Terminstråd - alle er velkomne :)

Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

22+1

Indlægaf Aquadorable » 30. jan 2018, 08:59

Her går det fint. Lige bortset fra, at jeg har måttet tage en dag i sengen i dag, da jeg tror, jeg har fået noget mad, jeg ikke kunne tåle på restaurant i går. Min mave slår knuder :tie:

Jeg mærker baby hver dag - mange gange dagligt. Det er helt vildt, så stærkt det er gået :lun: Hun bokser bare derudaf.

Næste møde med sundhedssystemet er glukosebelastning. Det glæder jeg mig ikke just til. Skal af sted om en lille måneds tid.
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 30. jan 2018, 10:19

Har lige bestilt tid hos lægen til 1. lægeundersøgelse. Min cyklus er på 25 dage, så jeg er altså 4+2 i dag, hvilket også passer med den dag, hvor jeg VED med sikkerhed, at befrugtningen skete (ÆL-test og kun 1 gang sex pga. sygdom). Men ifølge sekretæren hos min læge kunne deres system ikke regne med det, så jeg var altså kun 3+6. Så ville de rette det til, når jeg havde været til NF. Nå ok. Så skal jeg nu følge min egen beregning eller lægesystemets?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 30. jan 2018, 10:26

Mi55y, vil også sige det er nemmest at følge systemet. Jeg ved også præcis hvornår jeg blev gravid(da vi kun havde sex den ene gang, i perioden), det gav mig en termin 14. juli, mener jeg det var, min læge regnede med 12. juli og efter NF blev den sat til 10. juli.

Men mener os at implantationsperioden kan være 3-4 dage lang vist nok, derfor man kan opleve blødning når det sætter sig fast derinde :)
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 30. jan 2018, 10:33

Så må jeg hellere følge systemet, for ja, det er nok langt det nemmeste.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 30. jan 2018, 14:49

Samme her - jeg ved også, hvornår baby er lavet. Bruger man systemets udregning skulle jeg være blevet gravid inden vi overhovedet havde sex :D Men det er det de kører med. Du kan evt. bestille en tryghedsscanning om nogle uger og se hvad de måler fostret til at være. Når jeg har fået gjort det, er jeg en uge kortere end systemet mener - det passer til gengæld enormt godt med egne beregninger osv. :p
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 30. jan 2018, 15:17

Jeg har fået mig selv kørt op over at læse og høre om dem, der mister i uge 11. Jeg ville ønske jeg bare kunne tage en chill pill :panik:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 30. jan 2018, 15:33

Neenah skrev:Jeg har fået mig selv kørt op over at læse og høre om dem, der mister i uge 11. Jeg ville ønske jeg bare kunne tage en chill pill :panik:


Hvor langt er du nu?

Uge 8 til uge 12 er jo helt generelt bare ret kritiske. Når det er sagt, har I set hjerteblink, og det øger altså sandsynligheden for en sund og rask baby betydeligt :) Selvfølgelig er der ingen garantier, men jeg håber, du kan finde en tålelig vej i al usikkerheden :kys:

Hjemme hos os er det vendt helt på hovedet i forhold til, hvem der er bange. Frem til MD var det mig, der slet ikke kunne finde ro - men nu, hvor jeg mærker hende dagligt, så er jeg slet ikke nervøs. Min mand derimod mener jo fandeme, at jeg skal ringe til lægen, bare jeg er lidt forkølet :forvirret2:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 30. jan 2018, 15:39

Aquadorable skrev:
Neenah skrev:Jeg har fået mig selv kørt op over at læse og høre om dem, der mister i uge 11. Jeg ville ønske jeg bare kunne tage en chill pill :panik:


Hvor langt er du nu?

Uge 8 til uge 12 er jo helt generelt bare ret kritiske. Når det er sagt, har I set hjerteblink, og det øger altså sandsynligheden for en sund og rask baby betydeligt :) Selvfølgelig er der ingen garantier, men jeg håber, du kan finde en tålelig vej i al usikkerheden :kys:

Hjemme hos os er det vendt helt på hovedet i forhold til, hvem der er bange. Frem til MD var det mig, der slet ikke kunne finde ro - men nu, hvor jeg mærker hende dagligt, så er jeg slet ikke nervøs. Min mand derimod mener jo fandeme, at jeg skal ringe til lægen, bare jeg er lidt forkølet :forvirret2:


8+4. Jeg ved det jo godt, og for det meste klarer jeg hverdagen rimelig fint, men engang imellem synes jeg bare det er lidt svært.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 30. jan 2018, 15:40

Neenah skrev:
Aquadorable skrev:
Neenah skrev:Jeg har fået mig selv kørt op over at læse og høre om dem, der mister i uge 11. Jeg ville ønske jeg bare kunne tage en chill pill :panik:


Hvor langt er du nu?

Uge 8 til uge 12 er jo helt generelt bare ret kritiske. Når det er sagt, har I set hjerteblink, og det øger altså sandsynligheden for en sund og rask baby betydeligt :) Selvfølgelig er der ingen garantier, men jeg håber, du kan finde en tålelig vej i al usikkerheden :kys:

Hjemme hos os er det vendt helt på hovedet i forhold til, hvem der er bange. Frem til MD var det mig, der slet ikke kunne finde ro - men nu, hvor jeg mærker hende dagligt, så er jeg slet ikke nervøs. Min mand derimod mener jo fandeme, at jeg skal ringe til lægen, bare jeg er lidt forkølet :forvirret2:


8+4. Jeg ved det jo godt, og for det meste klarer jeg hverdagen rimelig fint, men engang imellem synes jeg bare det er lidt svært.


Det kan jeg virkelig godt genkende :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 30. jan 2018, 15:50

Aquadorable skrev:
Neenah skrev:
Aquadorable skrev:
Neenah skrev:Jeg har fået mig selv kørt op over at læse og høre om dem, der mister i uge 11. Jeg ville ønske jeg bare kunne tage en chill pill :panik:


Hvor langt er du nu?

Uge 8 til uge 12 er jo helt generelt bare ret kritiske. Når det er sagt, har I set hjerteblink, og det øger altså sandsynligheden for en sund og rask baby betydeligt :) Selvfølgelig er der ingen garantier, men jeg håber, du kan finde en tålelig vej i al usikkerheden :kys:

Hjemme hos os er det vendt helt på hovedet i forhold til, hvem der er bange. Frem til MD var det mig, der slet ikke kunne finde ro - men nu, hvor jeg mærker hende dagligt, så er jeg slet ikke nervøs. Min mand derimod mener jo fandeme, at jeg skal ringe til lægen, bare jeg er lidt forkølet :forvirret2:


8+4. Jeg ved det jo godt, og for det meste klarer jeg hverdagen rimelig fint, men engang imellem synes jeg bare det er lidt svært.


Det kan jeg virkelig godt genkende :)

Samme her. Selvom jeg har set hjerteblink 5+6 og 9+1 :fløjt: :genert: Tror bare det er et lod i livet som mor :kram:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 30. jan 2018, 19:28

Mi55y skrev:Så må jeg hellere følge systemet, for ja, det er nok langt det nemmeste.


Min søster fik hjælp til nr 2. Det vil sige, hun var sådan set RET så meget klar over både, hvornår ægget blev befrugtet og hvornår det satte sig fast af åbenlyse årsager. Alligevel udregnede lægen/systemet hendes termin til at være således, at hun blev gravid 4 dage, før sædprøven blev afleveret...........................!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: 4+0

Indlægaf Mi55y » 31. jan 2018, 08:06

Nå, jeg vover pelsen og melder mig officielt under fanerne i denne tråd - er ramt af formiddagskvalme og heldagsmavesyre. Og oppustet mave i en grad, så jeg lige måtte skifte kjole, inden jeg drog på arbejde i dag. :s

Navn: Mi55y
Alder: 34
Beskæftigelse: Kontor
Mands alder: 32
Bor: Midtjylland
Fødested: Regner med Skejby
Prøvet siden: August 2017
Testet positiv: 26. januar 2018
Termin: 10. oktober 2018
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Helst ikke, men kæresten skal lige overbevises
NF-dato: ?
MD-dato: ?
Første lægebesøg: 2. marts
Første jm-konsultation: ?
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Rulle
Indlæg: 29
Tilmeldt: 8. jan 2018, 18:09
Kort karma: 5
Likede indlæg: 52

7+2

Indlægaf Rulle » 31. jan 2018, 08:17

Status:
- Jeg har kastet op tre gange siden i går aftes.
- Alkohol i nærheden stresser mig helt vildt. Har det som om alle kigger på mig og tænker "HVORFOR DRIKKER HUN IKKE, HUN DRIKKER ALTID!" Min fars kone sagde endda næsten de ord højt, da jeg var 5+4.
- Jeg overvejer meget den den særlige glød, man skulle få som gravid. Hvornår kommer den til mig? Ser mest bare mast ud, og mange opkastninger hjælper ikke.
- Jeg skal til tryghedsscanning i morgen eftermiddag. Kæft, jeg er spændt/nervøs.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: 4+0

Indlægaf Mi55y » 31. jan 2018, 08:32

Rulle skrev:Status:
- Jeg har kastet op tre gange siden i går aftes.
- Alkohol i nærheden stresser mig helt vildt. Har det som om alle kigger på mig og tænker "HVORFOR DRIKKER HUN IKKE, HUN DRIKKER ALTID!" Min fars kone sagde endda næsten de ord højt, da jeg var 5+4.
- Jeg overvejer meget den den særlige glød, man skulle få som gravid. Hvornår kommer den til mig? Ser mest bare mast ud, og mange opkastninger hjælper ikke.
- Jeg skal til tryghedsscanning i morgen eftermiddag. Kæft, jeg er spændt/nervøs.


Rigtig meget held og lykke med tryghedsscanning! Jeg har også lige siddet og luret, men ingen har tid den fredag, hvor min kæreste ellers har fri. Og han arbejder et stykke fra Århus og har ikke altid mulighed for at smutte tidligt eller midt på dagen, da han kan blive kaldt ud til en byggeplads med kort varsel.

Jeg er også totalt presset på alkoholsiden det næste stykke tid. Når jeg er 5+3 skal jeg ud at spise frokost med noget nært familie, hvor vi skal på værtshus bagefter. Det er noget vi gør en gang i mellem. De har jævnligt prikket til mig angående det med børn, så jeg er 100% overbevist om, at de vil spørge ind til, at jeg ikke tager et par øl og mistænke graviditet. Og så tror jeg ikke, at jeg ville kunne holde masken - både min mor, søster og bedstemor vil være der. Og jeg har allerede et arrangement med min søster på fredag, hvor jeg "tager bilen" på trods af, at vi får vores tilmelding på 200,- igen i form af drinksbilletter. Så jeg ville egentlig helst tage kontrollen over det og bevidst fortælle det til frokosten - men kæresten er ikke enig og mener, at vi skal vente. Hvilket jeg også sagtens kan følge ham i.

I starten af marts skal jeg så på sommerhustur med nogle veninder med temaet rødvin :s Så der kan jeg nok ikke komme udenom at fortælle det. Der vil jeg være 8+2. Weekenden efter holder vi stor housewarming, hvor der er lagt op til drukfest - så undskyldningen med at være i bil er udelukket. Men da det er en fest hos os selv, ville vi nok kunne slippe afsted med at fake, at jeg drikker. Dog er veninderne fra sommerhusturen en del af gæsterne, så det er også lidt risky, at nogen men ikke alle i samme vennegruppe ved det.

Det er vist sandt nok, at en graviditet aldrig kommer belejligt :P
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 31. jan 2018, 08:42

Jeg har lige cyklet hjem fra brugsen. Der er under en halv kilometer. Jeg måtte lægge mig ned i to minutter for at få min vejrtrækning tilbage til normal :blush:
2

Tilbage til "Graviditet"