Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 296
Likede indlæg: 2759

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. maj 2018, 19:34

Sangius skrev:Jeg har det allerede nu som om det vokser over hovedet på mig. :s
Jeg har mere eller mindre konstant ondt i underlivet, med murrende smerter. Ligamentsmerterne er også rimelig hæftige, hver gang jeg rejser og sætter mig, eller drejer overkroppen.
Jeg har ofte hovedpine, og er ikke tryg ved panodiler - og den ene gang jeg tog nogle havde det heller ikke megen effekt.
Oven i det er mit Raynauds syndrom vendt tilbage i brysterne, så jeg flere gange om dagen får bidende, stikkende smerter i brysterne, og mine brystvorter bliver kridhvide. :tie:
Og nu med iskiasnerven - jeg humper rundt og kan umuligt stå stille uden benet spasmer helt under mig.

Min datter sover ikke fantastisk, og min mand arbejder en del. Har svært ved at se, hvordan jeg skal klare 14 mere uger på arbejde, med udsigt til at ca intet bliver bedre, hvis jeg er uheldig :syg:

Sorry - total pivskids-tråd altså. Jeg har bare lidt ekstra ondt af mig selv i dag, åbenbart :rulle:

Der er plads til alt i tråden her - både det positive og det negative. Og nu sagde du selv, at din første graviditet var nem, så det er klart, at du nok er lidt overrasket over hvor meget der kan komme og hvor tidligt. Håber lidt på, at jeg kan lave en omvendt af dig - første graviditet er lort, den næste bliver superb :lol:

Mht. iskiasnerven, så kan den jo have sat sig fast ved en bevægelse du har lavet og så gør det nas. Jeg tænker afsted til enten fys eller kiropraktor.

Og så tænker jeg da også, at du måske skal overveje en deltidssygemelding, hvis du får det værre. Du skal jo både passe på dig selv, baby og din datter :)
3
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 487
Likede indlæg: 7125

Indlægaf Joe » 22. maj 2018, 20:31

Jeg fortalte det til min leder, da jeg var 9 uger henne. Jeg regnede ud at hun allerede havde mistænkt det, og så stod jeg bedre, hvis jeg bare sagde det.

Jeg har ingen dokumentation vedlagt.
0
... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 487
Likede indlæg: 7125

Indlægaf Joe » 22. maj 2018, 20:51

Forresten har jeg vedtaget med mig selv, at 13 timers arbejdsdag plus en times transport hver vej simpelthen bare er for meget for mig, når jeg er "i denne tilstand". Hvordan jeg så griber denne her højsæson for aftenmøder an, det må jeg lige finde ud af.
0
... og simpelthen det bedste, der ku’ ske.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 476
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 7229

Indlægaf Mi55y » 23. maj 2018, 04:19

Jeg fortalte det til min chef, da jeg var omkring 8 uger henne, da jeg var til lønforhandling og gerne ville dukke med åbne kort. Resten af arbejdspladsen fik det at vide efter nf. Har ikke givet noget dokumentation.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Xnaiv
Kort karma: 26
Likede indlæg: 275

Indlægaf Xnaiv » 23. maj 2018, 05:43

Jeg regner med at fortælle det imorgen der er jeg 13+2. Det havde passet allerbedst ind sidste torsdag, men jeg ville altså have overstået nf inden :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3085

Indlægaf girl_beat » 23. maj 2018, 07:32

Jeg vil gerne være med i drenge-klubben :lun:

Havde den mest fantastiske dag i går, hvor humøret og solen og lykkefølelsen var tiptop, og det var sådan en fin oplevelse at være til kønsscanning. Vi fejrede det med en lækker middag i byen og cyklede hjem sent om aftenen med vores scanningsbilleder under armen :dåne:
11
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Phaiak
Kort karma: 13
Likede indlæg: 129

38+0

Indlægaf Phaiak » 23. maj 2018, 08:39

Så nåede vi et nyt ugeskift og dermed kun 1 uge til igangsættelse.

Jeg er tung og træt i dag. Så efter at have afleveret barn og mand kørte jeg hjem og gik i seng igen og fik sovet 2 timer mere. Og jeg er stadig vildt træt.

Men planen er at få ryddet lidt op i dag og lægge tøj/ting klar som vi skal pakke i hospitalstasken.
Og så er der nok også en eftermiddagslur på programmet inden jeg henter barn.
2
Brugeravatar
Zonta

Re: 38+0

Indlægaf Zonta » 23. maj 2018, 10:11

Phaiak skrev:Så nåede vi et nyt ugeskift og dermed kun 1 uge til igangsættelse.

Jeg er tung og træt i dag. Så efter at have afleveret barn og mand kørte jeg hjem og gik i seng igen og fik sovet 2 timer mere. Og jeg er stadig vildt træt.

Men planen er at få ryddet lidt op i dag og lægge tøj/ting klar som vi skal pakke i hospitalstasken.

Wauw, det må være vildt at man kan sige "I næste uge er vi forældre til to" :D Kan godt forstå, at du er træt.
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 129
Likede indlæg: 2078

Indlægaf billiebean » 23. maj 2018, 10:36

Har lige fået en pedicure. Det var himmelsk! Kan virkelig anbefales til smadrede gravidfødder :)

Mine fødder har det lidt hårdt. Vand i ben og fødder og den øgede vægt har gjort dem ømme, og jeg har fået hård hud, hvilket jeg ikke plejer at have.
0
Phaiak

Indlægaf Phaiak » 23. maj 2018, 10:51

Zonta skrev:

Wauw, det må være vildt at man kan sige "I næste uge er vi forældre til to" :D Kan godt forstå, at du er træt.

Det er så skørt at vide at det er i næste uge.
Og især nu hvor man kan sige “på onsdag” og ikke skal sige dato eller noget.

Nu sidder jeg på loungesofaen uden for med benene oppe og orker næsten ikke at hænge den vask op der er klar i Vaskemaskinen.
0
Brugeravatar
Zonta

Indlægaf Zonta » 23. maj 2018, 10:53

Phaiak skrev:
Zonta skrev:

Det er så skørt at vide at det er i næste uge.
Og især nu hvor man kan sige “på onsdag” og ikke skal sige dato eller noget.

Nu sidder jeg på loungesofaen uden for med benene oppe og orker næsten ikke at hænge den vask op der er klar i Vaskemaskinen.

Så bliv du siddende lidt og nyd vejret - vasketøjet kan godt vente en times tid ;)
3
Aquadorable
Kort karma: 155
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1802

38+2

Indlægaf Aquadorable » 23. maj 2018, 11:08

Pyh, den varme altså. Frygter lidt weekenden, hvor de lover 27-28 grader :tie: Baby, du må godt komme ud inden :D

Ellers sker der ikke så meget her. Skal til anden omgang modningsakupunktur om et par timer :) Og ellers tuller jeg bare rundt og er totalt husmoderagtig. Tror min mand synes, det er skønt med en kone, der ordner vasketøjet og forbereder aftensmad ... så længe, det varer ;) I dag har jeg endda haft bilen til service og været i Harald Nyborg :lol:
4
:love:
Phaiak

Re: 38+2

Indlægaf Phaiak » 23. maj 2018, 11:40

Aquadorable skrev:Pyh, den varme altså. Frygter lidt weekenden, hvor de lover 27-28 grader :tie: Baby, du må godt komme ud inden :D

Ellers sker der ikke så meget her. Skal til anden omgang modningsakupunktur om et par timer :) Og ellers tuller jeg bare rundt og er totalt husmoderagtig. Tror min mand synes, det er skønt med en kone, der ordner vasketøjet og forbereder aftensmad ... så længe, det varer ;) I dag har jeg endda haft bilen til service og været i Harald Nyborg :lol:

Bliver det SÅ varmt?...
Så hiver jeg vidst det store badebassin frem og fylder op.
0
Aquadorable
Kort karma: 155
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1802

Re: 38+2

Indlægaf Aquadorable » 23. maj 2018, 12:30

Phaiak skrev:
Aquadorable skrev:Pyh, den varme altså. Frygter lidt weekenden, hvor de lover 27-28 grader :tie: Baby, du må godt komme ud inden :D

Bliver det SÅ varmt?...
Så hiver jeg vidst det store badebassin frem og fylder op.

Det hævdede vejrmanden i morges i hvert fald :tie:
0
:love:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3085

16+1

Indlægaf girl_beat » 23. maj 2018, 13:26

Jeg blev lige i tvivl, om det giver mening at spise de dér gravid-multivitaminer gennem hele graviditeten, eller om man skal skrue ned efter de første tre måneder? :gruble: Mine indeholder fx folinsyre, som primært anbefales t.o.m. uge 12. Hvad gør I andre?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Graviditet"