Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 24. jun 2019, 16:46

Ingen hjertelyd, men omvendt heller ikke et foster, der svarer til 7+6, men i stedet 6+3. Ny scanning på mandag. Jeg tror sgu ikke på det.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 24. jun 2019, 18:48

Ladysparrow skrev:Så fik jeg indkaldelse til KUB ultraljud. Blodprøven fik jeg taget i sidste uge, så den 10. Juli skal vi afsted og scannes. Er allerede nervøs.

I dag er jeg 10+4/10+5 og jeg har ikke de vilde symptomer ud over, mega ømme bryster, i går sad jeg med en kølig klud for at få dem til at slappe lidt af. Jeg er stadig rigtig træt og render på toilet hele tiden. Jeg har en del uro i benene om aftenen, men afhjælper det ved at lægge en pude under dem når jeg går i seng.

Er der andre som lider af det? Jeg har aldrig før døjet med uro i benene...


Jeg døjede så meget med det, da jeg var gravid, at jeg blev sygemeldt - for jeg sov først mellem kl 4 og 6 pga de gener :naughty:

Akupunktur dæmpede det!
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 25. jun 2019, 07:50

Lys skrev:
Rapfisk skrev:
Lys skrev:
Rapfisk skrev:Har lagt rosé på køl til veninderne. Jeg føler mig ret opofrende i dag.


Med fare for at lyde småalkoholisk, så synes jeg det er virkelig træls at være nødt til at springe over kølig rose og bobler her i sommer... jeg snupper et halv glas en sjælden gang imellem, men det er også en halvskidt løsning, for det smager som regel af mere :lol: (jeg drikker dog ikke mere - bare lige for en god ordens skyld.

Alkoholfri øl er dog en hæderlig substitut ved nogen lejligheder, hvor danskvand er lige ufestligt nok. Jeg drikker i det hele taget ikke så meget sodavand.

TAK, fordi du er lige så småalkoholisk som mig :kys:

Jeg drikker i øvrigt også sjældent, når jeg ikke er gravid, men en dag som i dag...


Jeg er i øvrigt også så barnlig, at hvis nogen tager stilling til på mine vegne, at jeg ikke skal have vin, så beder jeg om et halvt glas. Jeg er gravid, ikke umyndiggjort. Også selvom jeg i 9 ud af 10 tilfælde ville takke nej, hvis jeg blev spurgt.


Tvivler på at et halvt glas et par gange gør noget som helst. Jeg har fransk baggrund og dernede vil de ikke blinke over et enkelt glas vin.

Men, jeg kom til tænke på jer da jeg så denne artikel på DR: “Josefine blev meldt til myn­dig­he­derne: Var gravid og delte et billede med en drink i hånden”

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nor ... et-billede
#småsko

Jeg kan ikke selv lide alkohol, hvis det skal være festligt blander jeg hyldeblomstsaft, ekstra citron og danskvand. :savl:
2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 25. jun 2019, 07:53

Jeg kender én, hvis kone forsker i alkohols påvirkning af gravide. Hun havde ellers holdt sig fra alkohol i den tredje graviditet, men havde så nydt et glas hvidvin til maden på en café med en veninde i uge 37. Der kom en gammel dame hen og skældte hende ud :8:

Folk skal virkelig holde næserne for sig selv.
0
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 25. jun 2019, 09:01

Rapfisk skrev:Jeg kender én, hvis kone forsker i alkohols påvirkning af gravide. Hun havde ellers holdt sig fra alkohol i den tredje graviditet, men havde så nydt et glas hvidvin til maden på en café med en veninde i uge 37. Der kom en gammel dame hen og skældte hende ud :8:

Folk skal virkelig holde næserne for sig selv.



Enig - det er helt skørt, at nogen synes, de skal blande sig i det. Jeg er virkelig forundret over de historier, DR bragte i går om underretninger til kommunen pga enkelte billeder på Instagram.

Også fordi anbefalingerne vedr alkohol og graviditet er baseret på et forsigtighedsprincip - der er ingen forskning, der dokumenterer, at en smule alkohol en gang i mellem er skadeligt. Det må virkelig være op til den enkelte gravide, hvordan man gør den slags (når vi taler om et begrænset forbrug). Det skal både være muligt at ja en gang imellem og at takke nej (uanset årsag), uden at det bør give anledning til diskussion.
2
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 25. jun 2019, 09:26

Er der andre, der har oplevet at det er en sygeplejerske, der laver undersøgelsen hos egen læge i uge 25? Det undrer mig lidt, men hun fandt ikke noget bekymrende, så det gør mig egentlig ikke noget.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 25. jun 2019, 16:10

Lys skrev:Er der andre, der har oplevet at det er en sygeplejerske, der laver undersøgelsen hos egen læge i uge 25? Det undrer mig lidt, men hun fandt ikke noget bekymrende, så det gør mig egentlig ikke noget.

Sygeplejersken lavede halvdelen af 1. lægeundersøgelse hos mig, og jeg kunne egentlig også godt forestille mig, hun lavede den anden.

Jeg har også hørt om læger, der har jordemødre ansat.
1
Livslinjen: 70 201 201
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 25. jun 2019, 16:18

Rapfisk skrev:
Lys skrev:Er der andre, der har oplevet at det er en sygeplejerske, der laver undersøgelsen hos egen læge i uge 25? Det undrer mig lidt, men hun fandt ikke noget bekymrende, så det gør mig egentlig ikke noget.

Sygeplejersken lavede halvdelen af 1. lægeundersøgelse hos mig, og jeg kunne egentlig også godt forestille mig, hun lavede den anden.

Jeg har også hørt om læger, der har jordemødre ansat.


Første lægeundersøgelse var også todelt med besøg hos først sygeplejerske og så læge. Jeg er heller ikke i tvivl om, at jeg havde fået en tid hos lægen, hvis der havde været noget at bemærke til undersøgelsen. Så egentlig er det jo meget fornuftig brug af ressourcer - jeg var bare ikke opmærksom på, at det kun var hende, jeg skulle ind til. 3. lægebesøg er hos lægen.
0
idontknow
Indlæg: 38
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:27
Kort karma: 3
Likede indlæg: 83

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf idontknow » 25. jun 2019, 19:21

Jeg har i dag været til 3D scanning. Baby er bare så fin så nu kan de sidste 10 ugers tid da slet ikke gå hurtigt nok.
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 26. jun 2019, 06:47

Uge 11 i dag... Jeg snakkede min lille bror i går, de venter deres første fælles barn - hun har 2 fra tidligere. 2 måneder til termin og og har fundet et navn - så er min kærestes efternavn - som jo så også bliver mit når vi er blevet gift næste år. Det er lidt sjovt. Vi har ikke fortalt nogen endnu, men jeg kan mærke at jeg har svært ved at holde mund... Haha

Ellers er vores store kat blevet meget klæbrig de seneste uger, han er normalt ingen skøde kat, men nu insisterer han at ligge på min mave flere gange om natten, eller hvis jeg sidder/ligger i sofaen. Det er meget hyggeligt, men en 9 kilos kat er sgu noget varmt og tungt. :D
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 26. jun 2019, 07:45

Ladysparrow skrev:Uge 11 i dag... Jeg snakkede min lille bror i går, de venter deres første fælles barn - hun har 2 fra tidligere. 2 måneder til termin og og har fundet et navn - så er min kærestes efternavn - som jo så også bliver mit når vi er blevet gift næste år. Det er lidt sjovt. Vi har ikke fortalt nogen endnu, men jeg kan mærke at jeg har svært ved at holde mund... Haha

Ellers er vores store kat blevet meget klæbrig de seneste uger, han er normalt ingen skøde kat, men nu insisterer han at ligge på min mave flere gange om natten, eller hvis jeg sidder/ligger i sofaen. Det er meget hyggeligt, men en 9 kilos kat er sgu noget varmt og tungt. :D


Sådan har Pjevs også været. :lun: Som om hun ved at jeg er lidt ekstra sårbar.
Har oplevet det før med katte.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ladysparrow » 26. jun 2019, 08:01

Kerrigan skrev:
Ladysparrow skrev:Uge 11 i dag... Jeg snakkede min lille bror i går, de venter deres første fælles barn - hun har 2 fra tidligere. 2 måneder til termin og og har fundet et navn - så er min kærestes efternavn - som jo så også bliver mit når vi er blevet gift næste år. Det er lidt sjovt. Vi har ikke fortalt nogen endnu, men jeg kan mærke at jeg har svært ved at holde mund... Haha

Ellers er vores store kat blevet meget klæbrig de seneste uger, han er normalt ingen skøde kat, men nu insisterer han at ligge på min mave flere gange om natten, eller hvis jeg sidder/ligger i sofaen. Det er meget hyggeligt, men en 9 kilos kat er sgu noget varmt og tungt. :D


Sådan har Pjevs også været. :lun: Som om hun ved at jeg er lidt ekstra sårbar.
Har oplevet det før med katte.


Det er også min tanke, men han er bare en klumpedumpe, der er ikke noget forsigtigt over ham, ham tramper rundt på en. :lol: Men det er vel tanken som tæller. :lol2:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kerrigan » 26. jun 2019, 13:07

Er der nogen af jer som har gode råd mod diarré?
Det løber bogstaveligt talt ud af mig. :genert:

Jeg er først tilbage i Danmark igen på mandag, hvis det gør en forskel. Tror at det er en omgang madforgiftning jeg har pådraget mig.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 26. jun 2019, 13:09

Kerrigan skrev:Er der nogen af jer som har gode råd mod diarré?
Det løber bogstaveligt talt ud af mig. :genert:

Jeg er først tilbage i Danmark igen på mandag, hvis det gør en forskel. Tror at det er en omgang madforgiftning jeg har pådraget mig.

Banan, ristet toastbrød, revet æble, havregrød. Og imodium og saftevand.
2
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 26. jun 2019, 13:14

Føj altså, den her varme. Og så skulle jeg med min søn til tandlægen idag for at få revet en kindtand ud pga en tandbyld, og det var et helvede selvom han var fuldstændig drugged. Nu er det overstået heldigvis og han har det godt, men f... jeg er bare så træt nu. Og varm. Og fed. Og kæmpestor. Med vand i hænder og fødder og ansigt og ben. Glæder mig så meget til det bliver lidt køligere i morgen :mellow:
0

Tilbage til "Graviditet"