Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 13. jan 2018, 10:22

godtnavn skrev:
Aquadorable skrev:
Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:Jeg vil bare lige stikke et lurerhoved ind og fortælle, at der er kommet fastelavnsboller i lagkagehuset.

You’re welcome! :-D

Jeg elsker fastelavnsboller! Det skal være den med flødecreme i - uden syltetøj! Ååååårh. Mums! :ivrig: Men det er som om, at jeg i graviditeten hurtigt får for meget af sådan noget - totalt uhørt for mig :lol:


Præcis det samme her!

Det er virkelig mærkeligt, men nok meget sundt :genert:

Jeg håber virkelig, at jeg kan holde mig under 100 kg i graviditeten. Havde aldrig nogensinde troet, at min vægt skulle herop, så det er meget svært for mig at skrive det ned og "sige det højt" :whine: :nej: Og så håber jeg, at jeg er en af dem, der smider vægt ved amning :kryds: :fløjt: Min idealvægt ligger på ca. 60 kg, så der er MEGET at smide :gisp: Har de seneste år udviklet enormt mange usunde vaner, f.eks. alt for meget sodavand og fastfood. Desuden har jeg nærmest ikke en grænse i forhold til sukker.


Netop derfor har jeg ikke tænkt mig at veje mig i graviditeten. Det giver mig intet, andet end dårlig selvfølelse. Det er en midlertidig tilstand, så jeg synes ikke den skal have ret til at "eje" mig.

Men jeg har tænkt mig at tænke over hvad jeg spiser, og prøve at holde igen med sukkeret og fastfood - og så at fortsætte med at gå ture hver dag og spille badminton engang imellem. Så behøver jeg ikke at vide hvad jeg vejer.


Men der er jo en grund til, at man bliver vejet. For stor vægtøgning på kort tid kan blandt være indikation på svangerskabsforgiftning.

Så selv om det ikke er sjovt, vil jeg nu alligevel anbefale at blive vejet med jævne mellemrum.


Skulle til at skrive det samme, her blev svangerskabsforgiftningen opdaget da jeg pludselig to lige under 7 kg på på 2 uger (mod 2 kg i alt de første 32 uger af graviditeten). De andre ting kom så løbende, men var glad for de allerede tidligt var obs og kunne holde øje med både mig og baby :)


Det er selvfølgelig en pointe, men andre skriver at man ikke bliver vejet hos jordemoderen - hvordan holder de så øje med vægtøgningen?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 13. jan 2018, 10:25

De nu 5 gange jeg har været til tjek for svangerskabsforgiftning på fødegangen, har de slet ikke spurgt til min vægt :gruble:

De gik mere op i blodtryk, hovedpine, synsforstyrrelser, vand i kroppen osv.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 13. jan 2018, 10:37

Neenah skrev:
godtnavn skrev:
Aquadorable skrev:
Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:
Zonta skrev:
JoyNips skrev:Jeg vil bare lige stikke et lurerhoved ind og fortælle, at der er kommet fastelavnsboller i lagkagehuset.

You’re welcome! :-D

Jeg elsker fastelavnsboller! Det skal være den med flødecreme i - uden syltetøj! Ååååårh. Mums! :ivrig: Men det er som om, at jeg i graviditeten hurtigt får for meget af sådan noget - totalt uhørt for mig :lol:


Præcis det samme her!

Det er virkelig mærkeligt, men nok meget sundt :genert:

Jeg håber virkelig, at jeg kan holde mig under 100 kg i graviditeten. Havde aldrig nogensinde troet, at min vægt skulle herop, så det er meget svært for mig at skrive det ned og "sige det højt" :whine: :nej: Og så håber jeg, at jeg er en af dem, der smider vægt ved amning :kryds: :fløjt: Min idealvægt ligger på ca. 60 kg, så der er MEGET at smide :gisp: Har de seneste år udviklet enormt mange usunde vaner, f.eks. alt for meget sodavand og fastfood. Desuden har jeg nærmest ikke en grænse i forhold til sukker.


Netop derfor har jeg ikke tænkt mig at veje mig i graviditeten. Det giver mig intet, andet end dårlig selvfølelse. Det er en midlertidig tilstand, så jeg synes ikke den skal have ret til at "eje" mig.

Men jeg har tænkt mig at tænke over hvad jeg spiser, og prøve at holde igen med sukkeret og fastfood - og så at fortsætte med at gå ture hver dag og spille badminton engang imellem. Så behøver jeg ikke at vide hvad jeg vejer.


Men der er jo en grund til, at man bliver vejet. For stor vægtøgning på kort tid kan blandt være indikation på svangerskabsforgiftning.

Så selv om det ikke er sjovt, vil jeg nu alligevel anbefale at blive vejet med jævne mellemrum.


Skulle til at skrive det samme, her blev svangerskabsforgiftningen opdaget da jeg pludselig to lige under 7 kg på på 2 uger (mod 2 kg i alt de første 32 uger af graviditeten). De andre ting kom så løbende, men var glad for de allerede tidligt var obs og kunne holde øje med både mig og baby :)


Det er selvfølgelig en pointe, men andre skriver at man ikke bliver vejet hos jordemoderen - hvordan holder de så øje med vægtøgningen?


Jeg bliver vejet både hos jordemoder og læge.
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 13. jan 2018, 10:38

twinkle skrev:De nu 5 gange jeg har været til tjek for svangerskabsforgiftning på fødegangen, har de slet ikke spurgt til min vægt :gruble:

De gik mere op i blodtryk, hovedpine, synsforstyrrelser, vand i kroppen osv.


Vægt er også kun een indikator :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 13. jan 2018, 10:39

Aquadorable skrev:
twinkle skrev:De nu 5 gange jeg har været til tjek for svangerskabsforgiftning på fødegangen, har de slet ikke spurgt til min vægt :gruble:

De gik mere op i blodtryk, hovedpine, synsforstyrrelser, vand i kroppen osv.


Vægt er også kun en indikator :)


Præcist. Men min pointe var nu også bare, at det virker som om der der er andre ting der vægter højere (høhø)
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Craver » 13. jan 2018, 14:42

Zonta skrev:Okay, skal jeg forstå det sådan, at hvis man har et BMI, der ligger mellem normalt og 35, så får man det ikke tilbudt? :lol: Eller er jeg helt fra den? Jeg tror ikke jeg forstå det helt :genert:


Alle kan få en epiduralblokade, hvis de ønsker det - uanset BMI og historik:) Det er en effektiv og god smertelindringsmetode. Det er bestemt ikke kun forbeholdt kvinder med forhøjet BMI.
0
... I would name her Rock'N'Roll
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 13. jan 2018, 15:45

twinkle skrev:De nu 5 gange jeg har været til tjek for svangerskabsforgiftning på fødegangen, har de slet ikke spurgt til min vægt :gruble:

De gik mere op i blodtryk, hovedpine, synsforstyrrelser, vand i kroppen osv.


Så er de jo allerede obs på dig, vægtøgningen kan være en af de ting der gør at de bliver opmærksomme på begyndene svangerskabsforgiftning, stiger vægten pludseligt skal man netop til kontrol, er man allerede til kontrol er vægten ikke vigtigt, hvis det giver mening? Pludselig vægtstigning gør at man skal tjekkes fordi det kan være en indikator, hos mig var det det der kom først, så kom der lidt i urinen, så gik mit blodtryk amok og så eskalerede det, havde jeg ikke selv reageret på vægten ville det først blive opdaget flere uger senere end det gjorde, her ville der ikke være sket noget ved at det ikke var opdaget, men hos nogen går det rigtig stærkt og så kan det i værste fald ende alvorligt både for mor og barn.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 13. jan 2018, 17:20

Jeg blev færdiguddannet i går. Og har nu for første gang i jeg ved ikke, 3 år vel, en hel friweekend. Ikke mere studie og fuldtidsarbejde oven i.

Det er helt vildt, jeg kan næsten ikke forstå det. Heller ikke at jeg har knoklet det igennem, og at min mand har holdt det ud imens. Tænk hvor meget fritid jeg pludselig får nu jeg kun skal have et fuldtidsarbejde. Jeg kan slet ikke forstå det, min man kan heller ikke helt. Men vi glæder os.

Bliver også rart med lidt mindre pres på her i graviditeten. Tror jeg fortæller min chef det på mandag, så kan vi tage den derfra. Nu er eksamen da ude af verden først.
5
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

9+0

Indlægaf Zonta » 13. jan 2018, 18:08

Vi har været til forsinket julefrokost i en vennegruppe i dag. Der var to der breakede nyheden om, at de er gravide - begge med termin i juni. Lige dér var det sgu svært at holde min kæft. Haha. Der er 2 uger og 6 dage til NF - men hvem tæller? :fløjt:

Min mand har en blanding af influenza og tømmermænd, så han er jo nærmest døden nær. Jeg er bare monster træt :træt: Vi er et lidt sølle par i dag :lol2:
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

40+0

Indlægaf twinkle » 14. jan 2018, 08:06

Så har jeg ramt terminsdagen!
Baby møffer stadig veltilpas rundt inde i maven, og der er ikke rigtigt tegn på noget. Var en tur i Århus sammen med min mor i går, for at besøge min bror (halvanden time hver vej) - havde håbet det kunne sætte gang i noget, men nææææææ....

Svigermor ringede til min mand i går, for at høre om jeg havde født :rulle: .. Slap nu af, vi skal nok sige til når det er sket!
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 14. jan 2018, 08:48

det kommer nok senere i dag twinkle... :D
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 14. jan 2018, 15:03

Buller skrev:det kommer nok senere i dag twinkle... :D


Der er desværre stadig ikke optakt til noget :gisp:
Ville ellers gerne have født denne her weekend, for “min egen” jordemoder er på vagt på fødegangen..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

20+0

Indlægaf Aquadorable » 15. jan 2018, 06:36

SÅ er jeg halvvejs! :banan:
9
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

9+2

Indlægaf Zonta » 15. jan 2018, 07:25

Jeg skal til første lægebesøg i dag - måske tager min mand med. Han er nemlig hjemme fra job pga. influenza, som dog er på retur. Har sagt, at der nok ikke ligefrem sker noget spændende, men han vil gerne med, så det skal han da have lov til, hvis han føler sig rask nok :lol2:
2
J, juli 2018.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 15. jan 2018, 08:02

Jeg får ind i 2 trimester i dag og nf er på fredag.

Tak, jeg har nu lyst til fastelavnsboller (både de gammeldags og dem med flødeskum :ivrig: :mellow: ). Jeg har så allerede tager 3-4 kg på.....tak til kvalme og utilpashed :trist: . Så nu skal jeg til at passe lidt på, hvis jeg skal ende på max 90kg :blush2:.
Jeg er begyndt at være ret nervøs for NF og glæder mig til den er overstået på fredag. Jeg havde også en størrer tudetur på vej til arbejde pga frygt for at de tvinger mig til at skifte hospital (vi flytter både kommune og region her til april) og så frygter jeg lidt samtalen med fødselslægen (vist nok i uge 20).
0

Tilbage til "Graviditet"