Terminstråd - alle er velkomne :)

JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 27. jun 2016, 10:58

Snowdrop skrev:
JoyNips skrev:Kan man banne sig selv fra Sundhed.dk? :D

Jeg ved sgu da godt, at man ikke kan bruge doubletesten til noget alene. Og alligevel skal jeg lige ind og lure. :rulle:


banned.gif


:kys:


Haha, tak!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 27. jun 2016, 11:36

Jeg er ret sikker på, at Sundhedsstyrelsen anbefaler nye madrasser.

Sidste gang blev min ellers søde svigermor lidt fornærmet, fordi jeg ikke ville bruge en 14 år gammel madras, som havde været brugt til 4 børn i familievuggen :tie:.

Vi endte så med at bruge madrassen fra liften i vuggen den korte tid, han brugte den (han sov bedre i liften).
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 27. jun 2016, 13:03

Danseprinsesse skrev:Jeg er blevet tjekket hos jordemoderen i dag. Han er rykket ned i bækkenet, men står ikke helt fast endnu.

Hun vurderer dog ikke, at han når op på 3800 til termin, som de ellers har vurderet ud fra vægtskanningerne. I dag kunne hun ikke få ham til at være større end 2700-2800, og 1 kg på 2 uger er nok lige en tand urealistisk. :D

Om en uge er der tjek og vægtskanning igen. Der skal de vist også beslutte, hvornår de planlægger igangsættelse, hvis han ikke kommer af sig selv inden.


Det bliver spændene om de har gættet rigtigt.
Så vidt jeg husker gættede de helt forkert med N

Er der en grund til du skal sættes igang eller er det hvis du går over tid?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 27. jun 2016, 13:05

Sorenspige det er altså også bare for dårligt du ikke ville bruge den madres :lol:

Her køber vi også nye madrasser også selvom det er storebror der har brugt den.


Jeg er hjemme i dag.
Jeg fik sat mig forkert på en stol i går og fik Lændehold. Shit der gjord ondt og hele min lænd låste sig fordi jeg spændte.
Og jeg må jo ikke rigtig tage nogle af de gode smertestillende, så jeg tog til morgen til kiropraktor. Det har heldigvis allerede hjulpet. Skal så afsted igen på
Torsdag. Men regner med at tage på arbejde i morgen.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 27. jun 2016, 13:11

22+0 og glæder mig til maven lige bliver omkring 5 cm større. Man kan altså godt mærke på mine ventebukser at de har været igennem en hel graviditet før, for de er godt nok lidt store om maven. :rulle:
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 27. jun 2016, 13:12

Så er det vist tid til at jeg får skrevet herinde. Det er virkelig længe siden. Jeg får fulgt med, læser alt, men kan bare slet ikke tage mig sammen til noget for tiden. Gir varmen skylden :lol2:

Jeg blev henvist til vækstscanning af JM pga stort symfysemål og mistanke om stort barn. Til scanningen 34+0 viste der sig at gemme sig en lille dreng som var 18% UNDER gennemsnit :gruble: Og dermed skal jeg følges op med flere vækstscanninger. Igen på torsdag 37+0.
Men desuden viste scanningen at han lå i UK.
Jeg skulle til JM igen 34+6 og sagde til hende at han lå med hovedet oppe, det troede hun ikke på. Tilkaldte sågar en kollega som også mærkede efter, og hun mente også at han lå med hovedet ned. Jeg måtte insistere på at de scannede, for de ville simpelthen ikke tro mig. Så hun sendte mig over til en kollega efter min JM tid for at tjekke. Og jeg havde ret. Så fik henvisning til skejby til endnu en scanning nogle dage efter.
I torsdags 36+0 blev jeg så scannet igen, han lå stadig i UK, så blev sendt direkte til svangreambulatoriet til vending. Er du vimmer det gjorde ONDT! Men det lykkedes. Fik besked på at ringe ind hvis jeg troede han vendte sig tilbage. Og jeg er virkelig i tvivl om han har væltet rundt igen. Men venter og ser, skal jo alligevel vækstscannes på torsdag igen.

Synes godt nok jeg har mistet tiltroen til de der jordemødre. Har været inde ved 3 forskellige nu, og ingen af dem virker specielt informerende, og synes ligesom bare man står meget alene med det hele. Blev fx ikke informeret om noget som helst af al det her vendings halløj. Kunne jo bare læse mig frem til at det var sjældent at det lykkes, så mit hoved var fyldt med tanker om sædefødsel og kejsersnit og bekymringer i en uge. Desuden er det frustrerende at de ligesom ikke lytter til mig. Synes at uanset hvad jeg siger, så bliver det bare sådan slået hen.

Nå, det blev en længere smøre og brok. Beklager. Synes bare hele fødslen og det hele kommer tæt på nu. Og ved ikke helt om jeg føler mig klar. Synes jeg bliver en smule mere stresset dag for dag lige nu.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 27. jun 2016, 13:28

Mittemis: Kan virkelig godt forstå, at du ikke er særlig tilfreds med situationen. Det værste i verden er følelsen af ikke at blive lyttet til. I min sidste graviditet sagde min læge også, at hun lå forkert. Men min jordemoder ville slet ikke lytte, så jeg endte med selv at betale for en scanning. Synes nu altså godt de kunne være bedre til at forklare og tage en seriøst. Det er trods alt os, der kender vores krop bedst, men også har brug for mere dybdegående råd og vejledning for at undgå bekymring. Ellers ender man med at Google. Og det er aldrig en god idé :tie:

Danseprinsesse: Så nærmer det sig :lun: Det bliver spændende om de har ret. Jeg stoler nu ikke så meget på de der vægtangivelser. Med min datter sagde jordemoderen at hun vejede + 4 kg og en scanning samme dag, som jeg fødte sagde 3800 gram. Hun vejede 3 kg. Jeg synes godt nok at en fejlvurdering på 25 % er værd at føle på :lol:

Håber I andre nyder mandagen. Jeg er sendt til Nordgrønland til en retssag, der endte med at blive aflyst, så nu skal jeg sidde på hotellet frem til onsdag. Det bliver lidt langt.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 27. jun 2016, 13:31

Mittemis skrev:Så er det vist tid til at jeg får skrevet herinde. Det er virkelig længe siden. Jeg får fulgt med, læser alt, men kan bare slet ikke tage mig sammen til noget for tiden. Gir varmen skylden :lol2:

Jeg blev henvist til vækstscanning af JM pga stort symfysemål og mistanke om stort barn. Til scanningen 34+0 viste der sig at gemme sig en lille dreng som var 18% UNDER gennemsnit :gruble: Og dermed skal jeg følges op med flere vækstscanninger. Igen på torsdag 37+0.
Men desuden viste scanningen at han lå i UK.
Jeg skulle til JM igen 34+6 og sagde til hende at han lå med hovedet oppe, det troede hun ikke på. Tilkaldte sågar en kollega som også mærkede efter, og hun mente også at han lå med hovedet ned. Jeg måtte insistere på at de scannede, for de ville simpelthen ikke tro mig. Så hun sendte mig over til en kollega efter min JM tid for at tjekke. Og jeg havde ret. Så fik henvisning til skejby til endnu en scanning nogle dage efter.
I torsdags 36+0 blev jeg så scannet igen, han lå stadig i UK, så blev sendt direkte til svangreambulatoriet til vending. Er du vimmer det gjorde ONDT! Men det lykkedes. Fik besked på at ringe ind hvis jeg troede han vendte sig tilbage. Og jeg er virkelig i tvivl om han har væltet rundt igen. Men venter og ser, skal jo alligevel vækstscannes på torsdag igen.

Synes godt nok jeg har mistet tiltroen til de der jordemødre. Har været inde ved 3 forskellige nu, og ingen af dem virker specielt informerende, og synes ligesom bare man står meget alene med det hele. Blev fx ikke informeret om noget som helst af al det her vendings halløj. Kunne jo bare læse mig frem til at det var sjældent at det lykkes, så mit hoved var fyldt med tanker om sædefødsel og kejsersnit og bekymringer i en uge. Desuden er det frustrerende at de ligesom ikke lytter til mig. Synes at uanset hvad jeg siger, så bliver det bare sådan slået hen.

Nå, det blev en længere smøre og brok. Beklager. Synes bare hele fødslen og det hele kommer tæt på nu. Og ved ikke helt om jeg føler mig klar. Synes jeg bliver en smule mere stresset dag for dag lige nu.


Oh dear! lyder ikke godt med at vendingen gjorde så ondt :wacko: LIllepigen her ligger også i UK. Jeg er 32+4 nu, og hvis hun ikke vender sig inden uge 36, skal der også laves vendingsforsøg :panik: Der er stadig tid nok til det siger de allesammen.. meeen jeg har min tvivl. Hun har ihvertfald ikke vendt sig de sidste par uger, så hun ligger vist ikke og laver koldbøtter.

Kan godt forstå stressniveauet højner, nu hvor det kommer tættere på. Jeg kan mærke at det begynder så småt her.. en underlig blanding af absurd spænding og frygt :lol2:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. jun 2016, 14:23

xxx---xxx skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg er blevet tjekket hos jordemoderen i dag. Han er rykket ned i bækkenet, men står ikke helt fast endnu.

Hun vurderer dog ikke, at han når op på 3800 til termin, som de ellers har vurderet ud fra vægtskanningerne. I dag kunne hun ikke få ham til at være større end 2700-2800, og 1 kg på 2 uger er nok lige en tand urealistisk. :D

Om en uge er der tjek og vægtskanning igen. Der skal de vist også beslutte, hvornår de planlægger igangsættelse, hvis han ikke kommer af sig selv inden.


Det bliver spændene om de har gættet rigtigt.
Så vidt jeg husker gættede de helt forkert med N

Er der en grund til du skal sættes igang eller er det hvis du går over tid?


Nej, jeg tager også deres skøn med et gran salt. Er bare spændt på, hvad han så rent faktisk vejer i virkeligheden, når han er ude. Om vi får brug for str. 50!

Det er pga. graviditetssukkersygen. Der er de meget begejstrede for at snakke igangsættelse.
Hvis de skønner ham over 4 kg, skal jeg sættes i gang. Hvis de vurderer, at han ender på 4 kg til terminen, så vil de sætte i gang der. Og uanset hvad hedder det senest en uge over termin.
Jeg vil nu gerne undgå igangsættelse..


Der har virkelig været jag og murren fra bækkenet i går og i dag. Måske han er ved at skrue sig fast.
Hver gang jeg går ud og tisser, siger jeg til min kæreste "måske kommer der en baby med ud", det er lige sjovt at se ham blive befippet og lettere panisk hver gang. :D
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. jun 2016, 14:28

Mittemis skrev:Så er det vist tid til at jeg får skrevet herinde. Det er virkelig længe siden. Jeg får fulgt med, læser alt, men kan bare slet ikke tage mig sammen til noget for tiden. Gir varmen skylden :lol2:

Jeg blev henvist til vækstscanning af JM pga stort symfysemål og mistanke om stort barn. Til scanningen 34+0 viste der sig at gemme sig en lille dreng som var 18% UNDER gennemsnit :gruble: Og dermed skal jeg følges op med flere vækstscanninger. Igen på torsdag 37+0.
Men desuden viste scanningen at han lå i UK.
Jeg skulle til JM igen 34+6 og sagde til hende at han lå med hovedet oppe, det troede hun ikke på. Tilkaldte sågar en kollega som også mærkede efter, og hun mente også at han lå med hovedet ned. Jeg måtte insistere på at de scannede, for de ville simpelthen ikke tro mig. Så hun sendte mig over til en kollega efter min JM tid for at tjekke. Og jeg havde ret. Så fik henvisning til skejby til endnu en scanning nogle dage efter.
I torsdags 36+0 blev jeg så scannet igen, han lå stadig i UK, så blev sendt direkte til svangreambulatoriet til vending. Er du vimmer det gjorde ONDT! Men det lykkedes. Fik besked på at ringe ind hvis jeg troede han vendte sig tilbage. Og jeg er virkelig i tvivl om han har væltet rundt igen. Men venter og ser, skal jo alligevel vækstscannes på torsdag igen.

Synes godt nok jeg har mistet tiltroen til de der jordemødre. Har været inde ved 3 forskellige nu, og ingen af dem virker specielt informerende, og synes ligesom bare man står meget alene med det hele. Blev fx ikke informeret om noget som helst af al det her vendings halløj. Kunne jo bare læse mig frem til at det var sjældent at det lykkes, så mit hoved var fyldt med tanker om sædefødsel og kejsersnit og bekymringer i en uge. Desuden er det frustrerende at de ligesom ikke lytter til mig. Synes at uanset hvad jeg siger, så bliver det bare sådan slået hen.

Nå, det blev en længere smøre og brok. Beklager. Synes bare hele fødslen og det hele kommer tæt på nu. Og ved ikke helt om jeg føler mig klar. Synes jeg bliver en smule mere stresset dag for dag lige nu.


Ej, det lyder da også forvirrende og frustrerende det hele.
Godt at vendingsforsøget lykkedes, håber han bliver, hvor han skal, så du ikke skal gennem det igen. :ae:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. jun 2016, 08:15

Vi har været afsted til sådan nogle familieiværksætter-halløj (nogen af jer der kender det?) og der er vi automatisk blevet delt ind i mødregrupper som vi så selv skal administrere ved siden af møderne. Jeg skal lige have vendt oppe i mit hovede, hvordan jeg har det med dét. Jeg havde faktisk ikke en idé om at jeg skulle i mødregruppe og jeg ved stadig ikke helt om jeg har lyst...

Sagen er at det kommer til at blive top-besværligt med logistikken at komme frem og tilbage til møder med en mødregruppe fordi gemalen altid har bilen som udekørende i sit arbejde og jeg er slet slet ikke venner med offentlig transport. Så det vil bare tilføre stress at skulle finde ud af det...
Og det andet er at jeg ikke ved om jeg overhovedet har lyst.

Men omvendt føler jeg mig også led ved at melde fra (selvom sundhedsplejersken sagde det var frivilligt...) for den gruppe jeg er landet i, er vi kun 4 kommende mødre...
Er det mærkeligt? Skal jeg bare bide i det sure æble og tage mig sammen eller er det helt legalt ikke at have lyst?
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. jun 2016, 09:56

Jeg synes klart at man bare skal sige fra, hvis man ikke har lyst. Det er helt ok. Når man har et spædbarn er der slet ikke plads til at gøre ting af pligt.

Jeg tror det er helt normalt at folk vælger det fra. Vi havde også en i vores, der kun var med en uge eller 2.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 28. jun 2016, 09:57

Jeg har været til fødselslæge i dag, hvor jeg fik et lille kig ind til baby. Skal til vækstscanning i uge 28, 32 og 36. Forhåbentlig ligger han, som han skal, så det mest bare kan blive et hyggeligt kig ind :lun:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 28. jun 2016, 10:09

Tak for jeres svar/grønne kort m. svar :kys:

Jeg er meget fristet til at skrive til dem og sige at jeg ikke føler for at deltage i mødregruppe. Giver det lige til i aften eller i morgen før jeg beslutter mig.

Alfe det er da også hyggeligt med de kig ind til baby. Kan du få lov at få/købe billeder til vækstscanningerne? Tænker det er lidt sjovt at kunne sammenligne med tidligere billeder.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 28. jun 2016, 10:28

Apropos mødregrupper. Jeg er ret glad for det, mest fordi det er en mulighed for at komme ud af huset. Jeg er ret dårlig til at være på barsel :tie:

Vi håber på at komme hjem heroppe fra 1. December, så jeg kan føde i dk. Men det afhænger af hundrede detaljer. Ellers skal jeg føde her og så tager vi til dk efter et par måneder. Gad vide om man så overhovedet kan komme ind i en mødregruppe der. Eller om de alle er for fasttømrede og kommunen ikke tilbyder det :gruble:
0

Tilbage til "Graviditet"