Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 29. feb 2016, 16:16

Snowdrop skrev:Bare lige en kort update, er nemlig på mobilen: meget lav risiko for down, 1/15800.
Endnu lavere for Edwards og pataus, 1/100.000

Baby lå stille til målingen og efter lidt rysten med maven blev der drejet med kroppen og vinket med arme og ben. Er lettet og meget lykkelig.


Dejligt med en god måling :klap:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. feb 2016, 16:51

Tillykke med de fine test og velkommen til Thesen
Og tillykke med den gode NF Snowdrop.

Jeg har i dag ramt 18+0. Det er ret vildt at tænke på at om to uger så er jeg halvvejs. Hvordan kan tiden gå lige dele langsomt og lige dele hurtigt. Det er da vidst kun noget man oplever som gravid. Kvalmen har stadig ikke sluppet sit tag, men det er jeg efterhånden så vandt til. Jeg er blevet sygemeldt 5 uger mere og så er det knald eller fald. Hvis ikke det er ovre der hvor jeg er22+ så regner vi ikke med at jeg kommer tilbage. Det gode ved at gå hjemme er jo så at jeg kan se hvor smukt vores nye liv på landet ser ud fra dag til dag. Det er så utrolig dejligt at se hvordan det bliver lysere hele tiden. Og så kan jeg få hæklet noget til lillemanden. Jeg fik et chok en dag jeg så hvad en suttekæde koster i butikkerne. Så kom den nærige jyde frem.

Ud over kvalme, kan jeg mærke at mine ligamenter giver sig, men ikke noget voldsomt. Og så har jeg svært ved at gabe, sådan rigtig dybt for et gør ondt i mellemgulvet, men det er nok klart når det hele begynder at blive omrokeret. Jeg har indtil videre taget 5kg på, Så hvis man ser bort fra kvalmen så godt vidst egentlig meget godt.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 17:41

Snowdrop: godt at høre, tillykke med det. :)

Nuttedenuser: jeg er glad for at høre, du har fået forlænget din sygemelding. Håber det giver dig lidt mere overskud. Måske også til at være kreativ. :love:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. feb 2016, 18:23

Snowdrop, tillykke med en god NF :banan:. Jeg fik ikke noget at vide om andre tal end det om Downs, men jeg vidste så heller ikke, hvad de andre hedder :blush:.

Gerbil, du lyder da til at være klar til at føde i morgen :gogo:. Håber, du når at få spist en masse god mad inden :D.

DP, hvor lyder det godt med en god og opbakkende JM. Jeg bliver også så glad for at høre, at du begynder at have det bedre :kys:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. feb 2016, 18:24

Nuttede-Nuser, øv med kvalmen, men godt at du kan slappe af og ikke skal tænke på arbejde.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. feb 2016, 18:30

Jeg skal til MD i morgen, og i går aftes huskede jeg endelig at tage natrontesten. Det bruste meget, og det skulle jo betyde en dreng.

I dag sagde en kollega, at hun gættede på en pige, da min mave er bred. Det var den nu også, da jeg ventede min søn, så det tror jeg ikke rigtig på betyder noget.

Efter scanningen skal vi til en samtale med en læge, da fødslen endte i akut kejsersnit. Jeg regnede dog bare med, at de siger, at jeg godt kan føde almindeligt, da det allerede var meldingen efter mit kejsersnit.
1
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 29. feb 2016, 18:45

Sorenspige skrev:Snowdrop, tillykke med en god NF :banan:. Jeg fik ikke noget at vide om andre tal end det om Downs, men jeg vidste så heller ikke, hvad de andre hedder :blush:.

Gerbil, du lyder da til at være klar til at føde i morgen :gogo:. Håber, du når at få spist en masse god mad inden :D.

DP, hvor lyder det godt med en god og opbakkende JM. Jeg bliver også så glad for at høre, at du begynder at have det bedre :kys:.


Vi har ÆDT kinamad og har ikke engang spist halvdelen :lol: Så resten bliver dels til fryseren og dels mad til manden i morgen når/hvis han når hjem om aftenen :P

Og vi må nok revidere den der med BÅDE chips og kage, DET bliver der vist ikke lige plads til :nerve:
3
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 19:00

Sorenspige skrev:Jeg skal til MD i morgen, og i går aftes huskede jeg endelig at tage natrontesten. Det bruste meget, og det skulle jo betyde en dreng.

I dag sagde en kollega, at hun gættede på en pige, da min mave er bred. Det var den nu også, da jeg ventede min søn, så det tror jeg ikke rigtig på betyder noget.

Efter scanningen skal vi til en samtale med en læge, da fødslen endte i akut kejsersnit. Jeg regnede dog bare med, at de siger, at jeg godt kan føde almindeligt, da det allerede var meldingen efter mit kejsersnit.


Ih, det bliver spændende, hvad skanningen i morgen viser. :pompom:

Hvad var årsagen til dit kejsersnit sidst?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 29. feb 2016, 19:16

Er der nogen der døjer med smerter i lænd og ned i iskias? Jeg har haft en smule den sidste uges tid, men i dag har det været helt slemt efter jeg er kommet hjem fra job :( Og det stopper bare ikke igen.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 19:56

primle skrev:Er der nogen der døjer med smerter i lænd og ned i iskias? Jeg har haft en smule den sidste uges tid, men i dag har det været helt slemt efter jeg er kommet hjem fra job :( Og det stopper bare ikke igen.


Det lyder slemt. Jeg tror virkelig, du skal lytte til kroppen, så det ikke får lov til at blive værre end "nødvendigt". Du har jo et stykke vej igen? :ae:

Har du været ved jordemoder endnu?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 20:07

Jeg nævnte for min kæreste, at vi da må i Primark og kigge på børnetøj.

Så nu har vi besluttet at tage et par dage til Berlin på den baggrund. :D

Tror vi håber på godt forårsvejr og tager af sted i april - vi har fundet et lækkert hotel, det bliver så skønt:
https://www.estrel.com/en/hotel.html
3
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 29. feb 2016, 20:17

Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Er der nogen der døjer med smerter i lænd og ned i iskias? Jeg har haft en smule den sidste uges tid, men i dag har det været helt slemt efter jeg er kommet hjem fra job :( Og det stopper bare ikke igen.


Det lyder slemt. Jeg tror virkelig, du skal lytte til kroppen, så det ikke får lov til at blive værre end "nødvendigt". Du har jo et stykke vej igen? :ae:

Har du været ved jordemoder endnu?


Jeg vil prøve at bestille en omgang massage. Og hvis det ikke bliver bedre må jeg høre lægen. Jeg skal først til Jordemoder når jeg er 16+6. Det er der alligevel over tre uger til.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. feb 2016, 20:25

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Jeg skal til MD i morgen, og i går aftes huskede jeg endelig at tage natrontesten. Det bruste meget, og det skulle jo betyde en dreng.

I dag sagde en kollega, at hun gættede på en pige, da min mave er bred. Det var den nu også, da jeg ventede min søn, så det tror jeg ikke rigtig på betyder noget.

Efter scanningen skal vi til en samtale med en læge, da fødslen endte i akut kejsersnit. Jeg regnede dog bare med, at de siger, at jeg godt kan føde almindeligt, da det allerede var meldingen efter mit kejsersnit.


Ih, det bliver spændende, hvad skanningen i morgen viser. :pompom:

Hvad var årsagen til dit kejsersnit sidst?


Mit vand gik, da jeg var 37+5, og trods over 2 døgns forsøg på igangsættelse havde jeg stadig ikke åbnet mig. Jeg skulle egentlig have vedrop, men Rs hjerterytme var høj, og da det fortsatte, mente lægen, at det var bedst med et kejsersnit for ikke at stresse ham. På det tidspunkt var vi helt enige (jeg havde haft veer on af off i 2,5 døgn).

Selv kejsersnittet var en god og stor oplevelse.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 20:25

primle skrev:
Danseprinsesse skrev:
primle skrev:Er der nogen der døjer med smerter i lænd og ned i iskias? Jeg har haft en smule den sidste uges tid, men i dag har det været helt slemt efter jeg er kommet hjem fra job :( Og det stopper bare ikke igen.


Det lyder slemt. Jeg tror virkelig, du skal lytte til kroppen, så det ikke får lov til at blive værre end "nødvendigt". Du har jo et stykke vej igen? :ae:

Har du været ved jordemoder endnu?


Jeg vil prøve at bestille en omgang massage. Og hvis det ikke bliver bedre må jeg høre lægen. Jeg skal først til Jordemoder når jeg er 16+6. Det er der alligevel over tre uger til.


Det lyder fornuftigt. Min jordemoder gav mig en brochure med nogle øvelser til lænden, men det har lægen måske også.
God bedring med det. :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 29. feb 2016, 20:27

Primle, det lyder ikke rart :ae:. Jeg har af og til ondt i iskiasnerven, men det mærker jeg faktisk mest til, når jeg skal rejse mig fra sofaen eller sengen :blush:.

Håber, det kan hjælpe med massage.
0

Tilbage til "Graviditet"