Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 28. sep 2018, 13:39

godtnavn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Sangius skrev:
godtnavn skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvad tænker du på papir ift at rejse?


Det ved jeg ikke :genert: Jeg tænkte bare hvis der skete noget kunne det måske være smart at have dokumenteret jeg er gravid, omvendt så vil de vel tro på det når jeg siger det? :gruble: Så netop, jeg aner ikke om det er noget man bør have?


Hvis du var længere henne, så helt sikkert. Men her ville jeg sige det er nok at I blot informerer om det, i tilfælde af en form for nødstilfælde. Så de kan fravælge eventuel medicin eller scanninger :)


Enig. Jeg ville også blot nævne det hvis du skal til læge i udlandet så de tager hensynet i deres behandling.

Udover det skal man kun have noget med til flyselskab fra uge 28. Som regel, nogle måske lidt før andre lidt senere. Men har ikke rigtig læst om andet end fra uge 28 og jeg har tjekket en del selskaber fordi jeg har fløjet og skal skal flyve flere gange under graviditet.


Der går lige lidt tid inden jeg er så langt, desværre. Og jeg tror ikke vi når flere rejser før jeg føder, primært fordi manden har brugt al hans ferie så det ville kun kunne være mellem jul og nytår, og der har vi rigelig planer herhjemme. Jeg ville elske en rejse senere i graviditeten!


Så er der ikke brug for papirer. Man betaler vist også for de der erklæringer
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 28. sep 2018, 21:22

Jeg mangler virkelig nogle gode bukser til at rende rundt og være grim i! Jeg er absolut kjole pige, men nogle gange trænger man bare til et par lune bukser der ikke strammer nogle steder. Og jeg tænker også at jeg efter fødslen vil sætte pris på bukser. Jeg har et par virkeligt lækre leggings fra h&m, men ville gerne have nogle der er mere slaskede.

Hvad Går I i? Og jer flergangsfødende, hvad var de bedste bukser efter fødslen?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 29. sep 2018, 00:05

Moxy-lady skrev:Jeg mangler virkelig nogle gode bukser til at rende rundt og være grim i! Jeg er absolut kjole pige, men nogle gange trænger man bare til et par lune bukser der ikke strammer nogle steder. Og jeg tænker også at jeg efter fødslen vil sætte pris på bukser. Jeg har et par virkeligt lækre leggings fra h&m, men ville gerne have nogle der er mere slaskede.

Hvad Går I i? Og jer flergangsfødende, hvad var de bedste bukser efter fødslen?

Pro tip: pyjamasbukser i jersey med lommer! Lommer er din ven, når du altid har baby i armene. Jeg boede i mine de seks dage på sygehuset - altså, bukserne :-D
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

38+6

Indlægaf Mi55y » 29. sep 2018, 06:34

Øv vi er begge blevet snottede. Jeg har ikke fejlet det mindste gennem hele graviditeten, så er lidt træt af, at der skal komme noget nu - håber godt nok, det går over inden fødslen! Men det hjælper jo ikke ligefrem på søvnen, så tidligt i morges gav vi op, og nu ligger vi med dyner i sofaen og ser Netflix. Dejligt med weekend!

Kan se der er kommet svar på mine blodprøver, men kan ikke tyde dem. Et af tallene står dog med rødt - ved ikke om det har nogen betydning.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: 38+6

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. sep 2018, 06:38

Mi55y skrev:Øv vi er begge blevet snottede. Jeg har ikke fejlet det mindste gennem hele graviditeten, så er lidt træt af, at der skal komme noget nu - håber godt nok, det går over inden fødslen! Men det hjælper jo ikke ligefrem på søvnen, så tidligt i morges gav vi op, og nu ligger vi med dyner i sofaen og ser Netflix. Dejligt med weekend!

Kan se der er kommet svar på mine blodprøver, men kan ikke tyde dem. Et af tallene står dog med rødt - ved ikke om det har nogen betydning.


Æv, god bedring til jer begge.

Er der ikke en referenceramme og link til alle tests? Har aldrig oplevet andet på mine prøver på sundhed.dk
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: 38+6

Indlægaf Sangius » 29. sep 2018, 06:47

FormerlyKnownAs skrev:
Mi55y skrev:Øv vi er begge blevet snottede. Jeg har ikke fejlet det mindste gennem hele graviditeten, så er lidt træt af, at der skal komme noget nu - håber godt nok, det går over inden fødslen! Men det hjælper jo ikke ligefrem på søvnen, så tidligt i morges gav vi op, og nu ligger vi med dyner i sofaen og ser Netflix. Dejligt med weekend!

Kan se der er kommet svar på mine blodprøver, men kan ikke tyde dem. Et af tallene står dog med rødt - ved ikke om det har nogen betydning.


Æv, god bedring til jer begge.

Er der ikke en referenceramme og link til alle tests? Har aldrig oplevet andet på mine prøver på sundhed.dk


Referenceintervallet vil altid være opgivet for en ikke-gravid. Så der er mange prøver der kan komme lidt skæve ud, uden egentlig at være det. Ville altid undgå at tolke på resultaterne selv :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: 38+6

Indlægaf FormerlyKnownAs » 29. sep 2018, 06:56

Sangius skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Mi55y skrev:Øv vi er begge blevet snottede. Jeg har ikke fejlet det mindste gennem hele graviditeten, så er lidt træt af, at der skal komme noget nu - håber godt nok, det går over inden fødslen! Men det hjælper jo ikke ligefrem på søvnen, så tidligt i morges gav vi op, og nu ligger vi med dyner i sofaen og ser Netflix. Dejligt med weekend!

Kan se der er kommet svar på mine blodprøver, men kan ikke tyde dem. Et af tallene står dog med rødt - ved ikke om det har nogen betydning.


Æv, god bedring til jer begge.

Er der ikke en referenceramme og link til alle tests? Har aldrig oplevet andet på mine prøver på sundhed.dk


Referenceintervallet vil altid være opgivet for en ikke-gravid. Så der er mange prøver der kan komme lidt skæve ud, uden egentlig at være det. Ville altid undgå at tolke på resultaterne selv :)


Could be. Har ikke set på tal under graviditet da jeg kun har fået taget hcg og alle andre prøver er taget i udlandet.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 29. sep 2018, 06:58

Moxy-lady skrev:Jeg mangler virkelig nogle gode bukser til at rende rundt og være grim i! Jeg er absolut kjole pige, men nogle gange trænger man bare til et par lune bukser der ikke strammer nogle steder. Og jeg tænker også at jeg efter fødslen vil sætte pris på bukser. Jeg har et par virkeligt lækre leggings fra h&m, men ville gerne have nogle der er mere slaskede.

Hvad Går I i? Og jer flergangsfødende, hvad var de bedste bukser efter fødslen?

Jeg havde et par bukser, der lignede dem her https://www2.hm.com/da_dk/productpage.0442915014.html - de er fantastiske! Og som Neenah siger - noget med lommer er guld værd efter fødslen, når man lige skal have mobil, en sut og noget andet med rundt samtidig med en baby. Jeg har også disse https://www2.hm.com/da_dk/productpage.0605571001.html, som er sindssygt lækre at have på. De er pæne, men virkelig stretchy, så man kan rent faktisk trække vejret! Klar anbefaling herfra til nu her.

Mi55y skrev:Øv vi er begge blevet snottede. Jeg har ikke fejlet det mindste gennem hele graviditeten, så er lidt træt af, at der skal komme noget nu - håber godt nok, det går over inden fødslen! Men det hjælper jo ikke ligefrem på søvnen, så tidligt i morges gav vi op, og nu ligger vi med dyner i sofaen og ser Netflix. Dejligt med weekend!

Kan se der er kommet svar på mine blodprøver, men kan ikke tyde dem. Et af tallene står dog med rødt - ved ikke om det har nogen betydning.

Som Sangius siger, så er referencerammerne opgivet for ikke-gravide og som gravid er visse tal ofte forhøjede. Mener bl.a. det er leukocytter (et infektionstal), der tit er forhøjede, fordi kroppen faktisk ser fosteret som et fremmedlegeme i og med, at det jo har 50% af faderens DNA.
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 29. sep 2018, 11:51

Når ens kæreste synes at han er sjov :rulle:

Screenshot_20180929-132155_Messages.jpg


(han turde dog ikke komme hjem uden :lol:)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
My world 12-10-18 :lun:
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 29. sep 2018, 13:01

Moxy-lady skrev:Når ens kæreste synes at han er sjov :rulle:

Screenshot_20180929-132155_Messages.jpg


(han turde dog ikke komme hjem uden :lol:)



:lol: Han er da ellers en modig mand.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 29. sep 2018, 13:02

Moxy, svar ham:
"ligesom med sex"
9
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 29. sep 2018, 15:04

Læser troligt med, men er bare så træt. Vores store dreng blev 7 år i går, så vores lørdag er gået med at have hele hans klasse til fødselsdag. Puha, der er gang i en 1. klasse :tie:
I morgen kommer familien til formiddagskaffe. Så er den weekend virkelig også gået :)

Min mands virksomhedspraktik er færdig, så nu er han hjemme. Pr. 22. oktober skulle han dog gerne starte i et iværksætter forløb, så vi får kun 3 uger sammen. Iværksætter tingen sætter nok en stopper for hans 14 dages barsel, hvilket er temmelig ufedt, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Han går ledig, men forløbet strækker sig over 26 uger, hvor man får erhvervscoaching og en masse hjælp til at starte som selvstændig/få godt netværk, så det kan have kæmpe betydning fremadrettet... Men - det er da godt, at det er vores andet barn, så føler jeg ikke,det fylder helt så meget. Tager det i hvert fald ret roligt.
Er der nogen der ved, om han kan gemme de 14 dages barsel lidt?
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aesel82 » 29. sep 2018, 15:16

Depeche_Mama skrev:Læser troligt med, men er bare så træt. Vores store dreng blev 7 år i går, så vores lørdag er gået med at have hele hans klasse til fødselsdag. Puha, der er gang i en 1. klasse :tie:
I morgen kommer familien til formiddagskaffe. Så er den weekend virkelig også gået :)

Min mands virksomhedspraktik er færdig, så nu er han hjemme. Pr. 22. oktober skulle han dog gerne starte i et iværksætter forløb, så vi får kun 3 uger sammen. Iværksætter tingen sætter nok en stopper for hans 14 dages barsel, hvilket er temmelig ufedt, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Han går ledig, men forløbet strækker sig over 26 uger, hvor man får erhvervscoaching og en masse hjælp til at starte som selvstændig/få godt netværk, så det kan have kæmpe betydning fremadrettet... Men - det er da godt, at det er vores andet barn, så føler jeg ikke,det fylder helt så meget. Tager det i hvert fald ret roligt.
Er der nogen der ved, om han kan gemme de 14 dages barsel lidt?


De skal vist bare holdes inden barnet er 14 uger gammelt.
1
Pilen
Indlæg: 116
Tilmeldt: 2. jun 2016, 20:05
Kort karma: 24
Likede indlæg: 222

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Pilen » 29. sep 2018, 15:17

Depeche_Mama skrev:Læser troligt med, men er bare så træt. Vores store dreng blev 7 år i går, så vores lørdag er gået med at have hele hans klasse til fødselsdag. Puha, der er gang i en 1. klasse :tie:
I morgen kommer familien til formiddagskaffe. Så er den weekend virkelig også gået :)

Min mands virksomhedspraktik er færdig, så nu er han hjemme. Pr. 22. oktober skulle han dog gerne starte i et iværksætter forløb, så vi får kun 3 uger sammen. Iværksætter tingen sætter nok en stopper for hans 14 dages barsel, hvilket er temmelig ufedt, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Han går ledig, men forløbet strækker sig over 26 uger, hvor man får erhvervscoaching og en masse hjælp til at starte som selvstændig/få godt netværk, så det kan have kæmpe betydning fremadrettet... Men - det er da godt, at det er vores andet barn, så føler jeg ikke,det fylder helt så meget. Tager det i hvert fald ret roligt.
Er der nogen der ved, om han kan gemme de 14 dages barsel lidt?


Umiddelbart ikke, desværre. Hvis jeg forstår nedenstående rigtigt.
Når han er ledig, skal det holdes fra senest, når I lander derhjemme:

"Som far eller medmor skal du holde fædreorlov med barselsdagpenge i 2 sammenhængende uger fra den dag eller dagen efter, barnet er født.
Hvis du afbryder din fædreorlov, mister du den resterende del.
Du må gerne vente med at starte fædreorloven til den dag eller dagen efter, barnet er kommet hjem fra hospitalet. Du skal dog holde hele fædreorloven inden, barnet er 14 uger. "
https://www.borger.dk/familie-og-boern/ ... sel-ledige
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 29. sep 2018, 16:12

Urtekussen skrev:Moxy, svar ham:
"ligesom med sex"


Det kunne være :lol: men jeg fik kage, så det kan være at han har gjort sig fortjent til a little something something :lol:
0
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"