Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf billiebean » 24. jun 2018, 09:20

Min mor er også i gang med Mary-tæppet <3 Det er vildt sødt af hende. Men jeg synes også, at det er virkelig fint.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

18+3

Indlægaf Urtekussen » 24. jun 2018, 16:50

Vi var inde for at få en scanning i dag, så de kommende storesøskende kunne se babyen.
Den lå og puttede sig helt op ad moderkagen, så hun kunne ikke få et særligt tydeligt billede. Hun slog derfor over i 3d lidt, uden beregning, for at vi bedre kunne se.

Det har jeg aldrig prøvet før. Det var spændende at se.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 24. jun 2018, 16:51

Lillebrøster
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

13+5

Indlægaf FormerlyKnownAs » 24. jun 2018, 17:35

Hvor dejligt urtekusse. Jeg har heller aldrig prøvet det og umiddelbart er det ikke noget jeg brænder for heller, mens et er rigitg smart.

Her har trætheden ramt mig som en hammer. De sidste dage har jeg været ved at falde om af træthed hele dagen igennem. Sammen med massiv spændingshovedpine er det ikke optimalt. Har måtte fortælle min søn at jeg søreme da ikke håber jeg at blive syg, for vi skal jo til Holland på torsdag. Så mor må tage en slapper og orker ikke så meget. Fik lov at sove en lur på en time i dag mod 1 times fjernsyn.whatever works :D

Men det er godt nok træls at være sp træt når man er alene om alt. Men sådan har det jo været fra dag 1. Havde bare håbet at trætheden var overstået nu her. De sidste uger jeg haft problemer med at falde i søvn og sove igennem og har taget tryptofan til natten. Det hjalp heldigvis. Men er godt nok unødvendigt nu :ticks:
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Buller » 24. jun 2018, 18:30

øv, jeg tror jeg er ved at få blærebetændelse. Det er begyndt at brænde lidt når jeg tisser, hvilket jo er ofte. Godt lægen har åbent igen i morgen.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

25+0

Indlægaf Mi55y » 24. jun 2018, 18:48

Så er vi hjemme igen fra ferie og forsiden skulle være opdateret - sig endelig til, hvis jeg har overset noget. Og stort tillykke til Aqua!

Har haft en skøn ferie! Men var glad for, at den hovedsagligt stod på badeferie. Vi startede jo med et par dage i Barcelona, og jeg kunne godt mærke, at kroppen ikke rigtig længere er til storbyferie og megen gåen omkring. Jeg får ondt i lænden, halebenet og får sidesting ved længere tids gang eller hvis det går for stærkt. Men stranden og poolen kunne jeg da finde ud af uden problemer! :-D Er især begejstret for, at det stadig er muligt at grave hul til maven i sandet, så jeg kan ligge på maven.

Vi landede i Aalborg, så var lige forbi kærestens gamle studiekammerat og hilse på deres tvillingepiger, der blev født 33+5 og er nu 1 måned gamle. De vejede nu 2800, og det synes jeg sådan set var stort nok! Kan slet ikke forestille mig, at noget større skal kunne komme ud af mig. :ad!: :lol: Men hold op nogle skønne piger! :love: Intet præg af at være for tidligt på den udover størrelsen.

Den lille har moslet godt rundt morgen og aften, men der har været mere stille end normalt det sidste døgns tid. Jeg mærker et enkelt spark eller to en gang i mellem, men slet ikke som det plejer, hvor der normalt er godt gang i den, så snart jeg sidder/ligger stille. Jeg har jo moderkagen foran, så jeg er lidt i tvivl om, om sådan en ændring i bevægelse er noget, jeg allerede skal være OBS på - tænker at den bare har vendt sig, og at jeg derfor sammenholdt med den foranliggende moderkage ikke mærker så meget.
Senest rettet af Mi55y 24. jun 2018, 18:57, rettet i alt 1 gang.
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: 25+0

Indlægaf twinkle » 24. jun 2018, 18:53

Mi55y skrev:Så er vi hjemme igen fra ferie og forsiden skulle være opdateret - sig endelig til, hvis jeg har overset noget. Og stort tillykke til Aqua!

Har haft en skøn ferie! Men var glad for, at den hovedsagligt stod på badeferie. Vi startede jo med et par dage i Barcelona, og jeg kunne godt mærke, at kroppen ikke rigtig længere er til storbyferie og megen gåen omkring. Jeg får ondt i lænden, halebenet og får sidesting ved længere tids gang eller hvis det går for stærkt. Men stranden og poolen kunne jeg da finde ud af uden problemer! :-D Er især begejstret for, at det stadig er muligt at grave hul til maven i sandet, så jeg kan ligge på maven.

Vi landede i Aalborg, så var lige forbi kærestens gamle studiekammerat og hilse på deres tvillingepiger, der blev født 33+5 og nu er 14 dage gamle. De vejede nu 2800, og det synes jeg sådan set var stort nok! Kan slet ikke forestille mig, at noget større skal kunne komme ud af mig. :ad!: :lol: Men hold op nogle skønne piger! :love: Intet præg af at være for tidligt på den udover størrelsen.

Den lille har moslet godt rundt morgen og aften, men der har været mere stille end normalt det sidste døgns tid. Jeg mærker et enkelt spark eller to en gang i mellem, men slet ikke som det plejer, hvor der normalt er godt gang i den, så snart jeg sidder/ligger stille. Jeg har jo moderkagen foran, så jeg er lidt i tvivl om, om sådan en ændring i bevægelse er noget, jeg allerede skal være OBS på - tænker at den bare har vendt sig, og at jeg derfor sammenholdt med den foranliggende moderkage ikke mærker så meget.


Ud skal baby jo nok komme, uanset størrelse ;)
Hilsen hende, der fødte et barn på 4380 gram. Priser mig lykkelig for, at han i det mindste ikke vejede +5 kg, som min venindes dreng gjorde.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: 25+0

Indlægaf Neenah » 24. jun 2018, 18:58

Mi55y skrev:Så er vi hjemme igen fra ferie og forsiden skulle være opdateret - sig endelig til, hvis jeg har overset noget. Og stort tillykke til Aqua!

Har haft en skøn ferie! Men var glad for, at den hovedsagligt stod på badeferie. Vi startede jo med et par dage i Barcelona, og jeg kunne godt mærke, at kroppen ikke rigtig længere er til storbyferie og megen gåen omkring. Jeg får ondt i lænden, halebenet og får sidesting ved længere tids gang eller hvis det går for stærkt. Men stranden og poolen kunne jeg da finde ud af uden problemer! :-D Er især begejstret for, at det stadig er muligt at grave hul til maven i sandet, så jeg kan ligge på maven.

Vi landede i Aalborg, så var lige forbi kærestens gamle studiekammerat og hilse på deres tvillingepiger, der blev født 33+5 og nu er 14 dage gamle. De vejede nu 2800, og det synes jeg sådan set var stort nok! Kan slet ikke forestille mig, at noget større skal kunne komme ud af mig. :ad!: :lol: Men hold op nogle skønne piger! :love: Intet præg af at være for tidligt på den udover størrelsen.

Den lille har moslet godt rundt morgen og aften, men der har været mere stille end normalt det sidste døgns tid. Jeg mærker et enkelt spark eller to en gang i mellem, men slet ikke som det plejer, hvor der normalt er godt gang i den, så snart jeg sidder/ligger stille. Jeg har jo moderkagen foran, så jeg er lidt i tvivl om, om sådan en ændring i bevægelse er noget, jeg allerede skal være OBS på - tænker at den bare har vendt sig, og at jeg derfor sammenholdt med den foranliggende moderkage ikke mærker så meget.


Velkommen hjem! :kys:

Det der bevægelsesmønster har min unge også haft. Det tror jeg ikke har så meget med den foranliggende moderkage at gøre - eller måske er der større muligheder for at få vendt sig på en måde, du ikke kan mærke. Min har også haft sådan en stille dag i dag, hvor der kan gå halve timer uden jeg mærker noget.

Hvis du er utryg, så ring til fødegangen :) Hellere en gang for meget end en gang for lidt, er det, alle de JMer jeg har snakket med, understreger.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 25+0

Indlægaf Aquadorable » 24. jun 2018, 19:25

Mi55y skrev:Så er vi hjemme igen fra ferie og forsiden skulle være opdateret - sig endelig til, hvis jeg har overset noget. Og stort tillykke til Aqua!

Har haft en skøn ferie! Men var glad for, at den hovedsagligt stod på badeferie. Vi startede jo med et par dage i Barcelona, og jeg kunne godt mærke, at kroppen ikke rigtig længere er til storbyferie og megen gåen omkring. Jeg får ondt i lænden, halebenet og får sidesting ved længere tids gang eller hvis det går for stærkt. Men stranden og poolen kunne jeg da finde ud af uden problemer! :-D Er især begejstret for, at det stadig er muligt at grave hul til maven i sandet, så jeg kan ligge på maven.

Vi landede i Aalborg, så var lige forbi kærestens gamle studiekammerat og hilse på deres tvillingepiger, der blev født 33+5 og er nu 1 måned gamle. De vejede nu 2800, og det synes jeg sådan set var stort nok! Kan slet ikke forestille mig, at noget større skal kunne komme ud af mig. :ad!: :lol: Men hold op nogle skønne piger! :love: Intet præg af at være for tidligt på den udover størrelsen.

Den lille har moslet godt rundt morgen og aften, men der har været mere stille end normalt det sidste døgns tid. Jeg mærker et enkelt spark eller to en gang i mellem, men slet ikke som det plejer, hvor der normalt er godt gang i den, så snart jeg sidder/ligger stille. Jeg har jo moderkagen foran, så jeg er lidt i tvivl om, om sådan en ændring i bevægelse er noget, jeg allerede skal være OBS på - tænker at den bare har vendt sig, og at jeg derfor sammenholdt med den foranliggende moderkage ikke mærker så meget.


Min datter vejede 4 kilo, og nu har jeg selvfølgelig ikke noget sammenligningsgrundlag, men det var slet ikke noget problem at føde hende. Man siger faktisk, at det er nemmere at føde store børn, fordi de selv hjælper til under fødslen :)

Og tak :kys:
2
K - 12.06.18 :love:
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 18+3

Indlægaf Janni.A006 » 24. jun 2018, 19:27

Urtekussen skrev:Vi var inde for at få en scanning i dag, så de kommende storesøskende kunne se babyen.
Den lå og puttede sig helt op ad moderkagen, så hun kunne ikke få et særligt tydeligt billede. Hun slog derfor over i 3d lidt, uden beregning, for at vi bedre kunne se.

Det har jeg aldrig prøvet før. Det var spændende at se.


Hvor fint.. :) Blev de ellevilde, da de så ham/hende?
0
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 13+5

Indlægaf Janni.A006 » 24. jun 2018, 19:29

FormerlyKnownAs skrev:Hvor dejligt urtekusse. Jeg har heller aldrig prøvet det og umiddelbart er det ikke noget jeg brænder for heller, mens et er rigitg smart.

Her har trætheden ramt mig som en hammer. De sidste dage har jeg været ved at falde om af træthed hele dagen igennem. Sammen med massiv spændingshovedpine er det ikke optimalt. Har måtte fortælle min søn at jeg søreme da ikke håber jeg at blive syg, for vi skal jo til Holland på torsdag. Så mor må tage en slapper og orker ikke så meget. Fik lov at sove en lur på en time i dag mod 1 times fjernsyn.whatever works :D

Men det er godt nok træls at være sp træt når man er alene om alt. Men sådan har det jo været fra dag 1. Havde bare håbet at trætheden var overstået nu her. De sidste uger jeg haft problemer med at falde i søvn og sove igennem og har taget tryptofan til natten. Det hjalp heldigvis. Men er godt nok unødvendigt nu :ticks:


Vi går helt ekstremt meget efter whatever works-udgangspunktet herhjemme. Og Alexander fik særligt i starten af graviditeten en del mere skærmtid end jeg vil være ved, fordi jeg var så smadret.

Håber det snart vender for dig med det træthed. Det er så ulideligt. :ae:
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: 18+3

Indlægaf Urtekussen » 24. jun 2018, 19:33

Janni.A006 skrev:
Urtekussen skrev:Vi var inde for at få en scanning i dag, så de kommende storesøskende kunne se babyen.
Den lå og puttede sig helt op ad moderkagen, så hun kunne ikke få et særligt tydeligt billede. Hun slog derfor over i 3d lidt, uden beregning, for at vi bedre kunne se.

Det har jeg aldrig prøvet før. Det var spændende at se.


Hvor fint.. :) Blev de ellevilde, da de så ham/hende?

De to mindste var vist for trætte, til at rigtig forstå det. Men jeg tror der kommer en reaktion fra dem i løbet af de næste par dage, sådan er det tit med dem. Den ældste syntes det var spændende.
0
2011
2015
2018
2020
2023
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 24. jun 2018, 19:34

Mht store børn, så er det jo ikke vægten, der er så afgørende, men diameteren på dem. Og der kan man læse dette blogindlæg http://acie.dk/2017/10/22/lidt-om-at-fo ... tort-barn/ der fx illustrerer at der kun var 7 mm forskel på diameteren på et 3000-grams barn med hovedomkreds på 34 cm og et 4800-grams barn med hovedomkreds på 36 cm.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Janni.A006
Indlæg: 70
Tilmeldt: 30. apr 2018, 08:55
Kort karma: 8
Likede indlæg: 59

Re: 25+0

Indlægaf Janni.A006 » 24. jun 2018, 19:34

Mi55y skrev:Så er vi hjemme igen fra ferie og forsiden skulle være opdateret - sig endelig til, hvis jeg har overset noget. Og stort tillykke til Aqua!

Har haft en skøn ferie! Men var glad for, at den hovedsagligt stod på badeferie. Vi startede jo med et par dage i Barcelona, og jeg kunne godt mærke, at kroppen ikke rigtig længere er til storbyferie og megen gåen omkring. Jeg får ondt i lænden, halebenet og får sidesting ved længere tids gang eller hvis det går for stærkt. Men stranden og poolen kunne jeg da finde ud af uden problemer! :-D Er især begejstret for, at det stadig er muligt at grave hul til maven i sandet, så jeg kan ligge på maven.

Vi landede i Aalborg, så var lige forbi kærestens gamle studiekammerat og hilse på deres tvillingepiger, der blev født 33+5 og er nu 1 måned gamle. De vejede nu 2800, og det synes jeg sådan set var stort nok! Kan slet ikke forestille mig, at noget større skal kunne komme ud af mig. :ad!: :lol: Men hold op nogle skønne piger! :love: Intet præg af at være for tidligt på den udover størrelsen.

Den lille har moslet godt rundt morgen og aften, men der har været mere stille end normalt det sidste døgns tid. Jeg mærker et enkelt spark eller to en gang i mellem, men slet ikke som det plejer, hvor der normalt er godt gang i den, så snart jeg sidder/ligger stille. Jeg har jo moderkagen foran, så jeg er lidt i tvivl om, om sådan en ændring i bevægelse er noget, jeg allerede skal være OBS på - tænker at den bare har vendt sig, og at jeg derfor sammenholdt med den foranliggende moderkage ikke mærker så meget.


Dejligt med ferie.. :) :) Jeg skulle så meget have tænkt over dit sand-trick da vi var på mallorca. Jeg ville da elske at kunne ligge på maven. :) :)

Kort inden vi tog på ferie, var jeg forbi akutmodtagelsen for gravide, fordi jeg mærkede mærkbart mindre liv (eller rettere - jeg mærkede ikke liv). Min moderkage ligger også foran og på scanningen kunne man se, at han havde forsøgt nærmest at kravle helt ind i moderkagen og putte sig, og det kombineret med, at jdm forklarede at de gerne går lidt i dvale når det er for varmt, så var det meget almindeligt. Hun sagde i hvert fald, at de fik en del flere gravide ind her i varmen, simpelthen fordi babyerne også blev "dovne" i varmen. Hendes råd var, at jeg skulle tænke i mængder. I stedet for at drikke et glas koldt vand, så drik en halv liter kold vand, så han rigtig fik et skud koldt i røven. Det har virket indtil videre. Men hvis det ikke virker for dig, ville jeg klart tage et smut ind og blive tjekket. Det er aldrig rart med den forskrækkelse.
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 24. jun 2018, 20:02

Ugh, min unge er også mega stille i dag. I går var hun på hele dagen, og i dag har hun haft lange, stille perioder hele dagen. Har talt otte bevægelser de sidste tre kvarter.
0

Tilbage til "Graviditet"