Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 8. jun 2017, 11:03

Min JM og jeg snakkede om fødsel i uge 37, hvor vi snakkede om hvad Jeg havde af forestillinger, smertelindring osv. Vi skrev ikke en plan ned, det var vist mere bare for at informere mig og forberede mig lidt.

Min fødselsplan er meget simpel - Jeg vælger at lade jordemoderen guide og komme med inputs og jeg er åben overfor ALT de vurderer kan hjælpe.
Jeg vil helst bruge epidural som sidste løsning på smerter og så vil jeg gerne selv hive ham ud og op på brystet. Det er vist de eneste to konkrete ønsker.

Det Jeg frygter aller mest, er at lægge en dej mens jeg presser :lol:
2
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 8. jun 2017, 11:13

Ficus skrev:Nå ja, hvis han kommer i juni, så hopper man jo med på en børnepengeudbetaling tidligere :jule: Det er der nogen i min FB terminsgruppe der går virkelig meget op i.

Dem har jeg vitterligt ikke skænket en tanke før. Altså jeg vil da gerne have dem, jeg tror bare jeg havde "glemt" at man får dem.

Da vi i sin tid annoncerede vores juni baby, sagde folk tillykke og derefter ''så får I juli børnepengene med!''. Det var især mødre der sagde det :lol:

Hvad gør I andre med børnepengene? Jeg tænker vi vil spare dem op, til de lidt større ting som barnet kan få brug for :gruble:
Men det kunne jo også være nice med 4.500 ekstra i budgettet om måneden.. Det kan man få mange poser chips for!
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 8. jun 2017, 11:29

AgentPixie skrev:
Ficus skrev:Nå ja, hvis han kommer i juni, så hopper man jo med på en børnepengeudbetaling tidligere :jule: Det er der nogen i min FB terminsgruppe der går virkelig meget op i.

Dem har jeg vitterligt ikke skænket en tanke før. Altså jeg vil da gerne have dem, jeg tror bare jeg havde "glemt" at man får dem.

Da vi i sin tid annoncerede vores juni baby, sagde folk tillykke og derefter ''så får I juli børnepengene med!''. Det var især mødre der sagde det :lol:

Hvad gør I andre med børnepengene? Jeg tænker vi vil spare dem op, til de lidt større ting som barnet kan få brug for :gruble:
Men det kunne jo også være nice med 4.500 ekstra i budgettet om måneden.. Det kan man få mange poser chips for!


Så meget få man altså ikke i børnepenge, medmindre man har mere end 3 børn under 3 år :) Det er 4500 ca i kvartalet.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 8. jun 2017, 12:02

Lilleluftballon skrev:
AgentPixie skrev:
Ficus skrev:Nå ja, hvis han kommer i juni, så hopper man jo med på en børnepengeudbetaling tidligere :jule: Det er der nogen i min FB terminsgruppe der går virkelig meget op i.

Dem har jeg vitterligt ikke skænket en tanke før. Altså jeg vil da gerne have dem, jeg tror bare jeg havde "glemt" at man får dem.

Da vi i sin tid annoncerede vores juni baby, sagde folk tillykke og derefter ''så får I juli børnepengene med!''. Det var især mødre der sagde det :lol:

Hvad gør I andre med børnepengene? Jeg tænker vi vil spare dem op, til de lidt større ting som barnet kan få brug for :gruble:
Men det kunne jo også være nice med 4.500 ekstra i budgettet om måneden.. Det kan man få mange poser chips for!


Så meget få man altså ikke i børnepenge, medmindre man har mere end 3 børn under 3 år :) Det er 4500 ca i kvartalet.

I know, jeg gad bare ikke rette det :genert:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 8. jun 2017, 13:09

AgentPixie skrev:Da vi i sin tid annoncerede vores juni baby, sagde folk tillykke og derefter ''så får I juli børnepengene med!''. Det var især mødre der sagde det :lol:

Hvad gør I andre med børnepengene? Jeg tænker vi vil spare dem op, til de lidt større ting som barnet kan få brug for :gruble:
Men det kunne jo også være nice med 4.500 ekstra i budgettet om måneden.. Det kan man få mange poser chips for!


Jeg tror vi putter dem ind på vores "familiekonto", indtil videre er det der vi har sat penge af til baby, altså barnevogn, navngivning osv. Hvad de så skal bruges på vend jeg ikke helt, men tænker måske klapvogn (og andre større ting), tøj (selvom han allerede har voldsomt meget t.o.m str 68) og hvis vi skal fx "gå til noget" der koster penge. Men vi har slet ikke snakket om det endnu.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 8. jun 2017, 13:17

Evapeva skrev:
Marigold skrev:I morges kl 5.30 gik vandet mens jeg lå i sengen. Ved 6 tiden begyndte veerne som hurtigt tog fat. Kl 6.20 ringede jeg jeg til mine forældre og sagde de skulle stå op og komme senest kl 8. Da de kom og var ved vores datter, suste vi afsted mod OUH hvor vi skulle være kl 9. Undervejs i bilen fik jeg dog pressetrang så vi ringede til OUH og bad dem stå klar. De ville sende en ambulance mod os men vi takkede nej. Var på OUH ca 8.30 og kl 8.58 fødte jeg en flot fyr på 4185g og 54 cm i uge 38+4. Dagen inden igangsættelse pga sukkersyge.



Tillykke med den seje lynfødsel og ikke mindst sønnen! :lun: "Plejer" du at føde så hurtigt dér? :D Viiildt!

Ja det var faktisk min forventning at det kunne gå stærkt. Min første fødsel tog 5 1/2 time fra første ve til hun var ude. Men det kom nu alligevel bag på os med farten :D
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: 38+6

Indlægaf Marigold » 8. jun 2017, 13:32

AgentPixie skrev:Ficus, du skal lige huske at overholde køkulturen, så du må faktisk slet ikke føde endnu. Det kan du jo forklare baby :-D

Jeg er 39+0 i morgen og jeg går bare og veeenter :bored:
Det er så jeg næsten glæder mig til veerne, bare jeg kan få min krop tilbage :lol:
Det første jeg gør når jeg har født, er at lægge mig på maven og sove.. Det savner jeg :genert:

Skynd dig at sov på maven med det samme ;) Efter Min mælk er løbet til kan jeg dårligt nok ligge på siden fordi brysterne gør så ondt!
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

38+4

Indlægaf Howitz » 8. jun 2017, 14:22

Ja Ficus, nu overholder du altså lige køkulturen :P
Jeg er ved at være pænt træt af at være gravid, og dagene snegler sig bare afsted :mellow:
Satser bestemt også på at få børnepengene med, meeenn det kan jo risikere at glippe med termin d. 18/6 :genert:

Min jordemoder taler ikke om noget som helst. Er så træt af at komme hos hende! Jeg er der 10-15 min. og selv når jeg fisker efter at tale lidt om de forskellige ting, så siger hun at det lærer man til fødselsforberedelse :rulle: Men jeg vil jo tale om MIN fødsel og ikke bare høre om det generelt.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 8. jun 2017, 14:48

AgentPixie skrev:
Ficus skrev:Nå ja, hvis han kommer i juni, så hopper man jo med på en børnepengeudbetaling tidligere :jule: Det er der nogen i min FB terminsgruppe der går virkelig meget op i.

Dem har jeg vitterligt ikke skænket en tanke før. Altså jeg vil da gerne have dem, jeg tror bare jeg havde "glemt" at man får dem.

Da vi i sin tid annoncerede vores juni baby, sagde folk tillykke og derefter ''så får I juli børnepengene med!''. Det var især mødre der sagde det :lol:

Hvad gør I andre med børnepengene? Jeg tænker vi vil spare dem op, til de lidt større ting som barnet kan få brug for :gruble:
Men det kunne jo også være nice med 4.500 ekstra i budgettet om måneden.. Det kan man få mange poser chips for!


Åh, jeg syntes lynhurtigt, de blev til penge, som vi forventede aka allerede havde brugt på noget helt bestemt i tankerne, før de kom. :genert:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 8. jun 2017, 14:52

Shmartiesh skrev:Jeg fik et gavekort til massage af min kæreste i julegave, men kan ikke ligge på maven mere. Ikke engang i en blød sofa. :trist:

Jeg må undvære indtil baby kan undvære mig i en times tid.


Der er ikke gravidmassage på stedet? Så er det nemlig på en briks med hul/plads til maven. :) Det er så rart at ligge sådan! Lige før massagen ikke behøves, når bare man kan få lov at ligge på maven. :D
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: 38+6

Indlægaf Modtodel » 8. jun 2017, 17:26

AgentPixie skrev:Ficus, du skal lige huske at overholde køkulturen, så du må faktisk slet ikke føde endnu. Det kan du jo forklare baby :-D

Jeg er 39+0 i morgen og jeg går bare og veeenter :bored:
Det er så jeg næsten glæder mig til veerne, bare jeg kan få min krop tilbage :lol:
Det første jeg gør når jeg har født, er at lægge mig på maven og sove.. Det savner jeg :genert:


Dén er jeg med på! Jeg sov stort set kun på maven inden jeg blev gravid første gang og har altid gjort det. Der gik dælme længe, inden jeg kunne holde ud at ligge på maven igen. For det første var det umuligt med de store ammebabser :lol: og for det andet, så føltes det som om, der ikke var noget, der holdt sammen på min lænd og bækken. Så når jeg lagde mig på maven, føltes det som om det hele kollapsede ned mod madrassen :( Meget ubehageligt!


Fødeplan fik jeg tilbudt allerede ved første jm-besøg. Her nede er det noget der tilbydes flergangsfødende, som har en voldsom eller traumatisk fødsel bag sig, ligesom jeg. Om man decideret kan bede om det, ved jeg ikke. Men jeg blev i hvert fald indkaldt til en samtale med en jm hvor vi talte første fødsel igennem for at finde ud af, hvad der skræmmer mig, hvad der absolut ikke skal ske igen og hvad der er vigtigt for mig denne gang. Desuden har jeg frit slag til at skrive til hende any time og få endnu et møde eller bare maile med hende ved behov.
Her skrives fødeplanen ind i journalen og når jeg ringer med veer, fik jeg besked på at sige "Hej, jeg hedder ModTodel og jeg har en fødeplan" som det aller første, for så slår de den op med det samme.

Børnepenge er hidtil blevet brugt på "store ting" til vores datter og tøj når årstiden har skiftet. Lillesøster har termin 14 dage før storesøsters fødselsdag, så vi satser på, at hun kan arve alt tøj, hvilket jo frigiver børnepengene til andre ting. Uden tvivl vil de stadig blive brugt til lillesøster. Lige så snart der kommer institution ind i billedet, så batter de håndører ikke en fis og ryger bare ned i det store sorte hul :træt3:
0
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
undercoverme
Indlæg: 17
Tilmeldt: 9. jun 2017, 11:20
Kort karma: 2
Likede indlæg: 17

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf undercoverme » 9. jun 2017, 11:35

Jeg vælger at lure lidt med på sidelinjen - er kun 5+0 idag, men som sidste gang, så joiner jeg først termingruppen, når jeg føler mig mere sikker.

Kan mærke, at det af en eller anden grund gør mig mere nervøst med denne graviditet end min første, er så bange for det skal gå galt, selvom jeg godt ved, at jeg jo ikke kan gøre til eller fra.

Så nu skal de næste uger bare gå stærkt :kryds:
5
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 9. jun 2017, 14:00

Jeg har ramt 8+0 i dag, og har fået indkaldelse til NF den 11/7. Så må tiden godt speede lidt op, tak!
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 9. jun 2017, 20:31

Evapeva skrev:
Shmartiesh skrev:Jeg fik et gavekort til massage af min kæreste i julegave, men kan ikke ligge på maven mere. Ikke engang i en blød sofa. :trist:

Jeg må undvære indtil baby kan undvære mig i en times tid.


Der er ikke gravidmassage på stedet? Så er det nemlig på en briks med hul/plads til maven. :) Det er så rart at ligge sådan! Lige før massagen ikke behøves, når bare man kan få lov at ligge på maven. :D

Nej det er hos en privat og hun har vist ikke sådan en briks. :gruble:
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 12. jun 2017, 07:40

Til nogle af de mere nyligt gravide:

http://myfirstdeal.dk/?utm_campaign=419 ... &did=11180

Deal på kønsscanning hos Lille Københavner. Husk at læs det med småt, som at det kun gælder man-fre ml 10 og 15 fx., men en god deal hvis man kan i det tidsrum :-D
1

Tilbage til "Graviditet"