Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. aug 2018, 14:42

FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Så ringede jeg til jordmoderen - også bare for lige at snakke med en om det.
Hun synes det lugter af at jeg nok går i fødsel mellem uge 34 og 36 igen, men at hun jo ikke kan vide noget med sikkerhed.
Selvom jeg jo godt vidste at det var en risiko, er jeg blevet lidt tudefjæs over det lige nu, synes det var lidt "chokerende" at høre nogen sige det højt, hvis det giver mening.
Men det må jo komme som det kommer - det er heldigvis ikke voldsomt for tidligt. Men stadig har jeg bare virkelig brug for de her ugers barsel med lidt ro på, og har virkelig ikke lyst til at være indlagt igen. :/

Jeg går på barsel på fredag, så håber jeg når at få nogle uger hvor jeg lige kan aflevere storesøster og få sovet lidt på sofaen.



Træls. Får du lungemodner så eller hvordan gør man for at være forberedt?


Nej, så længe der ikke er decideret tegn på fødsel skal jeg ikke have det. Men har fået formaninger om at jeg skal reagere på det mindste. Hvis det var nu ville jeg få noget vehæmmende. Men jeg tror nu ikke der sker noget nu - og i uge 35 er lungemodnende jo ikke længere nødvendigt - så håber i hvert fald minimum at nå dertil :kryds:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. aug 2018, 14:54

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:Så ringede jeg til jordmoderen - også bare for lige at snakke med en om det.
Hun synes det lugter af at jeg nok går i fødsel mellem uge 34 og 36 igen, men at hun jo ikke kan vide noget med sikkerhed.
Selvom jeg jo godt vidste at det var en risiko, er jeg blevet lidt tudefjæs over det lige nu, synes det var lidt "chokerende" at høre nogen sige det højt, hvis det giver mening.
Men det må jo komme som det kommer - det er heldigvis ikke voldsomt for tidligt. Men stadig har jeg bare virkelig brug for de her ugers barsel med lidt ro på, og har virkelig ikke lyst til at være indlagt igen. :/

Jeg går på barsel på fredag, så håber jeg når at få nogle uger hvor jeg lige kan aflevere storesøster og få sovet lidt på sofaen.



Træls. Får du lungemodner så eller hvordan gør man for at være forberedt?


Nej, så længe der ikke er decideret tegn på fødsel skal jeg ikke have det. Men har fået formaninger om at jeg skal reagere på det mindste. Hvis det var nu ville jeg få noget vehæmmende. Men jeg tror nu ikke der sker noget nu - og i uge 35 er lungemodnende jo ikke længere nødvendigt - så håber i hvert fald minimum at nå dertil :kryds:


Lyder fornuftigt. Krydser fingre :kys:
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. aug 2018, 14:58

Tror at det er godt at jeg skal til læge mandag og have noget til halsbrand. Er 22+0 i morgen og pt ligger jeg på + 1,5 kg. Det kan jeg sagtens leve med, men jeg bliver ved med st tabe mig fordi jeg slet ikke får spist nok. Var det pga en god og sund kost, så er det fint nok, men det er det ikke.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. aug 2018, 14:58

Tror at det er godt at jeg skal til læge mandag og have noget til halsbrand. Er 22+0 i morgen og pt ligger jeg på + 1,5 kg. Det kan jeg sagtens leve med, men jeg bliver ved med st tabe mig fordi jeg slet ikke får spist nok. Var det pga en god og sund kost, så er det fint nok, men det er det ikke.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 21. aug 2018, 06:00

Jeg tror sgu ikke hende her har tænkt sig at vente på kejsersnit i næste uge. Jeg har godt nok mange murrende smerter her til morgen.
2
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf undercover_mommy » 21. aug 2018, 06:20

Neenah skrev:Jeg tror sgu ikke hende her har tænkt sig at vente på kejsersnit i næste uge. Jeg har godt nok mange murrende smerter her til morgen.


Kan det ikke være efter vendingsforsøget? Håber hun bliver derinde lidt endnu :kys:
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

33+2

Indlægaf Mi55y » 21. aug 2018, 06:22

Det er da lidt for spændende, Neenah! Det går pludselig stærkt - håber I kan følge med! :kram:

Jeg var til første omgang mamaprofylax i går - dog med min mor som stand-in for min kæreste. Det er alligevel hende, min kæreste må have som back-up under fødslen, hvis han ikke lige magter at stå med det alene eller har brug for proviant. Det er jeg superpositiv over! Det er rart at få lidt mere uddybende viden om fødslen end de 2 timer, som Aarhus Kommune tilbyder - som i virkeligheden består af 1 times gennemgang af fødslens faser og 1 times diskussion blandt deltagerne om forventninger til fødslen. :rulle:

Jeg drømte i øvrigt i nat, at jeg fødte - og slet ikke kunne passe barnet. Hev det for eksempel op af sengen i den ene arm og glemte at lægge babyalarmen i barnevognen osv. Og barnet kunne kun amme ved det ene bryst, så det fik slet ikke nok at spise. :stoned:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 21. aug 2018, 06:24

undercover_mommy skrev:
Neenah skrev:Jeg tror sgu ikke hende her har tænkt sig at vente på kejsersnit i næste uge. Jeg har godt nok mange murrende smerter her til morgen.


Kan det ikke være efter vendingsforsøget? Håber hun bliver derinde lidt endnu :kys:

Måske. Men det er alligevel næsten en uge siden nu, så jeg synes det virker som sent at mærke eftervirkninger.

Jeg skal til jm om tre timer, så jeg nævner det lige for hende.
0
undercover_mommy
Indlæg: 41
Tilmeldt: 13. nov 2017, 11:47
Kort karma: 8
Likede indlæg: 37

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf undercover_mommy » 21. aug 2018, 06:32

Neenah skrev:
undercover_mommy skrev:
Neenah skrev:Jeg tror sgu ikke hende her har tænkt sig at vente på kejsersnit i næste uge. Jeg har godt nok mange murrende smerter her til morgen.


Kan det ikke være efter vendingsforsøget? Håber hun bliver derinde lidt endnu :kys:

Måske. Men det er alligevel næsten en uge siden nu, så jeg synes det virker som sent at mærke eftervirkninger.

Jeg skal til jm om tre timer, så jeg nævner det lige for hende.


Nårh, jeg ved ikke hvorfor jeg havde fået ind i hovedet at du havde endnu et vendingsforsøg i går. Men ja, så er det da noget tid efter hvis det har noget med det at gøre. God idé at nævne det for jm - så kan hun nok mærke om der er sket noget dernede.
0
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lumin » 21. aug 2018, 09:45

Nå jeg tror jeg godt tør melde mig ind her nu.. Har kigget med i et års tid mens vi har prøvet at blive gravide
Er 5+5 i dag. Det var vores første insemination og det lykkedes :banan:
Har de vildeste ømme bryster, er træt og en del niv og murren.

Navn: Lumin
Alder: 25
Beskæftigelse: sygeplejerske
Mands alder: 29
Bor: sjælland
Fødested: hjemme eller Roskilde
Prøvet siden: august 2017
Testet positiv: 6.august
Termin: 18. april 2019
Andre børn: 0
Vide kønnet: ja
NF-dato:
MD-dato:
Første lægebesøg: 12. September
Første jm-konsultation:
9
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 21. aug 2018, 11:38

Lumin skrev:Nå jeg tror jeg godt tør melde mig ind her nu.. Har kigget med i et års tid mens vi har prøvet at blive gravide
Er 5+5 i dag. Det var vores første insemination og det lykkedes :banan:
Har de vildeste ømme bryster, er træt og en del niv og murren.



Velkommen til og velkommen på forsiden! Og tillykke :blomst:

Hvor meget skal man indkøbe af dyner og madrasser? Hører både at den medfølgende barnevognsmadras er OK men også, at den slet ikke er tyk nok. Hvad med til liften? Og er det nok med to dyner? Argh, synes der er mange ting, man hele tiden kommer i tanke om :panik:

Har I tænkt på, hvad I vil føde i? Hvis I altså er i samme situation som mig, at man selv skal medbringe alt til hospitalet. Jeg ejer absolut intet, som kan åbnes helt op foran. Så jeg har lidt overvejet at købe en pyjamaskjorte i en stor størrelse. Tænker også at en sådan kunne være rar efter fødslen.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 21. aug 2018, 11:59

Jeg regner med at være nøgen under fødslen. Det er varm og træls med alt det tøj på, synes jeg.
Ellers måske bare en T-shirt.

Dyner har jeg to babydyner af. Og en voksi. Det har været rigeligt
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 21. aug 2018, 12:05

Urtekussen skrev:Jeg regner med at være nøgen under fødslen. Det er varm og træls med alt det tøj på, synes jeg.
Ellers måske bare en T-shirt.

Dyner har jeg to babydyner af. Og en voksi. Det har været rigeligt


Jeg tænker måske bare, at jeg gerne vil have noget løst at rende rundt i - jeg er trods alt førstegangsfødende, så det kan jo tage sin tid. Jeg vil gerne i vand - og evt. også føde i vand, og så giver det jo sig selv. Men hvis det nu slet ikke er mig, så vil jeg gerne være så forberedt som muligt og have noget praktisk med - som gerne må blive ødelagt, som der jo advares mod på Skejbys hjemmeside.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 21. aug 2018, 12:08

Fra en lurer..

Barnevogn og madras: vi købte en god madras til liften, men ikke til barnevognen. Det har passet os ret fint. Han endte med at sove en del i liten, hvor den så stod i bedside sengen. Vi købte den bedste madras vi kunne finde i målene. Da han voksede ud af liften, passede det ca. med at han ikke sov lure i barnevognen særlig ofte, så vi nøjedes med den der lå i + en Sleepbag, det meste af tiden. Ikke verdens bedste kvalitet madras, men den har klaret jobbet.
Jeg ville købe en bedre madras til liften og så se tiden an om i får behovet til barnevognen.

Vi har en Sleepi seng fra stokke til vores, men han sov i bedside/lift så længe at han gik direkte over i sengen med sider i og vi sprang derfor den mindste udgave af sengen over. Derfor har vi nu en ubrugt madras til den liggende.... Som med mange andre ting, så ville jeg vente med at købe, til behovet opstår, så man ikke spilder flere 100 kroner på noget man ikke får brugt :)

Vi har også haft 2 dyner, men det er meget sjældent at vi har haft begge i brug/ 1 i vask og 1 i seng. Ekstradynen bliver mest brugt til hygge i sofaen. 3 havde for os været overkill.

Jeg købte 2 natskjorter på udsalg, Magasin havde det bedste udvalg på nettet sidste sommer i hvert fald, de var super billige og guld værd! Specielt efter fødslen, da vi kom hjem og der begyndte at komme gæster forbi. På hospitalet havde jeg en kimono/kåbe med, vi var der i 2 dage efter fødsel og den var helt perfekt til de ture fra min stue og ud i badet. Den dækkede den flotte nettrusse med isbind og punkterede mave :-D
Senest rettet af Sof 21. aug 2018, 12:09, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16111

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 21. aug 2018, 12:09

En T-shirt ville være nok, tænker jeg. Evt en af mandens gamle skjorter.
0
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Graviditet"