Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. nov 2016, 17:15

Også faste med væske eller bare ikke spise? Det er jo det med ikke at få væske om natten der gør det går galt, kaster op hver nat mindst en gang, og drikker jeg ikke vand efterfølgende bliver næste opkast rigtig slemt og der har jeg givet op og drukket vand, det er sket begge gange jeg har prøvet ikke at drikke vand om natten. Må hører hvad de siger i morgen :)
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 21. nov 2016, 17:56

^^ Jeg drak et glas vand til mine piller om morgnen ellers ingenting. Jeg blev spurgt hver gang om jeg havde fastet. Det ene gang havde jeg først en tid kl 12. Det var godt nok lang tid,men havde snacks med i tasken til bagefter. Men ja hør hvad de siger i morgen i forhold til væsken osv :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2016, 18:15

godtnavn skrev:Også faste med væske eller bare ikke spise? Det er jo det med ikke at få væske om natten der gør det går galt, kaster op hver nat mindst en gang, og drikker jeg ikke vand efterfølgende bliver næste opkast rigtig slemt og der har jeg givet op og drukket vand, det er sket begge gange jeg har prøvet ikke at drikke vand om natten. Må hører hvad de siger i morgen :)


Mener Sundhedsstyrelsen anbefaler max to små glas vand.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. nov 2016, 18:32

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Også faste med væske eller bare ikke spise? Det er jo det med ikke at få væske om natten der gør det går galt, kaster op hver nat mindst en gang, og drikker jeg ikke vand efterfølgende bliver næste opkast rigtig slemt og der har jeg givet op og drukket vand, det er sket begge gange jeg har prøvet ikke at drikke vand om natten. Må hører hvad de siger i morgen :)


Mener Sundhedsstyrelsen anbefaler max to små glas vand.


På Rigshospitalet sagde de jeg slet ikke måtte drikke vand da jeg spurgte, det står også på det papir de har sendt mig, men spugte da jeg netop havde hørt det (mon det var dig der havde nævnt det der?). Må prøve at spørge igen i morgen kan være hende jeg snakkede med sidst ikke havde styr på det :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2016, 19:11

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Også faste med væske eller bare ikke spise? Det er jo det med ikke at få væske om natten der gør det går galt, kaster op hver nat mindst en gang, og drikker jeg ikke vand efterfølgende bliver næste opkast rigtig slemt og der har jeg givet op og drukket vand, det er sket begge gange jeg har prøvet ikke at drikke vand om natten. Må hører hvad de siger i morgen :)


Mener Sundhedsstyrelsen anbefaler max to små glas vand.


På Rigshospitalet sagde de jeg slet ikke måtte drikke vand da jeg spurgte, det står også på det papir de har sendt mig, men spugte da jeg netop havde hørt det (mon det var dig der havde nævnt det der?). Må prøve at spørge igen i morgen kan være hende jeg snakkede med sidst ikke havde styr på det :)


Min læge sagde også ingen vand. Det svinger så meget hvilke retningslinjer de stikker ud.

Jeg er i en terminstråd på fb og der var nogle der måtte gå en tur i de to timer fra de har indtaget glukosen til blodprøven, skulle tages. Det er så komplet idioti, hvis du spørger mig.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 21. nov 2016, 19:13

Jeg måtte drikke vand om morgenen (ikke kæmpe mængder) og 2 små glas vand mens jeg ventede på blodprøven, altså efter jeg havde drukket sukkervandet.

Det var i Aalborg.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 21. nov 2016, 19:54

Nøj hvor er jeg træt i dag. Brugte natten på alt for mange tanker, følelser og drømme. Og da datteren kaldte kl 5 var jeg lige faldet hen og næsten grædefærdig. Har heldigvis haft en stille dag på job med et par møder så kunne tage det stille og roligt. Da jeg havde fri fik jeg hentet datteren og handlet samt lavet mad. Da vi havde spist faldt jeg i søvn på sofaen. Heldigvis var manden hjemme og tog puttetjansen. Efter en times hvile/søvn fik jeg mandet mig op og ordnet madpakker til i morgen. Manden arbejder på vores opvaskemaskine der er stået af og der står nu en kæmpe opvask i køkkenet. Jeg har valgt at lykke øjnene for det i dag. Jeg er simpelthen for træt!

Denne graviditet er jo meget anderledes end de andre to. Det giver mange tanker om alt muligt. Jeg har f.eks. den tørreste hud nogensinde og skaller nermest på arme og ben! Min kvalme er markant anderledes. Og trods mavens størrelse føles den også meget blødere og anderledes!
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. nov 2016, 19:58

Hvor er det fjollet, der burde jo være klare linjer hvis prøven skal være retvisende.. Jeg ringede første dag da jeg havde drukket et glas vand efter opkast, og det meste af det vand røg op igen, der sagde de at jeg måtte prøve en anden dag, virkelig træls hvis jeg kunne have fået svar der, for der var jeg kommet igennem natten med kun et glas vand, og det var virkelig en kamp.

Især hvis jeg nu skal igennem det igen og nu midt i eksamner.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 21. nov 2016, 21:56

godtnavn skrev:Hvor er det fjollet, der burde jo være klare linjer hvis prøven skal være retvisende.. Jeg ringede første dag da jeg havde drukket et glas vand efter opkast, og det meste af det vand røg op igen, der sagde de at jeg måtte prøve en anden dag, virkelig træls hvis jeg kunne have fået svar der, for der var jeg kommet igennem natten med kun et glas vand, og det var virkelig en kamp.

Især hvis jeg nu skal igennem det igen og nu midt i eksamner.


Det er sgu også tarveligt, når man som gravid udsættes for hverken mad eller vand i 10 timer.
Jeg har virkelig haft det træls ved alle de 5 belastninger jeg har fået lavet i mine to graviditeter.
Jeg stopper ofte i næsen om natten (med S var keg konstant stoppet i 8 måneder), så er det skisme også træls at undvære vand en hel nat :tie: Og efter opkast kan man jo ikke undvære vand. Det ville da være modbydeligt.
Men spændende at høre hvilken plan din læge har.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 22. nov 2016, 11:42

Overvejer at købe nogle teaterbilletter til mig og min mor i julegave, spørgsmålet er så hvor tæt på ens terminsdato man tør gå? :gruble:

Hvis alt flasker sig og er normalt, så er terminsdato omkring 10. juli. Ville i så turde bestille billetter fx til den 27. juni? Det er 2 uger før. Det er umiddelbart den tidligste der er.
Ellers er der selvfølgelig både tættere på og efter indtil 23. juli. Synes at have læst at førstegangsfødende typisk går over tid, så tænker ikke efter 10. er så klogt...

Kan selvfølgelig i sidste ende sende en anden afsted med min mor, men det er jo et stykke jeg også meget gerne selv vil se :/
0
Cosi
Indlæg: 1008
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2238

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Cosi » 22. nov 2016, 11:49

Den er svær Ficus... Jeg blev sat igang 10 dage over tid sidst, og havde absolut intet overskud de første 3 uger efter fødslen, så vil sige ikke senere end den 27. Juni - eller der hvor du tidligst kan gå billetter til.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 22. nov 2016, 11:53

27. er den snareste, eller hvad man kan kalde det, hvor man kan få okay siddepladser.
Ellers kan det i princippet også blive 25.-26. men 3-400 pr mand for halv dårlig udsigt, synes jeg måske bare er lidt... Meh... og det er jo så kun 1 dag eller 2. før.

Er i tvivl. Vil bare så gerne se det
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 22. nov 2016, 12:13

Ficus skrev:Overvejer at købe nogle teaterbilletter til mig og min mor i julegave, spørgsmålet er så hvor tæt på ens terminsdato man tør gå? :gruble:

Hvis alt flasker sig og er normalt, så er terminsdato omkring 10. juli. Ville i så turde bestille billetter fx til den 27. juni? Det er 2 uger før. Det er umiddelbart den tidligste der er.
Ellers er der selvfølgelig både tættere på og efter indtil 23. juli. Synes at have læst at førstegangsfødende typisk går over tid, så tænker ikke efter 10. er så klogt...

Kan selvfølgelig i sidste ende sende en anden afsted med min mor, men det er jo et stykke jeg også meget gerne selv vil se :/


Jeg ville gøre det. Termin er jo i bund og grund en 5-ugers periode. Det skulle da være fandens om du lige nøjagtig går i fødsel den aften.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. nov 2016, 14:02

Jeg ville også gøre det. Misser du forestillingen er det fordi du har fået dit livs største gave - og så er det trods alt ikke så slemt.
Men hvis du bare sidder hjemme og venter på at føde er det jo mega ærgerligt at misse den.
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 22. nov 2016, 15:41

Ficus, jeg er helt enig med Bøtte. HVIS du skulle misse forestillingen, fordi du har født, så vil jeg vædde med, at du ikke skænker det en tanke :lun:
1

Tilbage til "Graviditet"