Terminstråd - alle er velkomne :)

HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf HappyHippo » 31. maj 2017, 18:17

Når nakkefolden er større end 6mm kan man få godkendt abort udelukkende på det grundlag. Min risikovurdering var 1:2 turner syndrom, 1:9 downs og den sidst var noget ala det samme.
Hvis det ikke er kromosonfejl, er det en infektion. Hvis jeg fx er blevet smittet med en børnesygdom uden at have vist det.
Uanset hvad vil barnet ikke være levedygtigt. Chancen for raskt barn er ikke i % men promille. Derfor har jeg allereee underskrevet aborterklæring. Grunden til jeg skal have moderkagebiopsi, blodprøver osv er fordi jeg selv gerne vil have svar på, hvad der er galt, hvid jeg evt bliver gravid igen.

Og det jeg har været ude for sker jo nærmest aldrig. Især ikke når man er ung, så tror jordemoder var mere chokeret end mig.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 31. maj 2017, 18:55

HappyHippo skrev:Når nakkefolden er større end 6mm kan man få godkendt abort udelukkende på det grundlag. Min risikovurdering var 1:2 turner syndrom, 1:9 downs og den sidst var noget ala det samme.
Hvis det ikke er kromosonfejl, er det en infektion. Hvis jeg fx er blevet smittet med en børnesygdom uden at have vist det.
Uanset hvad vil barnet ikke være levedygtigt. Chancen for raskt barn er ikke i % men promille. Derfor har jeg allereee underskrevet aborterklæring. Grunden til jeg skal have moderkagebiopsi, blodprøver osv er fordi jeg selv gerne vil have svar på, hvad der er galt, hvid jeg evt bliver gravid igen.

Og det jeg har været ude for sker jo nærmest aldrig. Især ikke når man er ung, så tror jordemoder var mere chokeret end mig.


Jeg kan godt forstå du gerne vil have vished. :( Tak fordi du tog dig tid til at svare. :kys:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 31. maj 2017, 19:44

Det er jeg ked af at høre, Hippo :( Håber det bedste for jer!
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 31. maj 2017, 19:49

Marigold skrev:Jeg er vist blevet ramt af "højgravid" syndromet :P
Jeg er 38+1 og så træt. Jeg har lyst til at sove hele tiden. Maven er tung nu. Sidder jeg op lukker den for blodtilførelsen til benene. Læner jeg mig tilbage trykker den på nerver og blodårer og jeg får åndenød og skal besvime. Ligger jeg ned sker det at mavesyren løber retur og op i min mund som lidt opkast :puke:
Jeg har mistet lysten til mad og det er ikke for godt med min sukkersyge og et blodsukker der skal holdes stabilt.
Mit bækken knaser og gør så ondt nu så det er en kamp at aflevere og hente min datter i børnehaven.
Åh ja og så har jeg haft dårlig mave i hen mod et par uger nu og i går og i nat er det ligeså tyndt som vand! Føj for den!
Jeg hader at brokke mig og vil så gerne være positiv. Men lige nu er jeg altså bare højgravid og træt :genert:

Jeg kan tilslutte mig, at det ikke altid er fedt at være højgravid. Er 37+5.
Døjer også med dårlig mave, det er heldigvis ikke diarré (endnu), har smerter i skambenet og ned i min hoohah :tie:
Ifølge JM er der god plads til ham derinde, så jeg er ikke voldsomt plaget af ubehag selvom han dog ligger og trykker mod mine ribben. Det værste er skambenet, som kommer af at han har fået boret sig godt ned.

Må vi begge snart føde, thi vi fortjener det :D jeg har lige handlet og pakket det sidste til babyens ophold på sygehuset og alt er klart til ham herhjemme, så han kan sådan set bare komme an :deer:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 1. jun 2017, 09:30

HappyHippo skrev:Var til nf i dag og det kunne ikke gå værre. Den lever og hjertelyd var fin, men ellers intet positivt. Den har væskeødem rundt om kroppen og nakkefolden blev målt til 14mm pga væsken. De taler om tuner syndrom eller infektion, som vil føre til slemme misdannelser.
I morgen skal jeg have en biopsi og har skrevet under på aborterklæring, og håber det går hurtigt, så det er overstået inden for en uge


Det gør mig virkelig ondt :(
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 1. jun 2017, 09:38

AgentPixie skrev:
Marigold skrev:Jeg er vist blevet ramt af "højgravid" syndromet :P
Jeg er 38+1 og så træt. Jeg har lyst til at sove hele tiden. Maven er tung nu. Sidder jeg op lukker den for blodtilførelsen til benene. Læner jeg mig tilbage trykker den på nerver og blodårer og jeg får åndenød og skal besvime. Ligger jeg ned sker det at mavesyren løber retur og op i min mund som lidt opkast :puke:
Jeg har mistet lysten til mad og det er ikke for godt med min sukkersyge og et blodsukker der skal holdes stabilt.
Mit bækken knaser og gør så ondt nu så det er en kamp at aflevere og hente min datter i børnehaven.
Åh ja og så har jeg haft dårlig mave i hen mod et par uger nu og i går og i nat er det ligeså tyndt som vand! Føj for den!
Jeg hader at brokke mig og vil så gerne være positiv. Men lige nu er jeg altså bare højgravid og træt :genert:

Jeg kan tilslutte mig, at det ikke altid er fedt at være højgravid. Er 37+5.
Døjer også med dårlig mave, det er heldigvis ikke diarré (endnu), har smerter i skambenet og ned i min hoohah :tie:
Ifølge JM er der god plads til ham derinde, så jeg er ikke voldsomt plaget af ubehag selvom han dog ligger og trykker mod mine ribben. Det værste er skambenet, som kommer af at han har fået boret sig godt ned.

Må vi begge snart føde, thi vi fortjener det :D jeg har lige handlet og pakket det sidste til babyens ophold på sygehuset og alt er klart til ham herhjemme, så han kan sådan set bare komme an :deer:


Jeg kan også tilslutte mig de højgravides klagesang :genert: Jeg er 37+4 i dag, og jeg er SÅ klar til at få min egen krop tilbage og til at møde min lille mand :blush2: I det mindste er det ikke ulideligt varmt lige i øjeblikket.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 1. jun 2017, 11:58

Tæller ikke rigtig som højgravid endnu, er 34+3, men efterhånden måtte han egentlig gerne bare komme ud.

Har så meget væske i hænder og fødder at de "strammer" i huden når jeg skal bruge dem og der er bare pisseirriterende. Så sover de hele tiden. Det gør mine ben også, tror baby/dunken trykker på noget, hvis jeg synes at jeg ikke lige skal ligge fladt på ryggen. For ligger jeg fladt, så kommer halsbranden, de irriterende iskiasnerver og bare generel ubehag.
Er begyndt at spise mindre, men flere gange om dagen, for hvis jeg sidder op og spiser, så trykker det i det øverste af maven og føles som om at maden ikke kommer videre end forbi brystet. Bliver så forpustet.
Min bækkenløsning synes at blive værre og værre, jo tungere jeg bliver. Så der er bare ingen sovestilling der er rar. Jeg er vågen ca. 1 gang i timen natten igennem, så får mig også lige 3-4 lure i løbet ad en dag.
Får slet ikke nydt det gode vejr, for hvis jeg skal ned i gården, hvor der ellers er god ugeneret sol hele dagen. Så skal jeg bruge 2-3 minutter på at gå frem og tilbage hver gang jeg skal tisse. Der er vel max en halv time i mellem de ture, så har bare droppet at slæbe alt muligt ned. Turene frem og tilbage er helt dræbende for bækken og vejrtrækningen.

Ja, jeg synes jo egentlig bare i er vanvittigt seje, jer der har et barn udover det i maven, som i også skal sørge for og i er endda længere henne :pompom: :pompom:


Når alt det sure er ude, så er det bare så vildt at være gravid jo! Jeg er nok stadig ikke heeelt kommet mig over at om 5 uger, så kommer verdens sødeste menneske ud af mig. Helt objektivt, selvfølgelig. Og jeg glæder mig. Synes det er så fedt når han mosler rundt (selvom han nogengange myrder mit indre, med ninja moves). Og jeg elsker når han har hikke :genert: synes det er vildt hyggeligt med de små bump :lun: Jeg er bare helt klar til at kommer så jeg kan overøse ham med al den opsparede glæde som jeg går rundt med i min bobbel.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 1. jun 2017, 15:12

Det er sikkert helt normalt. Men er der nogen af jer andre hvor toppen af mave/under brystet sover? :gruble:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. jun 2017, 16:37

Ficus skrev:Tæller ikke rigtig som højgravid endnu, er 34+3, men efterhånden måtte han egentlig gerne bare komme ud.

Har så meget væske i hænder og fødder at de "strammer" i huden når jeg skal bruge dem og der er bare pisseirriterende. Så sover de hele tiden. Det gør mine ben også, tror baby/dunken trykker på noget, hvis jeg synes at jeg ikke lige skal ligge fladt på ryggen. For ligger jeg fladt, så kommer halsbranden, de irriterende iskiasnerver og bare generel ubehag.
Er begyndt at spise mindre, men flere gange om dagen, for hvis jeg sidder op og spiser, så trykker det i det øverste af maven og føles som om at maden ikke kommer videre end forbi brystet. Bliver så forpustet.
Min bækkenløsning synes at blive værre og værre, jo tungere jeg bliver. Så der er bare ingen sovestilling der er rar. Jeg er vågen ca. 1 gang i timen natten igennem, så får mig også lige 3-4 lure i løbet ad en dag.
Får slet ikke nydt det gode vejr, for hvis jeg skal ned i gården, hvor der ellers er god ugeneret sol hele dagen. Så skal jeg bruge 2-3 minutter på at gå frem og tilbage hver gang jeg skal tisse. Der er vel max en halv time i mellem de ture, så har bare droppet at slæbe alt muligt ned. Turene frem og tilbage er helt dræbende for bækken og vejrtrækningen.

Ja, jeg synes jo egentlig bare i er vanvittigt seje, jer der har et barn udover det i maven, som i også skal sørge for og i er endda længere henne :pompom: :pompom:


Når alt det sure er ude, så er det bare så vildt at være gravid jo! Jeg er nok stadig ikke heeelt kommet mig over at om 5 uger, så kommer verdens sødeste menneske ud af mig. Helt objektivt, selvfølgelig. Og jeg glæder mig. Synes det er så fedt når han mosler rundt (selvom han nogengange myrder mit indre, med ninja moves). Og jeg elsker når han har hikke :genert: synes det er vildt hyggeligt med de små bump :lun: Jeg er bare helt klar til at kommer så jeg kan overøse ham med al den opsparede glæde som jeg går rundt med i min bobbel.



Kan anbefale håndledsskinner som fås på apoteket mod de sovende fingre. Og akupunktur.

Og selv om det måske ikke er så slemt endnu, vil jeg anvefale dig at gøre noget, da det har det med at blive værre.
Jeg havde på trods af ovenstående tiltag + is på håndleddene 2-3 x dagligt en følelse af at mine pegefingre brændte til sidst :tie:
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Jenny » 1. jun 2017, 16:38

Ficus skrev:Det er sikkert helt normalt. Men er der nogen af jer andre hvor toppen af mave/under brystet sover? :gruble:


Ja! Jeg har haft et punkt de sidste 3 måneder, faktisk siden hun første gang smed sin numse op under ribbenene på mig, som indimellem "summer" som om det sover :lol: Jeg har ikke helt regnet ud hvorfor, men det er altid det samme sted, så tænker lidt det kan være en lille nervepåvirkning på grund af lidt stræk og "numse-ben-skuren" på indersiden?

Her i slutningen af graviditeten hvor maven er sunket betragteligt er følelsen der sjældent :D

_______
39+0 her!
Bortset fra et latterligt bækken, så prøver jeg alt hvad jeg kan at nyde den sidste tid med hende internt.. Det er ikke fordi jeg ikke har gener, men prøver at fokusere på den symbiose vi har ligenu - den kommer aldrig igen på samme måde :lun: But I hear you... Jeg vil også virkelig virkelig VIRKELIG gerne have hende ud nu og have min krop igen :lol:
0
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Jenny » 1. jun 2017, 16:41

Hippo, hvor er jeg ked af at høre det :kys: Håber biopsier er gået så godt som muligt idag, og at du og I passer godt på Jer selv og hinanden :ae:
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Modtodel » 1. jun 2017, 17:55

Hippo det lyder helt forfærdeligt. Jeg håber, at det hjælper lidt at få vished og at i kommer så godt igennem det, som man nu kan.

Vi var til 3D scanning i dag og det gik ca. lige så skidt som med storesøsteren. Mine babyer ligger åbenbart bare bedst med hænderne helt oppe foran hovedet og uden at give en fuck for at nogen prøver at irritere dem til at flytte sig :lol: Lillesøster lå tilmed med hovedet lænet totalt bagover og dér lå hun godt, for det var næsten umuligt at få et glimt af hendes ansigt. Heldigvis lykkes det til dels, til trods for, at jeg har overbelastet mig selv latterligt meget i går med rengøring, så min mave er så øm, at jeg tog mig selv i at sige, at jeg hellere ville have veer :tie: Sygeplejersken var meget bekymret og turde næsten ikke sætte lydhovedet på mig og ville næsten ikke gøre noget for at få et godt billede. Selv om jeg prøvede at virke sikker på, at det bare er mine muskler, der er ømme hver gang baby bevæger sig. Det er i hvert fald sidste gang jeg tænker "det går nok" med noget som helst, for damn hvor har jeg bare ondt!
0
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf HappyHippo » 1. jun 2017, 21:57

Tak allesammen. Jeg har det ok. Biopsien gjorde ondt, så ondt lægen var sikker på, jeg var i gang med at abortere (hvilket jo ville være perfekt lige i mit tilfælde), men nej.
Er heldig og har fået tid til abort i morgen og heldigvis kan jeg nå at få en kirurgisk (er 13+2), så skal ikke have veer og føde.
Håber I andre får nogle sunde og raske bebser :kys:

PS hvis nogen er tæt på Valby st har jeg gratis Gravitamin, aminojern og galieve :D
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 2. jun 2017, 08:27

I går var der 12 dage til termin og udover børnehaven, som hver dag spørger om det snart er nu, så begyndte de første opkald og beskeder at tikke ind om, om der var noget under opsejling!
Først ringede svigermor for at høre om alt var vel og der var nogen tegn. Hun fik en stor hvid løgn, for faktisk var jeg på vej på sygehuset til tjek, da jeg de sidste 3 dage havde mærket markant mindre liv. Alt så dog vel ud og han gav da også lidt væsen af sig igen, efter nogle stille dage. Vi kender jo også datoen til igangsættelse men også her fik svigermor en god hvid løgn om datoen. Har ikke lyst til at føle mig presset, så vi er lidt hemmelige om det!
I går aftes skrev en venindes veninde(!!) på msn om der snart var gode nyheder fra mig! Jeg svarede pænt at det håbede jeg da for jeg var klar ;)
Her til morges ringede min storebror så, for at høre om jeg kunne holde det ud! Og for at fortælle, at han havde glemt at fortælle mig at han skulle ud at rejse fra på søndag til torsdag i næste uge.
Men der er jo ikke noget at sige til at vi bliver utålmodige og går så meget op i den der terminsdato, som føles som en udløbsdato, når alle andre omkring en også er så utålmodige! Men jeg svarer indtil videre ret pænt og prøver at minde mig om, at de bare gør det fordi de også glæder sig.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 2. jun 2017, 08:29

HappyHippo skrev:Tak allesammen. Jeg har det ok. Biopsien gjorde ondt, så ondt lægen var sikker på, jeg var i gang med at abortere (hvilket jo ville være perfekt lige i mit tilfælde), men nej.
Er heldig og har fået tid til abort i morgen og heldigvis kan jeg nå at få en kirurgisk (er 13+2), så skal ikke have veer og føde.
Håber I andre får nogle sunde og raske bebser :kys:

PS hvis nogen er tæt på Valby st har jeg gratis Gravitamin, aminojern og galieve :D


Pøj pøj med i morgen og dejligt du kan nå den kirurgiske abort, når nu det er den vej det skal gå.
0

Tilbage til "Graviditet"