Terminstråd - alle er velkomne :)

Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 40+1

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 18:47

billiebean skrev:Blev nødt til at unfollowe terminsgruppen på Face i dag. Kan ikke holde ud at se nyfødte babyer all over. Er simpelthen så misundelig :genert:

Arbejder på at få mit hoved til at acceptere en ny hjemmelavet termin, som hedder på søndag! Kan mærke at jeg ligesom har brug for en deadline om jeg så skal opfinde og genopfinde den selv :stoned:


Hvorfor lige søndag? :) :)

Men det kan jeg virkelig godt forstå.. De babyer burde også bare forstå, at det simpelthen er dårlig pli, ikke at komme til tiden..
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: 40+1

Indlægaf billiebean » 22. jun 2018, 19:45

Janni.A006 skrev:
billiebean skrev:Blev nødt til at unfollowe terminsgruppen på Face i dag. Kan ikke holde ud at se nyfødte babyer all over. Er simpelthen så misundelig :genert:

Arbejder på at få mit hoved til at acceptere en ny hjemmelavet termin, som hedder på søndag! Kan mærke at jeg ligesom har brug for en deadline om jeg så skal opfinde og genopfinde den selv :stoned:


Hvorfor lige søndag? :) :)

Men det kan jeg virkelig godt forstå.. De babyer burde også bare forstå, at det simpelthen er dårlig pli, ikke at komme til tiden..


Det er bare fordi jeg håber hun kommer inden søndag. Så ingen speciel grund.

Måtte lige en tur omkring fødegangen i dag, da jeg næsten ikle har kunnet mærke hende i dag :( Alt var selvfølgelig ok med hende, men hun har vendt sig med ryggen mod min mave, så hun sparker og bevæger sig indad. Så det er nok derfor der næsten ikke har været bevægelse, som jeg kunne mærke.

Nu er jeg fuldstændig bombet. Sov elendigt i nat og sådan en tur på fødegangen og alle bekymringerne suger bare energien ud. Så tidligt i seng i aften!
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

32+5

Indlægaf Zonta » 23. jun 2018, 13:46

Jeg spiste Coco Pops Chocos til morgenmad i morges. Det skulle jeg have ladet være med. Har haft kvalme lige siden :rulle: Og vi skal til Skt. Hans fest, men jeg tager en lur og kommer senere i stedet. Det er heldigvis hos genboerne, så det er hurtigt at komme derover.

Der er masser af liv i maven mens jeg ligger her og venter på at få det bedre. Det er trods alt meget hyggeligt :)
1
J, juli 2018.
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: 40+1

Indlægaf Pilen » 23. jun 2018, 16:33

billiebean skrev:
Janni.A006 skrev:
billiebean skrev:Blev nødt til at unfollowe terminsgruppen på Face i dag. Kan ikke holde ud at se nyfødte babyer all over. Er simpelthen så misundelig :genert:

Arbejder på at få mit hoved til at acceptere en ny hjemmelavet termin, som hedder på søndag! Kan mærke at jeg ligesom har brug for en deadline om jeg så skal opfinde og genopfinde den selv :stoned:


Hvorfor lige søndag? :) :)

Men det kan jeg virkelig godt forstå.. De babyer burde også bare forstå, at det simpelthen er dårlig pli, ikke at komme til tiden..


Det er bare fordi jeg håber hun kommer inden søndag. Så ingen speciel grund.

Måtte lige en tur omkring fødegangen i dag, da jeg næsten ikle har kunnet mærke hende i dag :( Alt var selvfølgelig ok med hende, men hun har vendt sig med ryggen mod min mave, så hun sparker og bevæger sig indad. Så det er nok derfor der næsten ikke har været bevægelse, som jeg kunne mærke.

Nu er jeg fuldstændig bombet. Sov elendigt i nat og sådan en tur på fødegangen og alle bekymringerne suger bare energien ud. Så tidligt i seng i aften!



Sikke en dag :( :kram: Håber, verden ser lidt lysere ud efter en nats søvn, eller hvad det nu blev til. Er der ikke også 500 mennesker i timen, der spørger/skriver til, om der er sket noget/du har født?
Det kunne godt udmatte mig i hvert fald og få mig til at bide lidt, når jeg selv var mega utålmodig og besværet.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jun 2018, 16:38

Nå men, chefen i den butik jeg er i må være jublende glad. Jeg stopper, begge piger i klinikkerne er nygravide og hendes eneste fuldtidsansatte i butikken har lige aborteret, desværre, men er jo så tydeligvis igang med projektet. Den sidste ansatte er 50+ og kun 1,5 dag om ugen.

Godt at man ikke er selvstændig med ansatte :8:
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 23. jun 2018, 16:42

Jeg fik gjort mig selv temmelig upopulær i dag :ticks:

Et familiemedlem er åbenbart - som overraskelse - ved at strikke det royale babytæppe til vores baby. Og jeg kan virkelig ikke se fidusen i det. Jeg synes det er fimset, upraktisk og på ingen måde vores stil (sorry til dem, der har det, smag og behag er jo heldigvis forskelligt). Det sagde jeg selvfølgelig ikke, men jeg udviste heller ikke synderlig begejstring, hvilket blev taget meget ilde op. Men altså, hvis vi var blevet spurgt først, havde jeg pænt afslået og måske foreslået noget mere brugbart, da vi sætter pris på praktiske ting :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 23. jun 2018, 18:58

Girl_beat for os har det været rart med et tæppe over baby, når dynen var for voldsom.
Min mor strikkede samme tæppe, dog i en lidt mindre udgave, og vi har brugt det til begge børn.


Så det behøver ikke være upraktisk.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 23. jun 2018, 19:01

Vi har også fået at vide at vi vil modtage det tæppe fra min svigermor.....

Desværre kender vi jo ikke kønnet så hun kunne ikke lave det lyserødt eller blåt.....


Det er vi meget meget kede af....... Not.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

40+2

Indlægaf billiebean » 23. jun 2018, 19:25

Pilen skrev:
billiebean skrev:
Det er bare fordi jeg håber hun kommer inden søndag. Så ingen speciel grund.

Måtte lige en tur omkring fødegangen i dag, da jeg næsten ikle har kunnet mærke hende i dag :( Alt var selvfølgelig ok med hende, men hun har vendt sig med ryggen mod min mave, så hun sparker og bevæger sig indad. Så det er nok derfor der næsten ikke har været bevægelse, som jeg kunne mærke.

Nu er jeg fuldstændig bombet. Sov elendigt i nat og sådan en tur på fødegangen og alle bekymringerne suger bare energien ud. Så tidligt i seng i aften!



Sikke en dag :( :kram: Håber, verden ser lidt lysere ud efter en nats søvn, eller hvad det nu blev til. Er der ikke også 500 mennesker i timen, der spørger/skriver til, om der er sket noget/du har født?
Det kunne godt udmatte mig i hvert fald og få mig til at bide lidt, når jeg selv var mega utålmodig og besværet.


Fik heldigvis sovet rigtig fint :) Det gør jo altid en stor forskel. Jo, folk spørger. Men det er nu ok. Den eneste jeg har lidt svært ved at håndtere, er min mor. Lidt for "engageret" på den der "jeg-er-din-mor/snart-mormor-jeg-har-RET-til-at-vide-måde" nogle gange. Grr.

Der er stadig ikke optræk til en disse. Klamrer mig til tanken om, at veer stadig godt kan ske ud af den blå luft :kryds:
3
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 23. jun 2018, 19:53

Vi har også Mary-tæppet, og har egentlig brugt det mere end jeg regnede med vi ville. Vi har brugt det en del i autostolen og barnevognen, hvis der har været for varmt til dyne, men for koldt til ingen ting. Da Benjamin var mindre brugte vi det også til at svøbe i.
Min mor strikkede det til os, det vidste jeg ikke hun ville. Selv om vi godt vidste det blev en dreng, så strikkede hun det i en neutral cremefarvet.

Jeg elsker at få hjemmestrikkede/hæklede ting, næsten uanset hvad det er.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 23. jun 2018, 19:58

Vi vil også gerne have tæppet. Håndværk er altid skønt.

Men helst ikke i en alt for kønsbestemt farve. Vi ønskede os det i en neutral farve.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 23. jun 2018, 20:00

Jeg har aldrig set det i andre farver end cremefarvet, evt. hvidt.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 23. jun 2018, 20:02

Buller skrev:Vi har også fået at vide at vi vil modtage det tæppe fra min svigermor.....

Desværre kender vi jo ikke kønnet så hun kunne ikke lave det lyserødt eller blåt.....


Det er vi meget meget kede af....... Not.

Jeg er all in for hjemmelavede gaver, der er lagt masser af omtanke i - forstår nok bare ikke, at man ikke lige spørger forældrene om deres ønsker/behov/præferencer, inden man lægger så mange timer i et håndarbejdsprojekt :gruble:
3
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 23. jun 2018, 21:09

Min mor har også strikket svøbet til vores søn og jeg er mega glad for det. Tror netop det kan blive ret brugbart når det er for varmt til dyne, men for koldt til ingenting.

Hun har så også strikket det i cremefarvet. Tænker, at det er et, der også skal bruges til den næste og så kan det gå i arv i familien :)
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 23. jun 2018, 21:23

Jeg ved ikke om nogen strikker svøbet til mig, men så er det meget velkomment.

En kollega spurgte om jeg ville have det, eller andet, hun er dygtig til at strikke og ville gerne lave noget fint til min lille dreng. Så jeg har ønsket mig en heldragt i Marius-mønster, det synes jeg er super fint og sådan en lun sag at sove lur i, i de kolde måneder - årh :lun:
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"