Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf oOxXxOo » 26. feb 2019, 14:29

Jeg har rundet 3. trimester.. Det føles fortsat som om at der er en evighed til termin.. Jeg begynder efterhånden at mærke det trykker en del op ad til i mellemgulvet, og det bliver mere besværligt at bukke sig osv.
Jeg er gået i gang med at lave et overslag over mad jeg kan lave og smide i fryseren når jeg starter min barsel.. Det kræver godt nok at vi lige får ryddet ud først :-0
1
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 26. feb 2019, 17:01

I morgen er der 14 dage til første lægebesøg, og jeg er så småt begyndt at frygte, at der ikke er liv. Jeg har tit (som regel op til menstruation) drømt, at jeg kom til scanning eller for at føde, og så har jeg fået at vide, at der ikke var nogen baby.

Der er nu intet, der tyder på, at noget skulle være galt. Jeg lider stadig af madlede og træthed, selv om den svage blære er ved at aftage :kryds:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 26. feb 2019, 19:51

Bøffemor skrev:I morgen er der 14 dage til første lægebesøg, og jeg er så småt begyndt at frygte, at der ikke er liv. Jeg har tit (som regel op til menstruation) drømt, at jeg kom til scanning eller for at føde, og så har jeg fået at vide, at der ikke var nogen baby.

Der er nu intet, der tyder på, at noget skulle være galt. Jeg lider stadig af madlede og træthed, selv om den svage blære er ved at aftage :kryds:

Blæren bliver tit bedre - når du når hen til 7.-8.-9. måned indfinder den sig igen :lol:
0
J, juli 2018.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. feb 2019, 20:25

Sidst valgte vi at flytte kort før min termin, den fejl lærte vi af, men for at kunne være i lejligheden her med 2 børn kræver det en omrokering, hvilket vi er startet på, og kan hilse at sige at det heller ikke er en god ide som gravid... Min krop er helt færdig! Jeg har bare brug for at sove, men ved at med 1-1½ times ekstra indsats bliver datteren værelse helt færdig, og hun kan få det til sin fødselsdag i morgen, så jeg giver det nok lige det sidste om lidt... Men det er så det eneste værelse der ikke er total kaos, og på lørdag kommer 20 mennesker til hendes fødselsdag, så torsdag og fredag bliver også hårde... Jeg tror jeg skal have bestilt gravid massage på mandag! Men det bliver så hyggeligt endelig at have et børneværelse :lun:

Er spændt på hvad datteren siger i morgen tidlig når al hendes legetøj er forsvundet fra stuen, jeg forudser mindst ti "hooov" udbrud :lol: Og så er det spændene om hun synes hendes værelse er en fest eller om hun egentlig hellere vil have alt legetøjet i stuen :genert:
1
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 27. feb 2019, 11:42

godtnavn skrev:Sidst valgte vi at flytte kort før min termin, den fejl lærte vi af, men for at kunne være i lejligheden her med 2 børn kræver det en omrokering, hvilket vi er startet på, og kan hilse at sige at det heller ikke er en god ide som gravid... Min krop er helt færdig! Jeg har bare brug for at sove, men ved at med 1-1½ times ekstra indsats bliver datteren værelse helt færdig, og hun kan få det til sin fødselsdag i morgen, så jeg giver det nok lige det sidste om lidt... Men det er så det eneste værelse der ikke er total kaos, og på lørdag kommer 20 mennesker til hendes fødselsdag, så torsdag og fredag bliver også hårde... Jeg tror jeg skal have bestilt gravid massage på mandag! Men det bliver så hyggeligt endelig at have et børneværelse :lun:

Er spændt på hvad datteren siger i morgen tidlig når al hendes legetøj er forsvundet fra stuen, jeg forudser mindst ti "hooov" udbrud :lol: Og så er det spændene om hun synes hendes værelse er en fest eller om hun egentlig hellere vil have alt legetøjet i stuen :genert:

Tillykke med din datters fødselsdag, Zonta! Hvordan gik det?
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ...xxx... » 28. feb 2019, 07:14

Bøffemor skrev:I morgen er der 14 dage til første lægebesøg, og jeg er så småt begyndt at frygte, at der ikke er liv. Jeg har tit (som regel op til menstruation) drømt, at jeg kom til scanning eller for at føde, og så har jeg fået at vide, at der ikke var nogen baby.

Der er nu intet, der tyder på, at noget skulle være galt. Jeg lider stadig af madlede og træthed, selv om den svage blære er ved at aftage :kryds:


Jeg kender følelsen! Her er der heller ikke noget som tyder på, at der skulle være noget galt. På den anden side har jeg næsten ingen symptomer ud over lidt træthed.
Jeg tænker dog ikke, at man rigtig får mere tryghed ved lægebesøget, men at det først er ved en scanning, at man kan vide, om der egentlig er liv.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 28. feb 2019, 12:24

...xxx... skrev:
Bøffemor skrev:I morgen er der 14 dage til første lægebesøg, og jeg er så småt begyndt at frygte, at der ikke er liv. Jeg har tit (som regel op til menstruation) drømt, at jeg kom til scanning eller for at føde, og så har jeg fået at vide, at der ikke var nogen baby.

Der er nu intet, der tyder på, at noget skulle være galt. Jeg lider stadig af madlede og træthed, selv om den svage blære er ved at aftage :kryds:


Jeg kender følelsen! Her er der heller ikke noget som tyder på, at der skulle være noget galt. På den anden side har jeg næsten ingen symptomer ud over lidt træthed.
Jeg tænker dog ikke, at man rigtig får mere tryghed ved lægebesøget, men at det først er ved en scanning, at man kan vide, om der egentlig er liv.


Altså jeg ved godt det er nemt at sige når man sidder på den anden side, men nyd for filan de manglende symptomer! Jeg kaster op stortset hver dag, og mange gange, og nu 26+4 synes jeg bare ikke det er sjovt mere, ville elske at have en graviditet uden særlig mange symptomer. Især fordi den gang jeg mistede kastede jeg op hver dag i 10 uger før jeg mistede, så for mig giver graviditetsgener bare ingen ro, kun irritation.

Håber alt er som det skal være hos jer begge, men prøv nu at nyd at have det okay!


Jeg skal til glukosebelastning i morgen, og jeg bliver træt bare ved tanken, jeg er 99% sikker på at fejle i løbet af natten, for kaster så meget op om aftenen/natten hvis jeg ikke drikker, og om morgenen skal jeg altid kaste noget mad ned for ikke at kast op... Så jeg forudser ikke jeg gennemfører fasten, kaster jeg først galde op drikker jeg altså vand. Heldigvis er min fødselslæge enig, så jeg ved at om ikke andre så er der en på hospitalet der ikke mener jeg skal faste hvis opkastningerne bliver slemme :) Men jeg prøver, for vil virkelig gerne slippe for at skulle måle blodsukker mange gange om dagen i en uge, som jeg skal hvis ikke jeg kan gennemfører glukosetesten.
0
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 28. feb 2019, 13:11

godtnavn skrev:Altså jeg ved godt det er nemt at sige når man sidder på den anden side, men nyd for filan de manglende symptomer! Jeg kaster op stortset hver dag, og mange gange, og nu 26+4 synes jeg bare ikke det er sjovt mere, ville elske at have en graviditet uden særlig mange symptomer. Især fordi den gang jeg mistede kastede jeg op hver dag i 10 uger før jeg mistede, så for mig giver graviditetsgener bare ingen ro, kun irritation.

Håber alt er som det skal være hos jer begge, men prøv nu at nyd at have det okay!


Jeg skal til glukosebelastning i morgen, og jeg bliver træt bare ved tanken, jeg er 99% sikker på at fejle i løbet af natten, for kaster så meget op om aftenen/natten hvis jeg ikke drikker, og om morgenen skal jeg altid kaste noget mad ned for ikke at kast op... Så jeg forudser ikke jeg gennemfører fasten, kaster jeg først galde op drikker jeg altså vand. Heldigvis er min fødselslæge enig, så jeg ved at om ikke andre så er der en på hospitalet der ikke mener jeg skal faste hvis opkastningerne bliver slemme :) Men jeg prøver, for vil virkelig gerne slippe for at skulle måle blodsukker mange gange om dagen i en uge, som jeg skal hvis ikke jeg kan gennemfører glukosetesten.

Du har helt ret. Jeg håber, din kvalme snart letter, for det lyder som tortur, det dér.

Jeg bløder lidt i dag, men satser på, det skyldes et uheld med barberskraberen i morges :ninja:

Og ja, lægebesøget kommer nok ikke til at gøre alverden for trygheden, ud over at det er en milepæl, synes jeg.

Hvordan vælger man egentlig, hvor man gerne vil føde? Jeg hører til Herlev, men overvejer at ønske Hvidovre, fordi det er tættere på. Men altså, jeg synes, det er lidt at famle i blinde.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 28. feb 2019, 13:17

Bøffemor skrev:
godtnavn skrev:Altså jeg ved godt det er nemt at sige når man sidder på den anden side, men nyd for filan de manglende symptomer! Jeg kaster op stortset hver dag, og mange gange, og nu 26+4 synes jeg bare ikke det er sjovt mere, ville elske at have en graviditet uden særlig mange symptomer. Især fordi den gang jeg mistede kastede jeg op hver dag i 10 uger før jeg mistede, så for mig giver graviditetsgener bare ingen ro, kun irritation.

Håber alt er som det skal være hos jer begge, men prøv nu at nyd at have det okay!


Jeg skal til glukosebelastning i morgen, og jeg bliver træt bare ved tanken, jeg er 99% sikker på at fejle i løbet af natten, for kaster så meget op om aftenen/natten hvis jeg ikke drikker, og om morgenen skal jeg altid kaste noget mad ned for ikke at kast op... Så jeg forudser ikke jeg gennemfører fasten, kaster jeg først galde op drikker jeg altså vand. Heldigvis er min fødselslæge enig, så jeg ved at om ikke andre så er der en på hospitalet der ikke mener jeg skal faste hvis opkastningerne bliver slemme :) Men jeg prøver, for vil virkelig gerne slippe for at skulle måle blodsukker mange gange om dagen i en uge, som jeg skal hvis ikke jeg kan gennemfører glukosetesten.

Du har helt ret. Jeg håber, din kvalme snart letter, for det lyder som tortur, det dér.

Jeg bløder lidt i dag, men satser på, det skyldes et uheld med barberskraberen i morges :ninja:

Og ja, lægebesøget kommer nok ikke til at gøre alverden for trygheden, ud over at det er en milepæl, synes jeg.

Hvordan vælger man egentlig, hvor man gerne vil føde? Jeg hører til Herlev, men overvejer at ønske Hvidovre, fordi det er tættere på. Men altså, jeg synes, det er lidt at famle i blinde.


I hovedstaden er der vidst ikke rigtig frit valg selvom de siger det, for der er ganske enkelt ikke plads på hospitalerne til at tage ind fra andre. Men kan du selv vælge ville jeg kigge på om manden kan være medindlagt efter fødslen, det kan de ikke på Riget, hvilket jeg var ked af første gang, vi var dog heldige og han fik lov alligevel (fik en sårbar gravid stue, selvom jeg ikke var i den kategori, men det gjorde så også at vi ikke var sikre på at han ikke blev sendt hjem, hvis der nu kom en der havde mere brug for pladsen). Her anden gang er det ligegyldigt da vores datter jo ikke skal undvære både mig og manden så en indlæggelse vil uanset kun være mig, men håber at slippe :)
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 28. feb 2019, 14:05

Bøffemor skrev:
godtnavn skrev:Altså jeg ved godt det er nemt at sige når man sidder på den anden side, men nyd for filan de manglende symptomer! Jeg kaster op stortset hver dag, og mange gange, og nu 26+4 synes jeg bare ikke det er sjovt mere, ville elske at have en graviditet uden særlig mange symptomer. Især fordi den gang jeg mistede kastede jeg op hver dag i 10 uger før jeg mistede, så for mig giver graviditetsgener bare ingen ro, kun irritation.

Håber alt er som det skal være hos jer begge, men prøv nu at nyd at have det okay!


Jeg skal til glukosebelastning i morgen, og jeg bliver træt bare ved tanken, jeg er 99% sikker på at fejle i løbet af natten, for kaster så meget op om aftenen/natten hvis jeg ikke drikker, og om morgenen skal jeg altid kaste noget mad ned for ikke at kast op... Så jeg forudser ikke jeg gennemfører fasten, kaster jeg først galde op drikker jeg altså vand. Heldigvis er min fødselslæge enig, så jeg ved at om ikke andre så er der en på hospitalet der ikke mener jeg skal faste hvis opkastningerne bliver slemme :) Men jeg prøver, for vil virkelig gerne slippe for at skulle måle blodsukker mange gange om dagen i en uge, som jeg skal hvis ikke jeg kan gennemfører glukosetesten.

Du har helt ret. Jeg håber, din kvalme snart letter, for det lyder som tortur, det dér.

Jeg bløder lidt i dag, men satser på, det skyldes et uheld med barberskraberen i morges :ninja:

Og ja, lægebesøget kommer nok ikke til at gøre alverden for trygheden, ud over at det er en milepæl, synes jeg.

Hvordan vælger man egentlig, hvor man gerne vil føde? Jeg hører til Herlev, men overvejer at ønske Hvidovre, fordi det er tættere på. Men altså, jeg synes, det er lidt at famle i blinde.

Jeg var personligt glad for Herlev dengang jeg fødte der. Har født på Riget de andre gange. Har aldrig født på Hvidovre, men har været på børneafdeling, og syntes at det var et meget lidt behageligt hospital at være på. Så jeg ville ikke vælge Hvidovre, men det er bare min personlige præference. De har i øvrigt ikke lattergas, det har Herlev, og det er en fed mulighed at have under fødslen.
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

29+1

Indlægaf Kakro05 » 1. mar 2019, 12:03

Jeg var glad nok for hvidovre. Maden var ihvertfald god. Hjælpen på barselsgangen fra mildest talt mangelfuld (med få undtagelser). Jeg havde en blandet oplevelse med jordmødrene og lægerne jeg har mødt har været mega gode. Jeg ville helst føde der igen.

Jeg er i gang med at udfærdige et dokument til min KS samtale på fredag (med en JM) med fordele og ulemper (det bliver nok ret meget fakta), så har både min mand og jeg noget at forholde os til. Jeg har alt infoen i mit hoved, men jeg ender nok med at være max presset psykisk og så er det godt at være forberedt.

Det går skide godt med min diabetes. Alle mine tale er super flotte (pånær en enkelt, som skyldes jeg spise natpizza :genert: ). Jeg er nu nede på at skulle måle to dage i ugen, så det er meget rart. Derudover er jeg blevet færdig i mit løntilskud, så nu skal jeg have styr på vores lille hus. Jeg kommer til at savne dem der arbejder der, men jeg glæder mig til vi får et lidt overskud igen og jeg kan få lidt mig tid, inden der er nul mig tid i laaaang tid :lol: .
1
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 1. mar 2019, 15:55

Sejt, Kakro!

Jeg lider af "menstruationsubehag", ikke egentlige smerter, bare den følelse, man også får, når man skal til at have menstruation. Det er lidt utrygt, synes jeg.

Jeg har også kvalme, men det kan være den fastelavnsbolle, jeg lige har kværnet.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 1. mar 2019, 16:17

Bøffemor skrev:Sejt, Kakro!

Jeg lider af "menstruationsubehag", ikke egentlige smerter, bare den følelse, man også får, når man skal til at have menstruation. Det er lidt utrygt, synes jeg.

Jeg har også kvalme, men det kan være den fastelavnsbolle, jeg lige har kværnet.


Det har jeg også.....ofte om natten hvor det gør så ondt jeg ikke kan sove. Jeg bliver altid lidt nervøs.....det var rigtig slemt i de perioder jeg har haft mange slemme plukkeveer også. Jeg tror det bare er ligament smerter, men jeg kan bedre klare dem som ikke føles som mens smerter.

Uhh....fastelavnsboller :love2: :love2:
0
Bøffemor
Indlæg: 71
Tilmeldt: 12. feb 2019, 10:20
Kort karma: 16
Likede indlæg: 64

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøffemor » 1. mar 2019, 16:29

Det er egentlig heller ikke smerter hos mig (ud over nogle stik), det er en tung fornemmelse i underlivet.

TMI: Det giver en masse udflåd, men heldigvis ikke blod :ticks: :kryds:
Senest rettet af Bøffemor 1. mar 2019, 16:40, rettet i alt 1 gang.
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 1. mar 2019, 16:30

Her har sidste uges forårsvejr snydt mig, og jeg er blevet så mega forkølet. Og så kan jeg faktisk godt mærke på tyngden i bækkenbunden at det er fjerde barn. F.eks. tissede jeg lidt i bukserne tidligere, da jeg nøs. Det er kun sket én eneste gang i mit liv ellers. Jeg laver ellers bækkenbundsøvelser, som min jordemoder rådede mig til. Men jeg har også allerede fået udstående blodårer "dernede", og det kom først langt senere anden og tredje gang, kom aldrig første gang.
Jeg synes i øvrigt det der liv jeg har haft mærket er ret så sporadisk, og jeg går og tænker om moderkagen mon ligger ud mod maven igen, selvom scanningsdamen sagde hun mente den ville ligge sig bagved. Jeg er muligvis lidt tyk, men det har ikke været en hindring før i tiden ift at mærke liv. Jeg mærker mest små smølfespark nederst i siden af maven, og det var det samme så jeg ventede nr 2, hvor moderkagen lå ud mod maveskindet.
0

Tilbage til "Graviditet"