Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. jul 2016, 10:01

Lulu skrev:DP kan din kæreste ikke have sin tlf i lommen på vibrere eller noget så du kan sende en SMS. Jeg tænker de fleste kunder synes det er ok hvis han så lige tjekker den hvis han fortælle at du er lige op over med din fødsel.


Jo, hvis jeg bliver utryg, eller føler at der er optræk til noget, så må vi finde på et eller andet i den stil. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. jul 2016, 10:03

Ha ha, i mit hoved starter fødsler også om natten. :D

Bøtte: rigtig god tur til London, håber I får en dejlig tur. :banan:
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 8. jul 2016, 12:28

Hov jeg fik da slet ikke skrevet god tur bøtte. Håber du får en fantastisk tur!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. jul 2016, 12:52

God tur Bøtte!!

Uha spændende med den slimprop Sorenspige. Krydser fingre!

Jeg har ikke født før, så har ikke en anelse om hvad jeg går ind til, men jeg glæder mig også. Haha.

Og ja redebyggerinstinktet er slået til her. Synes pludselig at skuffer og skabe skulle ryddes op...
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 8. jul 2016, 13:14

Jeg skal ud og spise hos en veninde i aften, og må indrømme jeg er lidt nervøs :genert:

Det er jo stadig hemmeligt at jeg er gravid og jeg har det mest skidt om aftenen med kvalme, vold-ømme bryster og sindssyg træthed. Er bange for om jeg kan skjule det. Derudover, hun laver mad til os, og i og med hun jo ikke ved jeg er gravid har hun jo ikke taget hensyn til det, og da vi kun bliver 5 i alt bliver der nok lagt mærke til hvis jeg springer for meget over, har kvalme og ikke drikker alkohol :lol:

De ved godt vi prøver, og jeg har de sidste mange måneder ikke drukket alkohol mellem æl og mens, så tænker at sige at jeg er der, det kan i det mindste forklare alkoholen. Men jeg må indrømme jeg er bange for om jeg kan skjule alt det andet.


Og god tur Bøtte :kys: Jeg er kun meget misundelig! (vi droppede vores ferie i år)
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 8. jul 2016, 13:37

DP: Jeg forstår godt alle dine tanker og bekymringer. Men heldigvis har tingene det med at løse sig. Min mand var i Afghanistan frem til terminsdato med den første og det gav virkelig anledning til mange bekymringer. Men alt endte fint. Jeg gik 10 dage over og alt var godt. Man skal altid tænke på, at 80 % af ens bekymringer aldrig bliver til noget. Det er i hvert fald mit motto :lol: Men det virker som en god ide med mobilen i lommen. Og så er Danmark jo heller ikke så stor. Min fødsel varede ikke så længe. Vandet gik kl. 16.00 og veerne startede reelt først kl. 21 og hun var ude kl. 00.40. Men jeg synes der var en del tegn op til. Fra aftenen før kom der lidt blod og andre sære ting ud, som lige som indikerede at der var ved at ske noget. Så jeg tænker, at der nok kommer et eller andet, der gør at du kan ringe ham hjem.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 8. jul 2016, 15:42

godtnavn skrev:Jeg skal ud og spise hos en veninde i aften, og må indrømme jeg er lidt nervøs :genert:

Det er jo stadig hemmeligt at jeg er gravid og jeg har det mest skidt om aftenen med kvalme, vold-ømme bryster og sindssyg træthed. Er bange for om jeg kan skjule det. Derudover, hun laver mad til os, og i og med hun jo ikke ved jeg er gravid har hun jo ikke taget hensyn til det, og da vi kun bliver 5 i alt bliver der nok lagt mærke til hvis jeg springer for meget over, har kvalme og ikke drikker alkohol :lol:

De ved godt vi prøver, og jeg har de sidste mange måneder ikke drukket alkohol mellem æl og mens, så tænker at sige at jeg er der, det kan i det mindste forklare alkoholen. Men jeg må indrømme jeg er bange for om jeg kan skjule alt det andet.


Og god tur Bøtte :kys: Jeg er kun meget misundelig! (vi droppede vores ferie i år)


Min erfaring er, at andre ofte ikke bemærker noget. Og at man selv synes det er meget mere tydeligt end det egentlig er :blush:

Kan du ikke have mavebøvl? Som både kan forklare ingen alkohol og madlede?
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 9. jul 2016, 11:20

primle skrev:
Min erfaring er, at andre ofte ikke bemærker noget. Og at man selv synes det er meget mere tydeligt end det egentlig er :blush:

Kan du ikke have mavebøvl? Som både kan forklare ingen alkohol og madlede?


Du har ret, ingen bemærkede noget og jeg synes selv det var så tydeligt. Måske hjælper det også at ingen af dem selv har været gravide så de kender ikke tegnene :)

Jeg er så glad for at næsten hele første trimester bliver i min ferie, det er helt sindssygt så træt jeg er! Har voldømme bryster og sover konstant, tilgengæld er kvalmen ikke rigtig kommet, kun når jeg kører bil/bus, men det kan jo nås endnu (håber dog den bliver væk denne gang). Og så bliver jeg akut sulten hvor det føles som jeg ikke har spist i uger, det oplevede jeg heller ikke sidst, heldigvis er en halv banan nok til at jeg føler mig helt mæt igen :stoned:
Men på trods af at min krop føles som kaos går jeg bare rundt og er så lykkelig :lun:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. jul 2016, 11:29

Kolderudolf skrev:DP: Jeg forstår godt alle dine tanker og bekymringer. Men heldigvis har tingene det med at løse sig. Min mand var i Afghanistan frem til terminsdato med den første og det gav virkelig anledning til mange bekymringer. Men alt endte fint. Jeg gik 10 dage over og alt var godt. Man skal altid tænke på, at 80 % af ens bekymringer aldrig bliver til noget. Det er i hvert fald mit motto :lol: Men det virker som en god ide med mobilen i lommen. Og så er Danmark jo heller ikke så stor. Min fødsel varede ikke så længe. Vandet gik kl. 16.00 og veerne startede reelt først kl. 21 og hun var ude kl. 00.40. Men jeg synes der var en del tegn op til. Fra aftenen før kom der lidt blod og andre sære ting ud, som lige som indikerede at der var ved at ske noget. Så jeg tænker, at der nok kommer et eller andet, der gør at du kan ringe ham hjem.


Hold da op, det kan jeg godt forstå må have været nervepirrende. Dejligt at han nåede at komme hjem (endda i god tid). :)

Jeg er normalt ikke en bekymre-Kaj. Men hvor er det bare vildt at gå og vente på noget, man ikke aner, hvordan bliver. Komplet kontroltab (ja ja, sådan er det at få børn).
Når jeg først står i det, så er jeg overbevist om, at alt nok skal gå fint og tilpasse sig og løse sig.
Her på forhånd er det bare en virkelig syret følelse, synes jeg. :D
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 9. jul 2016, 12:42

Vi holder ferie nu :banan:

Og jeg er begyndt på de første redebygger tegn. Jeg har gjort badeværelse hovedrent, og i den forbindelse ryddet lidt op i skufferne under puslepladsen. Så når jeg får hentet alt Emils gamle tøj ned fra loftet senere i ferien, og vasket det, så kan baby tøjet ligge derude. <-- vi bygger kun rede med små skridt :P

Jeg skal også have undersøgt babypakker. Jeg har en ide om at jeg vil hente dem alle i den sidste uge af ferien. Og når der kommer børnepenge i næste uge, så må jeg også hellere så småt få købt det vi mangler til den nye baby. Emil var jo forårsbarn, så vi skal lige have nogle flere efterår og vinter ting end hvad vi har.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. jul 2016, 18:20

Håber I får en dejlig ferie Lulu. :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 9. jul 2016, 18:25

Jeg har det virkelig mærkeligt i dag.

Har mange plukveer, der niver, men ellers ikke virker til at være noget mere brugbart i.
Jeg tuder, føler mig ved siden af mig selv og er så frygtelig træt, har ikke lavet meget andet end at sove.

Lige nu gider jeg faktisk ikke det der gravid mere.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 9. jul 2016, 18:26

Tak for det, damer :kys:

Jeg sidder på hotellet. Dagen har budt på 7 timers shopping, så nu kan jeg ikke mere. Mine søstre er ude og høre lidt musik, jeg har ømme fødder og plukveer, så jeg må hellere slappe lidt af.

Der er jo ikke meget tøj at shoppe som gravid, så har primært brugt penge på ting til S og tøj til lillesøster! :lun: :genert:
Har dog også købt sko til mig selv :gogo:
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 9. jul 2016, 18:48

Det kunne da ellers godt lyde som om noget er under opsejling DP :)

Lyder lækkert med masser af shopping Bøtte. Pas på dig selv :kys:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 10. jul 2016, 07:34

Hov DP, så slet ikke dit indlæg, fordi vi postede samtidigt.
Håber det betyder, der er optræk til noget :kys:
0

Tilbage til "Graviditet"