Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 21. okt 2016, 17:30

Er det nu jeg skal være den dumme og fortælle at jeg med
N ikke var det mindste utålmodig og havde det helt fint.
Altså jeg sukkede efter at gå 14 dage over tid fordi jeg synes det var dejligt at være gravid :lol:
Så da mit vand gik på terminsdagen der var jeg ærligt talt lidt skuffet :genert:
At det så tog ham over 2 døgn at komme ud er en anden sag.

Denne gang har jeg ingen forventning. Jeg vil dog ikke have noget mod at gå over tid igen :genert:
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. okt 2016, 18:13

Bøtte skrev:Det er faktisk mest i forhold til fødselssnakken, jeg gerne vil have min mand med, hvis det skulle være. Det med diætisten jeg skal nok klare selv. Det er har jeg hørt så tit, og jeg ved jo godt, hvad jeg skal ændre.


Jeg aner intet om sukkersyge, hverken jeg eller kæresten har nogen i familien med sukkersyge, så hvis der er nogle ting der ikke er gængse kostråd, altså nogle ting der adskiller sig frem for de normale anbefalinger kender jeg dem ikke, så jeg ville nok være usikker på kost-delen :) Er det de normale råd så ville det dog være lidt spild af tid, dem kender jeg jo også :)

Er det eneste der ændre sig med fødslen ikke at de skal måle barnets blodsukker efter fødslen? Jeg tænker du bare kan give beskederne videre til manden, er du tryg ved at tage afsted alene så synes jeg bare du skal gøre det :)
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

19+6

Indlægaf godtnavn » 21. okt 2016, 18:25

Min baby er gået sparkeamok, har nu 3 dage i træk mærket hende sparke igennem, kæresten har allerede mærket hende 2 dage :lun:

Det er som tiden bare går hurtigere nu, men tror lige så meget det skyldes at jeg har fået ferie, ved at jeg kommer på nedsat tid efter ferien, og dermed er mine begyndende stress-symptomer begyndt at forsvinde, og det første jeg mærker til stress (har været gået helt ned 1 gang med meget slem stress, og en enkelt gang med mild stress) er manglende tidsfornemmelse, ting der er sket for få timer siden føles som det er dage siden. Nu er min tidsfornemmelse igen ved at stabiliserer sig, og jeg kaster mindre op, det viser bare at lægen havde ret i det var en god idé at skrue ned på hvad jeg skal. Jeg var så usikker på beslutningen for en uge siden, og så sikker nu, det er rigtig rart!

Og nu sparker hun sgu igen :lun: Halvvejs i morgen, første jordemoder tid tirsdag og md-scanning på onsdag!

Jeg ved godt at md-scanningen handler om at tjekke alle organer igennem, og det kan være rigtig alvorligt, men det skræmmer mig ikke nær så meget, min frygt er siden sidste graviditet at komme til en scanning og se at baby er død, nu ved jeg hun ikke er død og så er jeg meget mindre nervøs. Altså, skal nok være røvhamrende nervøs aftenen før, men lige nu er jeg helt rolig.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2016, 18:32

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:Det er faktisk mest i forhold til fødselssnakken, jeg gerne vil have min mand med, hvis det skulle være. Det med diætisten jeg skal nok klare selv. Det er har jeg hørt så tit, og jeg ved jo godt, hvad jeg skal ændre.


Jeg aner intet om sukkersyge, hverken jeg eller kæresten har nogen i familien med sukkersyge, så hvis der er nogle ting der ikke er gængse kostråd, altså nogle ting der adskiller sig frem for de normale anbefalinger kender jeg dem ikke, så jeg ville nok være usikker på kost-delen :) Er det de normale råd så ville det dog være lidt spild af tid, dem kender jeg jo også :)

Er det eneste der ændre sig med fødslen ikke at de skal måle barnets blodsukker efter fødslen? Jeg tænker du bare kan give beskederne videre til manden, er du tryg ved at tage afsted alene så synes jeg bare du skal gøre det :)


Meget er de gængse kostråd og så er der det med mælk og frugt.
Men det er selvfølgelig fint lige at få det genopfrisket, hvis der er noget andet. Og så få nogle fifs til især mellemmåltider.
Og hvad jeg kan 'snacke' som ikke lige er gulerødder med dip.

Der er nok noget med igangsættelse, at jeg skal jeg skal have målt blodsukker undervejs og ja at babyen skal efterfølgende.
Gad vide om det betyder jeg ikke kan føde ambulant? Det håber jeg virkelig ikke. :(
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. okt 2016, 18:41

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Tak :kys:
Havde faktisk tænkt på at hive fat i dig og spørge.

Vidste godt der var noget med igangsættelse, men ikke præcist hvad.

Kan de fleste ikke også styre det med kosten?


Du spørger bare. :)

Jeg ved selvfølgelig ikke, om der er forskel på det fra sygehus til sygehus.

Det tror jeg helt bestemt - har en fornemmelse af, at man mest ender på insulin, hvis man i forvejen havde diabetes, eller hvis man slet ikke overholder kostrådene. Jeg har indtrykket af, at du i forvejen lever ret fornuftigt, så du skal sikkert ikke engang ændre det store.


Ligesom med alt andet i det her graviditets-sjov så er der helt sikkert forskel, synes det er vildt så forskelligt man kan tolke de samme retningslinjer.

Udover det åbenlyse, der skal skæres væk, skal jeg vist også lige skære ned for mælk (æv) og frugt.
Men vi har så meget diabetes i familien, at jeg i hvert fald godt ved hvilke knapper, det skal skrues på.


Ja, det kan godt virke lidt sært.

På mit fødested kunne jeg som udgangspunkt sagtens føde ambulant (min indlæggelse havde intet med diabetes at gøre).
Men hvis babys blodsukker er påvirket efter fødslen er der måske noget med early feeding.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2016, 18:44

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Tak :kys:
Havde faktisk tænkt på at hive fat i dig og spørge.

Vidste godt der var noget med igangsættelse, men ikke præcist hvad.

Kan de fleste ikke også styre det med kosten?


Du spørger bare. :)

Jeg ved selvfølgelig ikke, om der er forskel på det fra sygehus til sygehus.

Det tror jeg helt bestemt - har en fornemmelse af, at man mest ender på insulin, hvis man i forvejen havde diabetes, eller hvis man slet ikke overholder kostrådene. Jeg har indtrykket af, at du i forvejen lever ret fornuftigt, så du skal sikkert ikke engang ændre det store.


Ligesom med alt andet i det her graviditets-sjov så er der helt sikkert forskel, synes det er vildt så forskelligt man kan tolke de samme retningslinjer.

Udover det åbenlyse, der skal skæres væk, skal jeg vist også lige skære ned for mælk (æv) og frugt.
Men vi har så meget diabetes i familien, at jeg i hvert fald godt ved hvilke knapper, det skal skrues på.


Ja, det kan godt virke lidt sært.

På mit fødested kunne jeg som udgangspunkt sagtens føde ambulant (min indlæggelse havde intet med diabetes at gøre).
Men hvis babys blodsukker er påvirket efter fødslen er der måske noget med early feeding.


Åh det lyder godt.
Ved godt at hendes blodsukker skal være stabil, men hvis det nu er det, så vil jeg helst bare hjem til S igen.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. okt 2016, 18:45

Bøtte skrev:
Meget er de gængse kostråd og så er der det med mælk og frugt.
Men det er selvfølgelig fint lige at få det genopfrisket, hvis der er noget andet. Og så få nogle fifs til især mellemmåltider.
Og hvad jeg kan 'snacke' som ikke lige er gulerødder med dip.

Der er nok noget med igangsættelse, at jeg skal jeg skal have målt blodsukker undervejs og ja at babyen skal efterfølgende.
Gad vide om det betyder jeg ikke kan føde ambulant? Det håber jeg virkelig ikke. :(


Siger man ikke altid at man skal holde sig på 200 g frugt? Og 400 g grove grøntsager? Eller det har jeg hørt, så det troede jeg egentlig var det normale råd :)

Jeg troede bare det var igangsættelse før hvis man gik over tid, og at man altså sagtens kunne føde normalt hvis man fødte før sin terminsdag eller kort efter. Men øv hvis der er tvungen igangsættelse :( Nu er jeg endnu mere bange for at få det.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. okt 2016, 21:13

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
Meget er de gængse kostråd og så er der det med mælk og frugt.
Men det er selvfølgelig fint lige at få det genopfrisket, hvis der er noget andet. Og så få nogle fifs til især mellemmåltider.
Og hvad jeg kan 'snacke' som ikke lige er gulerødder med dip.

Der er nok noget med igangsættelse, at jeg skal jeg skal have målt blodsukker undervejs og ja at babyen skal efterfølgende.
Gad vide om det betyder jeg ikke kan føde ambulant? Det håber jeg virkelig ikke. :(


Siger man ikke altid at man skal holde sig på 200 g frugt? Og 400 g grove grøntsager? Eller det har jeg hørt, så det troede jeg egentlig var det normale råd :)

Jeg troede bare det var igangsættelse før hvis man gik over tid, og at man altså sagtens kunne føde normalt hvis man fødte før sin terminsdag eller kort efter. Men øv hvis der er tvungen igangsættelse :( Nu er jeg endnu mere bange for at få det.


Du er aldrig tvunget til at blive sat i gang, det er et tilbud (og en anbefaling). :)

Jeg havde en tid til igangsættelse 41+0, men fødte naturligt 40+4.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 21. okt 2016, 21:16

Bøtte skrev:
Åh det lyder godt.
Ved godt at hendes blodsukker skal være stabil, men hvis det nu er det, så vil jeg helst bare hjem til S igen.


Det kan jeg godt forstå. :kys:

Knuds blodsukker var normalt ved begge målinger efter fødslen, men hans navlestrengsprøve afveg med 0,1, så han fik early feeding alligevel. Ved faktisk ikke, om det skal foregå på sygehuset, eller om man selv "må" klare det derhjemme. :gruble:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 21. okt 2016, 22:01

Danseprinsesse skrev:
Du er aldrig tvunget til at blive sat i gang, det er et tilbud (og en anbefaling). :)

Jeg havde en tid til igangsættelse 41+0, men fødte naturligt 40+4.


Tvunget var nok et forkert ordvalg, men er det farligt for barnet hvis man ikke bliver sat i gang ville jeg nok føle mig lidt tvunget til det. Håber jeg ikke for sukkersyge og jeg føder indenfor termin :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 22. okt 2016, 04:37

Øhm må jeg ikke se lidt billeder af jeres tests da I var omkring 4+2/3 stykker :blush:
Det bekymrer mig en del, at mine ikke er tydeligere når jeg har kunne teste positiv i en uge nu.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Æble » 22. okt 2016, 06:30

Majer skrev:Øhm må jeg ikke se lidt billeder af jeres tests da I var omkring 4+2/3 stykker :blush:
Det bekymrer mig en del, at mine ikke er tydeligere når jeg har kunne teste positiv i en uge nu.


Du kan overhovedet ikke regne med styrken af stregen. Den er afhængig af så mange ting. Fx mærke af test, batch af test, koncentration af urinen.

Du har testet positiv i en uge. Det tyder på at det ikke er en bio, så ville den sansynligvis være negativ igen nu.

Ingen kan vide hvad der sker, især ikke i den allerførste tid af graviditeten, men alt er som det skal være på nuværende tidspunkt- du har testet positiv i en uge og du bløder ikke.

Mit råd vil være at stoppe med at teste. Du driver dig selv til vanvid. Glæd dig over hvor du er ligenu (ved godt det er svært) og køb en tidlig scanning i uge 7.
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. okt 2016, 06:55

Tak for forståelsen alle sammen!

Min mand kom hjem kort efter mine surhedsindlæg i går, og kunne sagtens mærke jeg ikke var glad... så han foreslog en lang køretur ud til vandet, da hav/vand altid kan få mig til at slappe af og i bedre humør. Det var en fantastisk idé og rigtig hyggeligt... især når jeg føler jeg bare kukkelurer indenfor en radius af 50 meter de fleste dage. Lige afbrudt af en indkøbstur. Meget, meget kedeligt.

Da vi kom hjem nussede han om ham og satte en animationsfilm på... Og herfra så vi det mest fucked TVprogram nogensinde: Cheaters. :lol: Det var ligeså jeg skraldgrinede til sidst. Så han reddede mit humør og min fredag. Skønne mand. :lun:

Og jeg drømte i nat, at jeg fødte baby. Så min underbevidsthed er også ved at gøre sig kampklar. :)
...jeg overvejer at tage i svømmehallen i dag, da det er 14 dage siden og det er fantastisk at få aflastet kroppen for at bære alle de kilo rundt. Og så overvejer jeg at købe sushi og lave sådan en rigtig selvforkælelsesdag. Forsøge at nyde den sidste tid i stedet for at være sur og utålmodig. Selvom det selvfølgelig er OK at være sur og utålmodig en gang i mellem.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. okt 2016, 06:56

PinkPowerPrincess skrev:Jeg keder mig også :D Dog ikke af samme grund som jer.. Men er ved at få flip af at være indlagt! Og føler jeg har vidst jeg var gravid i flere uger, selvom det kun er en uge i morgen. Tiden snegler sig af sted! Glæder mig til at blive rask og komme på arbejde, og ja bare sådan noget som at gå tur med hunden og lave aftensmad. Glæder mig til at blive rask of komme ud herfra, så dagene forhåbentlig kan begynde at gå lidt hurtigere..


Stakkels dig. Rigtig god bedring og jeg håber på, at du snart kommer ud så du rigtig kan nyde, at det endelig er lykkedes for jer!
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 22. okt 2016, 06:59

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
Meget er de gængse kostråd og så er der det med mælk og frugt.
Men det er selvfølgelig fint lige at få det genopfrisket, hvis der er noget andet. Og så få nogle fifs til især mellemmåltider.
Og hvad jeg kan 'snacke' som ikke lige er gulerødder med dip.

Der er nok noget med igangsættelse, at jeg skal jeg skal have målt blodsukker undervejs og ja at babyen skal efterfølgende.
Gad vide om det betyder jeg ikke kan føde ambulant? Det håber jeg virkelig ikke. :(


Siger man ikke altid at man skal holde sig på 200 g frugt? Og 400 g grove grøntsager? Eller det har jeg hørt, så det troede jeg egentlig var det normale råd :)

Jeg troede bare det var igangsættelse før hvis man gik over tid, og at man altså sagtens kunne føde normalt hvis man fødte før sin terminsdag eller kort efter. Men øv hvis der er tvungen igangsættelse :( Nu er jeg endnu mere bange for at få det.


Jo, det er det jo nok. Men pga frugtsukkeret er det vist ret vigtigt man overholder det.

Jeg vil selvfølgelig også helst undgå igangsættelse, men det er jo for både mor og barnets skyld.
Men jeg håber da min krop selv kan finde ud af det igen :) dog helst lidt senere denne gang.
Senest rettet af Bøtte 22. okt 2016, 07:28, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Graviditet"