Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. apr 2016, 09:59

Hvordan har du/I det Marigold?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 29. apr 2016, 07:18

Snowdrop skrev:Hvordan har du/I det Marigold?


Årh ikke for godt endnu. Men et skridt af gange og en dag af gangen. Jeg kan ikke tage nogen særlige beslutninger for tiden og ej heller huske. Jeg kan tænke, at det her skal jeg lige gøre, vende mig om for at gøre tingen og så stå der og ikke vide, hvad det var jeg ville!
Men altså, jeg ved at jeg med tiden finder vejen frem. Jeg ved der er lys et sted. Jeg skal bare have lidt tid. Jeg er en fighter!
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. apr 2016, 08:11

Marigold skrev:
Snowdrop skrev:Hvordan har du/I det Marigold?


Årh ikke for godt endnu. Men et skridt af gange og en dag af gangen. Jeg kan ikke tage nogen særlige beslutninger for tiden og ej heller huske. Jeg kan tænke, at det her skal jeg lige gøre, vende mig om for at gøre tingen og så stå der og ikke vide, hvad det var jeg ville!
Men altså, jeg ved at jeg med tiden finder vejen frem. Jeg ved der er lys et sted. Jeg skal bare have lidt tid. Jeg er en fighter!


Ja, det er nok kroppen der tvinger dig ned i et lavere tempo med hukommelse som en si. Det skal nok blive bedre igen med hukommelsen.
Selvfølgelig finder du vejen og er du en fighter. Det er jeg slet ikke i tvivl om :kram: Men ligenu skal der også være plads til at have den af røv til, med tudeture, dårlig hukommelse, vrede og hvad der nu ellers hører til. Håber I passer godt på hinanden og får god støtte udefra.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. apr 2016, 06:35

Vi har fået tid til nf den 19. maj. Det er jo snart.

Er glad for det ligger allerede i den uge, da jeg skal holde 30 års fødselsdag weekenden i ugen efter og ville nok få pæn meget stress, hvis det var samme uge.
6
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 30. apr 2016, 11:43

Knirkemis, det lyder hårdt at være dig :ae:.

Jeg har desværre bare heller ikke de bedste erfaringer med at blive sat i gang før termin. Ved min sidste fødsel gik mit vand natten mellem 37+5 og 37+6. Jeg startede med selv at få veer, men de gav ingenting, så derefter blev jeg forsøgt sat i gang med stikpiller.

Selv efter 2,5 døgn med veer af forskellige styrke og varighed, var jeg stort set ikke åben, og jeg fik til sidst kejsersnit.

Min krop var sinpelthen ikke klar til, at han skulle ud, selvom vandet var gået.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 30. apr 2016, 12:28

Sorenspige skrev:Knirkemis, det lyder hårdt at være dig :ae:.

Jeg har desværre bare heller ikke de bedste erfaringer med at blive sat i gang før termin. Ved min sidste fødsel gik mit vand natten mellem 37+5 og 37+6. Jeg startede med selv at få veer, men de gav ingenting, så derefter blev jeg forsøgt sat i gang med stikpiller.

Selv efter 2,5 døgn med veer af forskellige styrke og varighed, var jeg stort set ikke åben, og jeg fik til sidst kejsersnit.

Min krop var sinpelthen ikke klar til, at han skulle ud, selvom vandet var gået.


Min sidste fødsel startede på samme måde som din - vandet gik lidt for tidligt men jeg fik ingen veer. Efter 24 timer blev jeg, meget mod min vilje, sat igang. Havde gode, effektive veer i ca 5 timer og så var han født. Havde en drømmefødsel uden vestorm eller lignende. Så det behøver ikke være forfærdeligt. Men min krop var nok bare klar, den kunne bare ikke finde ud af at gå igang...
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. apr 2016, 14:01

Mit vand gik også spontant og fordi det allerede var i uge 35 og fordi jeg ikke lavede veer af betydning selv fik jeg piller. Jeg fik 1 pille og 3 timer senere var jeg fuld åbent. Det var absolut ingen fest overhovedet, jeg brugte 2,5 time på det :tie: men så var det da overstået :lol:

Det tog 9 timer fra vandafgang til hun var ude, så det var ikke fordi det trak i langdrag.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. apr 2016, 19:29

Knirke: Det lyder virkelig hårdt. Håber du sammen med læge og jordemoder finder den bedste løsning for dig. :ae:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. apr 2016, 19:58

Jeg kan ikke lige huske, om jeg har vendt det her før...

Vi har en masse søde mennesker omkring os, der tilbyder os alle mulige forskellige ting til baby. Noget af det siger vi meget gerne ja tak til, men det meste af det er vi faktisk ikke interesserede i.
Jeg synes det er rigtig svært at sige nej til det, uden at komme til at virke utaknemmelig eller "fornærme" giveren.
Nogle af tingene har vi jo i forvejen eller ønsker specifikt at købe selv, der er det ret nemt at forklare. Men de fleste af tingene har vi bare ikke lyst til at have - primært fordi vi ikke gider at have for mange ting, men altså også fordi vi bare er ret kræsne. :genert:
Når jeg bliver tilbudt ting, som giveren godt ved, vi ikke har i forvejen, så kommer det tit til at virke akavet, når jeg alligevel siger nej tak. Selvom jeg selvfølgelig ikke siger, at jeg ikke er interesseret fordi tingene for os er for ligegyldige/grimme/forvaskede/slidte, så er jeg bange for, at det præcis er det jeg signalerer - og det er jo også sandheden.

Har I en god måde at afslå den slags, eller siger I bare ja tak til alt? Jeg synes efterhånden jeg har slidt "vi har ikke rigtig plads" op. :blush:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. apr 2016, 20:13

Nå ja, en lille hyggelig ting.
Jeg har ikke rigtig haft lyst til at sprede budskabet om min graviditet hidtil. Men i går besluttede jeg mig for, at især den del af familien, jeg ikke ser så tit, skulle have besked - og den nemmeste måde var via facebook, som jeg ellers meget sjældent bruger (og derfor heller ikke får fulgt med på).
Det endte med 3 forskellige aftaler om at ses med nogle dejlige mennesker, der tilfældigvis også er gravide/på barsel - alle nogle jeg holder meget af, men hvor vi gensidigt bare ikke har fået taget os sammen til at ses i lang tid.
Den ene er en tidligere studieveninde, som jeg rigtig tit har tænkt på, vi har bare boet i hver sin ende af landet i 5 år. Nu fandt vi ud af, at vi begge er flyttet tilbage til samme by sidste år, vi venter begge drenge og der er en uge mellem vores terminer. Jeg blev så glad. :)
5
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 1. maj 2016, 08:43

Jeg tror jeg ville sige noget i retning af: "Årh hvor er det sødt af dig/jer, men den er ikke lige mig, ellers tusind tak!". Hvis man bliver fornærmet over det, så er man nok en tand for emsig ;)


Jeg tænkte på, hvor mange plukkeveer er for mange for en førstegangsgravid i uge 20? Får dem nærmest dagligt. Lægger mærke til dem morgen og aften, men skal ikke kunne sige om de også er der i løbet af dagen.
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 1. maj 2016, 13:35

Snowdrop skrev:Jeg tror jeg ville sige noget i retning af: "Årh hvor er det sødt af dig/jer, men den er ikke lige mig, ellers tusind tak!". Hvis man bliver fornærmet over det, så er man nok en tand for emsig ;)


Ja, det er også nogenlunde, hvad jeg siger.

Det kan godt være, det bare er mig, der tænker for meget over det. :genert:
Jeg føler mig bare lidt... hmm.., når min veninde har fundet 15-20 ting frem til mig, og jeg siger nej tak til det meste. Det er jo skidesødt af hende, men jeg synes det vil være helt fjollet at sige ja til noget, der bare ville ryge direkte i kælderen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 2. maj 2016, 14:16

Jeg har lige haft sådan en rigtig graviditetstudetur.

De sidste par dage har jeg haft plukveer, nærmest hver gang jeg står op. I dag har jeg haft smerter/jag i maven og ikke mærket baby.

Min kæreste var klar til at ringe til sygehuset, så lettelsen var stor, da der kom er par enkelte spark for lidt siden.
Det er utroligt, hvor meget man kan køre sig selv op på ganske få timer. :blush:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 2. maj 2016, 15:19

Danseprinsesse skrev:Jeg har lige haft sådan en rigtig graviditetstudetur.

De sidste par dage har jeg haft plukveer, nærmest hver gang jeg står op. I dag har jeg haft smerter/jag i maven og ikke mærket baby.

Min kæreste var klar til at ringe til sygehuset, så lettelsen var stor, da der kom er par enkelte spark for lidt siden.
Det er utroligt, hvor meget man kan køre sig selv op på ganske få timer. :blush:


Det er bare så ubehageligt når man føler man ikke kan komme i kontakt med den lille, og det sætter hurtigt gang i alle mulige tanker. Og så føler man sig lidt overpylret når de så alligevel giver lyd fra sig. Men dejligt at han vågnede op til dåd :)
Øv at du har så mange plukveer. :ae:
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 2. maj 2016, 18:01

Danseprinsesse skrev:Jeg har lige haft sådan en rigtig graviditetstudetur.

De sidste par dage har jeg haft plukveer, nærmest hver gang jeg står op. I dag har jeg haft smerter/jag i maven og ikke mærket baby.

Min kæreste var klar til at ringe til sygehuset, så lettelsen var stor, da der kom er par enkelte spark for lidt siden.
Det er utroligt, hvor meget man kan køre sig selv op på ganske få timer. :blush:

Næste gang, så prøv at skubbe lidt til den og drikke noget rigtigt koldt vand. Det kan tit 'vække' barnet :)
Men vores ældste var jeg forbi fødegangen 2 gange inden fødslen fordi jeg ikke kunne mærke ham. Jeg ringede i øvrigt også til vagtlægen fordi jeg begyndte at bløde. Det viste sig så at være en hæmoride.... :fløjt:
Man bliver lidt skør af at bære et barn ;) Men hey, hvis ikke nu, hvornår så?
1

Tilbage til "Graviditet"