Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 11. jun 2018, 09:05

Jeg samler ikke ting op fra gulvet længere (heller ikke underhylere - ligesom at være en mand næsten!! :D), går kun med underdel/bukser/strømper hvis det er strengt nødvendigt (for hårdt at tage den slags på), går også kun i klipklappere og spiser efter lyst. "Større" rengøringsprojekter som fx brusekabine, gulvvask og skifte sengetøj bliver også udsat i virkelig lang tid. Faktisk tænker jeg, at alt kan vente til efter fødslen pt :D Har ingen kræfter og er ligeglad.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

31+0

Indlægaf Zonta » 11. jun 2018, 10:20

9 uger til termin - but who's counting?

Jeg er doven med alt, synes jeg. Tøjvask, rengøring, oprydning, planlægning, madlavning osv. Jeg gider heller ikke gå i bad. Sveder alligevel efter 3 minutter og jeg synes det er et helvede at tørre mig :lol: Synes også det begynder at være svært at samle ting op fra gulvet. Nå jo, så får jeg heller ikke lavet de øvelser for bækkenet og knibeøvelser, som jeg burde :fløjt:

Vi skal til noget familiehalløj hos min mands familie på lørdag. Jeg vil gerne bare hjem og sove om aftenen, men hans onkel insisterer på, at vi sover der. "Vi har jo lånt et ekstra sommerhus". Det er også fint nok, men jeg sover bare så dårligt i andre senge, jeg skal have stor pude med til at have mellem benene, sengen skal gerne være elevation (pga. halsbrand - og det hjælper bare ikke at være stablet op af puder) osv. Har det generelt bedst med at være derhjemme, især om natten. Vi skal også til 60 års fødselsdag i Sønderjylland sidst på måneden og der kører vi frem og tilbage samme dag fra Østsjælland. Mit overskud er generelt bare ikke super stort :rulle:
0
J, juli 2018.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 11. jun 2018, 12:32

Hvilken side sover du på Zonta?

Jeg er helt sluppet af med halsbrand siden jeg begyndte at sove på venstre side.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jun 2018, 13:34

Navn: Formerly/Dullen
Alder: 36
Beskæftigelse: studerende
Mands alder: 46
Bor: Yangon pr 1/8
Fødested: Storkereden i Slagelse
Prøvet siden: 2015
Testet positiv: Medio april
Termin: 25. December 2018
Andre børn: Dreng, medio 2013
Vide kønnet: Helst ikke
NF-dato: 11. Juni 2018
MD-dato: 26. August 2018
Første lægebesøg: Maj 2018
Første jm-konsultation: Medio juni

Jeg har været til NF i dag og alt var godt.

Det har været langt, tungt, hårdt og alt muligt at komme her til. Mange forsøg, mange penge, for mange spontane aborter. Jeg har stadig meget svært ved at forholde mig til at jeg er gravid og derfor er jeg heller ikke klar til at dele det med venner og familie. Jeg ved ikke hvornår jeg bliver det. Så jeg er nok heller ikke så aktiv herinde.

Jeg har været ret dårlig og vanvittig træt. Kombineret med at stå for alt praktisk ift en flytning til den anden side af jorden, være alenemor, passe studie og arbejde, ja så har det været ret stressende og trættende. Jeg måtte opgive at aflevere hovedopgave og har det udsat til september.

Lægen til NF i fag sagde jo naturligvis tillykke da vi var færdige og jeg svarede “jaja, lad os nu se”. Så jeg er skeptisk endnu og tager nok en naturlig afstand ift min historie.

Men nu er jeg her og så må vi se hvordan det går :)
20
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 11. jun 2018, 13:37

Buller skrev:Hvilken side sover du på Zonta?

Jeg er helt sluppet af med halsbrand siden jeg begyndte at sove på venstre side.

Sover konsekvent på venstre side. Det er heller ikke noget jeg er voldsomt plaget af, men nok til at det bare er endnu en ting, der irriterer mig :genert: :mellow:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 11. jun 2018, 13:41

FormerlyKnownAs skrev:Navn: Formerly/Dullen
Alder: 36
Beskæftigelse: studerende
Mands alder: 46
Bor: Yangon pr 1/8
Fødested: Storkereden i Slagelse
Prøvet siden: 2015
Testet positiv: Medio april
Termin: 25. December 2018
Andre børn: Dreng, medio 2013
Vide kønnet: Helst ikke
NF-dato: 11. Juni 2018
MD-dato: 26. August 2018
Første lægebesøg: Maj 2018
Første jm-konsultation: Medio juni

Jeg har været til NF i dag og alt var godt.

Det har været langt, tungt, hårdt og alt muligt at komme her til. Mange forsøg, mange penge, for mange spontane aborter. Jeg har stadig meget svært ved at forholde mig til at jeg er gravid og derfor er jeg heller ikke klar til at dele det med venner og familie. Jeg ved ikke hvornår jeg bliver det. Så jeg er nok heller ikke så aktiv herinde.

Jeg har været ret dårlig og vanvittig træt. Kombineret med at stå for alt praktisk ift en flytning til den anden side af jorden, være alenemor, passe studie og arbejde, ja så har det været ret stressende og trættende. Jeg måtte opgive at aflevere hovedopgave og har det udsat til september.

Lægen til NF i fag sagde jo naturligvis tillykke da vi var færdige og jeg svarede “jaja, lad os nu se”. Så jeg er skeptisk endnu og tager nok en naturlig afstand ift min historie.

Men nu er jeg her og så må vi se hvordan det går :)

Tillykke med julebaby :lun: Det bliver spændende!
Tager du/I hjem for at føde eller hvordan? Tænker bare, at der er lidt langt fra Burma (Google fortalte mig, at det er dér Yangon ligger? :genert: ) til Slagelse :lol2: Dejligt at se, at den lille spire har det godt og alt er som det skal være - jeg håber du snart kommer til at hvile mere i det og tro mere på, at den bliver lige hvor den skal og bliver til en sund og rask julebaby :jule:
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 11. jun 2018, 13:48

^^
Ja jeg flyver hjem medio november, man må ikke flyve så lange ture efter 36+0, så jeg flyver 35+6 ;)

Det gjorde vi også med vores søn, dengang boede vi i Bangladesh.

Jeg kender Louise som har Storkereden, så det er trygt og rart.
1
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

25+6

Indlægaf Joe » 11. jun 2018, 15:06

Min arbejdsplads er sgu nice nok i forhold til det med graviditet.
Jeg er i en kommunikationsafdeling og er samtidig den eneste i afdelingen, der skyder video. Laver blandt andet en del “den administrerende direktør fortæller om et eller andet til medarbejderne.” Men jeg har efterhånden svært ved selv at bære kamera+stativ. Så når jeg skal filme direktøren nu, så foregår det ved at han bærer udstyret hen til der vi optager, så filmer jeg ham, og så bærer han det tilbage.
Det er et kønt syn. Jeg prøver at aflægge bare lidt af mine “kan selv vil selv-tendenser” i denne graviditet.
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

21+2

Indlægaf Sangius » 12. jun 2018, 12:45

Puha - jeg har i dag haft nærmest kontante smerter når jeg går, ved hvert skridt. Jeg tror det er ligamentsmerter. De sidder sådan til højre for navlen og så også lidt under højre ribben. Sådan en stikkende smerte, som gør at jeg går mega langsomt, det er lidt stressende :genert: . Højre skinneben gør også ret ondt on and off, det tænker jeg dog ikke er ligamentsmerter :D

De der bælter man kan få - tror I sådan et vil hjælpe? Kan man få udleveret dem, eller skal jeg købe et selv?

Som jeg har haft det i dag føler jeg at jeg må melde mig syg hvis det fortsætter i morgen, men synes også bare det er fjollet at være syg pga ligamentsmerter.
Jeg tænker også at min læge kontaktes hvis jeg melder mig syg - som det skete sidst - og så skal jeg sådan retfærdiggøre at jeg var syg føler jeg, og ligamentersmerter er jo altså ufarlige og almindelige.´ :mellow:

Så jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå på her. Har heldigvis ikke nogen nævneværdige plukkeveer, udover når jeg cykler. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: 21+2

Indlægaf Mi55y » 12. jun 2018, 13:35

Sangius skrev:Puha - jeg har i dag haft nærmest kontante smerter når jeg går, ved hvert skridt. Jeg tror det er ligamentsmerter. De sidder sådan til højre for navlen og så også lidt under højre ribben. Sådan en stikkende smerte, som gør at jeg går mega langsomt, det er lidt stressende :genert: . Højre skinneben gør også ret ondt on and off, det tænker jeg dog ikke er ligamentsmerter :D

De der bælter man kan få - tror I sådan et vil hjælpe? Kan man få udleveret dem, eller skal jeg købe et selv?

Som jeg har haft det i dag føler jeg at jeg må melde mig syg hvis det fortsætter i morgen, men synes også bare det er fjollet at være syg pga ligamentsmerter.
Jeg tænker også at min læge kontaktes hvis jeg melder mig syg - som det skete sidst - og så skal jeg sådan retfærdiggøre at jeg var syg føler jeg, og ligamentersmerter er jo altså ufarlige og almindelige.´ :mellow:

Så jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå på her. Har heldigvis ikke nogen nævneværdige plukkeveer, udover når jeg cykler. :)


Har ikke oplevet lige det du beskriver, men jeg købte et brugt støttebælte på reshopper til 45 kr, så det er ikke den største udskrivning.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 12. jun 2018, 14:23

Jeg tænkte de var dyre, men må da lige kigge lidt rundt! :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: 21+2

Indlægaf Zonta » 12. jun 2018, 14:35

Sangius skrev:Puha - jeg har i dag haft nærmest kontante smerter når jeg går, ved hvert skridt. Jeg tror det er ligamentsmerter. De sidder sådan til højre for navlen og så også lidt under højre ribben. Sådan en stikkende smerte, som gør at jeg går mega langsomt, det er lidt stressende :genert: . Højre skinneben gør også ret ondt on and off, det tænker jeg dog ikke er ligamentsmerter :D

De der bælter man kan få - tror I sådan et vil hjælpe? Kan man få udleveret dem, eller skal jeg købe et selv?

Som jeg har haft det i dag føler jeg at jeg må melde mig syg hvis det fortsætter i morgen, men synes også bare det er fjollet at være syg pga ligamentsmerter.
Jeg tænker også at min læge kontaktes hvis jeg melder mig syg - som det skete sidst - og så skal jeg sådan retfærdiggøre at jeg var syg føler jeg, og ligamentersmerter er jo altså ufarlige og almindelige.´ :mellow:

Så jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå på her. Har heldigvis ikke nogen nævneværdige plukkeveer, udover når jeg cykler. :)

Det samme er kvalme, bækkenløsning osv. Det betyder jo ikke, at man ikke kan føle sig syg af det - jeg føler mig i hvert fald noget handicappet og har gjort det hele graviditeten :(
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: 21+2

Indlægaf Sangius » 12. jun 2018, 14:45

Zonta skrev:
Sangius skrev:Puha - jeg har i dag haft nærmest kontante smerter når jeg går, ved hvert skridt. Jeg tror det er ligamentsmerter. De sidder sådan til højre for navlen og så også lidt under højre ribben. Sådan en stikkende smerte, som gør at jeg går mega langsomt, det er lidt stressende :genert: . Højre skinneben gør også ret ondt on and off, det tænker jeg dog ikke er ligamentsmerter :D

De der bælter man kan få - tror I sådan et vil hjælpe? Kan man få udleveret dem, eller skal jeg købe et selv?

Som jeg har haft det i dag føler jeg at jeg må melde mig syg hvis det fortsætter i morgen, men synes også bare det er fjollet at være syg pga ligamentsmerter.
Jeg tænker også at min læge kontaktes hvis jeg melder mig syg - som det skete sidst - og så skal jeg sådan retfærdiggøre at jeg var syg føler jeg, og ligamentersmerter er jo altså ufarlige og almindelige.´ :mellow:

Så jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå på her. Har heldigvis ikke nogen nævneværdige plukkeveer, udover når jeg cykler. :)

Det samme er kvalme, bækkenløsning osv. Det betyder jo ikke, at man ikke kan føle sig syg af det - jeg føler mig i hvert fald noget handicappet og har gjort det hele graviditeten :(


Ja, jeg føler mig også pludselig 40 år ældre. Jeg havde næsten ingen gener i min første graviditet, men denne gang bliver jeg mindet om den hver jeg bevæger mig bare en smule :s

Hvad generer dig?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: 21+2

Indlægaf Zonta » 12. jun 2018, 14:59

Sangius skrev:
Zonta skrev:
Sangius skrev:Puha - jeg har i dag haft nærmest kontante smerter når jeg går, ved hvert skridt. Jeg tror det er ligamentsmerter. De sidder sådan til højre for navlen og så også lidt under højre ribben. Sådan en stikkende smerte, som gør at jeg går mega langsomt, det er lidt stressende :genert: . Højre skinneben gør også ret ondt on and off, det tænker jeg dog ikke er ligamentsmerter :D

De der bælter man kan få - tror I sådan et vil hjælpe? Kan man få udleveret dem, eller skal jeg købe et selv?

Som jeg har haft det i dag føler jeg at jeg må melde mig syg hvis det fortsætter i morgen, men synes også bare det er fjollet at være syg pga ligamentsmerter.
Jeg tænker også at min læge kontaktes hvis jeg melder mig syg - som det skete sidst - og så skal jeg sådan retfærdiggøre at jeg var syg føler jeg, og ligamentersmerter er jo altså ufarlige og almindelige.´ :mellow:

Så jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå på her. Har heldigvis ikke nogen nævneværdige plukkeveer, udover når jeg cykler. :)

Det samme er kvalme, bækkenløsning osv. Det betyder jo ikke, at man ikke kan føle sig syg af det - jeg føler mig i hvert fald noget handicappet og har gjort det hele graviditeten :(


Ja, jeg føler mig også pludselig 40 år ældre. Jeg havde næsten ingen gener i min første graviditet, men denne gang bliver jeg mindet om den hver jeg bevæger mig bare en smule :s

Hvad generer dig?

Jeg startede med 1½-2 måneder med noget der mindede om døgnkvalme. Ingen opkast, dog. Fra uge 14 begyndte jeg at få smerter i symfysen og i uge 28 fik jeg konstateret graviditetsbetinget diabetes. Ja og så lige alt det andet småtteri med halsbrand, ingen appetit (eller glubende appetit...), lidt småkvalme, ligamentsmerter, strækmærker, lækkende bryster fra uge 18 og nu er jeg begyndt at få ondt i ryggen og halebenet (er i uge 32 nu). Der er ingen chance for at jeg skal være gravid igen sådan lige foreløbigt. Synes godt nok ikke det er en fest. Ikke alt gør ondt, men det meste er bare generende. Glæder mig til at få min krop (nogenlunde) igen om et par måneder!
0
J, juli 2018.
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: 21+2

Indlægaf primle » 12. jun 2018, 16:18

Sangius skrev:Puha - jeg har i dag haft nærmest kontante smerter når jeg går, ved hvert skridt. Jeg tror det er ligamentsmerter. De sidder sådan til højre for navlen og så også lidt under højre ribben. Sådan en stikkende smerte, som gør at jeg går mega langsomt, det er lidt stressende :genert: . Højre skinneben gør også ret ondt on and off, det tænker jeg dog ikke er ligamentsmerter :D

De der bælter man kan få - tror I sådan et vil hjælpe? Kan man få udleveret dem, eller skal jeg købe et selv?

Som jeg har haft det i dag føler jeg at jeg må melde mig syg hvis det fortsætter i morgen, men synes også bare det er fjollet at være syg pga ligamentsmerter.
Jeg tænker også at min læge kontaktes hvis jeg melder mig syg - som det skete sidst - og så skal jeg sådan retfærdiggøre at jeg var syg føler jeg, og ligamentersmerter er jo altså ufarlige og almindelige.´ :mellow:

Så jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå på her. Har heldigvis ikke nogen nævneværdige plukkeveer, udover når jeg cykler. :)


Hvor er det synd for dig. Det lyder virkelig ubehageligt. Selvom det (muligvis) er harmløse smerter, tænker jeg ikke det er meningen man skal gå rundt og have ondt hele tiden. Det stresser jo også kroppen og hovedet helt vildt.

Jeg tror vi kan have en tendens til at presse os selv lidt for langt i en graviditet. Man vil ikke være til besvær, det er ikke en sygdom, og man vil jo også bare helst at det kører.

Tænk på dig, baby og den store derhjemme :kys:
1

Tilbage til "Graviditet"