Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. sep 2016, 19:52

Marigold og Bøtte
Men så kan de jo ikke teste om det var vandet eller ej og da slet ikke så længe efter?

Godtnavn ja så kan du lige så godt nævne det jo :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 6. sep 2016, 20:30

Snowdrop skrev:Marigold og Bøtte
Men så kan de jo ikke teste om det var vandet eller ej og da slet ikke så længe efter?

Godtnavn ja så kan du lige så godt nævne det jo :)

Kun ved at tjekke dig fysisk, om du er åben mm. Jeg ved godt jeg selvfølgelig ikke er super rationel lige nu grundet kæmpe dødsangst efter det jeg har været igennem, og vil så nødigt male fanden på væggen. Men for mig er mulig vandafgang noget alvorligt og jeg ville slet ikke turde ikke at kontakte fødegangen.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. sep 2016, 20:52

Er blevet rimelig overbevist om at det nok var meget vandig udflåd. Fornemmelsen var lidt ligesom hvis man har hygget med manden og det så løber ud bagefter. Hvis du forstår? Ja ja klam beskrivelse, I know. Og så har de jo sagt det med bindet til fødselsforberedelserne så de ville sikkert sige det samme i telefonen.

Må lige se hvad hjerte og hovede fortæller mig i morgen når jeg vågner. Hører jo under kendt jordemoderordning så skal vist ringe til dem (så vidt jeg ved) med mindre det er meget akut. Og det kan jeg vist ikke lige argumentere for at det er når det er 18 timer siden eller noget.

Men altså jeg tog da min temperatur her til aften for en sikkerheds skyld
Den var fin :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 7. sep 2016, 09:19

Smuttede lige forbi åben konsultation og fik selvfølgelig at vide, som forventet, at det bare var slim som kroppen havde omdannet til en mere flydende væske :)
3
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. sep 2016, 09:54

Jeg har sovet tæt på 13 timer i nat!? Jeg har været oppe og tisse intet mindre end 4 gange, men røget i seng bagefter og sovet videre. Jeg valgte ikke at sætte vækkeur i går da jeg bare skal studerer hjememfra i dag, men nu fortryder jeg lidt, er lige vågnet og allerede stresset over hvordan jeg skal nå det hele :genert:

Om ikke andet må jeg have haft brug for det, håber jeg kan sove igen om 10-11 timer.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 7. sep 2016, 09:56

Pjat Godtnavn, du når det hele fint. Husk på at en veludhvilet hjerne arbejder hurtigere end en søvnig! Husk pauser :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. sep 2016, 12:27

Jeg har endnu ikke fået svar på glukosebelastningen. Sidst fik jeg svar før kl 9, men denne gang skal pinen åbenbart trækkes ud. Jeg har forsøgt at ringe derned, men sekretæren må ikke oplyse prøvesvar. Det skal gå gennem lægen.

Jeg er dog selv overbevist om at den er for høj og det er derfor jeg ikke har hørt noget endnu :(
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. sep 2016, 13:03

Snowdrop: håber du har ret, har dog fået slem hovedpine nu og kvalme, så har lagt mig i sengen og ser fjernsyn, må købe nogle hovedpinepiller når jeg skal til lægen (de har eftermiddagsåbent i dag) ved kæresten købte for et par uger siden, men han har åbenbart ikke lagt dem i medicinkassen.
Jeg har mini-eksamen/prøve med indflydelse på eksamen i morgen, så jeg skal igennem alle emnerne/opgaverne, lige nu kan jeg bare slet ikke tænke. Heldigvis er det en enten-eller prøve, dvs jeg skal bare have 60% rigtig, så får jeg 1 point, og ellers får jeg 0, og tænker at jeg burde kunne få 60% selvom jeg måske ikke er 100% forberedt.

Bøtte: krydser fingre for at de bare er langsomme med at svare og tallene er fine :kys: Jeg frygter selv glukosebelastningen, selvom jeg endnu ikke ved hvornår den ligger, men jeg får vel et brev om det på et tidspunkt? Jeg er ikke så bange for resultatet, men er bange for det der klamme stads man skal drikke og om jeg kan holde det i mig.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. sep 2016, 13:12

Så kom svaret. Og den er i gråzonen, så den skal tages om i uge 32.
Jeg orker fandme ikke flere af de klamme belastninger. Jeg var så skidt igår, det bliver nok ikke bedre af at jeg kommer længere hen.

Men det er præcis som sidste graviditet. Dengang var mine tal bare lidt højere.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 7. sep 2016, 15:09

Træls Bøtte. Det lyder altså som en meget lidt rar undersøgelse. Var der tale om sukkersyge sidst?

Godtnavn: dejligt med så mange timers søvn. Din krop har nok haft brug for det. Håber du får det bedre, så du bliver ordentlig klar til din prøve.

Jeg har ramt 24+0. Første flueben. Nu ville tvillingerne (i princippet) ville kunne blive reddet i Danmark, hvis de kom ud nu. Det kan de dog ikke her og desuden har jeg planer om at gå til uge 38, så 14 uger endnu.

Jeg glæder mig til at komme til DK, så jeg ikke skal obsesse helt så meget over for tidlig fødsel.

Jeg har til gengæld ingen søvn fået i nat. Skoldkopperne er begyndt at klø, så min datter var vågen fra kl. 23.30 - 03.30, hvorefter vi sov i 20 minutters intervaller frem til kl. 6, hvorefter jeg så nåede en enkelt time til kl. 7. Det er lidt en lang dag på kontoret i dag, fordi jeg er så kvæstet. Jeg endte alligevel med at tage hende i nat, selvom min mand er hjemme i dag. Han går lidt i spåner, når han ikke får sovet, så jeg magtede simpelthen ikke at høre på ham. Tror det bliver lidt spændende for ham med 2 børn. Han slap jo for alt natteroderiet sidst, da hun bare blev ammet og han kunne sove fra det.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 7. sep 2016, 15:39

Jeg har lige tudet over ikke at have blærebetændelse :stoned: Men nørj hvor havde jeg håbet det var forklaringen på at jeg vågner cirka hver anden time og skal op og tisse, og at jeg har ubehag, dog ikke decideret smerter, når jeg tisser. Flere gange er jeg også nødt til at snige mig ud fra forelæsninger for at tisse, og de varer altså ikke mere end et par timer og jeg sørger for at tisse lige inden de starter. Jeg havde virkelig håbet de ville give mig en kur og det ville forsvinde. Helt fjollet at tude over intet er galt :stoned:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 7. sep 2016, 16:19

Bøtte
Øv, det var da trælse nyheder. Håber for dig at det ikke udvikler sig. Men selvfølgelig skide irriterende at skulle igennem endnu en glukosebelastning, især når du bliver så dårlig af det.

Kolderudolf
Jeg synes altså du er pænt sej at du tager det i så stiv arm. Jeg ville være ved at ski' i bukserne af skræk, tror jeg, hvis jeg ventede tvillinger. Og især hvis jeg ikke kunne være i Danmark hele graviditeten. Men fedt at du har ramt 24 ugers milepælen! :D

Godtnavn
Ej øv med hovedpine og kvalme, det var ikke lige hvad du havde brug for. Fik du lavet lidt alligevel?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. sep 2016, 17:32

Kolderudolf skrev:Træls Bøtte. Det lyder altså som en meget lidt rar undersøgelse. Var der tale om sukkersyge sidst?

Godtnavn: dejligt med så mange timers søvn. Din krop har nok haft brug for det. Håber du får det bedre, så du bliver ordentlig klar til din prøve.

Jeg har ramt 24+0. Første flueben. Nu ville tvillingerne (i princippet) ville kunne blive reddet i Danmark, hvis de kom ud nu. Det kan de dog ikke her og desuden har jeg planer om at gå til uge 38, så 14 uger endnu.

Jeg glæder mig til at komme til DK, så jeg ikke skal obsesse helt så meget over for tidlig fødsel.

Jeg har til gengæld ingen søvn fået i nat. Skoldkopperne er begyndt at klø, så min datter var vågen fra kl. 23.30 - 03.30, hvorefter vi sov i 20 minutters intervaller frem til kl. 6, hvorefter jeg så nåede en enkelt time til kl. 7. Det er lidt en lang dag på kontoret i dag, fordi jeg er så kvæstet. Jeg endte alligevel med at tage hende i nat, selvom min mand er hjemme i dag. Han går lidt i spåner, når han ikke får sovet, så jeg magtede simpelthen ikke at høre på ham. Tror det bliver lidt spændende for ham med 2 børn. Han slap jo for alt natteroderiet sidst, da hun bare blev ammet og han kunne sove fra det.


Den er overhovedet ikke rar :( Nej sidst var nummer 2 test rigtig fin, så det var bare den ene prøve der slog ud.

Øv med de skoldkopper. S havde dem i maj, lige da min kvalme var værst. Det var ingen fest :genert:
Kan man få Aderma produkter hos jer? De har lavet en god creme på spray, der er genial til skoldkopper, vi havde ingen dårlige nætter efter vi smurte hende med den på trods af hun nok havde 300 kopper.

Forstår virkelig godt du gerne vil hjem, det er alligevel temmelig afgørende hvor I befinder jer, hvis du skulle gå i fødsel.
Hvornår er det i rejser hjem?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. sep 2016, 17:35

Snowdrop skrev:Bøtte
Øv, det var da trælse nyheder. Håber for dig at det ikke udvikler sig. Men selvfølgelig skide irriterende at skulle igennem endnu en glukosebelastning, især når du bliver så dårlig af det.

Kolderudolf
Jeg synes altså du er pænt sej at du tager det i så stiv arm. Jeg ville være ved at ski' i bukserne af skræk, tror jeg, hvis jeg ventede tvillinger. Og især hvis jeg ikke kunne være i Danmark hele graviditeten. Men fedt at du har ramt 24 ugers milepælen! :D

Godtnavn
Ej øv med hovedpine og kvalme, det var ikke lige hvad du havde brug for. Fik du lavet lidt alligevel?


Tak, det håber jeg heller ikke.
Men det selvfølglig godt de holder øje, så der bliver taget hånd om det, hvis det skulle blive til noget.


Godtnavn, træls du døjer sådan :ae:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 7. sep 2016, 17:43

Snowdrop skrev:Smuttede lige forbi åben konsultation og fik selvfølgelig at vide, som forventet, at det bare var slim som kroppen havde omdannet til en mere flydende væske :)

Dejligt du lige fik det vendt med fagfolk :)
0

Tilbage til "Graviditet"