Terminstråd - alle er velkomne :)

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 4. jul 2016, 18:37

xxx---xxx skrev:Har jeg forresten skrevet herinde at en af mine veninder som jeg har kendt siden vi var helt små også er gravid.?
Og så med termin dagen før mig :lun: :banan:

Jeg er helt vild med det og kan slet ikke få armene ned. Tænk at kunne dele ens barsel med en der er så tæt på en! Det bliver så fedt.

I skulle have set os da vi fandt ud af at vi begge var gravide med termin på næsten samme dato. Det var så surrealistisk.

Vi skal også føde samme sted selvom vi bor to forskellige steder. Vi har dog aftalt at vente til omkring 10 januar. :D


Hvad med Frej eller Frigg? Det er også lidt specielle navne, men også med i Nordisk Mytologi ligesom Nohr (Nord).

Jeg var gravid med min bedste veninde da jeg ventede Emil. Vores børn er født med 9 dages mellemrum, og det er fantastisk :love2:
Vi hyggede under barsel og havde masser af tid sammen, og nu efter de er 2 (og lidt ekstra) leger de også mega meget sammen. Emil går tit og siger "hjem XX" så vil han gerne hjem og lege med min venindes pige. Det er så fedt!
Og så er de virkelig forskellige, og det mærkes meget tydeligt når de er sammen. Min venindes pige er stille og rolig og piller ikke ved noget ud over hendes legetøj og bladre gerne i bøger. Emil er en rigtig Emil fra Lønneberg, der motorisk er nærmer sig 4-5 års alderen (omend højden kan gøre nogle ting svære) og bare er fuld fart frem hele tiden. Når de så er sammen, så blomstrer pigen op og tør at prøve mange flere ting (og laver en del flere ulykker :genert: ) og Emil sætter sig ned og prøver at lægge puslespil mm. Effekten virker også når de ikke er sammen mere, men det er tydeligst lige efter de har leget sammen.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 4. jul 2016, 18:40

JoyNips skrev:Jeg er 11+0 i dag og synes jeg har været preggers virkelig længe nu. Nu gider jeg egentlig ikke dét pjat mere! :-D

Og så er jeg virkelig bange for at få bækkenløsning. Jeg har jo hest og rider ret seriøst, hvilket jeg ønsker at gøre så længe som muligt. Men jeg har flere gange nu oplevet at have lidt lændesmerter/måske si-smerter bagefter. Og hvad jeg tror er plukveer - mit underliv er i hvert fald spændt på en lidt ubehagelig måde.
I går var jeg så ude at spise og da jeg rejste mig bagefter, gjorde mit skamben ondt foran, men ikke sådan som der står i "brugsanvisningen" til bækkensmerter. Det var mere en slags svien end "los i skrævet med træsko". Jeg magter bare ikke, hvis jeg ikke kan ride i megalang tid! :whine: Og vi bor på 4., jeg orker ikke at skulle slæbe mig op og ned ad trapperne med smerter heller.
Jeg skal have bestilt tid hos en kiropraktor, måske har jeg noget skævhed der kan rettes og løse det inden det bliver et rigtigt problem.


Jeg havde bækkenløsning (mild) i min første graviditet.
I denne kom rygsmerterne allerede inden 8. uge. Jeg gik lidt i panik. Men det er ikke bækkenløsning (endnu i hvert fald), for jeg kan få det til at gå væk ved at slappe godt af, og så får jeg massage hver 14. dag på arbejde, og det hjælper helt sikkert også på det.
Så jeg synes du skal kontakte en kiropraktor, fysioterapeut, massør eller andet hurtigst muligt, som har kendskab til graviditet og bækkenløsning, så de har bedst mulige forudsætninger for at hjælpe dig.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 4. jul 2016, 18:59

xxx---xxx skrev:
Joy jeg ville nok passe på hvis jeg var dig og få det tjekket hurtigt inden du rider meget mere.
Men jeg er så også panisk angst for at der sker noget med ens bækken eller lænd under graviditeten.


Jeg tager det også forsigtigt, men jeg har klubmesterskab i weekenden, så jeg må lige klemme ballerne sammen og så som sagt blive kigget på hurtigst muligt. Forhåbentlig er det bare fordi det hele giver sig lidt for tiden.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 4. jul 2016, 19:51

Lulu skrev:
xxx---xxx skrev:Har jeg forresten skrevet herinde at en af mine veninder som jeg har kendt siden vi var helt små også er gravid.?
Og så med termin dagen før mig :lun: :banan:

Jeg er helt vild med det og kan slet ikke få armene ned. Tænk at kunne dele ens barsel med en der er så tæt på en! Det bliver så fedt.

I skulle have set os da vi fandt ud af at vi begge var gravide med termin på næsten samme dato. Det var så surrealistisk.

Vi skal også føde samme sted selvom vi bor to forskellige steder. Vi har dog aftalt at vente til omkring 10 januar. :D


Hvad med Frej eller Frigg? Det er også lidt specielle navne, men også med i Nordisk Mytologi ligesom Nohr (Nord).

Jeg var gravid med min bedste veninde da jeg ventede Emil. Vores børn er født med 9 dages mellemrum, og det er fantastisk :love2:
Vi hyggede under barsel og havde masser af tid sammen, og nu efter de er 2 (og lidt ekstra) leger de også mega meget sammen. Emil går tit og siger "hjem XX" så vil han gerne hjem og lege med min venindes pige. Det er så fedt!
Og så er de virkelig forskellige, og det mærkes meget tydeligt når de er sammen. Min venindes pige er stille og rolig og piller ikke ved noget ud over hendes legetøj og bladre gerne i bøger. Emil er en rigtig Emil fra Lønneberg, der motorisk er nærmer sig 4-5 års alderen (omend højden kan gøre nogle ting svære) og bare er fuld fart frem hele tiden. Når de så er sammen, så blomstrer pigen op og tør at prøve mange flere ting (og laver en del flere ulykker :genert: ) og Emil sætter sig ned og prøver at lægge puslespil mm. Effekten virker også når de ikke er sammen mere, men det er tydeligst lige efter de har leget sammen.



Åh hvor dejligt du lige gad tage dig tid til at skrive det. Det er netop det jeg håber. At de får en kanon forhold til hinanden.
Mine andre veninder har også børn tæt på men det er stadig års mellemrum, og det er bare ikke det samme.

tak for dine forslag :banan:
Jeg skrev netop i eftermiddags til kæresten hvad han synes om Frej for det syntes jeg passer rigtig fint. Men han var sku ikke helt vild.
Men jeg overvejer det stadig, og så må han bare føje mig ;)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 4. jul 2016, 19:55

Ang ondt i ryggen så er jeg faktisk skide sur.
Jeg har en subdhedsforsikring igennem arbejdet som
Dækkede kiro sidste år da min lænd låste.

Jeg ville kunne få det dækket igen i år. Men i skadesanmeldelsen skrev jeg at jeg ikke måtte tage smertestillende pga jeg var gravid. Og så vil de ikke dække kiro men kun fys. :sur:
Men de bad endelig ikle om informationen og jeg var så dum at skrive det men jeg havde da aldrig forstillet mig de ikke ville dække.
Det har intet med graviditeten at gøre.
Og det står ikke engang i deres betingelser. Og jeg forstår simpelthen ikke at de så kan være okay når det ikke er oplyst?
Er der nogen her i tråden der har forstand på sådan noget?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 20:00

Jeg har været forbi sidste vækstskanning og jordemoderbesøg i dag, nu er der kun tilbage at føde. :ninja:

Baby følger stadig sin kurve, så planen er, at jeg går helt almindeligt i fødsel inden for de næste par uger.
Hvis der ikke er sket noget, når jeg er 41+0 - hvilket er om 2 uger - så har jeg fået tid til igangsættelse der.

Min kærestes store ønske er, at jeg føder på hans fødselsdag, som er den 21. juli. Da han hørte, at det er teoretisk muligt, fik han julelys i øjnene. Jeg har egentlig ikke super meget lyst til at opfylde lige det ønske. :tie:

Knud forsøger ihærdigt at komme ud gennem mit maveskind i dag, men ellers er der ikke noget fødselslignende under opsejling!
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:04

Danseprinsesse skrev:Jeg har været forbi sidste vækstskanning og jordemoderbesøg i dag, nu er der kun tilbage at føde. :ninja:

Baby følger stadig sin kurve, så planen er, at jeg går helt almindeligt i fødsel inden for de næste par uger.
Hvis der ikke er sket noget, når jeg er 41+0 - hvilket er om 2 uger - så har jeg fået tid til igangsættelse der.

Min kærestes store ønske er, at jeg føder på hans fødselsdag, som er den 21. juli. Da han hørte, at det er teoretisk muligt, fik han julelys i øjnene. Jeg har egentlig ikke super meget lyst til at opfylde lige det ønske. :tie:

Knud forsøger ihærdigt at komme ud gennem mit maveskind i dag, men ellers er der ikke noget fødselslignende under opsejling!


Med S sad jeg en aften og overvejede om hun var på vej ud gennem maven, 18 timer senere var hun ude :-D

Dejligt alt er vel - håber du føder før den 21. :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 20:12

Bøtte skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg har været forbi sidste vækstskanning og jordemoderbesøg i dag, nu er der kun tilbage at føde. :ninja:

Baby følger stadig sin kurve, så planen er, at jeg går helt almindeligt i fødsel inden for de næste par uger.
Hvis der ikke er sket noget, når jeg er 41+0 - hvilket er om 2 uger - så har jeg fået tid til igangsættelse der.

Min kærestes store ønske er, at jeg føder på hans fødselsdag, som er den 21. juli. Da han hørte, at det er teoretisk muligt, fik han julelys i øjnene. Jeg har egentlig ikke super meget lyst til at opfylde lige det ønske. :tie:

Knud forsøger ihærdigt at komme ud gennem mit maveskind i dag, men ellers er der ikke noget fødselslignende under opsejling!


Med S sad jeg en aften og overvejede om hun var på vej ud gennem maven, 18 timer senere var hun ude :-D

Dejligt alt er vel - håber du føder før den 21. :kys:


Tak. :kys:

Lægen har inviteret mig til at føde enten torsdag eller lørdag i denne uge. Det kunne være meget fint. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 20:15

Ej, jeg glemte selvfølgelig at spørge jordemoderen i dag.

Kan en af jer forklare det med ansvars- og omsorgserklæring for mig. Jeg fatter det simpelthen ikke.
På sygehusets hjemmeside står der, at vi skal medbringe den sammen med vandrejournalen til fødslen. Er det bare sådan en PDF-fætter, som vi har skrevet ud, eller skal vi udfylde digitalt og medbringe den kopi, som Statsforvaltningen så skriver, at de sender?
Clueless.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:27

Altså tilbage i 12 fik vi den udleveret på sygehuset, og så skulle vi og to vitterlighedsvidner underskrive den. Og så sendte sygehuset den.
Men det lyder ikke helt til det fungerer sådan mere.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:33

Så jeg var vist ikke til meget hjælp :genert:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 21:16

Og jeg er gift og har derfor overhovedet ikke sat mig ind i det :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 21:17

DP, hvor stor skønner de ham til at være nu? Jeg håber for både dig om mig, at vi har født d. 21. juli.

Her prøver lillesøster ofte at mase sig ud gennem maveskindet i højre side :tie:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 4. jul 2016, 21:20

Xxx, hvor hyggeligt med termin tæt på din gode veninde.

Jeg havde flere veninder og en god kollega, som også var på barsel sidst, og vi sås jævnligt. Denne gang har jeg desværre ingen veninder, som er på barsel, så jeg håber virkelig på en god MG. Frygter lidt at blive ensom :genert:.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 4. jul 2016, 21:22

Sorenspige skrev:Og jeg er gift og har derfor overhovedet ikke sat mig ind i det :genert:.


Jeg har også siddet og hidset mig lidt op over, at det netop er derfor jeg skal bruge tid på det pjat.
0

Tilbage til "Graviditet"