Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 153
Likede indlæg: 1634

32+4

Indlægaf Zonta » 22. jun 2018, 12:07

Er I overtroiske? :D

Har lige fået en sms om, at barnevognen er klar til afhentning. På den ene side vil jeg gerne vente, men på den anden side kunne det også være rart at gøre den klar og have den herhjemme. Hvad gør I/hvad har I tidligere gjort? :)
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1877

40+1

Indlægaf billiebean » 22. jun 2018, 13:03

Blev nødt til at unfollowe terminsgruppen på Face i dag. Kan ikke holde ud at se nyfødte babyer all over. Er simpelthen så misundelig :genert:

Arbejder på at få mit hoved til at acceptere en ny hjemmelavet termin, som hedder på søndag! Kan mærke at jeg ligesom har brug for en deadline om jeg så skal opfinde og genopfinde den selv :stoned:
3
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3154

Re: 32+4

Indlægaf Neenah » 22. jun 2018, 13:12

Zonta skrev:Er I overtroiske? :D

Har lige fået en sms om, at barnevognen er klar til afhentning. På den ene side vil jeg gerne vente, men på den anden side kunne det også være rart at gøre den klar og have den herhjemme. Hvad gør I/hvad har I tidligere gjort? :)

Vi har haft vores hjemme siden jeg var i uge 22 eller sådan noget. Vi købte den brugt, så der var ikke rigtig et valg. Men jeg er meget lidt overtro.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 482
Likede indlæg: 10418

Indlægaf Sangius » 22. jun 2018, 14:12

Vi købte en i god tid og havde den hjemme. Lillebrors vogn køber vi her i weekenden, han skal have sin egen da min datter stadig bruger hendes.

Jeg havde hentet den hjem, og så hvis du har have/terasse ladet den stå ude når vejret var godt, så den blev luftet godt igennem og ikke var så "ny" i lugten og stoffet :)
0
Aquadorable
Kort karma: 128
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1411

Indlægaf Aquadorable » 22. jun 2018, 17:15

Vi hentede den hjem - men kun, fordi den kunne stå i vores cykelkælder under den bygning, vi bor i - og dermed ikke kom ind i lejligheden :D Vi redte heller ikke hendes seng af samme årsag - det skete først, da vi kom hjem fra sygehuset med hende :fløjt:
1
:love:
Pilen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 94

19+2

Indlægaf Pilen » 22. jun 2018, 17:32

Dejlig dag :-)

Frifundet for diabetes i første omgang.
Skal to gange på grund højt BMI og diabetes i familien, så skal igen omkring uge 30. Så må vi se til den tid. Kom til at spørge sekretæren lidt dumt om hvordan og hvorledes, så hun gav mig tallet, da jeg var nysgerrig på, om jeg lå lige på vippen til, at det var forhøjet eller hvor det lå henne. Men blodsukker lå på 5,0 efter drikken. Så det kunne jo ikke være bedre. Må indrømme, at den drik slet ikke var så slem, som jeg havde frygtet. Det betyder ikke, at jeg ikke har respekt for at det kan være slemt for andre!
Men jeg har aldrig været særligt sulten om morgenen, så at vente til kl. 10 med at spise rør mig ikke, heller ikke nu. Desuden har ham der kvalme gået forbi min dør indtil videre, 7-9-13. Så er man nok hårdere ramt med sådan en gang sukkervand på tom mave, hvis man er utilpas i forvejen. Der var i hvert fald en anden pige, som slet ikke kunne holde det nede :( Det var træls for hende at skulle derind igen.

Så kom jeg lige forbi en vægt og den sagde +300 g siden jordemoderbesøg i slut maj. Så må jeg jo gøre noget rigtigt, selv om der bliver skejet ud en gang i mellem, tænker jeg.

Fik lagt MD-scanning samme dag, så jeg ikke skulle køre to gange inden for en uge.
319 gram meget aktiv babypige bokser rundt derinde og alt er, som det skal være. Vægten er åbenbart i den høje ende, dog inden for referenceværdierne for nuværende tidspunkt, men det tilskrev scanningsjordemoderen pigens lange arme- og benknogler, som ligger lidt over referenceværdien. Paniktanken nåede lige et øjeblik at strejfe mig, om der til den tid skulle mases en 7 kilos baby ud down there, fordi den bare voksede for vildt :lol: Man tænker mange mærkelige ting. Eller, jeg gør :genert:
Men vi er jo begge høje, så det kommer ikke ud af ingenting, vægten bekymrede hende på ingen måde. Den skal nok få normal fødselsvægt, var hun sikker på :lol: Lad os nu se :D Men det var jo dejligt at høre, at det hele så fuldstændigt normalt ud. Nu vi er begyndt så småt fortælle om det til familie og venner. Så var det ikke til at bære tanken, om at det kunne slutte der alligevel.
6
Janni.A006
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 18:46

Altså nu er barnevognen jo bare herhjemme, når det er nummer 2, men ved min søn stod den ude ved mine svigerforældre indtil vi kom hjem fra hospitalet.
0
Janni.A006
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 40+1

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 18:47

billiebean skrev:Blev nødt til at unfollowe terminsgruppen på Face i dag. Kan ikke holde ud at se nyfødte babyer all over. Er simpelthen så misundelig :genert:

Arbejder på at få mit hoved til at acceptere en ny hjemmelavet termin, som hedder på søndag! Kan mærke at jeg ligesom har brug for en deadline om jeg så skal opfinde og genopfinde den selv :stoned:

Hvorfor lige søndag? :) :)

Men det kan jeg virkelig godt forstå.. De babyer burde også bare forstå, at det simpelthen er dårlig pli, ikke at komme til tiden..
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1877

Indlægaf billiebean » 22. jun 2018, 19:45

Janni.A006 skrev:
billiebean skrev:Blev nødt til at unfollowe terminsgruppen på Face i dag. Kan ikke holde ud at se nyfødte babyer all over. Er simpelthen så misundelig :genert:

Men det kan jeg virkelig godt forstå.. De babyer burde også bare forstå, at det simpelthen er dårlig pli, ikke at komme til tiden..

Det er bare fordi jeg håber hun kommer inden søndag. Så ingen speciel grund.

Måtte lige en tur omkring fødegangen i dag, da jeg næsten ikle har kunnet mærke hende i dag :( Alt var selvfølgelig ok med hende, men hun har vendt sig med ryggen mod min mave, så hun sparker og bevæger sig indad. Så det er nok derfor der næsten ikke har været bevægelse, som jeg kunne mærke.

Nu er jeg fuldstændig bombet. Sov elendigt i nat og sådan en tur på fødegangen og alle bekymringerne suger bare energien ud. Så tidligt i seng i aften!
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 153
Likede indlæg: 1634

32+5

Indlægaf Zonta » 23. jun 2018, 13:46

Jeg spiste Coco Pops Chocos til morgenmad i morges. Det skulle jeg have ladet være med. Har haft kvalme lige siden :rulle: Og vi skal til Skt. Hans fest, men jeg tager en lur og kommer senere i stedet. Det er heldigvis hos genboerne, så det er hurtigt at komme derover.

Der er masser af liv i maven mens jeg ligger her og venter på at få det bedre. Det er trods alt meget hyggeligt :)
1
Pilen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 94

Indlægaf Pilen » 23. jun 2018, 16:33

billiebean skrev:
Janni.A006 skrev:

Det er bare fordi jeg håber hun kommer inden søndag. Så ingen speciel grund.

Måtte lige en tur omkring fødegangen i dag, da jeg næsten ikle har kunnet mærke hende i dag :( Alt var selvfølgelig ok med hende, men hun har vendt sig med ryggen mod min mave, så hun sparker og bevæger sig indad. Så det er nok derfor der næsten ikke har været bevægelse, som jeg kunne mærke.

Nu er jeg fuldstændig bombet. Sov elendigt i nat og sådan en tur på fødegangen og alle bekymringerne suger bare energien ud. Så tidligt i seng i aften!

Sikke en dag :( :kram: Håber, verden ser lidt lysere ud efter en nats søvn, eller hvad det nu blev til. Er der ikke også 500 mennesker i timen, der spørger/skriver til, om der er sket noget/du har født?
Det kunne godt udmatte mig i hvert fald og få mig til at bide lidt, når jeg selv var mega utålmodig og besværet.
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2469

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jun 2018, 16:38

Nå men, chefen i den butik jeg er i må være jublende glad. Jeg stopper, begge piger i klinikkerne er nygravide og hendes eneste fuldtidsansatte i butikken har lige aborteret, desværre, men er jo så tydeligvis igang med projektet. Den sidste ansatte er 50+ og kun 1,5 dag om ugen.

Godt at man ikke er selvstændig med ansatte :8:
0
/Dullen
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 234
Likede indlæg: 2774

Indlægaf girl_beat » 23. jun 2018, 16:42

Jeg fik gjort mig selv temmelig upopulær i dag :ticks:

Et familiemedlem er åbenbart - som overraskelse - ved at strikke det royale babytæppe til vores baby. Og jeg kan virkelig ikke se fidusen i det. Jeg synes det er fimset, upraktisk og på ingen måde vores stil (sorry til dem, der har det, smag og behag er jo heldigvis forskelligt). Det sagde jeg selvfølgelig ikke, men jeg udviste heller ikke synderlig begejstring, hvilket blev taget meget ilde op. Men altså, hvis vi var blevet spurgt først, havde jeg pænt afslået og måske foreslået noget mere brugbart, da vi sætter pris på praktiske ting :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Sorenspige
Kort karma: 348
Likede indlæg: 1909

Indlægaf Sorenspige » 23. jun 2018, 18:58

Girl_beat for os har det været rart med et tæppe over baby, når dynen var for voldsom.
Min mor strikkede samme tæppe, dog i en lidt mindre udgave, og vi har brugt det til begge børn.

Så det behøver ikke være upraktisk.
1
Buller
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1221

Indlægaf Buller » 23. jun 2018, 19:01

Vi har også fået at vide at vi vil modtage det tæppe fra min svigermor.....

Desværre kender vi jo ikke kønnet så hun kunne ikke lave det lyserødt eller blåt.....

Det er vi meget meget kede af....... Not.
0

Tilbage til "Graviditet"