Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aksen » 5. apr 2016, 14:58

Weee!!! Jeg er scannet og der ligger den fineste lille prik derinde! Nu tør jeg tro på det!! :lun:
Jeg er 7+5 :lun:
Har i øvrigt, fra andre kun hørt godt om H&Ms strømpebukser, men ellers plejer Føtex også at have gode strømpebukser, måske de har nogle til gravide maver :)
8
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. apr 2016, 15:57

Aksen skrev:Weee!!! Jeg er scannet og der ligger den fineste lille prik derinde! Nu tør jeg tro på det!! :lun:
Jeg er 7+5 :lun:
Har i øvrigt, fra andre kun hørt godt om H&Ms strømpebukser, men ellers plejer Føtex også at have gode strømpebukser, måske de har nogle til gravide maver :)


Dejligt at høre. :)

Jeg kiggede faktisk lige efter graviditetsstrømpebukser i Føtex i sidste uge, men kunne ikke finde nogen..
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 6. apr 2016, 07:36

Det er lidt mærkeligt - altså på den rare måde..
Da jeg mødte min kæreste var han allerede en halvgammel mand. Han havde i 20 år prioriteret sin karriere højst og havde ofret flere forhold til gengæld for den. Han var ret afklaret med, at han nok aldrig ville få en familie.
Og så mødte han mig - og for første gang var han parat til at vælge sit forhold over forfremmelse.
Men der var ingen tvivl om, at det med børn, det ville primært blive for min skyld. Det havde jeg det virkelig svært med de første år af vores forhold, og jeg spekulerede meget over, om jeg ville have børn på den måde.
Da min første niece så kom for 3 år siden, så ændrede det noget - han må langsomt have åbnet op for noget, han nok ellers havde lukket for lang tid siden. Inden vi gik i gang havde det ændret sig så markant, at han nærmest var mere klar, end jeg var.

Så nu har jeg en kæreste, der forleden kom hjem med en Ingolf bamse til vores baby. Ingolf sidder ved siden af os i sofaen (eller på min kærestes arm) og Ingolf sover i vores seng, fordi "han skal jo lugte af os, så baby er tryg ved ham". Det er en lille smule gak (hvilket han i høj grad er), men det er også bare ret vidunderligt. :lun:
6
Brugeravatar
Aksen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 25. okt 2015, 12:01
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aksen » 6. apr 2016, 09:49

Han lyder altså sød danseprinsesse. Sikke en ændring og hvor dejligt at i har fundet ud af at få det til at gå op i en højere enhed. :) Det lyder til at han glæder sig meget til baby. :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. apr 2016, 10:11

Ej hvor lyder det hyggeligt, danseprinsesse :lun:

Jeg er blevet scannet i dag! Min scanning sagde 13+4, præcis som jeg selv regnede med. Så termin er stadig d. 8. oktober.
Fik en risikovurdering på 1:19000, så det kunne jo næppe blive meget bedre. Baby rykkede noget rundt, vendte ryggen til og drejede sig, gemte nakken med armene og det hele, så det tog lidt tid, at få den til at ligge så vi kunne få et billede af nakkefolden. Det var en ret fantastisk oplevelse :D :D :dåne:
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 6. apr 2016, 10:17

Sangius skrev:Ej hvor lyder det hyggeligt, danseprinsesse :lun:

Jeg er blevet scannet i dag! Min scanning sagde 13+4, præcis som jeg selv regnede med. Så termin er stadig d. 8. oktober.
Fik en risikovurdering på 1:19000, så det kunne jo næppe blive meget bedre. Baby rykkede noget rundt, vendte ryggen til og drejede sig, gemte nakken med armene og det hele, så det tog lidt tid, at få den til at ligge så vi kunne få et billede af nakkefolden. Det var en ret fantastisk oplevelse :D :D :dåne:

Tillykke!
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 6. apr 2016, 11:55

Pyh, nu er jeg godt nok kommet bagefter i tråden, hehe. Men jeg sidder nu i mit nye hus, blandt flyttekasser og rod! Hele lørdagen blev brugt på at flytte, søndagen blev brugt på at få sat flyttekasserne på en måde så de er nemme at gå til når alt skal pakkes ud. Mandag blev brugt på at slås med Stofa (som lige nu er de største klaphatte i mands mine, i min verden) og så på at få styr på jobnet og ansøgninger så der kan komme lidt dagpenge til mig. Igår gik med rengøring af den gamle bolig og idag har jeg tappet for energi!

I morgen kommer min eksamenspatient til sin første behandling med ansigtsrefleksterapi - det glæder jeg mig til. Vi må bare leve med rodet indtil vi orker at få styr på det hele!

Jeg er nu 17+1 og er næsten 100% sikker på jeg har mærket lillefisen i maven. Fik et puf for nogle dage siden der mindede om en muskelsammentrækning (det tror jeg ikke det var) og ellers har jeg mest mærket kilden, som en finger langs indersiden af livmoderen (hvem var det der nævnte den følelse her i tråden?). Glæder mig til det bliver til rigtige små puf <3

Hvordan har I forskellige det? :)

Forresten tillykke Sangius, det lyder virkelig godt med den scanning. Og hyggeligt at baby var i drillehumør, hehehe :D
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 6. apr 2016, 14:39

Aksen skrev:Han lyder altså sød danseprinsesse. Sikke en ændring og hvor dejligt at i har fundet ud af at få det til at gå op i en højere enhed. :) Det lyder til at han glæder sig meget til baby. :)


Han glæder sig irriterende meget. ;)

Ej, han er sød. :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 6. apr 2016, 14:42

Sangius skrev:Ej hvor lyder det hyggeligt, danseprinsesse :lun:

Jeg er blevet scannet i dag! Min scanning sagde 13+4, præcis som jeg selv regnede med. Så termin er stadig d. 8. oktober.
Fik en risikovurdering på 1:19000, så det kunne jo næppe blive meget bedre. Baby rykkede noget rundt, vendte ryggen til og drejede sig, gemte nakken med armene og det hele, så det tog lidt tid, at få den til at ligge så vi kunne få et billede af nakkefolden. Det var en ret fantastisk oplevelse :D :D :dåne:


Hvor godt at høre!

13+4 - det er godt nok sent de indkalder til den nakkefoldsskanning, heldigt at beregningen holdt stik. :)

Hov, skulle du også ryste? :D
Senest rettet af Danseprinsesse 6. apr 2016, 14:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 6. apr 2016, 14:44

Snowdrop skrev:Pyh, nu er jeg godt nok kommet bagefter i tråden, hehe. Men jeg sidder nu i mit nye hus, blandt flyttekasser og rod! Hele lørdagen blev brugt på at flytte, søndagen blev brugt på at få sat flyttekasserne på en måde så de er nemme at gå til når alt skal pakkes ud. Mandag blev brugt på at slås med Stofa (som lige nu er de største klaphatte i mands mine, i min verden) og så på at få styr på jobnet og ansøgninger så der kan komme lidt dagpenge til mig. Igår gik med rengøring af den gamle bolig og idag har jeg tappet for energi!

I morgen kommer min eksamenspatient til sin første behandling med ansigtsrefleksterapi - det glæder jeg mig til. Vi må bare leve med rodet indtil vi orker at få styr på det hele!

Jeg er nu 17+1 og er næsten 100% sikker på jeg har mærket lillefisen i maven. Fik et puf for nogle dage siden der mindede om en muskelsammentrækning (det tror jeg ikke det var) og ellers har jeg mest mærket kilden, som en finger langs indersiden af livmoderen (hvem var det der nævnte den følelse her i tråden?). Glæder mig til det bliver til rigtige små puf <3

Hvordan har I forskellige det? :)

Forresten tillykke Sangius, det lyder virkelig godt med den scanning. Og hyggeligt at baby var i drillehumør, hehehe :D


Skønt at flytningen er overstået, håber det giver dig noget overskud igen.

Jeg synes faktisk mange af de første bevægelser føltes som, når man har sådan en muskel, der står og "sitrer". :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. apr 2016, 15:11

Danseprinsesse skrev:
Sangius skrev:Ej hvor lyder det hyggeligt, danseprinsesse :lun:

Jeg er blevet scannet i dag! Min scanning sagde 13+4, præcis som jeg selv regnede med. Så termin er stadig d. 8. oktober.
Fik en risikovurdering på 1:19000, så det kunne jo næppe blive meget bedre. Baby rykkede noget rundt, vendte ryggen til og drejede sig, gemte nakken med armene og det hele, så det tog lidt tid, at få den til at ligge så vi kunne få et billede af nakkefolden. Det var en ret fantastisk oplevelse :D :D :dåne:


Hvor godt at høre!

13+4 - det er godt nok sent de indkalder til den nakkefoldsskanning, heldigt at beregningen holdt stik. :)

Hov, skulle du også ryste? :D


Ja, synes også det er lidt sent! Jeg skulle selv bestille tid, og de havde bare ingen ledige tider overhoved. Så det måtte blive sådan :)

Ja, måtte løfte røven og give den lille en rystetur to gange! Måtte også undskylde overfor jordmoderen der scannede mig, at jeg ikke havde begyndt på opdragelsen endnu :D

Jeg fik også det fineste lille billede hjem, hvor man kan se den sødeste lille næse... :lun:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 6. apr 2016, 17:43

Snowdrop. Hvor dejligt med flytning overstået og liv i maven;)

Vores hverdag kører bare for fuld hammer. Har travlt på job, og det samme har min mand, så det er jo strålende;)
Er begyndt at få ret ondt i halebenet, specielt morgen og aften. Håber godt nok ikke det udvikler sig. Det gør også ondt at bære min store dreng rundt. Han er to, og så bærer man jo stadig en del.
Og maven er stoooor nu. Er kun 20+2, men der er godt nok kommet strut i den.

Vi har fået en babyautostol gratis. Og har fået mange tilbud på pigetøj allerede. Desuden kan hun jo gå i storebrors tøj, det klarer hun nok;) så det er ikke meget rede der skal bygges.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 6. apr 2016, 20:09

Tillykke aksen og sangius med fine skanninger.
Danseprinsesse hvor lyder han bare sød og engageret :)
Snowdrop dejligt med veloverstået flytning og at du har mærket liv.

Jeg er 18+3 i dag og maven er begyndt at bule. Om aftenen er det helt vildt! Jeg har taget ca 2 kg på.
Jeg tror måske jeg mærkede liv før, men har ret så livlige tarme og ikke så god mave i dag, så måske var det bare rumlen jeg mærkede :lol:
2
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 7. apr 2016, 12:59

Herhjemme ligger vi alle syge for tiden. Eller; storebror er indtil videre gået fri, men jeg nærer tvivl om hvor længe det varer.
Først måtte min mand kapitulere til influenzaen (som i virkeligheden bare er en slem forkølelse, men den giver stadig 40 i feber). Det skete i torsdags. Jeg har fået bækkenløsning og har plukveer hele tiden, og synes altså det var lidt hårdt at være alene med ungerne hele weekenden. I mandags blev det så min tur: 39 + i feber, snot og hoste. Tirsdag kom mellemørebetændelsen, og i går måtte lillesøster så kaldes hjem fra vuggestue med feber og snot.
Det er alletiders. Jeg har termin om en måneds tid og er bare skidt. Heldigvis ikke i en grad så jeg hverken kan gå eller stå, men jeg er træt, har ondt og kan kun sove siddende pga ørerne, så jeg har mega ondt i lænd og bækken. Min mand er stadig skidt, og vores hjem ligner seriøst noget sundhedstyrelsen ville lukke.
Oveni kommer så, at vi netop har sat huset til salg og egentlig burde bruge en masse tid på at få det til at skinne og stråle som aldrig før. Det har vi så bare slet ikke overskud til lige nu.
Øv for helvede, hvor er jeg træt af sygdom!
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 7. apr 2016, 13:10

Årh, stakkels dig Dr_bp! Håber snart du er ovenpå igen!
1

Tilbage til "Graviditet"