Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 23. okt 2018, 09:03

Depeche_Mama skrev:
girl_beat skrev:
Depeche_Mama skrev:Jeg har først JM-tid igen 3 dage efter termin, hvilket undrer mig temmeligt meget - troede man skulle ind igen før termin? Jeg er 36+4.

Jeg troede også, det var fast procedure med en tid kort før termin :gruble:

Har selv en tid i morgen, 38+1, og så igen dagen efter forventet termin :)


Men du er førstegangsfødende, ikke? Jeg er jo andengangs. Tror det er derfor.

Ah, jo, det har du nok ret i :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10681

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 23. okt 2018, 09:47

Jeg har næste jdm-tid når jeg er 39+0
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 23. okt 2018, 13:08

Jeg har fået vandrejournal og en melding om snak med en fødselslæge (nok i forbindelse med nakkefold) og flere jordemodertider grundet min sidste graviditet og fødsel lidt endte i noget rod. Så de vil godt holde lidt ekstra øje med mig. Helt ærligt kan jeg ikke helt overskue at skulle have ekstra mange tider :genert: Især når det lød som en af de ting de skulle holde ekstra øje med var blodtrykket, det kan jeg altså fint klarer hjemmefra og reagerer hvis det bliver højt.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 23. okt 2018, 13:10

Hov, og så foreslog hun anstihestamin mod kvalmen om aftenen fordi jeg ikke kan sove når kvalmen bliver for slem. De har en sløvende effekt oveni kvalmestillende, så det vil hjælpe på begge dele, desværre kan man opleve at være ekstra træt næste dag også, og jeg synes lidt jeg er rigeligt træt i forvejen, så ved ikke helt om jeg vil prøve dem...

Nogen der har taget det og har for og imod?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17166
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3569
Likede indlæg: 41698

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf LaMariposa » 23. okt 2018, 13:16

godtnavn skrev:Hov, og så foreslog hun anstihestamin mod kvalmen om aftenen fordi jeg ikke kan sove når kvalmen bliver for slem. De har en sløvende effekt oveni kvalmestillende, så det vil hjælpe på begge dele, desværre kan man opleve at være ekstra træt næste dag også, og jeg synes lidt jeg er rigeligt træt i forvejen, så ved ikke helt om jeg vil prøve dem...

Nogen der har taget det og har for og imod?


Har ikke taget det som gravid (obviously, eftersom jeg jo ikke har været gravid), men jeg tager det nogle gange i situationer, der potentielt kan resultere i kvalme (når jeg skal sejle, flyve langt, køre i bjerge et.). Det hjælper på en eller anden måde at vide, at jeg har gjort noget for at forhindre kvalme, og så bliver jeg faktisk som oftest ikke dårlig. Om det så skyldes, at pillerne virker, eller om det er placebo, det ved jeg ikke :D

Ved dog overhovedet ikke, om graviditetsrelateret kvalme kan håndteres på den måde.

(Lurer out)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 23. okt 2018, 19:09

Jeg har SÅ mange plukveer og er træææææt :træt:

Synes godt lige, han må blive inde lidt endnu. Vi er altså ikke helt klar :lol: Min mave er sunket en god bid siden i går, og jeg kan mærke, at han ligger anderledes. Og jeg har selv ligget i sengen det meste af dagen, har sovet og slapper af, når jeg går og står føles det helt ubehageligt, fordi han står så langt nede.
Husker dælme ikke, at slutspurten var så hård i den første graviditet :tie:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

10+4

Indlægaf Kakro05 » 24. okt 2018, 07:33

Jeg synes min kvalme bliver værrer og værrer. Idag kastede jeg min sparsomme morgenmad op i badet :lol: . Så kørte jeg i bilka og købte en masse forskelligt, som jeg alligevel ikke helt kan overskue at spise :lol: :s .

Og jeg er vist også begyndt at få ondt i mit bækken......jeg troede ikke man fik det så tidlgt og slet ikke når der intet var i første graviditet. Min mand vil have mig til lægen, men hun kan ikke gøre så meget.....sende mig til fys, som nok koster en bondegård. Jeg håber hun vil sygemelde mig, hvis det bliver meget værrer......jeg kan ikke overskue at søge jobs hvis jeg alligevel ender at skulle sygemeldes fra det (hvis jeg får et). Det tvivler jeg dog på hun vil. Jeg må se....det er jo ikke sikkert det bliver værrer. Jeg kan ikke helt overskue cykelturen ind til balisager i morgen, da jeg bare ved jeg ender med at have mega ondt når jeg kommer hjem, men det kan jo ikke nytte. Det er påkrævet, så afsted med mig :) ,
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 24. okt 2018, 07:53

Jeg er 3 cm åben, og livmoderhalsen er fuldstændig udslettet nu. Hun vurderer ham til 4 kg ca, og fosterhinderne er glatte (?). Han står meeget dybt siger hun. Og fik igen at vide med en alvorlig mine, at vi altså skal komme så snart vi mærker noget ve agtigt.

Håber altså det betyder at han kommer i dag :D
13
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 24. okt 2018, 08:05

Sangius skrev:Jeg er 3 cm åben, og livmoderhalsen er fuldstændig udslettet nu. Hun vurderer ham til 4 kg ca, og fosterhinderne er glatte (?). Han står meeget dybt siger hun. Og fik igen at vide med en alvorlig mine, at vi altså skal komme så snart vi mærker noget ve agtigt.

Håber altså det betyder at han kommer i dag :D


Ååååh, jeg hepper sådan på dig og Lillebror, kom så, kom så! Tænk at kroppen modner sig selv så fint til fødsel :)
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10681

37+1

Indlægaf Little_Woman » 24. okt 2018, 09:06

Jeg er indenfor terminsperioden :banan2: :panik: :banan:

Var ved jordemoder i mandags, der skønnede at der ligger 2800-2900 gr baby og møffer rundt derinde. Der er ikke noget at sige til, at det presser godt efterhånden! Han ligger dybt, den rigtige vej, men ikke fast endnu.

Jeg har været lidt utilpas de sidste dage; ekstremt træt, flere plukveer, kvalme, øm i underlivet og rastløs. Jeg tror ikke der er en fødsel lige om hjørnet, overhovedet, men jeg er heller ikke sikker på at han først kommer når han bliver tvunget til det. Men hvad ved man - det er bare en feeling. Og måske også lidt ønsketænkning :lol:

Jeg er klar - klar til at føde, klar til at møde min lille dreng. Praktisk er jeg også klar, han kan bare komme.

Jeg føler mig tung og træt nu, hvad jeg også ER, maven føles giga og jeg kan GODT mærke at han ikke har meget plads derinde. Jeg er ikke utålmodig - endnu - men det stadie ligger ikke meget langt væk. Jeg har pakket til hospitalet, efter bedste evne; noget jeg selv skal have med og så en taske som min mor må komme med, med ting jeg først får brug for efter fødslen. Så slipper jeg for at bøvle med mere end højst nødvendigt.

I dag skal jeg til vandgymnastik; det er altid en fornøjelse, både at få rørt sig i vand og at få snakket med de andre. Ellers er det sofadag, Greys Anatomy og strikketøj. Det der babytæppe, det skulle jeg måske til at få strikket færdig :gisp:
8
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 24. okt 2018, 11:43

Der sker ingenting herhjemme. Helt ærlig altså. Hvis nogen af jer føder før mig, så bliver jeg altså sur.
Overvejer også at sagsøge allr jordmødre der har sagt, at det sker liiige om lidt de sidste 3 uger :sur: :whine: :genert:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 24. okt 2018, 11:48

Sangius skrev:Der sker ingenting herhjemme. Helt ærlig altså. Hvis nogen af jer føder før mig, så bliver jeg altså sur.
Overvejer også at sagsøge allr jordmødre der har sagt, at det sker liiige om lidt de sidste 3 uger :sur: :whine: :genert:


Jeg håber der snart sker noget :ae:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 24. okt 2018, 11:50

Kakro05 skrev:
Sangius skrev:Der sker ingenting herhjemme. Helt ærlig altså. Hvis nogen af jer føder før mig, så bliver jeg altså sur.
Overvejer også at sagsøge allr jordmødre der har sagt, at det sker liiige om lidt de sidste 3 uger :sur: :whine: :genert:


Jeg håber der snart sker noget :ae:


Me too. Er SÅ taknemmelig for ikke at få endnu en præmatur, men nu han har ramt 40+ og 4 kg, så synes jeg måske godt man kunne se at komme ud altså :lol:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10681

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 24. okt 2018, 11:58

Jeg har købt et vådliggerlagen i aldi - det har jeg placeret i min nye, fine lænestol (hvor betrækket ikke kan vaskes). Skal fanme ikke pladre fostervand ud i dén :lol:
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 24. okt 2018, 11:59

Sangius skrev:
Kakro05 skrev:
Sangius skrev:Der sker ingenting herhjemme. Helt ærlig altså. Hvis nogen af jer føder før mig, så bliver jeg altså sur.
Overvejer også at sagsøge allr jordmødre der har sagt, at det sker liiige om lidt de sidste 3 uger :sur: :whine: :genert:


Jeg håber der snart sker noget :ae:


Me too. Er SÅ taknemmelig for ikke at få endnu en præmatur, men nu han har ramt 40+ og 4 kg, så synes jeg måske godt man kunne se at komme ud altså :lol:


Altså intet optræk til det mindste her ved mig, men er også kun 36+5, så det er lige tidligt nok :)

Spis en masse ananas, gå en lang tur og så videre. Gider ikke foreslå sex, til trods for en masse wierd sexdrømme, er det nok det sidste, jeg gider lige nu :lol:
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Graviditet"