Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7371

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 13. mar 2018, 15:52

Nøj, hvor jeg kæmper med motivationen på job for tiden. Jeg synes slet ikke jeg kan svinge mig op til at engagere mig, og jeg tæller allerede ned til sommerferie og barsel...
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 13. mar 2018, 19:05

Neenah skrev:Nøj, hvor jeg kæmper med motivationen på job for tiden. Jeg synes slet ikke jeg kan svinge mig op til at engagere mig, og jeg tæller allerede ned til sommerferie og barsel...


Jeg kender fornemmelsen. Det hjælper dog at jeg har en hel del ferie, jeg skal nå at holde inden maj, svarende til en dag om ugen + hele påskeugen + lidt mere. Jeg havde en af de dage i går, og jeg sov nærmest hele dagen.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

25+5

Indlægaf billiebean » 13. mar 2018, 19:27

Er der nogen der har været syge i graviditeten med virusinfektion eller lignende?
Hvordan kom I over det?

Jeg synes det går vildt langsomt. Ligger nu på 5. dagen med infektion i luftrør/bronkitis og forkølelse og er helt slået hjem i ludo. Har dog heldigvis ikke feber. Synes bare jeg plejer at komme over sådan nogen infektioner hurtigere.. Og har det skidt med at hoste - er lidt bange for om babyen kan mærke noget, og sjattisser hele tiden, selvom jeg virkelig øver mig i de der knibeøvelser :genert:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: 25+5

Indlægaf Lulu » 13. mar 2018, 19:44

billiebean skrev:Er der nogen der har været syge i graviditeten med virusinfektion eller lignende?
Hvordan kom I over det?

Jeg synes det går vildt langsomt. Ligger nu på 5. dagen med infektion i luftrør/bronkitis og forkølelse og er helt slået hjem i ludo. Har dog heldigvis ikke feber. Synes bare jeg plejer at komme over sådan nogen infektioner hurtigere.. Og har det skidt med at hoste - er lidt bange for om babyen kan mærke noget, og sjattisser hele tiden, selvom jeg virkelig øver mig i de der knibeøvelser :genert:


Sådan noget tager rigtig lang tid.
I min første graviditet blev jeg nedkæmpet af influenza (og det må have været en mandeinfluenza - jeg var så dårlig), det tog 3 uger inden jeg kunne klare en halv dag på uni igen. Jeg var virkelig glad for at jeg ikke havde fuldtidsarbejde på det tidspunkt og kun uni hvor jeg måtte læse op når det passede mig. Tror der gik næsten 2 mdr inden jeg var helt back on track.
Babyen er næppe påvirket så længe du spiser og drikker godt.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: 25+5

Indlægaf Buller » 13. mar 2018, 21:16

billiebean skrev:Er der nogen der har været syge i graviditeten med virusinfektion eller lignende?
Hvordan kom I over det?

Jeg synes det går vildt langsomt. Ligger nu på 5. dagen med infektion i luftrør/bronkitis og forkølelse og er helt slået hjem i ludo. Har dog heldigvis ikke feber. Synes bare jeg plejer at komme over sådan nogen infektioner hurtigere.. Og har det skidt med at hoste - er lidt bange for om babyen kan mærke noget, og sjattisser hele tiden, selvom jeg virkelig øver mig i de der knibeøvelser :genert:


Jeg er på 4. uge med hoste og snot. Så ja, det tager meget længere tid.

Nok til dels fordi snot giver hoste som ender med opkast...og det får næsen til at løbe..så det går hurtigt i selvsving og slider på hele kroppen.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7371

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 13. mar 2018, 22:42

Joe skrev:
Neenah skrev:Nøj, hvor jeg kæmper med motivationen på job for tiden. Jeg synes slet ikke jeg kan svinge mig op til at engagere mig, og jeg tæller allerede ned til sommerferie og barsel...


Jeg kender fornemmelsen. Det hjælper dog at jeg har en hel del ferie, jeg skal nå at holde inden maj, svarende til en dag om ugen + hele påskeugen + lidt mere. Jeg havde en af de dage i går, og jeg sov nærmest hele dagen.

Jeg har heller ikke ligefrem travlt på job. Jeg havde en massiv arbejdsbyrde i efteråret, hvilket betyder at jeg reelt kan nøjes med at arbejde 10-15 timer om ugen eller mindre... Og jeg keder mig virkelig meget. Tiden går virkelig langsomt. Om en måneds tid er der desuden udsigt til endnu mindre arbejdsbyrde (især hvis den der lockout bliver til noget)
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: 25+5

Indlægaf Vixen » 14. mar 2018, 09:21

billiebean skrev:Er der nogen der har været syge i graviditeten med virusinfektion eller lignende?
Hvordan kom I over det?

Jeg synes det går vildt langsomt. Ligger nu på 5. dagen med infektion i luftrør/bronkitis og forkølelse og er helt slået hjem i ludo. Har dog heldigvis ikke feber. Synes bare jeg plejer at komme over sådan nogen infektioner hurtigere.. Og har det skidt med at hoste - er lidt bange for om babyen kan mærke noget, og sjattisser hele tiden, selvom jeg virkelig øver mig i de der knibeøvelser :genert:


Jeg røg ned med en slem forkølelse og det tog også flere uger med snot og en virkelig genstridig hoste, som jeg endte med at få noget mildt astmamedicin for, fordi jeg nogle gange ikke kunne trække vejret igennem hosten om natten. Åh, det var træls. Men du skal ikke bekymre dig for baby. :kys: Sjattisseriet driver én til vanvid til sidst, og man kan lave knibeøvelser herfra og så til månen, men hvis baby lige ligger og trykker, og man får et hosteanfald, så har man bare ikke en chance. Er min erfaring. :genert:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

8+0

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 14. mar 2018, 09:33

I mandags fortalte jeg det til min chef, og i dag til mine 3 nærmeste kollegaer. Alle blev så glade :love:

Min ene kollega fortalte at hub fik en spontan abort i uge 11, efter hun havde set hjerteblink. Vi er enige om at det er yderst sjældent at det sker, ikke? Altså efter at man har set hjerteblink.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: 8+0

Indlægaf Sangius » 14. mar 2018, 09:37

Dobbeltprofil7 skrev:I mandags fortalte jeg det til min chef, og i dag til mine 3 nærmeste kollegaer. Alle blev så glade :love:

Min ene kollega fortalte at hub fik en spontan abort i uge 11, efter hun havde set hjerteblink. Vi er enige om at det er yderst sjældent at det sker, ikke? Altså efter at man har set hjerteblink.


Jo, risikoen er lav! Det var da også en lidt tarvelig ting at informere om, til en nygravid. :gruble:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 14. mar 2018, 11:10

Tak begge to. Jeg havde liiige fået lagt nervøsiteten lidt fra mig, og den fik hun altså rippet lidt op i :(
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 14. mar 2018, 11:31

Risiko for abort efter hjertelyd er set er generelt 2%.
Risiko for abort efter hjertelyd i uge 6 er 10%.
Risiko for abort efter hjertelyd i uge 7 er 4%.
Risiko for abort efter hjertelyd i uge 8 er 1,5%.
Risiko for abort efter hjertelyd i uge 9 er 0,5%.

https://www.sygdom.info/abort/

Hvor pålidelig hjemmesiden er, har jeg ikke lige kigget nærmere på, men her har du i hvert fald lidt at gå efter. Da vi så hjerteblink i uge 6, sagde hun, at chancen for, at alt ville gå godt var over 95% :)
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: 25+5

Indlægaf billiebean » 14. mar 2018, 11:37

KinderBueno skrev:
billiebean skrev:Er der nogen der har været syge i graviditeten med virusinfektion eller lignende?
Hvordan kom I over det?

Jeg synes det går vildt langsomt. Ligger nu på 5. dagen med infektion i luftrør/bronkitis og forkølelse og er helt slået hjem i ludo. Har dog heldigvis ikke feber. Synes bare jeg plejer at komme over sådan nogen infektioner hurtigere.. Og har det skidt med at hoste - er lidt bange for om babyen kan mærke noget, og sjattisser hele tiden, selvom jeg virkelig øver mig i de der knibeøvelser :genert:


Jeg røg ned med en slem forkølelse og det tog også flere uger med snot og en virkelig genstridig hoste, som jeg endte med at få noget mildt astmamedicin for, fordi jeg nogle gange ikke kunne trække vejret igennem hosten om natten. Åh, det var træls. Men du skal ikke bekymre dig for baby. :kys: Sjattisseriet driver én til vanvid til sidst, og man kan lave knibeøvelser herfra og så til månen, men hvis baby lige ligger og trykker, og man får et hosteanfald, så har man bare ikke en chance. Er min erfaring. :genert:


Det er rart at vide, at man ikke er alene! Jeg skal en tur til lægen nu. I nat vågnede jeg af et helt vildt hosteanfald som gjorde mig lidt bange. Både for ikke at kunne trække vejret og for at presse for hårdt på hele systemet nede i underlivet. Så må se hvad hun siger. Forkølelsen kan jeg takle omend jeg aldrig har været så hårdt ramt men hosten er ret angstprovokerende. Dårlig stil af naturen at gravide bliver ramt så hårdt:/
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: 25+5

Indlægaf Zonta » 14. mar 2018, 11:39

billiebean skrev:
KinderBueno skrev:
billiebean skrev:Er der nogen der har været syge i graviditeten med virusinfektion eller lignende?
Hvordan kom I over det?

Jeg synes det går vildt langsomt. Ligger nu på 5. dagen med infektion i luftrør/bronkitis og forkølelse og er helt slået hjem i ludo. Har dog heldigvis ikke feber. Synes bare jeg plejer at komme over sådan nogen infektioner hurtigere.. Og har det skidt med at hoste - er lidt bange for om babyen kan mærke noget, og sjattisser hele tiden, selvom jeg virkelig øver mig i de der knibeøvelser :genert:


Jeg røg ned med en slem forkølelse og det tog også flere uger med snot og en virkelig genstridig hoste, som jeg endte med at få noget mildt astmamedicin for, fordi jeg nogle gange ikke kunne trække vejret igennem hosten om natten. Åh, det var træls. Men du skal ikke bekymre dig for baby. :kys: Sjattisseriet driver én til vanvid til sidst, og man kan lave knibeøvelser herfra og så til månen, men hvis baby lige ligger og trykker, og man får et hosteanfald, så har man bare ikke en chance. Er min erfaring. :genert:


Det er rart at vide, at man ikke er alene! Jeg skal en tur til lægen nu. I nat vågnede jeg af et helt vildt hosteanfald som gjorde mig lidt bange. Både for ikke at kunne trække vejret og for at presse for hårdt på hele systemet nede i underlivet. Så må se hvad hun siger. Forkølelsen kan jeg takle omend jeg aldrig har været så hårdt ramt men hosten er ret angstprovokerende. Dårlig stil af naturen at gravide bliver ramt så hårdt:/

Jeg tror absolut ikke du skal være nervøs for fosteret og hoste - tænk på hvor mange, der træner - også ret hårdt - når de er gravide, uden problemer. :)
Og ja, det er mega øv, men samtidig ret smart, når nu man bærer rundt på noget, som er halvt ens eget DNA, halvt en andens. Så er det sgu meget praktisk at immunforsvaret er lidt slattent :lol: Selvom det ikke altid føles sådan, når man er den, der bliver ramt :genert:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7371

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 14. mar 2018, 11:40

Jeg har også hostet de sidste par dage. I morges var jeg tæt på at brække mig af et hosteanfald.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 14. mar 2018, 11:44

Neenah skrev:Jeg har også hostet de sidste par dage. I morges var jeg tæt på at brække mig af et hosteanfald.


Jep. Jeg hostede, kastede op og tissede i bukserne på samme tid i nat. Kors altså.
1

Tilbage til "Graviditet"