Terminstråd - alle er velkomne :)

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 1. sep 2016, 15:36

Sangius skrev:Xxx - jeg har haft blærebetændelse 3 gange i min graviditet nu. Og tusind gange før det. Betændelsen kan godt give nogle jag, og evt også kraftige plukkeveer. Det handler bare om at drikke godt igennem! Få dig en masse væske, og begynd behandlingen hurtigts muligt. Du må ikke få ondt nederst i ryggen eller få feber.
Så nu er det bedst bare at holde dig varm, drikke rigeligt med vand - ikke sukkerholdige ting - og slappe af. Og selvfølgelig tage medicinen :) .

Rudolf - min chef havde ikke fået indtastet min 6. Ferieuge, så jeg har selv betalt for 17 timers ferie. Så det er heldigvis løst nu, får de resterende penge med næste lønseddel :) .
Jeg er både halvt misundelig og halvt taknemmelig for at det ikke er tvillinger vi skal have :p . Tror det bliver hårdt, men også fantastisk. Min mand er misundelig, han ville gerne have haft tvillinger :D .



Tusind tak for dine svar og råd. Jeg vil straks igang med at drikke en masse vand.
Pillerne er jeg allerede på :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 1. sep 2016, 20:07

Ej, nu går de da helt amok de fødder! Og nu er de også ømme :( Læg mærke til smilehullerne jeg har lavet med fingrene.

Blodtrykket var også krøbet opad igår hos jordemoderen, 130/92. Har dog målt idag med mit eget apparat og der sagde den 130/77.
Ingen protein i urinen.

Så nu bliver jeg nok nødt til at jage med manden så jeg kan holde fusserne oppe. Og så må jeg drikke masser af vand, lave venepumpeøvelser og tage kolde fodbade og håbe det hjælper. Og må nok også hellere holde øje med blodtrykket. Det undrer mig at jordemoderen ikke synes 130/92 var grund til lige at måle igen...?

IMG_20160901_203838-480x640.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

34+

Indlægaf Sangius » 1. sep 2016, 20:11

Er blodtrykket ikke først for højt når det rammer de 140..? Eller husker jeg galt?
Det ser ikke rart ud Snow... :S
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 20:11

Jeg synes det lyder lidt højt. Jeg fik mit målt til 140/88 den anden dag, og fik at vide det ikke var alarmerende højt, men dog forhøjet. Hun sammenholdt det også med ikke så meget væske og ingen protein i urinen.
Synes det er en god ide at holde øje med det, med den mængde væske du har.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 20:14

140/90 skal det være før det er forhøjet.

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/under ... aaling.htm

Jeg ville stadig lige holde øje med det Snow.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 1. sep 2016, 20:26

Har nemlig altid forstået det sådan at de lave af tallene (det diastoliske) ikke må overstige 90 og at det høje (systoliske) er mindre vigtigt. Det var jo pænere idag, men tog det selvfølgelig også lige efter jeg stod op. Ja, må nok hellere holde øje så og hvis ikke det falder igen så må jeg ringe ind og finde ud af om det nu kan passe...
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 20:32

Snowdrop skrev:Har nemlig altid forstået det sådan at de lave af tallene (det diastoliske) ikke må overstige 90 og at det høje (systoliske) er mindre vigtigt. Det var jo pænere idag, men tog det selvfølgelig også lige efter jeg stod op. Ja, må nok hellere holde øje så og hvis ikke det falder igen så må jeg ringe ind og finde ud af om det nu kan passe...


Det er rigtigt, jeg spurgte lige min sygeplejesker-søster, og hun siger også at det diastoliske er det vigtigste, jeg var nemlig også lidt i tvivl.

Men god ide lige at være opmærksom på det :)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 1. sep 2016, 20:40

Tog det lige igen nu her. 132/76 så i det mindste holder det diastoliske sig pænt idag. Det er nok bare varmen så med de fødder. Det har virkelig også været lummert idag :O
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 1. sep 2016, 20:42

Jeg har læst de melder 10-15 grader i næste uge - det kan de fødder vist godt bruge! :-D

Her har det ikke været specielt lummert. Heldigvis :genert:
For en sjælden gangs skyld er jeg glæder jeg mig til efteråret. :genert:
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 1. sep 2016, 20:50

Ssshh ikke få mig til at glæde mig til køligere tider. Det ville næsten være blasfemisk :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 08:04

Jeg har fået tid til første jordemoder konsultation, den lå en mandag så ringede til dem da mandag er en dag jeg ikke kan misse på uni, jeg kunne ikke få tid hverken onsdage hvor jeg har fri, eller fredag eftermiddag, så endte med en morgen tid om tirsdagen hvor jeg er 20+3. Egentlig passer tirsdag også virkelig dårligt, men dog bedre end mandag. Nu har jeg så set der står at første besøg er en halv time med snak om kost og livsstil, altså ingen undersøgelser, så jeg overvejer virkelig at fravælge første besøg :genert:

Altså, det lyder lidt til at være spild af tid, og når det stresser mig lidt med tidspunktet, så tænker jeg om jeg bare skulle melde afbud og vente med at gå til jordemoder til de rent faktisk undersøger ting. Altså, alle fremtidige tider vil også ligge dumt, men der bliver i det mindste undersøgt ting så jeg føler jeg får noget ud af besøget.

Hvad ville I gøre?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 2. sep 2016, 08:12

Lige meget hvad tror jeg ikke helt du kan undgå noget snak om livsstil. De skal tjekke op på medicin, rygning og alkoholvaner. Lidt de samme ting som tll første lægeundersøgelse.

Jeg vil dog sige at den del tog max 5-10 min af mit første besøg. Resten var primært snak om sidste graviditet og fødsel og så lyttede hun efter hjertelyd. Det var i uge 15.
1
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. sep 2016, 08:15

godtnavn skrev:Jeg har fået tid til første jordemoder konsultation, den lå en mandag så ringede til dem da mandag er en dag jeg ikke kan misse på uni, jeg kunne ikke få tid hverken onsdage hvor jeg har fri, eller fredag eftermiddag, så endte med en morgen tid om tirsdagen hvor jeg er 20+3. Egentlig passer tirsdag også virkelig dårligt, men dog bedre end mandag. Nu har jeg så set der står at første besøg er en halv time med snak om kost og livsstil, altså ingen undersøgelser, så jeg overvejer virkelig at fravælge første besøg :genert:

Altså, det lyder lidt til at være spild af tid, og når det stresser mig lidt med tidspunktet, så tænker jeg om jeg bare skulle melde afbud og vente med at gå til jordemoder til de rent faktisk undersøger ting. Altså, alle fremtidige tider vil også ligge dumt, men der bliver i det mindste undersøgt ting så jeg føler jeg får noget ud af besøget.

Hvad ville I gøre?


Jeg tænker lidt, at når du generelt er så bekymret omkring din graviditet, så er det måske en god idé at tage til alle konsultationer?

Personligt synes jeg, at det var lidt meh. Der var lidt underskrift af papirer omkring videregivelse af oplysninger mellem læge og jm, lidt generel helbredssnak, lidt snak om fødselsforberedelse og et hurtigt tjek af hjertelyd og vurdering af symfysefundusmål og så var vi ude af døren igen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 2. sep 2016, 08:24

Havde jeg kunne få en tid der ikke gik ud over min skole ville jeg nok komme uanset, føler bare det er "fjollet" at misse undervisning for at få en masse at vide om sund kost, altså jeg ved jo godt hvad der er sundt. Der stod der ikke var undersøgelser ved første besøg, og skal til misdannelsesscanning dagen efter hvor de jo ser til barnet.

Jeg hælder virkelig meget til at aflyse, men måske skal jeg vente med at beslutte mig, der er jo næsten 2 måneder til.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 2. sep 2016, 08:38

Vi talte slet ikke om kost til min 1. jm. Vi talte en smule om motion, og det var kun fordi jm var lidt skeptisk overfor min sport.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Graviditet"