Terminstråd - alle er velkomne :)

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 39+1

Indlægaf Aquadorable » 29. maj 2018, 06:44

Janni.A006 skrev:
Aquadorable skrev:Hmmm, nå, dagen i går gik noget anderledes, end jeg lige havde forestillet mig, da jeg stod op.

Til jordemoderbesøget nævnte vi, at baby havde virket lidt sløv og mindre aktiv i weekenden, og at det var fortsat op ad formiddagen mandag. Det synes hun skulle undersøges for at udelukke, at moderkagen fx var ved at stå af. Jeg blev derfor sendt til Hillerød for at få kørt hjertelydskurve. Helt fin hjertelyd hos baby, men ingen bevægelse. En læge kom og scannede mig og kunne konstatere, at baby var meget passiv i maven. Dog var flow i navlesnoren osv. helt, som det skulle være. Hun begyndte allerede at tale om igangsættelse og undersøgte mig også indvendigt. To fingre åben.

Jeg blev sgu noget bange lige der. Min mand var heldigvis bedre til at holde fokus og fik alle informationer fra lægen, der vurderede, at vi skulle vente yderligere nogle timer og så køre en ny hjertelydskurve. Sidst på eftermiddagen blev det så gjort, og her var baby heldigvis mere aktiv, dog stadig ikke på det normale niveau.

Vi ventede yderligere et par timer, hvor personalet vendte situationen. En ny læge kom og ville gerne scanne mig med henblik på at lave et vægtskøn inden igangsættelse. Og her var baby så fuld af liv og spjættede rundt, hvilket jeg selvfølgelig også kunne mærke udenpå. Sikke en lettelse. Lægen var ikke i tvivl om, at vi selvfølgelig ikke skulle sætte fødslen i gang, når hun var så livlig på scanningen, men de vil følge mig tæt for at sikre, at hun bliver ved med at have det godt. Så jeg skal af sted igen til hjertelydskurve på onsdag.

Åh, altså, det var ikke en sjov eftermiddag og aften. Da vi kom hjem, endte jeg med at sidde og hyle ind i favnen på min mand, fordi jeg synes, det var så overvældende en oplevelse. Jeg havde jo slet ikke tænkt, at der var noget galt - derfor havde jeg heller ikke overvejet at ringe til fødegangen i weekenden. Jeg mærkede hende jo, bare ikke lige så meget som normalt - og det kunne jo også skyldes det varme vejr, eller at hun efterhånden er en ret stor baby, tænkte jeg. Men både læger og jordemødre understregede, at det er meget vigtigt at reagere på ændringer i bevægelsesmønstret, når man først er så langt, at baby skal kunne mærkes dagligt.



Ej, puha.. Det var da en grim forskrækkelse. Godt, at alt endte med at være lige som det skulle være.. Hvor stor blev hun scannet til at være?


Ca. 3600 :)

Ja, det var virkelig ikke sjovt. Det sidder også i mig i dag, kan jeg mærke.
0
K - 12.06.18 :love:
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Janni.A006 » 29. maj 2018, 06:47

Maybe2ndbaby skrev:
Moxy-lady skrev:
Maybe2ndbaby skrev:
billiebean skrev:
Maybe2ndbaby skrev:Stadig Dp- beklager at jeg ikke bidrager men det hele er lidt surrealistisk.

Jeg skulle være 10+1 i dag. Blev scannet 8+2 og alt ok. føler at alle symptomer er forsvundet de sidste 2 dage og det er ikke så rart. Føler mig meget i limbo hele tiden :( jeg har svært ved at vurdere om jeg kan overkomme en graviditet mere når det føles så usikkert. det gør man vel hvis det skal være, det hele føles bare så surrealistisk synes jeg. er lidt en buzz kill, jeg ved det


Har du tidligere haft dårlige erfaringer?
Uanset så er det jo simpelthen så tough i 1. Trimester med usikkerheden :( men symptomerne kan jo godt svinge..


Ja inden at vi fik vores barn på 12 havde jeg to spontane aborter. Selvom det er så mange år siden, så sidder det dybt i mig desværre. Jeg går hele tiden og trykker på mine bryster for at mærke om de er ømmer. Ligger ned for at se om jeg får sure opstød etc. Men intet sker og jeg kan virkelig mærke at det gør mig nervøs. Det skete sådan de to andre gange.


Hvorfor fik du en tidlig scanning? Jeg tænker at du måske var lige så nervøs dengang, og at det kan give dig en slags ro? Det er hvad jeg gør i hvert fald. Jeg ved at jeg ikke kan stole på min egen intuition med det her, det har jeg fået bekræftet 2 gange efterhånden.

Pga historik og nervøsitet.

Vi tager på ferie en uge på onsdag og har ikke mulighed for scanning igen inden da desværre. ja det gav ro. indtil næste dag :( det er en ubarmhjertlig situation til tider


Åha, hvor kan jeg godt følge dig.. Jeg synes det var så ulideligt, de første mange uger. Jeg blev scannet 6+0, 6+5, 7+5 og 8+4 inden nakkefold. Fordi jeg blødte i de første 6 uger. Og ikke bare sådan lidt pletblødning. Jeg gav den virkelig gas. Gynækologen kunne ikke finde ud af hvor det kom fra og det var jo aldrig et godt tegn, sagde han. Jeg tudbrølede mig igennem ugerne indtil NF.

Jeg håber virkelig at du kan finde lidt ro i det og nyde din ferie. :) :) Selvom jeg alt for godt kan forstå, at det bare slet ikke er nemt. :kys: :ae:
0
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 39+1

Indlægaf Janni.A006 » 29. maj 2018, 06:50

Aquadorable skrev:
Janni.A006 skrev:
Aquadorable skrev:Hmmm, nå, dagen i går gik noget anderledes, end jeg lige havde forestillet mig, da jeg stod op.


Ej, puha.. Det var da en grim forskrækkelse. Godt, at alt endte med at være lige som det skulle være.. Hvor stor blev hun scannet til at være?


Ca. 3600 :)

Ja, det var virkelig ikke sjovt. Det sidder også i mig i dag, kan jeg mærke.


Det kan jeg virkelig godt forstå.. Du må også endelig kontakte dem på Hillerød, hvis det bliver for slemt i dag. Det er det de er der for. :)
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 29. maj 2018, 06:55

Øv, Aqua - det lyder som en træls overraskelse, men godt I bliver taget hånd om! Min jm har også understreget at det er vigtigt at reagere på færre bevægelser, så jeg har allerede været til tjek på FG, selvom jeg følte mig vildt irrationel :genert: Jeg håber snart der kommer gang i noget hos jer!
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

25+5

Indlægaf Neenah » 29. maj 2018, 06:58

Jeg har 100 dage tilbage i dag! :banan:
3
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 25+5

Indlægaf Janni.A006 » 29. maj 2018, 07:20

Neenah skrev:Jeg har 100 dage tilbage i dag! :banan:


:banan: :banan: :banan: Det skal nok gå stærkt. :)
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 29. maj 2018, 07:21

Neenah skrev:Øv, Aqua - det lyder som en træls overraskelse, men godt I bliver taget hånd om! Min jm har også understreget at det er vigtigt at reagere på færre bevægelser, så jeg har allerede været til tjek på FG, selvom jeg følte mig vildt irrationel :genert: Jeg håber snart der kommer gang i noget hos jer!


Tak :kys:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1595

Re: 39+1

Indlægaf Lull » 29. maj 2018, 07:30

Aquadorable skrev:Hmmm, nå, dagen i går gik noget anderledes, end jeg lige havde forestillet mig, da jeg stod op.

Til jordemoderbesøget nævnte vi, at baby havde virket lidt sløv og mindre aktiv i weekenden, og at det var fortsat op ad formiddagen mandag. Det synes hun skulle undersøges for at udelukke, at moderkagen fx var ved at stå af. Jeg blev derfor sendt til Hillerød for at få kørt hjertelydskurve. Helt fin hjertelyd hos baby, men ingen bevægelse. En læge kom og scannede mig og kunne konstatere, at baby var meget passiv i maven. Dog var flow i navlesnoren osv. helt, som det skulle være. Hun begyndte allerede at tale om igangsættelse og undersøgte mig også indvendigt. To fingre åben.

Jeg blev sgu noget bange lige der. Min mand var heldigvis bedre til at holde fokus og fik alle informationer fra lægen, der vurderede, at vi skulle vente yderligere nogle timer og så køre en ny hjertelydskurve. Sidst på eftermiddagen blev det så gjort, og her var baby heldigvis mere aktiv, dog stadig ikke på det normale niveau.

Vi ventede yderligere et par timer, hvor personalet vendte situationen. En ny læge kom og ville gerne scanne mig med henblik på at lave et vægtskøn inden igangsættelse. Og her var baby så fuld af liv og spjættede rundt, hvilket jeg selvfølgelig også kunne mærke udenpå. Sikke en lettelse. Lægen var ikke i tvivl om, at vi selvfølgelig ikke skulle sætte fødslen i gang, når hun var så livlig på scanningen, men de vil følge mig tæt for at sikre, at hun bliver ved med at have det godt. Så jeg skal af sted igen til hjertelydskurve på onsdag.

Åh, altså, det var ikke en sjov eftermiddag og aften. Da vi kom hjem, endte jeg med at sidde og hyle ind i favnen på min mand, fordi jeg synes, det var så overvældende en oplevelse. Jeg havde jo slet ikke tænkt, at der var noget galt - derfor havde jeg heller ikke overvejet at ringe til fødegangen i weekenden. Jeg mærkede hende jo, bare ikke lige så meget som normalt - og det kunne jo også skyldes det varme vejr, eller at hun efterhånden er en ret stor baby, tænkte jeg. Men både læger og jordemødre understregede, at det er meget vigtigt at reagere på ændringer i bevægelsesmønstret, når man først er så langt, at baby skal kunne mærkes dagligt.


Puha en forskrækkelse, godt hun har det fint.
Nu vil jeg ikke forskrække dig, men hvis hun stadig er sløv så reager på det.
Med min datter, mærkede jeg hende heller ikke en weekend (36+6/37+0)
Tog på FG om mandagen og da jeg lå på briksen, var kurven fin (dog med mange plukveer), livmoderhalsen var udslettet og jeg var 1 1/2 cm åben. Den hjertelæge der havde fulgt mig var på vagt, så hun scannede lige for at være sikker. Alt så fint ud, men hvis baby stadig var sløv mandag aften/nat skulle jeg ringe igen tirsdag.
Stadig ingen møflen rundt mandag, så afsted igen tirsdag hvor de satte mig i gang. De lagde en elektrode på babys hoved og den viste at alt var fint, når jeg lå ned...
Så snart jeg sad eller stod klemte hun så meget på navlesnoren at det var kritisk. Så jeg lå fladt ned de 14 timer det tog at få hende ud :tie:
0
03.05.2017 :lun:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 39+1

Indlægaf Aquadorable » 29. maj 2018, 08:08

Lull skrev:
Aquadorable skrev:Hmmm, nå, dagen i går gik noget anderledes, end jeg lige havde forestillet mig, da jeg stod op.

Til jordemoderbesøget nævnte vi, at baby havde virket lidt sløv og mindre aktiv i weekenden, og at det var fortsat op ad formiddagen mandag. Det synes hun skulle undersøges for at udelukke, at moderkagen fx var ved at stå af. Jeg blev derfor sendt til Hillerød for at få kørt hjertelydskurve. Helt fin hjertelyd hos baby, men ingen bevægelse. En læge kom og scannede mig og kunne konstatere, at baby var meget passiv i maven. Dog var flow i navlesnoren osv. helt, som det skulle være. Hun begyndte allerede at tale om igangsættelse og undersøgte mig også indvendigt. To fingre åben.

Jeg blev sgu noget bange lige der. Min mand var heldigvis bedre til at holde fokus og fik alle informationer fra lægen, der vurderede, at vi skulle vente yderligere nogle timer og så køre en ny hjertelydskurve. Sidst på eftermiddagen blev det så gjort, og her var baby heldigvis mere aktiv, dog stadig ikke på det normale niveau.

Vi ventede yderligere et par timer, hvor personalet vendte situationen. En ny læge kom og ville gerne scanne mig med henblik på at lave et vægtskøn inden igangsættelse. Og her var baby så fuld af liv og spjættede rundt, hvilket jeg selvfølgelig også kunne mærke udenpå. Sikke en lettelse. Lægen var ikke i tvivl om, at vi selvfølgelig ikke skulle sætte fødslen i gang, når hun var så livlig på scanningen, men de vil følge mig tæt for at sikre, at hun bliver ved med at have det godt. Så jeg skal af sted igen til hjertelydskurve på onsdag.

Åh, altså, det var ikke en sjov eftermiddag og aften. Da vi kom hjem, endte jeg med at sidde og hyle ind i favnen på min mand, fordi jeg synes, det var så overvældende en oplevelse. Jeg havde jo slet ikke tænkt, at der var noget galt - derfor havde jeg heller ikke overvejet at ringe til fødegangen i weekenden. Jeg mærkede hende jo, bare ikke lige så meget som normalt - og det kunne jo også skyldes det varme vejr, eller at hun efterhånden er en ret stor baby, tænkte jeg. Men både læger og jordemødre understregede, at det er meget vigtigt at reagere på ændringer i bevægelsesmønstret, når man først er så langt, at baby skal kunne mærkes dagligt.


Puha en forskrækkelse, godt hun har det fint.
Nu vil jeg ikke forskrække dig, men hvis hun stadig er sløv så reager på det.
Med min datter, mærkede jeg hende heller ikke en weekend (36+6/37+0)
Tog på FG om mandagen og da jeg lå på briksen, var kurven fin (dog med mange plukveer), livmoderhalsen var udslettet og jeg var 1 1/2 cm åben. Den hjertelæge der havde fulgt mig var på vagt, så hun scannede lige for at være sikker. Alt så fint ud, men hvis baby stadig var sløv mandag aften/nat skulle jeg ringe igen tirsdag.
Stadig ingen møflen rundt mandag, så afsted igen tirsdag hvor de satte mig i gang. De lagde en elektrode på babys hoved og den viste at alt var fint, når jeg lå ned...
Så snart jeg sad eller stod klemte hun så meget på navlesnoren at det var kritisk. Så jeg lå fladt ned de 14 timer det tog at få hende ud :tie:


Puha, det lyder godt nok som en hård omgang!
Jeg synes, der er god gang i hende i dag, så på den front har jeg rimelig ro indeni. Men jeg vil bestemt være meget opmærksom på, om det ændrer sig.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 29. maj 2018, 08:59

Ikke rart, Aqua. Men trods alt godt at alt er som det ska være. Og bliver helt nervøs. Jeg har aldrig kunnet mærke min baby i så høj grad som normalen, så jeg ville have enormt svært ved at reagere på et forandret bevægemønster. Jeg mener, jeg kan mærke hende, men jeg kanikke mærke forskel for synes ikke jeg har sådan et mønster at holde op mod. :( Og jeg ville slet ikke vide om navlesnoren blev klemt af fx.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 29. maj 2018, 09:17

billiebean skrev:Ikke rart, Aqua. Men trods alt godt at alt er som det ska være. Og bliver helt nervøs. Jeg har aldrig kunnet mærke min baby i så høj grad som normalen, så jeg ville have enormt svært ved at reagere på et forandret bevægemønster. Jeg mener, jeg kan mærke hende, men jeg kanikke mærke forskel for synes ikke jeg har sådan et mønster at holde op mod. :( Og jeg ville slet ikke vide om navlesnoren blev klemt af fx.

Jeg synes faktisk jeg mærker min dreng ret meget, men der er altså ikke rigtig noget mønster i det her heller. Jeg tror jeg ville tænke over det, hvis jeg en hel dag - altså fra morgen og til aften - ikke havde mærket noget.
1
J, juli 2018.
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

38+6

Indlægaf Phaiak » 29. maj 2018, 10:03

Jeg er kommet hjem fra sidste jordemoderbesøg.

Hun mærkede og konstaterede at jeg stadig var “sprød” og at der var 1,5-2,0 cm livmoderhals tilbage.
Så igangsættelse i morgen ville klart blive med angusta.

Derudover vidste hun ikke rigtig noget om hvilke retningslinjer der var ved igangsættelse når jeg har graviditets sukkersyge. Fx er jeg i tvivl om jeg skal være på hospitalet imens eller om jeg kan komme hjem indtil jeg får veer osv.

Derudover fik jeg stillet lidt praktiske spørgsmål, så nu ved jeg fx at jeg selv skal have tøj, dyne og dynebetræk med til baby.
Det var meget godt jeg spurgte for på Hvidovre havde de det hele til baby, så der havde vi bare det tøj med hun skulle have på hjem.
2
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 29. maj 2018, 10:57

billiebean skrev:Ikke rart, Aqua. Men trods alt godt at alt er som det ska være. Og bliver helt nervøs. Jeg har aldrig kunnet mærke min baby i så høj grad som normalen, så jeg ville have enormt svært ved at reagere på et forandret bevægemønster. Jeg mener, jeg kan mærke hende, men jeg kanikke mærke forskel for synes ikke jeg har sådan et mønster at holde op mod. :( Og jeg ville slet ikke vide om navlesnoren blev klemt af fx.


Det er virkelig heller ikke nemt. Og jeg reagerede netop ikke, fordi jeg jo mærkede liv - bare mindre end “normalt”. Og ja, normalt er virkelig et vidt begreb ...
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 29. maj 2018, 11:02

I den lidt mere muntre ende; mine forældre har spurgt efter barselsønsker, der ikke er “småting” som tøj, håndcreme til mor osv. Og jeg er totalt idéforladt :genert:

Har tænkt på en slyngevugge eller et legetæppe. Det kunne også godt være noget, hun kan få glæde af om et halvt eller helt år. Men hvad? :gruble:

Hjælp mig :D
0
K - 12.06.18 :love:
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Phaiak » 29. maj 2018, 11:17

Aquadorable skrev:I den lidt mere muntre ende; mine forældre har spurgt efter barselsønsker, der ikke er “småting” som tøj, håndcreme til mor osv. Og jeg er totalt idéforladt :genert:

Har tænkt på en slyngevugge eller et legetæppe. Det kunne også godt være noget, hun kan få glæde af om et halvt eller helt år. Men hvad? :gruble:

Hjælp mig :D


Tja det er lidt svært.
Altså vi har fx en slyngevugge men havde ærlig talt ikke haft behov for den men det var en barselsgave fra mandens arbejde.

Jeg ville tænke ting som man er næsten sikker på skal bruges senere. Fx en højstol, næste størrelse autostol, bobles, misioo boldbassin eller lignende.
1

Tilbage til "Graviditet"