Terminstråd - alle er velkomne :)

JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 6. jan 2017, 15:28

AgentPixie skrev:Til gengæld har jeg virkelig meget halsbrand :rulle:


Jeg spiser 2-3 galieve tyggetabletter før sengetid hver dag (de smager bedre end gaviscon og virker hurtigere og længere, men sidder til gengæld mere fast i tænderne). Det får mig igennem natten uden sure opstød. Jeg er ikke meget for at tage noget, der decideret er syreneutraliserende, det er jo meningen at ens maveindhold skal være surt. Så jeg nøjes med de produkter, der bare modvirker at maveindholdet ryger op i spiserøret.

Mælk og banan før sengetid skulle også være godt.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 6. jan 2017, 15:51

godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Jeg skal heldigvis ikke til glukosebelastning :genert:
Til gengæld har jeg virkelig meget halsbrand :rulle:


Alminox tabletter fik jeg at vide jeg godt må spise som gravid, og de tager halsbrand ret effektivt. Jeg har ikke brugt dem meget, kun når det er allerværst. Og så har jeg efterhånden fundet ud af hvilke mad der giver mig halsbrand så nu har jeg det ikke så meget mere (men savner tilgengæld en masse mad).


Er der egentlig nogen der ved om man kan sige noget om hvornår man får vand i kroppen hvis man gør? Altså kan man på et tidspunkt tænke at man er sluppet? Eller kan det komme helt op til termin? Jeg håber virkelig ikke jeg får det..



Jeg har haft lidt i fødderne indtil for er par uger siden.
Så gik det amok :( eller dvs det er stadig i fødderne men også ben og hænder.
Jeg kan næsten ikke passe mine sko som ellers er store i det :tie:
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2017, 15:55

Mariajensen83 skrev:Jeg mener bestemt at det kan komme helt op til termin, desværre :(


Pis :( Håber stadig at slippe, havde ellers tænkt jeg kunne fejre når jeg var forbi hvor det normalt kom :P Har hørt mange der er kortere end mig allerede brokke sig så tænkte jeg måske var sluppet.

9 uger endnu!
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2017, 15:58

xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Jeg skal heldigvis ikke til glukosebelastning :genert:
Til gengæld har jeg virkelig meget halsbrand :rulle:


Alminox tabletter fik jeg at vide jeg godt må spise som gravid, og de tager halsbrand ret effektivt. Jeg har ikke brugt dem meget, kun når det er allerværst. Og så har jeg efterhånden fundet ud af hvilke mad der giver mig halsbrand så nu har jeg det ikke så meget mere (men savner tilgengæld en masse mad).


Er der egentlig nogen der ved om man kan sige noget om hvornår man får vand i kroppen hvis man gør? Altså kan man på et tidspunkt tænke at man er sluppet? Eller kan det komme helt op til termin? Jeg håber virkelig ikke jeg får det..



Jeg har haft lidt i fødderne indtil for er par uger siden.
Så gik det amok :( eller dvs det er stadig i fødderne men også ben og hænder.
Jeg kan næsten ikke passe mine sko som ellers er store i det :tie:


Håber baby snart finder ud så du kan passe dine sko, du er vel også en uge over tid efterhånden?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 6. jan 2017, 16:01

godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:
godtnavn skrev:
AgentPixie skrev:Jeg skal heldigvis ikke til glukosebelastning :genert:
Til gengæld har jeg virkelig meget halsbrand :rulle:


Alminox tabletter fik jeg at vide jeg godt må spise som gravid, og de tager halsbrand ret effektivt. Jeg har ikke brugt dem meget, kun når det er allerværst. Og så har jeg efterhånden fundet ud af hvilke mad der giver mig halsbrand så nu har jeg det ikke så meget mere (men savner tilgengæld en masse mad).


Er der egentlig nogen der ved om man kan sige noget om hvornår man får vand i kroppen hvis man gør? Altså kan man på et tidspunkt tænke at man er sluppet? Eller kan det komme helt op til termin? Jeg håber virkelig ikke jeg får det..



Jeg har haft lidt i fødderne indtil for er par uger siden.
Så gik det amok :( eller dvs det er stadig i fødderne men også ben og hænder.
Jeg kan næsten ikke passe mine sko som ellers er store i det :tie:


Håber baby snart finder ud så du kan passe dine sko, du er vel også en uge over tid efterhånden?


Tak :kys:

Hvad sker der også for at man sover dårligt i 2 uger omkring jul og nytår af frygt for at det hele går i gang. Og så er barnet så stædigt at det bliver derinde :lol:
Han ender sikkert med at skulle tvinges ud :sur: og jeg vil meget gerne undgå igangsættelse!

Og jo er 41+1 i dag. Hvem havde dog troet det. (Ihvertfald ikke min irriterende svigermor)
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2017, 16:13

xxx---xxx skrev:
Tak :kys:

Hvad sker der også for at man sover dårligt i 2 uger omkring jul og nytår af frygt for at det hele går i gang. Og så er barnet så stædigt at det bliver derinde :lol:
Han ender sikkert med at skulle tvinges ud :sur: og jeg vil meget gerne undgå igangsættelse!

Og jo er 41+1 i dag. Hvem havde dog troet det. (Ihvertfald ikke min irriterende svigermor)


Det ender sikkert med det samme her, jeg er virkelig bange for at føde før termin grundet flytning, så jeg sidder nok mega utålmodig i slutningen af marts og bander over hun ikke er kommet ud :lol:


I øvrigt, nogen der har set fastelavnsboller i en bager i København endnu? Jeg har så meget lyst til en fastelavnsbolle og har haft det siden i sommers, gider snart ikke vente mere :genert:
Føtex har fået dem og vi købte to, de skulle efter sigende være med flødecreme, men der var altså ingen creme i, og en wienerbrødsbolle fyldt med flødeskum er bare ikke lækkert :puke: Så nu er jeg desperat :lol:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf PinkPowerPrincess » 6. jan 2017, 17:12

godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:
Tak :kys:

Hvad sker der også for at man sover dårligt i 2 uger omkring jul og nytår af frygt for at det hele går i gang. Og så er barnet så stædigt at det bliver derinde :lol:
Han ender sikkert med at skulle tvinges ud :sur: og jeg vil meget gerne undgå igangsættelse!

Og jo er 41+1 i dag. Hvem havde dog troet det. (Ihvertfald ikke min irriterende svigermor)


Det ender sikkert med det samme her, jeg er virkelig bange for at føde før termin grundet flytning, så jeg sidder nok mega utålmodig i slutningen af marts og bander over hun ikke er kommet ud :lol:


I øvrigt, nogen der har set fastelavnsboller i en bager i København endnu? Jeg har så meget lyst til en fastelavnsbolle og har haft det siden i sommers, gider snart ikke vente mere :genert:
Føtex har fået dem og vi købte to, de skulle efter sigende være med flødecreme, men der var altså ingen creme i, og en wienerbrødsbolle fyldt med flødeskum er bare ikke lækkert :puke: Så nu er jeg desperat :lol:


Hvor sjovt, jeg har også cravet fastelavnsboller hele graviditeten og tænkte igår at nu måtte det være tæt nok på til man godt kunne tillade sig det. Så jeg bagte nogle. Jeg har desværre ikke set nogle i butikkerne endnu - fastelavn ligger sent i år. Men hvis du orker er der jo mulighed for at bage dem selv :) Det er dog nok mest relevant hvis man som jeg foretrækker en gærdejsbolle, hvis du er mest til wienerbrøds-bollen er det nok lidt mere omstændigt..
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 6. jan 2017, 17:33

Jeg synes altid fastelavnsboller plejer at komme her i januar, så de rætti kan malke traditionen :-D
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 6. jan 2017, 18:25

Er 17+3 i dag.
Var til første jordmoder konsultation i går. Vi snakkede om alt muligt og det var egentlig fint nok. Hun lyttede efter hjertelyd og det tog lidt tid at finde den men den var der. Vi snakkede om mit videre forløb og jeg sagde, at jeg allerede nu havde svært ved at tænke på at gå til termin. Hun snakkede lidt om at man så skulle overveje de risisi der kunne være ved igangsættelse. Men jeg har aldrig prøvet andet så for mig virker det ikke så skræmmende! Hun sagde at det snakkede vi nærmere om når vi nærmede os og at vi skulle snakke med en fødsels læge om det også. Men hun lød helt åben og forstående.
Så alt i alt en god konsultation og ingen følelse af at spilde tiden denne gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2017, 19:31

PinkPowerPrincess skrev:
godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:
Tak :kys:

Hvad sker der også for at man sover dårligt i 2 uger omkring jul og nytår af frygt for at det hele går i gang. Og så er barnet så stædigt at det bliver derinde :lol:
Han ender sikkert med at skulle tvinges ud :sur: og jeg vil meget gerne undgå igangsættelse!

Og jo er 41+1 i dag. Hvem havde dog troet det. (Ihvertfald ikke min irriterende svigermor)


Det ender sikkert med det samme her, jeg er virkelig bange for at føde før termin grundet flytning, så jeg sidder nok mega utålmodig i slutningen af marts og bander over hun ikke er kommet ud :lol:


I øvrigt, nogen der har set fastelavnsboller i en bager i København endnu? Jeg har så meget lyst til en fastelavnsbolle og har haft det siden i sommers, gider snart ikke vente mere :genert:
Føtex har fået dem og vi købte to, de skulle efter sigende være med flødecreme, men der var altså ingen creme i, og en wienerbrødsbolle fyldt med flødeskum er bare ikke lækkert :puke: Så nu er jeg desperat :lol:


Hvor sjovt, jeg har også cravet fastelavnsboller hele graviditeten og tænkte igår at nu måtte det være tæt nok på til man godt kunne tillade sig det. Så jeg bagte nogle. Jeg har desværre ikke set nogle i butikkerne endnu - fastelavn ligger sent i år. Men hvis du orker er der jo mulighed for at bage dem selv :) Det er dog nok mest relevant hvis man som jeg foretrækker en gærdejsbolle, hvis du er mest til wienerbrøds-bollen er det nok lidt mere omstændigt..


Jeg vil netop have wienerdejsbollen med flødecreme, ellers havde jeg bagt selv for længst.. Ej men se lige!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Jenny » 6. jan 2017, 20:24

Jeg fik den første fastelavnsbolle idag - købt i lagkagehuset :-D (Jyland)
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 6. jan 2017, 20:30

Jeg har også set dem, allerede 2/1 var de fremme.
0
2011
2015
2018
2020
2023
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2017, 20:43

Jenny skrev:Jeg fik den første fastelavnsbolle idag - købt i lagkagehuset :-D (Jyland)


Jeg har fået kæresten til at spørge i lagkagehuset de mente først de fik dem i starten af februar :whine: Det er lige før jeg tager toget til Jylland for at få en :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11158
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. jan 2017, 20:43

Urtekussen skrev:Jeg har også set dem, allerede 2/1 var de fremme.


I København? Og i så fald hvor? Og den slags jeg har delt billede af? Jeg skal så meget på jagt i morgen :lol:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 6. jan 2017, 20:46

Kvickly i Vejle.
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Graviditet"