Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 36+2

Indlægaf Zonta » 11. maj 2018, 12:26

Phaiak skrev:Vi har også den autostol zonta og har været rigtig rigtig glad for den.
Jeg har faktisk lige købt base nr 2 da storesøster stadig bruger sin.

Herhjemme har manden også fået samlet bedside crib og jeg mangler at smide ham på loftet efter flere babyting der skal ned.

I dag har jeg været i haven og få lavet lidt småting som normalt kun ville have taget 2 time max. Men det har så taget 3 timer med pauser og manden har endda gravet for mig...
Og nu er jeg helt flad og trænger til at ligge på sofaen.

Fedt! Jeg synes det er så svært at vide hvad man skal vælge. De skal jo "bare" beskytte babyen/barnet i et evt. uheld, men derudover er jeg altså lidt ligeglad med mærke osv. Når man køber dem i en af babybutik-kæderne, så ved man, at de er gennemtestede og sikre og det er det vigtigste for mig :p

Åh ja, havearbejde.... Jeg skal også lige ud og have hevet nogle mælkebøtter op :rulle:
1
J, juli 2018.
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: 36+2

Indlægaf Phaiak » 11. maj 2018, 12:39

Zonta skrev:
Phaiak skrev:Vi har også den autostol zonta og har været rigtig rigtig glad for den.
Jeg har faktisk lige købt base nr 2 da storesøster stadig bruger sin.

Herhjemme har manden også fået samlet bedside crib og jeg mangler at smide ham på loftet efter flere babyting der skal ned.

I dag har jeg været i haven og få lavet lidt småting som normalt kun ville have taget 2 time max. Men det har så taget 3 timer med pauser og manden har endda gravet for mig...
Og nu er jeg helt flad og trænger til at ligge på sofaen.

Fedt! Jeg synes det er så svært at vide hvad man skal vælge. De skal jo "bare" beskytte babyen/barnet i et evt. uheld, men derudover er jeg altså lidt ligeglad med mærke osv. Når man køber dem i en af babybutik-kæderne, så ved man, at de er gennemtestede og sikre og det er det vigtigste for mig :p

Åh ja, havearbejde.... Jeg skal også lige ud og have hevet nogle mælkebøtter op :rulle:


Hjemmme hos os er mælkebøtter fine gule blomster som lillepigen på 2,5 plukker med glæde men det er altså kun dem i deg bagerste hjørne af haven der får lov til at stå.

Vi var især glade for det nemme med at klikke babystolen ind og ud af basen. Det kunne gøre uden at vække baby nemlig.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

23+2

Indlægaf Neenah » 11. maj 2018, 12:48

Jeg skulle købe ind til gæster i dag, så hvad gør jeg? Beslutter at det nok er ganske fornuftigt at tage cyklen de 7 km frem og tilbage med alle indkøbene - selvom det er tusind år siden jeg sidst har cyklet mere end et par hundrede meter. For hunden, det var hårdt! Og så endte det oven i købet med at koste kassen fordi jeg ikke orkede at gå i Netto før jeg gik i Kvickly :tie:

Men solen skinner og nu er det heldigvis overstået :-D
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 11. maj 2018, 12:55

Et spørgsmål til dem med eksternt barn: hvilken pusletaske har I haft, og har I været glade for den? Synes det er en jungle, så jeg overvejer om vi bare skal have en rygsæk.
0
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AlmostFamous35 » 11. maj 2018, 13:18

MissB skrev:
AlmostFamous35 skrev:Jeg fik akupunktur, da jeg var 1 uge over tid. Engang om formiddagen. Veerne gik i gang 6-7 timer senere, og min søn er født tidligt morgenen efter.

Fik i øvrigt også akupunktur i den cyklus, jeg blev gravid. Vi var i mild fertilitetsbehandling. Så jeg tror i dén grad på det. I hvert fald er det godt til min krop, også mod diverse skavanker.


Hvad er mild fertilitetsbehandling? :)


Medicinsk “puf” til ægmodning og ægløsning, men ikke hele turen med ægudtagning, insemination etc.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 11. maj 2018, 13:25

Neenah skrev:Et spørgsmål til dem med eksternt barn: hvilken pusletaske har I haft, og har I været glade for den? Synes det er en jungle, så jeg overvejer om vi bare skal have en rygsæk.


Jeg har bare en rygsæk. Det var nemmere for os. Så kan man have baby i viklen på maven, og pusletasken på ryggen :D

Sådan en one-shoulder taske kræven næsten en barnevogn, den er ubehagelig at gå med for mig. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 11. maj 2018, 14:19

Jeg har aldrig fortrudt, at jeg købte en fjällräven Kånken som pusletaske, den er så pisse praktisk. Jeg er meget ude selv, og hvis jeg både skal bære baby i fx autostol eller lift, så er det så bøvlet med en pusletaske der skal hænge på skulderen.
Kånken kan lynes helt op, så det er nemt at overskue hvad der er i, og der er masser af plads. Jeg har haft fire flasker, termokande, beholder med mme, fire bleer, et sæt skiftetøj, en pakke vådservietter, to stofbleer og lidt legetøj uden problemer.

Må indrømme at jeg bliver ekstra glad for den, når jeg ser dem jeg er i mødregruppe med, slæbe rundt på deres kæmpe og uhandy pusletasker :genert:
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

36+4

Indlægaf Aquadorable » 11. maj 2018, 14:23

Så er den åndssvage kindtand revet ud. Hold nu op, et krater jeg har i munden nu :tie: Og det gør ondt. Men forhåbentlig bliver det snart bedre :kryds:
5
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 11. maj 2018, 15:21

Maybe2ndbaby skrev:En lurer DP.

Jeg er rimeligt overraskende gravid og det er mange år siden at jeg sidst var gravid, så jeg husker ikke ret meget udover at jeg havde en fin, normal graviditet uden de store problemer udover standarden vist.

Jeg er 7+1 i dag og vi så liv i går. Mine symptomer er meget forbigående. Lidt træt, lidt kvalme, lidt det ene og lidt gdet andet. Men jeg har mange stik og jag nu. Har haft det få gange de forestående uger, men særligt i går og i dag er det taget til. Det gør ikke decideret ondt, men stikker og jager og er ikke så fedt. Jeg kan slet ikke huske om det er normalt om som det skal være?

For mange år siden, før vi fik vores barn, havde jeg over et par år et par nogle ufrivillige aborter, naturligt gravid alle gange dengang, og nu. Så det overvejer jeg lige pludselig. Det har ikke strejfet mig i årevis, så det kommet bagpå mig. Det gjorde den her graviditet sådan set også, så det hele er lidt abstrakt, at sidde med en graviditet og 10-11 år gamle følelser og nervøsitet dukker op igen. Det er faktisk ret irriterende.

Yderligere tager vi det meget oppefra og ned. Vi var, er, meget i tvivl om vi ønsker et barn mere. Vi har et stort barn nu der er selvkørende og nyder den frihed vi har nu. Men vi tror heller ikke vores hjerter kan holde til at fravælge en graviditet.


Tillykke med baby :)

Det kommer bag på mig i hver graviditet (dette er den femte), hvor meget det kan nive og bide, og det stadig er helt normalt.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 11. maj 2018, 15:25

Jeg mener min pusletaske er en brio. Den er ok, men ja, de store tasker er jo temmelig uhandy.

Vi har stort set alt udstyr fra mine to store, så det eneste vi mangler er en autostol (jeg har kig på en cybex aton, men uden fix, da den skal skifte mellem to biler).
Og så måske et puslebord, men jeg brugte det faktisk ikke ret meget til de store.
Men vi kigger lidt på dba, da vi alligevel skal have en kommode til baby, så det kunne være vi kunne finde et puslebord, som dækker begge behov.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Maybe2ndbaby
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. maj 2018, 19:34
Kort karma: 3

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Maybe2ndbaby » 11. maj 2018, 16:08

Urtekussen skrev:
Maybe2ndbaby skrev:En lurer DP.

Jeg er rimeligt overraskende gravid og det er mange år siden at jeg sidst var gravid, så jeg husker ikke ret meget udover at jeg havde en fin, normal graviditet uden de store problemer udover standarden vist.

Jeg er 7+1 i dag og vi så liv i går. Mine symptomer er meget forbigående. Lidt træt, lidt kvalme, lidt det ene og lidt gdet andet. Men jeg har mange stik og jag nu. Har haft det få gange de forestående uger, men særligt i går og i dag er det taget til. Det gør ikke decideret ondt, men stikker og jager og er ikke så fedt. Jeg kan slet ikke huske om det er normalt om som det skal være?

For mange år siden, før vi fik vores barn, havde jeg over et par år et par nogle ufrivillige aborter, naturligt gravid alle gange dengang, og nu. Så det overvejer jeg lige pludselig. Det har ikke strejfet mig i årevis, så det kommet bagpå mig. Det gjorde den her graviditet sådan set også, så det hele er lidt abstrakt, at sidde med en graviditet og 10-11 år gamle følelser og nervøsitet dukker op igen. Det er faktisk ret irriterende.

Yderligere tager vi det meget oppefra og ned. Vi var, er, meget i tvivl om vi ønsker et barn mere. Vi har et stort barn nu der er selvkørende og nyder den frihed vi har nu. Men vi tror heller ikke vores hjerter kan holde til at fravælge en graviditet.


Tillykke med baby :)

Det kommer bag på mig i hver graviditet (dette er den femte), hvor meget det kan nive og bide, og det stadig er helt normalt.


Kan være. Jeg er helt symptomfri i dag og de sidste to har som skrevet været fyldt med niv og jag, så nu er jeg bare bekymret for at det er slut igen. Jeg ved ikke om jeg har nerver til det her.

Vi lader den ligge til jeg skal til en scanning igen i næste uge. Men tvivlen kommer og går. Måske fordi jeg er bange for at forholde mig til det i virkeligheden når jeg er så usikker på om den er der eller ej.

Om lidt skal vores barn skrives op til efterskole osv. Så det føles også som rigtig meget at starte forfra.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 11. maj 2018, 17:53

Neenah skrev:Et spørgsmål til dem med eksternt barn: hvilken pusletaske har I haft, og har I været glade for den? Synes det er en jungle, så jeg overvejer om vi bare skal have en rygsæk.


Jeg brugte 100 år på at beslutte mig, og endte med at købe en Voksi (fandt den på halv pris), og jeg har været glad for den. Det der med, at der er indbygget puslemadras i, er altså supersmart, hvis man som mig godt kan stresse lidt over, hvor man lige finder en pusleplads ude i offentligheden eller er på besøg hos nogen.

Og ja, den er vel lidt træls at gå med, men den vejer ingenting. Og man smider den jo bare under barnevognen. Men altså, en rygsæk kunne også have fungeret for mig, så ville jeg nok bare have fundet på noget andet ifht madras, for dét er rar at have.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 12. maj 2018, 08:41

SÅ kom barnevognen hjem :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 12. maj 2018, 09:11

Aquadorable skrev:SÅ kom barnevognen hjem :lun:

Ih, den er fin! Glæder mig til at få vores - som er helt identisk med jeres :D
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 12. maj 2018, 09:59

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:SÅ kom barnevognen hjem :lun:

Ih, den er fin! Glæder mig til at få vores - som er helt identisk med jeres :D


Den er virkelig også fin :love:
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Graviditet"