Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 17. jan 2019, 08:04

godtnavn skrev:
Lumin skrev:
godtnavn skrev:Lidt intimt indlæg her, så er man sart så lad vær at læs videre :lol:

Har fået den mærkeligste graviditetsgene, jeg får ondt i skamlæberne når jeg står og går!? Ikke sådan ubehag men rigtig rigtig ondt. Jeg har googlet og der kommer op om åreknuder i skamlæberne (synes det lyder ret ulækkert :genert: ) men hr tjekket og der er ingenting at se, de er ikke hævede eller har knuder (heldigvis!) så tænker ikke det er det, men hvad filan er det så? Det er ret hæmmende for aktivitet at de skal gøre så ondt!

Har nogle gange fået det ved mens efter fødslen, men ikke i samme grad som nu, jeg kan ikke helt overskue hvis det skal gøre ondt der hver gang jeg bevæger mig... Så er der ikke noget der har et klogt forslag til hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?


Kan det være symfyse smerter du mærker? Jeg har symfyse løsning og er sygemeldt, og når jeg går har jeg også nærmest ondt i skamlæberne. Men når jeg trykker forneden på hud mm er der intet der er ømt eller anderledes.


Det kan da godt være :gruble: Jeg havde ingen ting med bækkenet sidst, men denne gang er jeg begyndt at få en del smerter i lænden og mistænker det er bækkenet der brokker sig lidt, dog ikke voldsomt, men laver jeg for meget bliver det slemt. I dag kom det også som nogle jagende smerter foran som også gik ned i skamlæberne, da jeg tømte og fyldte opvaskemaskinen, de der buk ned er min krop ikke vildt glad for åbenbart. Hører lægen til 25 ugers undersøgelsen :)
Jeg tror ikke jeg decideret har symfyse- eller bækkenløsning, så er smerterne jo meget værre tænker jeg, men kan klart mærke at det er lidt hårdt for bækkenet denne gang.


Jeg havde også sådanne smerter. Jeg kan ikke huske, om det hed noget, men det er fuldstændigt normalt.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 17. jan 2019, 12:26

Depeche_Mama skrev:
godtnavn skrev:
Lumin skrev:
godtnavn skrev:Lidt intimt indlæg her, så er man sart så lad vær at læs videre :lol:

Har fået den mærkeligste graviditetsgene, jeg får ondt i skamlæberne når jeg står og går!? Ikke sådan ubehag men rigtig rigtig ondt. Jeg har googlet og der kommer op om åreknuder i skamlæberne (synes det lyder ret ulækkert :genert: ) men hr tjekket og der er ingenting at se, de er ikke hævede eller har knuder (heldigvis!) så tænker ikke det er det, men hvad filan er det så? Det er ret hæmmende for aktivitet at de skal gøre så ondt!

Har nogle gange fået det ved mens efter fødslen, men ikke i samme grad som nu, jeg kan ikke helt overskue hvis det skal gøre ondt der hver gang jeg bevæger mig... Så er der ikke noget der har et klogt forslag til hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?


Kan det være symfyse smerter du mærker? Jeg har symfyse løsning og er sygemeldt, og når jeg går har jeg også nærmest ondt i skamlæberne. Men når jeg trykker forneden på hud mm er der intet der er ømt eller anderledes.


Det kan da godt være :gruble: Jeg havde ingen ting med bækkenet sidst, men denne gang er jeg begyndt at få en del smerter i lænden og mistænker det er bækkenet der brokker sig lidt, dog ikke voldsomt, men laver jeg for meget bliver det slemt. I dag kom det også som nogle jagende smerter foran som også gik ned i skamlæberne, da jeg tømte og fyldte opvaskemaskinen, de der buk ned er min krop ikke vildt glad for åbenbart. Hører lægen til 25 ugers undersøgelsen :)
Jeg tror ikke jeg decideret har symfyse- eller bækkenløsning, så er smerterne jo meget værre tænker jeg, men kan klart mærke at det er lidt hårdt for bækkenet denne gang.


Jeg havde også sådanne smerter. Jeg kan ikke huske, om det hed noget, men det er fuldstændigt normalt.


Det er jeg virkelig glad for at høre! Havde det ikke i første graviditet, og ja, ingen graviditet er ens men jeg kan mærke jeg bliver mere bekymret denne gang når ting ikke er lige som sidst :) Fandt du noget der virkede eller gik du bare som en and hver gang du skulle gå voer 1 km? :genert:
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 17. jan 2019, 14:22

godtnavn skrev:
Depeche_Mama skrev:
godtnavn skrev:
Lumin skrev:
godtnavn skrev:Lidt intimt indlæg her, så er man sart så lad vær at læs videre :lol:

Har fået den mærkeligste graviditetsgene, jeg får ondt i skamlæberne når jeg står og går!? Ikke sådan ubehag men rigtig rigtig ondt. Jeg har googlet og der kommer op om åreknuder i skamlæberne (synes det lyder ret ulækkert :genert: ) men hr tjekket og der er ingenting at se, de er ikke hævede eller har knuder (heldigvis!) så tænker ikke det er det, men hvad filan er det så? Det er ret hæmmende for aktivitet at de skal gøre så ondt!

Har nogle gange fået det ved mens efter fødslen, men ikke i samme grad som nu, jeg kan ikke helt overskue hvis det skal gøre ondt der hver gang jeg bevæger mig... Så er der ikke noget der har et klogt forslag til hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre?


Kan det være symfyse smerter du mærker? Jeg har symfyse løsning og er sygemeldt, og når jeg går har jeg også nærmest ondt i skamlæberne. Men når jeg trykker forneden på hud mm er der intet der er ømt eller anderledes.


Det kan da godt være :gruble: Jeg havde ingen ting med bækkenet sidst, men denne gang er jeg begyndt at få en del smerter i lænden og mistænker det er bækkenet der brokker sig lidt, dog ikke voldsomt, men laver jeg for meget bliver det slemt. I dag kom det også som nogle jagende smerter foran som også gik ned i skamlæberne, da jeg tømte og fyldte opvaskemaskinen, de der buk ned er min krop ikke vildt glad for åbenbart. Hører lægen til 25 ugers undersøgelsen :)
Jeg tror ikke jeg decideret har symfyse- eller bækkenløsning, så er smerterne jo meget værre tænker jeg, men kan klart mærke at det er lidt hårdt for bækkenet denne gang.


Jeg havde også sådanne smerter. Jeg kan ikke huske, om det hed noget, men det er fuldstændigt normalt.


Det er jeg virkelig glad for at høre! Havde det ikke i første graviditet, og ja, ingen graviditet er ens men jeg kan mærke jeg bliver mere bekymret denne gang når ting ikke er lige som sidst :) Fandt du noget der virkede eller gik du bare som en and hver gang du skulle gå voer 1 km? :genert:


Der er vist ikke så meget at gøre ved det, desværre...
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 17. jan 2019, 14:32

Depeche_Mama skrev:Der er vist ikke så meget at gøre ved det, desværre...


Må bare gøre andegang moderne så :lol:
Det er op af bakke når man ikke kan cykle grundet svimmelhed, kaster op når man tager bussen og nu får ondt i skamlæberne selv ved kort gang... Skulle bo i Venedig så jeg bare kunne svømme ned af gaden :lol:

Men føler stadig det er bedre end sidste graviditet hvor jeg nærmest holdt en fest hvis jeg kun havde kastet op 3 gange på én dag, så slipper jeg da langt billigere denne gang :)
0
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 17. jan 2019, 16:13

Min ryg, bækken og iskias har været tiltagende uartig i halvanden uge nu. Jeg er kun 9+4. I mine tidligere graviditeter har det været, ja, værre for hver gang, og selvfølgelig tidligere hver gang. Men det her synes jeg virkelig er ufedt. Og alligevel er jeg helt klar på at klare mig aktivt gennem graviditeten denne gang, og trodse min spasserryg og lortebækken og skodiskias. Men helt ærligt, der er mere en 3/4 af graviditeten tilbage, kunne vi lige have ventet lidt?
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

23+0

Indlægaf Kakro05 » 17. jan 2019, 17:23

Sjuskemor: wow, det er godt nok tidligt at du skal lide af bækken smerter. Kan man gøre noget for at afhjælpe det lidt?

oOxXxOo: Jeg havde altså bare lavet en liste og var begyndt at shoppe, hvis min mand ikke vil tage tingene i et tempo, som gør jeg ikke bliver stresset, så må han jo kigge på listen og sige hvis han er uenig. Evt ville jeg bare give ham et estimat af hvor mange penge jeg havde tænkt mig at bruge og så købe :D .

Nå, jeg er lagt ned at plukkeveer, hvor nogen gør ondt igen igen :nej:. Jeg overvejer at bestille tid ved lægen i morgen og blive tjekket for urinvejsinfektion, selvom jeg tvivler på at de finder noget. Det er ikke konstant og er værst sidst på ugen (dvs når jeg har været på "arbejde 2-3 dage) og sidst gik det helt væk søndag ( med få plukkeveer). Så jeg er lidt bange for at det er en blanding af stress (over Roskilde sygehus og fødslen) og mit "arbejde, hvor jeg primært sidder på kontor :stoned:. Fuck det er træls. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg burde ringe til mit fødested (fødegangen eller hvor man nu ringer hen?), men jeg kan ikke overskue at blive hende den pylrede, som de ikke gider se (jeg ved ikke om det giver mening......mit hoved er lidt overfyldt pt og så er jeg lidt over sensitiv).
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: 23+0

Indlægaf Zonta » 17. jan 2019, 19:39

Kakro05 skrev:Sjuskemor: wow, det er godt nok tidligt at du skal lide af bækken smerter. Kan man gøre noget for at afhjælpe det lidt?

oOxXxOo: Jeg havde altså bare lavet en liste og var begyndt at shoppe, hvis min mand ikke vil tage tingene i et tempo, som gør jeg ikke bliver stresset, så må han jo kigge på listen og sige hvis han er uenig. Evt ville jeg bare give ham et estimat af hvor mange penge jeg havde tænkt mig at bruge og så købe :D .

Nå, jeg er lagt ned at plukkeveer, hvor nogen gør ondt igen igen :nej:. Jeg overvejer at bestille tid ved lægen i morgen og blive tjekket for urinvejsinfektion, selvom jeg tvivler på at de finder noget. Det er ikke konstant og er værst sidst på ugen (dvs når jeg har været på "arbejde 2-3 dage) og sidst gik det helt væk søndag ( med få plukkeveer). Så jeg er lidt bange for at det er en blanding af stress (over Roskilde sygehus og fødslen) og mit "arbejde, hvor jeg primært sidder på kontor :stoned:. Fuck det er træls. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg burde ringe til mit fødested (fødegangen eller hvor man nu ringer hen?), men jeg kan ikke overskue at blive hende den pylrede, som de ikke gider se (jeg ved ikke om det giver mening......mit hoved er lidt overfyldt pt og så er jeg lidt over sensitiv).

Hellere ringe en gang for meget end én for lidt :) Jeg ringede på grund af en lille, men frisk blødning i min graviditet. Vel på størrelse med en 5'er, men jeg kunne ikke lige finde en logisk forklaring. Der kom jeg ind på svangreafsnittet, fik kørt en CTG og blev undersøgt indvendigt. Jeg fik at vide, at man skulle være opmærksom på blødninger og plukveer, der nev. Hvis jeg var dig, ville jeg nok ringe. Specielt hvis du ville være tryg ved at få lidt vished. Det var i øvrigt også på Roskilde jeg var tilknyttet og de var så søde. Ingen hentydning til at være pylret eller noget.
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

35+2

Indlægaf MissHindenburg » 17. jan 2019, 20:36

Min mand er taget til håndbold i boxen i Herning - jeg gad godt have været med!
Meeeen muligheden for at flade ud på sofaen og at der ikke er kø til toilettet er nu også ret rart egentlig :lol:

Jeg kørte min mand op til en kollega og da han havde kysset mig lagde han hånden på min mave og sagde, med dyb alvor i stemmen, du må altså IKKE begynde at føde i aften! :D Det var altså lidt sødt :lun:

Men ellers sker der ikke det vilde - jeg har haft lidt plukveer af den mere lede slags og i mandags plus i dag har jeg haft lidt lyserødt udflåd om formiddagen. Jeg ringede dog lige til jm i mandags vedrørende det lyserøde, bare for at få bekræftet at det ikke var noget jeg skulle piske en stemning op over. Hun er altså rar at have ved hånden hende vores jm, hende kommer jeg nok lidt til at savne.

Jeg har sidste lange arbejdsdag i morgen, jeg er lidt spændt på hvordan kroppen tager det og hvordan jeg har det lørdag. Heldigvis har vi absolut ingen planer i weekenden, så jeg har mulighed for at slappe rigtig godt af!
Det begynder at komme tæt på nu - men det har jeg sådan set tænkt de sidste 3 måneder næsten :lol:
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: 23+0

Indlægaf SjuskeMor » 18. jan 2019, 13:39

Kakro05 skrev:Sjuskemor: wow, det er godt nok tidligt at du skal lide af bækken smerter. Kan man gøre noget for at afhjælpe det lidt?

oOxXxOo: Jeg havde altså bare lavet en liste og var begyndt at shoppe, hvis min mand ikke vil tage tingene i et tempo, som gør jeg ikke bliver stresset, så må han jo kigge på listen og sige hvis han er uenig. Evt ville jeg bare give ham et estimat af hvor mange penge jeg havde tænkt mig at bruge og så købe :D .

Nå, jeg er lagt ned at plukkeveer, hvor nogen gør ondt igen igen :nej:. Jeg overvejer at bestille tid ved lægen i morgen og blive tjekket for urinvejsinfektion, selvom jeg tvivler på at de finder noget. Det er ikke konstant og er værst sidst på ugen (dvs når jeg har været på "arbejde 2-3 dage) og sidst gik det helt væk søndag ( med få plukkeveer). Så jeg er lidt bange for at det er en blanding af stress (over Roskilde sygehus og fødslen) og mit "arbejde, hvor jeg primært sidder på kontor :stoned:. Fuck det er træls. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg burde ringe til mit fødested (fødegangen eller hvor man nu ringer hen?), men jeg kan ikke overskue at blive hende den pylrede, som de ikke gider se (jeg ved ikke om det giver mening......mit hoved er lidt overfyldt pt og så er jeg lidt over sensitiv).

Der er nok ikke ret meget andet end bækkenbælte og evt fys der kan hjælpe lidt. Jeg vidste godt at det nok ville blive rigtig slemt denne gang, havde bare virkelig ikke troet det ville starte så tidligt. Har aldrig været til fys før, heller ikke i graviditeterne, men måske jeg må bukke mig denne gang.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2019, 16:33

Jeg havde det rigitg godt i morges for første gang :banan: Det resulterede i at jeg tænkte jeg ville få ordnet nogle praktiske ting, så fik ryddet et skab op så nogle ting kunne flyttes fra kommoden og frigive skuffer til tøj til babyen. Jeg blev næsten færdig før der kom opkast, og nu har jeg så ligget i sengen siden i formiddags og kastet op hver gang jeg har rejst mig.. Tak krop!
1
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: 23+0

Indlægaf Kakro05 » 19. jan 2019, 07:46

Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Sjuskemor: wow, det er godt nok tidligt at du skal lide af bækken smerter. Kan man gøre noget for at afhjælpe det lidt?

oOxXxOo: Jeg havde altså bare lavet en liste og var begyndt at shoppe, hvis min mand ikke vil tage tingene i et tempo, som gør jeg ikke bliver stresset, så må han jo kigge på listen og sige hvis han er uenig. Evt ville jeg bare give ham et estimat af hvor mange penge jeg havde tænkt mig at bruge og så købe :D .

Nå, jeg er lagt ned at plukkeveer, hvor nogen gør ondt igen igen :nej:. Jeg overvejer at bestille tid ved lægen i morgen og blive tjekket for urinvejsinfektion, selvom jeg tvivler på at de finder noget. Det er ikke konstant og er værst sidst på ugen (dvs når jeg har været på "arbejde 2-3 dage) og sidst gik det helt væk søndag ( med få plukkeveer). Så jeg er lidt bange for at det er en blanding af stress (over Roskilde sygehus og fødslen) og mit "arbejde, hvor jeg primært sidder på kontor :stoned:. Fuck det er træls. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg burde ringe til mit fødested (fødegangen eller hvor man nu ringer hen?), men jeg kan ikke overskue at blive hende den pylrede, som de ikke gider se (jeg ved ikke om det giver mening......mit hoved er lidt overfyldt pt og så er jeg lidt over sensitiv).

Hellere ringe en gang for meget end én for lidt :) Jeg ringede på grund af en lille, men frisk blødning i min graviditet. Vel på størrelse med en 5'er, men jeg kunne ikke lige finde en logisk forklaring. Der kom jeg ind på svangreafsnittet, fik kørt en CTG og blev undersøgt indvendigt. Jeg fik at vide, at man skulle være opmærksom på blødninger og plukveer, der nev. Hvis jeg var dig, ville jeg nok ringe. Specielt hvis du ville være tryg ved at få lidt vished. Det var i øvrigt også på Roskilde jeg var tilknyttet og de var så søde. Ingen hentydning til at være pylret eller noget.


Vi endte også med at ringe. jeg vågnede i nat og havde meget ondt, samtidig med at mine plukkeveer ikke var gået væk efter en aftenshvile + søvn. Det gik heldigvis væk inden vi fik ringet. Det lød på hende som om at det var meget normalt, men at vi endelig skulle ringe hvis det skete igen.....hvilket det jo gør. Det er 4-5 gang på 14 dage, hvor mine plukkeveer gør ondt. Hun var rigtig sød.Jeg synes dog hendes udmelding med at så længe det går i sig selv, så er det ikke alvorligt var lidt...meeh. For altså selvom jeg er andengangs gravid, så ved jeg kun hvordan veer leveret med drop føles og jeg tænker at skulle der imod alle odds gå noget i gang, så skal det helst stoppes inden vi når derhen hvor jeg har så ondt at jeg mest har lyst til at springe ud af et vindue (det gjorde VIRKELIG ondt). Jeg var ikke helt oppe i nat, men jeg kunne næsten ikke holde ud at ligge og hvile. Men jeg er med på at det er godt at det går væk igen. Hun sagde også at vi skulle ringe igen, så det var en ok oplevelse. Jeg var selvfølgelig også blevet træls hvis hun havde jaget med til Roskilde til tjek midt om natten.....jeg hader at køre når det mørkt og min mand skulle jo blive hjemme ved N.

Nu står den på en del afslapning denne weekend, så jeg kan komme igennem næste uge. Og så håber inderligt at alt det her er i mit hoved. Jeg er panisk for jeg imod alle odds vil føde før tid. Jeg ved godt risikoen er lille. Men jeg tæller pt ned til han er nogenlunde klar til at komme ud, selvom det er er noget pjat.
Senest rettet af Kakro05 19. jan 2019, 07:55, rettet i alt 1 gang.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 19. jan 2019, 07:49

MissHindenburg: spændende hvornår baby kommer, selvom høn vel gerne må blive inde et par uger endnu.

Sjuskemor: Det lyder som om at du nok burde tage til Fys. Det må virkelig være hårdt at lide af bækkensmerter.
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 19. jan 2019, 10:43

Kakro05 skrev:MissHindenburg: spændende hvornår baby kommer, selvom høn vel gerne må blive inde et par uger endnu.

Sjuskemor: Det lyder som om at du nok burde tage til Fys. Det må virkelig være hårdt at lide af bækkensmerter.

Ja, både og, egentlig. Jeg håndterer smerter langt bedre end f.eks. kvalme eller lignende. Har haft ondt i nedre ryg siden jeg var 15, så jeg er vant til det.

Mht de smertefulde plukveer: Mærkede du efterveer efter sidste fødsel? For jeg havde aldrig veer da jeg fødte min første, jeg fik kejsersnit. Men jeg havde efterveer, og da jeg skulle føde nr 2 var det pga efterveerne første gang at jeg vidste at det var veer da fødslen gik i gang. Hvis det føles som veer, så er det veer. Hvis ikke, så er det noget andet, selvom det gør ulideligt ondt. Vil jeg da ihvertfald mene.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 21. jan 2019, 16:11

SjuskeMor skrev:
Kakro05 skrev:MissHindenburg: spændende hvornår baby kommer, selvom høn vel gerne må blive inde et par uger endnu.

Sjuskemor: Det lyder som om at du nok burde tage til Fys. Det må virkelig være hårdt at lide af bækkensmerter.

Ja, både og, egentlig. Jeg håndterer smerter langt bedre end f.eks. kvalme eller lignende. Har haft ondt i nedre ryg siden jeg var 15, så jeg er vant til det.

Mht de smertefulde plukveer: Mærkede du efterveer efter sidste fødsel? For jeg havde aldrig veer da jeg fødte min første, jeg fik kejsersnit. Men jeg havde efterveer, og da jeg skulle føde nr 2 var det pga efterveerne første gang at jeg vidste at det var veer da fødslen gik i gang. Hvis det føles som veer, så er det veer. Hvis ikke, så er det noget andet, selvom det gør ulideligt ondt. Vil jeg da ihvertfald mene.


Ja jeg havde efterveer og syntes de gjorde ondt, men jeg troede faktisk at veer var værrer (det var dem jeg fik af droppet ihvertfald). De føltes som slemme mens smerter og det gør en del af mine ligamentsmerter også, så jeg kan vist desværre ikke bruge sammenligningen til så meget, men altså rent logisk ved jeg godt at jeg går til termin igen :lol: . Jeg er bare totalt over nervøs denne gang og når mine plukkeveer gør ondt (meget ondt), så går jeg i panik i mens det står på. Jeg har heldigivs fået slappet max af i weekenden og er klar til en ny uge, hvor jeg nok ender med at få ondt sidst på ugen.....ligesom alle de andre uger. Godt der kun er 6 uger tilbage, før jeg kan ligge på sofaen i hverdagene :D. Stikker det helt af med plukkeveer der gør meget ondt, så må vi jo ringe igen og blive betrygget.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 23. jan 2019, 20:43

Nå, her varede perioden kun med kvalme men uden opkastninger kort, nu er jeg igen begyndt at kaste alt op. Har fået kvalmestillende piller som virker, dog ikke så godt når jeg får dem kastet op... I dag er både morgenmad og frokost kommet op kort efter måltiderne, aftensmaden endte med at være ren kartoffelmos da tilbehøret gav mig kvalme, men tilgengæld fik jeg spist en lille portion som er blevet nede :banan: Håber at kunne spise en ostemad til sen aftensmad udena t den kommer op, har sygt meget lyst til en ostemad, og det plejer at være et godt tegn.

Derudover har jeg nu hovedpine på 3. døgn, har prøvet at tage panodil, men de kommer desværre op igen, skal have fundet ud af om man må tage dem som stikpiller som gravid, og i så fald have købt nogle. Jeg blev helt bekymret ang svangerskabsforgiftning når slem hovedpine er en af de ting jeg skal holde øje med, men blodtryksmåleren viste heldigvis det ikke var højt. Omvendt er det så faldet mere, og er nede på 95/62, så ikke meget at sige til at jeg besvimer, i dag er jeg faldet 2 gange dog uden at besvime, men bare blevet svimmel og ikke kunne nå at sætte mig før jeg væltede.

Det er fandme op af bakke lige nu da jeg virkelig havde håbet at være frisk til at starte om 1½ uge, men de sidste dage er det bare gået den forkerte vej :(
0

Tilbage til "Graviditet"