Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: 15+0

Indlægaf Zonta » 19. feb 2018, 11:49

Neenah skrev:
Shmartiesh skrev:
Zonta skrev:Uge 16! :banan:

Sidder og venter på at få taget blodprøver for lussingesyge og diverse andre ting - bl.a. TSH, ALAT, CRP, K, Na, Krea, eAG og sådan lidt :lol:

I øvrigt testede jeg også i et par uger. Bare fordi jeg elskede den der følelse af, at testen blev positiv. Men jeg blev jo nødt til at stoppe, for ellers kunne jeg jo være blevet ved og ved :genert:

På et tidspunkt kan testene heller ikke måle mere pga. Det høje hcg og man kan ende med en negativ test i uge 20 agtigt. Nogle fra terminsgruppen på fb gjorde det, fik negative tests og gik i panik selvom de mærkede spark og maven voksede. Så skal man altså styre sig selv....


Jeg har generelt et indtryk af at de der FB-terminsgrupper kan få det værste frem i folk. Total gruppe-sindssyge. Jeg har i hvert fald ikke turdet melde mig ind i en her i den første tid fordi man bare kan puste til hinandens tvivl og bekymringer, mere end dem man allerede har så rigeligt af i forvejen. Vi skal til NF i morgen, og jeg havde egentlig tænkt at jeg ville melde mig ind i en derefter, men det er jeg ikke så sikker på er godt for mig.

Da det var bryllupsgrupper kunne jeg tage det med et gran salt og bare grine lidt af den kollektive mad-woman-tilstand, der prægede stemningen, men det er jeg ikke sikker på jeg er i stand til at gøre med det her.

Eller er jeg bare fordomsfuld og uoplyst?

Af præcis samme grunde har jeg ikke meldt mig i en på Facebook. Jeg har det fint her og tænker at der kommer en mødregruppe på et tidspunkt. Desuden har jeg en veninde, der er andengangsgravid lige nu - hende kan jeg altid spørge om ting og sager.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: 15+0

Indlægaf Zonta » 19. feb 2018, 11:50

Neenah skrev:
Zonta skrev:
Shmartiesh skrev:
Zonta skrev:Uge 16! :banan:

Sidder og venter på at få taget blodprøver for lussingesyge og diverse andre ting - bl.a. TSH, ALAT, CRP, K, Na, Krea, eAG og sådan lidt :lol:

I øvrigt testede jeg også i et par uger. Bare fordi jeg elskede den der følelse af, at testen blev positiv. Men jeg blev jo nødt til at stoppe, for ellers kunne jeg jo være blevet ved og ved :genert:

På et tidspunkt kan testene heller ikke måle mere pga. Det høje hcg og man kan ende med en negativ test i uge 20 agtigt. Nogle fra terminsgruppen på fb gjorde det, fik negative tests og gik i panik selvom de mærkede spark og maven voksede. Så skal man altså styre sig selv....

Ej, så er man jo også lidt fjollet :stoned: Jeg kan godt forstå, at man kan være i sådan lidt limbo her hvor man endnu ikke kan mærke noget, maven ikke vokser osv., men alligevel. Som udgangspunkt kan kroppen jo godt finde ud af det :)


Apropos - er du begyndt at kunne se noget?

Næh, det synes jeg ikke rigtig. Men jeg har også et BMI på omkring 33 og fedt på maven i forvejen, så jeg tror det varer lidt. Jeg er sådan en, der forholdsvist tit er blevet spurgt om jeg er gravid :rulle:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: 15+0

Indlægaf Neenah » 19. feb 2018, 11:53

Zonta skrev:
Neenah skrev:
Apropos - er du begyndt at kunne se noget?

Næh, det synes jeg ikke rigtig. Men jeg har også et BMI på omkring 33 og fedt på maven i forvejen, så jeg tror det varer lidt. Jeg er sådan en, der forholdsvist tit er blevet spurgt om jeg er gravid :rulle:


Jeg er så utålmodig :lol: Jeg har cirka samme BMI som dig, og mærker lige efter hver aften, for at se om jeg kan mærke at der skulle være sket forandringer. (btw, hvor nederen mennesker at spørge om den slags :sur: )

Jeg glæder mig simpelthen så meget til at det kan ses bare en lille smule, og ikke bare er "noget derinde" som man kun ved er der, når man har en ultralydsscanner jordende hen over maveskindet. Altså... jeg håber der stadig er noget. Jeg er superskeptisk over NF i morgen. Og meget nervøs.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

6+5

Indlægaf Mi55y » 19. feb 2018, 14:17

Jeg er medlem af en hemmelig terminsgruppe på FB. Jeg har faktisk overvejet at melde mig ud, fordi der er så mange, der falder fra her i starten grundet MA og SA, og det kan godt puste lidt til min usikkerhed omkring, om der nu virkelig er noget levende indeni min mave. Men jeg synes faktisk at de input, der kommer fra flergangsgravide ofte er ret brugbare f.eks. omkring alle de praktiske ting, lægebesøg, hvad må man spise osv. Og så synes jeg også det er lidt hyggeligt at se på alle de scanningsbilleder, der er begyndt at dukke op.

Dog er der en enkelt derinde, som er gravid med 4. barn, meget aktiv og MEGET bedrevidende. Et eksempel er hvis der bliver spurgt til, hvad den kinesiske kalender siger for folk, hvortil hun så svarer, at når man når hendes alder, så holder man op med at tro på sådan noget. Nu blev der jo ikke spurgt, om man tror på det, vel dame!? Ej, jeg lyder nok lidt hysterisk, men hun går mig bare virkelig på nerverne! :lol:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: 15+0

Indlægaf Zonta » 19. feb 2018, 14:36

Neenah skrev:
Zonta skrev:
Neenah skrev:
Apropos - er du begyndt at kunne se noget?

Næh, det synes jeg ikke rigtig. Men jeg har også et BMI på omkring 33 og fedt på maven i forvejen, så jeg tror det varer lidt. Jeg er sådan en, der forholdsvist tit er blevet spurgt om jeg er gravid :rulle:


Jeg er så utålmodig :lol: Jeg har cirka samme BMI som dig, og mærker lige efter hver aften, for at se om jeg kan mærke at der skulle være sket forandringer. (btw, hvor nederen mennesker at spørge om den slags :sur: )

Jeg glæder mig simpelthen så meget til at det kan ses bare en lille smule, og ikke bare er "noget derinde" som man kun ved er der, når man har en ultralydsscanner jordende hen over maveskindet. Altså... jeg håber der stadig er noget. Jeg er superskeptisk over NF i morgen. Og meget nervøs.

Jeg blev engang spurgt fire (!!!!!) gange på en aften til et bryllup. Af mennesker jeg aldrig havde mødt før. Det var godt nok ikke sjovt :(
Jeg regner med, at indenfor den næste måneds tid, begynder man at kunne se, at det er graviditet og ikke bare kage :lol:

Jeg blev så positivt overrasket til NF over hvor meget man kunne se. Det var helt tydeligt, at det var en baby med arme og ben og den lå og spjættede så fint :lun: Jeg håber at alt går helt som det skal i morgen :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: 15+0

Indlægaf Shmartiesh » 19. feb 2018, 15:20

Neenah skrev:
Shmartiesh skrev:
Zonta skrev:Uge 16! :banan:

Sidder og venter på at få taget blodprøver for lussingesyge og diverse andre ting - bl.a. TSH, ALAT, CRP, K, Na, Krea, eAG og sådan lidt :lol:

I øvrigt testede jeg også i et par uger. Bare fordi jeg elskede den der følelse af, at testen blev positiv. Men jeg blev jo nødt til at stoppe, for ellers kunne jeg jo være blevet ved og ved :genert:

På et tidspunkt kan testene heller ikke måle mere pga. Det høje hcg og man kan ende med en negativ test i uge 20 agtigt. Nogle fra terminsgruppen på fb gjorde det, fik negative tests og gik i panik selvom de mærkede spark og maven voksede. Så skal man altså styre sig selv....


Jeg har generelt et indtryk af at de der FB-terminsgrupper kan få det værste frem i folk. Total gruppe-sindssyge. Jeg har i hvert fald ikke turdet melde mig ind i en her i den første tid fordi man bare kan puste til hinandens tvivl og bekymringer, mere end dem man allerede har så rigeligt af i forvejen. Vi skal til NF i morgen, og jeg havde egentlig tænkt at jeg ville melde mig ind i en derefter, men det er jeg ikke så sikker på er godt for mig.

Da det var bryllupsgrupper kunne jeg tage det med et gran salt og bare grine lidt af den kollektive mad-woman-tilstand, der prægede stemningen, men det er jeg ikke sikker på jeg er i stand til at gøre med det her.

Eller er jeg bare fordomsfuld og uoplyst?


Nej du har ret og er oplyst :D

Man skal være gjort af noget bestemt for at kunne være derinde og jeg er sådan en der griner mere/ruller øjne af de skøre opslag. Opslag jeg personligt synes er skøre. Det er bestemt ikke universelt at synes det.
Og ligesom du oplever bekymringer før NF så er der ting man bekymrer sig om før MD også er der fødslen og 1000 opslag om dagen hvor 100 kvinder spørger efter andres mening om hvorvidt de har veer eller ej.
Jeg har personligt ikke haft brug for det da jeg googler mig til ting, læser herinde eller faktisk generelt læser meget om alt. Mange i de her grupper vier deres liv til fb og ser det som eneste orakel. Men det er underholdning og godt efter fødslen til mange og hurtige svar hvis man er i tvivl om afføring, forstoppelse og div ting. Også er det hyggeligt med billedtråde og sådan.

Nå, det blev langt.. Men min pointe er.. Hvis du/ i har det i skal bruge herinde og fra jeres netværk, så kan man sagtens undvære fb gruppen :D
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: 6+5

Indlægaf Shmartiesh » 19. feb 2018, 15:23

Mi55y skrev:Jeg er medlem af en hemmelig terminsgruppe på FB. Jeg har faktisk overvejet at melde mig ud, fordi der er så mange, der falder fra her i starten grundet MA og SA, og det kan godt puste lidt til min usikkerhed omkring, om der nu virkelig er noget levende indeni min mave. Men jeg synes faktisk at de input, der kommer fra flergangsgravide ofte er ret brugbare f.eks. omkring alle de praktiske ting, lægebesøg, hvad må man spise osv. Og så synes jeg også det er lidt hyggeligt at se på alle de scanningsbilleder, der er begyndt at dukke op.

Dog er der en enkelt derinde, som er gravid med 4. barn, meget aktiv og MEGET bedrevidende. Et eksempel er hvis der bliver spurgt til, hvad den kinesiske kalender siger for folk, hvortil hun så svarer, at når man når hendes alder, så holder man op med at tro på sådan noget. Nu blev der jo ikke spurgt, om man tror på det, vel dame!? Ej, jeg lyder nok lidt hysterisk, men hun går mig bare virkelig på nerverne! :lol:

Sådan en var der også i min. Der blev spurgt til noget med børneværelser og indretning og hun svarede at de ikke har børneværelser da de alle samsover. Jamen så er denne tråd nok ikke henvendt til dig, tænkte jeg bare :lol:
1
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: 15+0

Indlægaf Frk._Strawberry » 19. feb 2018, 17:46

Shmartiesh skrev:
Zonta skrev:Uge 16! :banan:

Sidder og venter på at få taget blodprøver for lussingesyge og diverse andre ting - bl.a. TSH, ALAT, CRP, K, Na, Krea, eAG og sådan lidt :lol:

I øvrigt testede jeg også i et par uger. Bare fordi jeg elskede den der følelse af, at testen blev positiv. Men jeg blev jo nødt til at stoppe, for ellers kunne jeg jo være blevet ved og ved :genert:

På et tidspunkt kan testene heller ikke måle mere pga. Det høje hcg og man kan ende med en negativ test i uge 20 agtigt. Nogle fra terminsgruppen på fb gjorde det, fik negative tests og gik i panik selvom de mærkede spark og maven voksede. Så skal man altså styre sig selv....


Jeg testede stadig positiv i uge 32-33 :blush:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

11+5

Indlægaf Neenah » 20. feb 2018, 07:50

NF gik så godt :lun: lav risiko, og en fin sprællende størrelse på omkring 5 cm med termin efter egen beregning :love:
11
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

6+6

Indlægaf Mi55y » 20. feb 2018, 07:55

Neenah skrev:NF gik så godt :lun: lav risiko, og en fin sprællende størrelse på omkring 5 cm med termin efter egen beregning :love:


Hvor fint! :love2:

Vi nupper jo en tidlig scanning i dag og håber at se hjerteblink! :kryds:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

32+4

Indlægaf Elfenben » 20. feb 2018, 08:27

Stort tillykke Neenah, jeg syntes det var så vildt at se at det rent faktisk lignede en baby - bare i miniudgave allerede. Dejligt for jer at have overstået :banan: Har I bestemt jer for om I vil kende kønnet?

Mi55y: hvordan gik scanningen? Håber I så er fint lille hjerte blinke.

Her glæder jeg mig så meget til barsel om to uger!! Jeg har fået bækkenløsning, så alt går bare langsomt og gær ondt. Og så var jeg hos en kvinde i igår for at kæbe lidt Reshopper-ting - hun kommenterede fire gange tror jeg, hvor ENOOOOORM jeg var og at det måtte være lige oppe over, at hun sørme ikke vidste om jeg kunne passe det ammetøj jeg skulle se på.. :( gik derfra med sådan en nederen følelse af at være en flodhest. Hun har selv tre børn, hvordan kan hun ikke have lært, at sådanne kommentarer bare ikke er fede!!!

Jeg har taget en del på og maven er stor - men altså ikke noget vildt, skulle jeg mene.
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15168

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 20. feb 2018, 09:07

Neenah skrev:NF gik så godt :lun: lav risiko, og en fin sprællende størrelse på omkring 5 cm med termin efter egen beregning :love:

Hvor dejligt :love: Hvornår er din termin så? :)

Elfenben skrev:Stort tillykke Neenah, jeg syntes det var så vildt at se at det rent faktisk lignede en baby - bare i miniudgave allerede. Dejligt for jer at have overstået :banan: Har I bestemt jer for om I vil kende kønnet?

Mi55y: hvordan gik scanningen? Håber I så er fint lille hjerte blinke.

Her glæder jeg mig så meget til barsel om to uger!! Jeg har fået bækkenløsning, så alt går bare langsomt og gær ondt. Og så var jeg hos en kvinde i igår for at kæbe lidt Reshopper-ting - hun kommenterede fire gange tror jeg, hvor ENOOOOORM jeg var og at det måtte være lige oppe over, at hun sørme ikke vidste om jeg kunne passe det ammetøj jeg skulle se på.. :( gik derfra med sådan en nederen følelse af at være en flodhest. Hun har selv tre børn, hvordan kan hun ikke have lært, at sådanne kommentarer bare ikke er fede!!!

Jeg har taget en del på og maven er stor - men altså ikke noget vildt, skulle jeg mene.

Ej, hvor virkelig provokerende! Det er jo ikke det man har lyst til at høre. Som om man ikke selv er klar over det, hvis man har en stor mave? Og hvad kan man gøre ved det? Ingenting! Jeg er sikker på, at graviditeten klæder dig :kys:


Jeg ved ikke lige hvem der styrer forsiden, men jeg har lige lidt rettelser/tilføjelser:
Navn: Zonta
Termin: 13. august 2018
Andre børn: Nej
Vide kønnet: Ja
NF-dato: 2. februar
MD-dato: ??
Første lægebesøg: 15. januar
Første jm-konsultation: 6. marts

:)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 20. feb 2018, 11:52

Zonta skrev:
Neenah skrev:NF gik så godt :lun: lav risiko, og en fin sprællende størrelse på omkring 5 cm med termin efter egen beregning :love:

Hvor dejligt :love: Hvornår er din termin så? :)


6. September
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

25+1

Indlægaf Aquadorable » 20. feb 2018, 16:02

Tillykke til jer, der har haft gode scanninger :lun:

For fanden, jeg har så travlt på job lige nu, at jeg slet ikke kan overskue at skulle på barsel om godt 10 uger. Og min barselsvikar - som faktisk er en nuværende kollega - virker bare slet ikke klar til at tage over. Det stresser mig ret meget :genert:

Ellers står den på glukosebelastning i morgen. Jer, der har prøvet det; smager det lige så skrækkeligt, som folk siger, det gør? Jeg er altså lidt nervøs for det - ikke mindst for at skulle faste, for jeg er ikke god på tom mave i denne tid :tie:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

22+5

Indlægaf billiebean » 20. feb 2018, 16:03

Jeg var til rundvisning på fødeafsnittet på det hospital jeg er tilknyttet i dag. Min mand blev desværre forhindret, men vi snupper en rundvisning igen, når han har tid, for det er ligeså vigtigt, om ikke vigtigere for ham med sådan en intro.

Jeg er virkelig glad for at have set fødestuerne og lige se hvordan man kommer ind på fødegangen, parkering, de forskellige barselsafsnit osv. Det giver noget sikkerhed og tryghed. Også selvom jeg lige fik lidt stress, da det blev nævnt, at man kan risikere at alle stuerne kan være optaget, og så bliver man sendt til et andet hospital op til 1 times kørsel væk.. Gah!

Til gengæld er jeg lidt forbløffet over HVOR klinisk fødestuen er. Jeg troede i min naivitet at stuerne i det mindste havde et lille billede på væggen eller ja.. bare et eller andet lidt hjemligt eller hyggeligt. Men nope. Det kunne lige så godt ligne en operationsstue for mig at se. Troede egentlig det var anerkendt at atmosfære og stemning er en vigtig faktor ifht. at producere oxytocin..

Så jeg går rundt og brygger på en lille plan om at tage lidt småting med, som skaber lidt "atmosfære". Jeg ved hvor meget omgivelserne - specielt på et hospital - altid påvirker mig, så jeg tænker nogle batteridrevne fyrfadslys, et tæppe, mine sutsko, en pude - ting som skaber lidt tryghed og hyggestemning, men som godt kan tåle at komme igennem en fødsel.

Måske ville jeg egentlig være mest glad for en hjemmefødsel, men det tør jeg dog alligevel ikke.
0

Tilbage til "Graviditet"