Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. nov 2016, 20:40

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:
alfe skrev:
godtnavn skrev:
alfe skrev:
Den står så meget på barsel. Det bliver et hit :love:


Synes lige du er blevet gravid Alfe :genert: Tillykke med barslen :banan:

Jeg har kun 2½ måned til barsel! Og to ugers juleferie mellem eksamner og januar-undervisning. Glæder mig allerede :genert:


Det er jeg sgu også, det er ikke mere end et øjeblik siden. Det er stadig ikke gået helt op for mig, at det er en rigtig baby, jeg ruger på :-D

Kan så godt forstå, at du glæder dig. Det er så-så-så skønt :love:


Altså jeg synes det føles som evigheder siden jeg selv blev gravid, omvendt synes jeg det er vildt jeg allerede er over halvvejs. Jeg forstår heller ikek der er en baby derinde, men det føles som noget prøver at mase sig ud i venstre side af maven, så et eller andet er der derinde :lol: Glæder mig til barsel og kunne sove længe uden vækkeur :love:


Ikke for at ødelægge det, men de færreste højgravide sover ret godt eller ret længe! :genert:


Jeg er i forvejen oppe 4-5 gange per nat, så er konstant træt, så det er mere det med ikke at skulle ud af sengen på et bestemt tidspunkt jeg glæder mig til :) Jeg kigger opgivende på vækkeuret for tiden, i dag formåede jeg at udsætte vækkeuret 1½ time da det ringede :genert: Det var så sat så jeg kunne nå noget læsning før uni, det har jeg så læst her til aften i stedet :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2016, 20:45

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
godtnavn skrev:
alfe skrev:
godtnavn skrev:
alfe skrev:
Den står så meget på barsel. Det bliver et hit :love:


Synes lige du er blevet gravid Alfe :genert: Tillykke med barslen :banan:

Jeg har kun 2½ måned til barsel! Og to ugers juleferie mellem eksamner og januar-undervisning. Glæder mig allerede :genert:


Det er jeg sgu også, det er ikke mere end et øjeblik siden. Det er stadig ikke gået helt op for mig, at det er en rigtig baby, jeg ruger på :-D

Kan så godt forstå, at du glæder dig. Det er så-så-så skønt :love:


Altså jeg synes det føles som evigheder siden jeg selv blev gravid, omvendt synes jeg det er vildt jeg allerede er over halvvejs. Jeg forstår heller ikek der er en baby derinde, men det føles som noget prøver at mase sig ud i venstre side af maven, så et eller andet er der derinde :lol: Glæder mig til barsel og kunne sove længe uden vækkeur :love:


Ikke for at ødelægge det, men de færreste højgravide sover ret godt eller ret længe! :genert:


Jeg er i forvejen oppe 4-5 gange per nat, så er konstant træt, så det er mere det med ikke at skulle ud af sengen på et bestemt tidspunkt jeg glæder mig til :) Jeg kigger opgivende på vækkeuret for tiden, i dag formåede jeg at udsætte vækkeuret 1½ time da det ringede :genert: Det var så sat så jeg kunne nå noget læsning før uni, det har jeg så læst her til aften i stedet :)


Ja okay - det er også bare en af de ting, man virkelig skal nyde første gang :lun: For næste gang kan man ikke det mere.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 8. nov 2016, 20:51

Hehe bøtte. Hvis man har en fleksibel mand så kan man godt ;)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. nov 2016, 20:58

Æble skrev:Hehe bøtte. Hvis man har en fleksibel mand så kan man godt ;)


Det er rigtigt. :-D Jeg glemmer nogle gange at det er en mulighed. Min mand møder kl 4. Så der er ingen hjælp at hente.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 8. nov 2016, 21:32

Majer: Mine synptomer forsvandt vist i uge 6 og 7 og gik amok i uge 8. I min første graviditet kom de aldrig rigtig.

Lulu: Kæmpe stort tillykke. Det virkede som om, at du lige fik fædt en baby over frokosten. Det er dælme vildt. Håber alt er godt i jeres lille familie.

Jeg fik mega ondt i lænden i dag.. I intervaller. Nåede lige at blive bekymret, da mine veer med E kun sad i lænden :tie: Det gik heldigvis i sig selv igen. Men nåede godt nok at blive bekymret. De skal i hvert fald blive derinde til uge 34. Der er 1.5 uge endnu
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 8. nov 2016, 21:51

Majer skrev:
Æble skrev:
Majer skrev:Hvordan var det med jeres symptomer i uge 6?
Jeg kan ikke huske det fra min søn. Utroligt så hurtigt man glemmer.

Nå men min få symptomer forsvandt som dug for solen i går aftes. Ømme og spændte bryster - pist væk! Mensmurren - væk væk væk. Jeg har absolut intet og jeg er så bange :trist:

Det er evigheder til torsdag morgen, hvor jeg skal scannes :(


Hvordan føler du det ellers? Hvad med kvalme?

Jeg prøvede ved min MA at alle symptomer forsvandt og jeg havde bare på fornemmelsen at jeg havde mistet. Men så i denne graviditet oplevede jeg det samme men havde så ikke mistet. Så tror ikke helt man altid kan regne med det. Uge 6 er symptomerne ikke rigtigt taget til endnu, så prøv at lade være med at bekymre dig (ved godt det er svært).

Du har det du skal have på nuværende tidspunkt, en positiv test og hjerteblink. :gogo:


Jeg har det helt som jeg plejer. Ingen kvalme, men det har jeg heller ikke haft i mine tre andre graviditeter.
Udover ømme bryster og mens murren har jeg været svimmel. Men det er også væk.

Håber også alt er ok - det skal det sgu være.
Hvis det heller ikke går denne gang, så er jeg ikke sikker på jeg vil fortsætte. Det er simpelhen for hårdt :trist:


Mit eneste symptom var at jeg ikke fik min menstruation. Fra uge 18-20 stykker begyndte jeg at få lidt mave. Og der er altså fuld gang i min dreng i maven. Jeg er i 30. Uge.

At man har det helt normalt behøver ikke at betyde at noget er galt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. nov 2016, 22:06

som tilføjelse til Joynips så kastede jeg op en hel uge efter jeg fik abort sidste år da vores barn var dødt (dvs. 3 uger efter barnet var dødt), så kroppen kan sagtens danne HCG selvom man har en MA, hos mig voksede alt andet i graviditeten videre undtagen barnet, man kan altså ikek tolke sådan på symptomerne :) Så jeg ville bare nyde at du har det godt og kan have et normalt liv i din graviditet i stedet for at ligge og kaste op :)

Håber du får mere ro efter næste skanning :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 9. nov 2016, 05:02

Har drømt om blodige spontane aborter hele natten fordi der var lidt blod på papiret i går da jeg gik i seng. Tror angsten har tager mig. Der er længe til vished fredag.
Drømte også om snevejr, og det er jeg rigtig nok vågnet op til. Så må det andet gerne bare være en dum drøm der ikke bliver til virkelighed.
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Jenny » 9. nov 2016, 05:46

Håber din drøm intet har på sig, Marigold :kys:

Majer, mine brysters ømhed og tyngde forsvandt også i uge 6. Og de er stadig ikke som sådan ømme, men mine brystvorter ændrer sig og brysterne gør også. De stikker jævnligt og er lidt sensitive, men de er ikke ømme ømme. Jeg begyndte også ret hurtigt at tabe mig (ca 3kg), og det forsvinder ikke fra maven og hofterne så et eller andet sted skal det forsvinde fra, så i flere uger var de mindre, nu vokser de igen...
Så, tag det roligt. Jeg har erfaret at jeg det ene øjeblik er ked af at mine symptomer svingede, det næste fortrød fordi jeg fik en kæmpe ny skylle kvalme :-D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 9. nov 2016, 05:56

Marigold skrev:Har drømt om blodige spontane aborter hele natten fordi der var lidt blod på papiret i går da jeg gik i seng. Tror angsten har tager mig. Der er længe til vished fredag.
Drømte også om snevejr, og det er jeg rigtig nok vågnet op til. Så må det andet gerne bare være en dum drøm der ikke bliver til virkelighed.


Da jeg luftede en bekymring for min jm i sidste uge, sagde hun at man skal huske at drømme er drømme og bekymringer er bekymringer - fordi de slår ned i en, betyder det ikke, at man pludselig har en sjette sans og ved at noget går galt.
Det synes jeg egentlig er rigtig fint at tænke på.

Men jeg forstår godt din angst :ae:

Skal du scannes på sygehuset eller privat?
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 9. nov 2016, 08:34

Tusind tak for alle jeres søde indlæg og kort! :love:

Klint er nu 8 dage og tiden FLYVER afsted! Vi er røget ind i sådan en babybobbel, hvor tid og alting forsvinder, og kun den lille fyr fylder... Hvis vi lige får en halv times tid for os selv er det fantastisk, og ellers bruges alt tid på ham og forsøge at sove. Jeg vidste det ville være hårdt, men jeg er alligevel overrasket. :lol:

Hvad angår fødslen ser jeg lidt mere positivt på den her en uges tid senere, men det var dælme hårdt! Personalet var dog rigtig godt, og vi følte os i trygge hænder... Ude af kontrol med situationen, men stadig trygge. Så oplevelsen skal nok falde på plads. :)

Han var også stor og forslugen, da han kom ud, men min råmælk kunne slet ikke mætte ham nok. Så han tabte sig for meget, så han skulle have supplerende modermælkserstatning og vi er på et stramt madregime. Han tager dog på nu, hvor min mælk er løbet til... men han spiser nærmest nonstop, hvis han kunne. Så er der ikke meget tid og plads til mig lige nu. Men det kunne forventes.

Jeg vil ikke rigtigt opdatere i tråden mere, da jeg pt. overhovedet ikke har tid... Men jeg er OK og nyder min lille nye familie. Tak for lykønskningerne alle sammen... og god vind til jer alle. :pompom:
13
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 9. nov 2016, 09:49

Marigold - jeg drømte i nat, at jeg fødte 2 egern, jeg proppede ned i hver deres flaske, fordi jeg simpelthen ikke magtede dem.. Så det der med drømme, skal helst bare være drømme.

Marigold, blødte du meget? Har der været noget i dag?
4
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 9. nov 2016, 10:20

Jeg var til første fødselsforberedelse hos APA i går. Og jeg har nu prøvet at knibe i takt med 13 andre kvinder... :lol:

Ej, det var fint nok. Noget af det er brugbart, andet er ikke, og man må jo bare tage det med, man kan bruge. Om ikke andet er det meget fint med lidt bevægelse og masser af snak i en gruppe af førstegangsfødende, der alle skal føde nogenlunde samtidig.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf PinkPowerPrincess » 9. nov 2016, 10:42

Jer der har været til 1. lægesamtale, fik i lavet gynækologisk undersøgelse? Sad lige og læste om hvad 1. lægesamtale gik ud på, for at være forberedt, og der står man bl.a. skal have lavet gynækologisk undersøgelse. Mon man kan slippe hvis man har været til tidlig scanning? :genert: Har en virkelig dårlig erfaring med hende sygeplejersken i mit lægehus - hun skulle engang lave gynækologisk undersøgelse på mig, og hun var så sårlig til det og det gjorde så ondt, at hun måtte opgive og sende mig til en gynækolog. Nu har jeg helt ondt i maven over den 1. lægesamtale..
0
Cosi
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2238

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Cosi » 9. nov 2016, 10:48

PinkPowerPrincess skrev:Jer der har været til 1. lægesamtale, fik i lavet gynækologisk undersøgelse? Sad lige og læste om hvad 1. lægesamtale gik ud på, for at være forberedt, og der står man bl.a. skal have lavet gynækologisk undersøgelse. Mon man kan slippe hvis man har været til tidlig scanning? :genert: Har en virkelig dårlig erfaring med hende sygeplejersken i mit lægehus - hun skulle engang lave gynækologisk undersøgelse på mig, og hun var så sårlig til det og det gjorde så ondt, at hun måtte opgive og sende mig til en gynækolog. Nu har jeg helt ondt i maven over den 1. lægesamtale..


Ved vores søn fik jeg lavet gyn. undersøgelse, selvom at sekretæren ellers havde sagt, at det ikke som sådan var noget de gjorde. Lægen, jeg var inde ved, var af "den gamle skole", som han sagde, og for at være på den sikre side, var det altid noget han gjorde.

Her ved nr. to, har jeg ikke fået lavet undersøgelsen.
1

Tilbage til "Graviditet"