4 uger, og så vil de vurdere, om jeg skal have ændret dosis.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 991

Re: Gravid igen efter abort

Indlægaf Iforbifarten » 5. okt 2019, 15:34

...xxx... skrev:
Iforbifarten skrev:
...xxx... skrev:
Iforbifarten skrev:Det er helt ok. Det højeste jeg har fået målt er 6,6 mener jeg. Så ikke så højt som det kan være hos andre, men umedicineret ligger det oftest omkring 4,5, der er den øvre grænse. Har kun haft de anbefalede værdier som gravid mens jeg har været medicineret.

Det har været en del af det er jeg overbevist om, men jeg har også fået noget immundæmpende medicin oven i.


Okay, så er det meget det samme som hos mig. Jeg har fået målt omkring 5,5, og der vil lægerne gerne have det ned på ca. 2,5.
Okay, jeg er spændt på, om det har effekt hos mig, og om det kan nå at få betydning i denne graviditet, eller om det er for sent.


Jeg synes det plejer at komme ned ret hurtigt efter opstart. Jeg var fået ca 800 mikrogram om ugen i begyndelsen for at få det ned tror jeg.


Okay, jeg får kun 50 mikrogram om dagen, så det bliver jo kun omkring 350 mikrogram om ugen i alt. Men lægen ville ikke give mig mere, for så var han bange for, at mit stofskifte blev for højt. Skal dog have taget blodprøver igen om 4 uger, og så vil de vurdere, om jeg skal have ændret dosis.


Jeg har også været svær at styre denne gang :) Og det forhøjede er ikke sjovt heller. Men godt med den tætte opfølgning, så skal de nok få justeret det nødvendigt.
0

Tilbage til "Graviditet"