Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 20. dec 2017, 07:48

Popoff skrev:Jeg fødte i foregårs aften efter en absolut fantastisk fødsel især ovenpå at vi var igennem en lang igangsættelse og indgreb med min første fødsel.

Vandet gik kl 9, vi var til tjek kl 12 og igen kl 18, hvor vi får en fødestue. Jeg kommer i kar og kl 20 er jeg helt åben (6 cm på de her 2 timer). Han bliver født i vandet på 4-5 presseveer og kun med lattergas.

Min første fødsel tog 4 døgn fra jeg blev sat igang, med epidural, vedrop, konstant overvågning af os begge og sugekop. Jeg er helt høj på at denne oplevelse var så meget anderledes, og meget lettet ikke mindst!

Indtil videre er han meget mild og storebror har taget så godt imod ham <3


Tillykke :love:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 20. dec 2017, 09:19

Så begyndte kvalmen og svimmelheden at indfinde sig :puke:. Det er stadig ikke nær så slemt som da jeg ventede Niels, meeeen det kan jo nå at blive værrer :nerve: . Jeg tror ikke svimmelheden når samme højder, men jeg frygter lidt den der kvalme (og opkast). Jeg ved godt det er en del af det at være gravid (for mig ihvertfald), jeg glæder mig bare til det er overstået.

Lige nu sidder jeg på mit arbejde og drømmer om chips :savl: :lol:. Bare sådan nogen plain noget med salt :dåne:. Måske jeg bare skulle tage min cykel i rema.

Jeg tvivler på jeg kan holde det hemmeligt hele juleferien :lol:. Jeg er begyndt at udvikle et had til kød (det skete også sidst), jeg spiser store mængder frisk frugt osv.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 20. dec 2017, 09:38

Kakro05 skrev:Så begyndte kvalmen og svimmelheden at indfinde sig :puke:. Det er stadig ikke nær så slemt som da jeg ventede Niels, meeeen det kan jo nå at blive værrer :nerve: . Jeg tror ikke svimmelheden når samme højder, men jeg frygter lidt den der kvalme (og opkast). Jeg ved godt det er en del af det at være gravid (for mig ihvertfald), jeg glæder mig bare til det er overstået.

Lige nu sidder jeg på mit arbejde og drømmer om chips :savl: :lol:. Bare sådan nogen plain noget med salt :dåne:. Måske jeg bare skulle tage min cykel i rema.

Jeg tvivler på jeg kan holde det hemmeligt hele juleferien :lol:. Jeg er begyndt at udvikle et had til kød (det skete også sidst), jeg spiser store mængder frisk frugt osv.


Urgh, kød-had, der er jeg stadig. Kan stadig ikke spise oksekød. Det stinker og er ulækkert. Gad vide hvornår det vender. Samme med løg. Og jeg plejede jo at elske det.

Jeg har haft god hjælp af at spise de her små poser med frugtsmoothies til børn. De er til at overskue i al kvalmen og så fylder de ikke maven helt op. Tager bare toppen.

Og may the force be with you! De første måneder er godt nok hardcore for nogle af os..
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 20. dec 2017, 09:49

billiebean skrev:
Kakro05 skrev:Så begyndte kvalmen og svimmelheden at indfinde sig :puke:. Det er stadig ikke nær så slemt som da jeg ventede Niels, meeeen det kan jo nå at blive værrer :nerve: . Jeg tror ikke svimmelheden når samme højder, men jeg frygter lidt den der kvalme (og opkast). Jeg ved godt det er en del af det at være gravid (for mig ihvertfald), jeg glæder mig bare til det er overstået.

Lige nu sidder jeg på mit arbejde og drømmer om chips :savl: :lol:. Bare sådan nogen plain noget med salt :dåne:. Måske jeg bare skulle tage min cykel i rema.

Jeg tvivler på jeg kan holde det hemmeligt hele juleferien :lol:. Jeg er begyndt at udvikle et had til kød (det skete også sidst), jeg spiser store mængder frisk frugt osv.


Urgh, kød-had, der er jeg stadig. Kan stadig ikke spise oksekød. Det stinker og er ulækkert. Gad vide hvornår det vender. Samme med løg. Og jeg plejede jo at elske det.

Jeg har haft god hjælp af at spise de her små poser med frugtsmoothies til børn. De er til at overskue i al kvalmen og så fylder de ikke maven helt op. Tager bare toppen.

Og may the force be with you! De første måneder er godt nok hardcore for nogle af os..


jeg ELSKER normalt også kød. Min søde mand lavede rosa bøf til os i weekenden og det var kun med nød og næppe jeg fik den spist :lol: . Jeg har også mistet min søde tand og min kaffe lyst.

Tak for rådet, jeg kan dog slet ikke ha de der smoothies, men jeg tror vi må have gang i juiceren når vi kommer tilbage fra juleferie, sidst hjalp friskpresset juice med ingefær helt vildt.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 20. dec 2017, 09:53

Jeg spiste næsten ikke varm mad i det første tre måneder, jeg syntes simpelthen det var det ultimativt klammeste i hele verden :badr:

Til gengæld spiste jeg (også) meget frugt, yoghurt, cheese dippers :lol:, makrel i tomat på rugbrød og drak sygt meget Ribena saft.

Her sidst i graviditeten er jeg meget begejstret for risengrød og store, røde bøffer med chilibearnaise :ivrig: (altså ikke på samme tid, vel)
3
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 20. dec 2017, 14:39

Jeg er ikke (indtil videre - det når nok at komme, hvis jeg kender mit held) ramt af kvalme. Altså jeg kan godt være sådan lidt kvalm - I ved, der hvor man har lyst til alt og lyst til ingenting. Fik tidligere den sygeste lyst til noget mexicansk, som min mand og jeg fik, da vi var i Florida. Der er sgu lidt langt! Men lige nu er klementiner mega nice! De er virkelig gode. Hehe. Jeg tror godt, at jeg kunne spise chips lige nu. Eller Cheese Dippers - tak for den, twinkle ;)

Og så opfører min mave sig stadig lidt mærkeligt. Men det skal jeg nok bare vænne mig til :rulle: Edit: Nårh jo, og så har jeg virkelig ømme bryster :tie:
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. dec 2017, 10:57

Jeg har været til tidlig scanning her til morgen. Ifølge sidste menstruation er jeg 7+0 i dag. Ifølge scanningen er jeg 5+6. Regner selv med, at jeg et et sted midt imellem. Hehe. MEN - der er ét foster, det sidder som det skal og der er et lille hjerte der blinker :dåne:

Og så har vi lige fået at vide, at et vennepar lige har været til NF og det er så dejligt for dem, for de har været i behandling længe, men uden held. Det er så rart, at vi ikke skal overhale dem indenom.
8
J, juli 2018.
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 22. dec 2017, 11:01

Zonta skrev:Jeg har været til tidlig scanning her til morgen. Ifølge sidste menstruation er jeg 7+0 i dag. Ifølge scanningen er jeg 5+6. Regner selv med, at jeg et et sted midt imellem. Hehe. MEN - der er ét foster, det sidder som det skal og der er et lille hjerte der blinker :dåne:

Og så har vi lige fået at vide, at et vennepar lige har været til NF og det er så dejligt for dem, for de har været i behandling længe, men uden held. Det er så rart, at vi ikke skal overhale dem indenom.

Skønt at i så hjertet slå :love2: og at jeres venner også venter en bebs. Jeg håber sådan at vores venner, som har forsøgt + 1 år, annoncere graviditet her i julen, så vi slipper for at overhale indenom. Jeg har det SÅ dårligt med det. Selvom de jo nok bliver glade på vores vegne (når de har slugt nyheden).
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. dec 2017, 19:31

Kakro05 skrev:
Zonta skrev:Jeg har været til tidlig scanning her til morgen. Ifølge sidste menstruation er jeg 7+0 i dag. Ifølge scanningen er jeg 5+6. Regner selv med, at jeg et et sted midt imellem. Hehe. MEN - der er ét foster, det sidder som det skal og der er et lille hjerte der blinker :dåne:

Og så har vi lige fået at vide, at et vennepar lige har været til NF og det er så dejligt for dem, for de har været i behandling længe, men uden held. Det er så rart, at vi ikke skal overhale dem indenom.

Skønt at i så hjertet slå :love2: og at jeres venner også venter en bebs. Jeg håber sådan at vores venner, som har forsøgt + 1 år, annoncere graviditet her i julen, så vi slipper for at overhale indenom. Jeg har det SÅ dårligt med det. Selvom de jo nok bliver glade på vores vegne (når de har slugt nyheden).

Ja, det er en meget speciel følelse at se det :) og scanningsdamen sagde, at når man har set hjerteblink er der 90% sandsynlighed for at det går godt.

Præcis - jeg ved jo også at vores venner ville blive glade, men det ville også være en enorm sorg for dem.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 23. dec 2017, 20:02

Nøj manner, jeg har det sgu ikke for godt. Kvalme med kvalme på. Fordi vi skulle være flere dage hos mine forældre, har vi også fortalt dem, at hvis alt går som det skal, så bliver de bedsteforældre til august. De er meget glade :) jeg kunne ikke overskue at holde det hemmeligt, når jeg har det som jeg har det. Har det som om jeg er på stadiet lige inden Roskildesyge bryder ud :badr: :boo: Har været på apoteket og købe seabands i dag. Synes ikke effekten er massiv, men jeg er lidt desperat og kan slet ikke overskue at skulle have det sådan her i flere måneder.
0
J, juli 2018.
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 23. dec 2017, 20:20

Åh hvor jeg kender det Zonta...

Netop sådan der, man er sulten men har ikke lyst til noget, og det føles som om man får roskildesyge når som helst, har jeg det også og har haft det en del uger efterhånden..
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 23. dec 2017, 21:24

Buller skrev:Åh hvor jeg kender det Zonta...

Netop sådan der, man er sulten men har ikke lyst til noget, og det føles som om man får roskildesyge når som helst, har jeg det også og har haft det en del uger efterhånden..

Åh altså, jeg føler med dig :ae:
Jeg har det også bare ekstra skidt fordi jeg er enormt angst for at kaste op. Det lyder virkelig mærkeligt, men det kan føre til et helt panikanfald, hvis jeg tror jeg skal kaste op. Meget dårlig kombination med heldagskvalme (hallo, hvor blev morgenkvalme af?!). Så lige nu må de næste par måneder bare gerne gå stærkt.

Nårh ja og så er min mand og jeg blevet hundeejere i søndags til en lille hvalp. Det kræver også meget. Og energi er ikke ligefrem det jeg har mest af. Igen - skide god kombi, men vi købte den jo inden vi vidste jeg var gravid. Haha. :stoned:

Og jeg kan mærke, at jeg er ekstra følsom. Sådan helt "Jeg kan ikke overskue noget som helst, så nu tuder jeg bare". Dumt. Hehe. Og så er jeg virkelig sulten meget ofte, men har ikke lyst til noget som helst mad. Og så alligevel alting. Vi fik flæskesteg i dag - det var nu ret lækkert med noget salt :ivrig:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf HappyPaww » 23. dec 2017, 21:30

Hehe, da jeg var gravid med min søn, opdagede jeg det 27/12, efter to dages “roskildesyge” :D

Jeg går og ruger med termin 27/12 denne gang - er SÅ klar til at få min lille pige ud!
3
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 24. dec 2017, 08:28

Jeg har det vaaaaaaaaaaaaaaarmmmmtttttttt.....!!
Er så glad for at jeg ikke er højgravid om sommeren, så ville jeg være smeltet væk :gisp:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 24. dec 2017, 10:31

twinkle skrev:Jeg har det vaaaaaaaaaaaaaaarmmmmtttttttt.....!!
Er så glad for at jeg ikke er højgravid om sommeren, så ville jeg være smeltet væk :gisp:

Jeg glæder mig allerede til min midt-august termin :ninja: :genert: :træt2: Vi får garanteret den varmeste sommer i 15 år eller sådan noget :lol:
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"