Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 21. jun 2019, 05:03

Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:Min baby tror, mine ribben er en hovedpude :nerve:


Så bare vent til den tror, de en fodbold..... :wacko:

Fodbolden er da min blære :rulle: :fløjt:


Jæææææs jæs, men når hovedet begynder at lede efter udgangen, så bliver ribbenene til fodbold, blæren til boksebold - og din røv begynder at hikke........

Festligt, ellers :tie: :ad!:


Det er cirka på det tidspunkt, at man - uanset hvor skrækslagen man har været for at føde, vil jeg påstå - bare vil have den unge UD!! Naturen er snedigt indrettet........
3
Tally-ho
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MilleMercy » 21. jun 2019, 06:31

milisa skrev:
Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:Min baby tror, mine ribben er en hovedpude :nerve:


Så bare vent til den tror, de en fodbold..... :wacko:

Fodbolden er da min blære :rulle: :fløjt:


Jæææææs jæs, men når hovedet begynder at lede efter udgangen, så bliver ribbenene til fodbold, blæren til boksebold - og din røv begynder at hikke........


Tak for det flashback :lol: :lol: :lol:
1
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 21. jun 2019, 06:49

milisa skrev:
Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:Min baby tror, mine ribben er en hovedpude :nerve:


Så bare vent til den tror, de en fodbold..... :wacko:

Fodbolden er da min blære :rulle: :fløjt:


Jæææææs jæs, men når hovedet begynder at lede efter udgangen, så bliver ribbenene til fodbold, blæren til boksebold - og din røv begynder at hikke........

Festligt, ellers :tie: :ad!:


Det er cirka på det tidspunkt, at man - uanset hvor skrækslagen man har været for at føde, vil jeg påstå - bare vil have den unge UD!! Naturen er snedigt indrettet........

Og så føles det også som om at ungen ikke har to arme og to ben, men mindst dobbelt op af hver :D hold nu kaje hvor kan de vælte rundt derinde.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 21. jun 2019, 08:44

Så skulle forsiden være opdateret - lad mig vide, hvis jeg har misset noget, eller hvis I vil have tilføjet/rettet noget.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lys » 21. jun 2019, 09:01

SjuskeMor skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:Min baby tror, mine ribben er en hovedpude :nerve:


Så bare vent til den tror, de en fodbold..... :wacko:

Fodbolden er da min blære :rulle: :fløjt:


Jæææææs jæs, men når hovedet begynder at lede efter udgangen, så bliver ribbenene til fodbold, blæren til boksebold - og din røv begynder at hikke........

Festligt, ellers :tie: :ad!:


Det er cirka på det tidspunkt, at man - uanset hvor skrækslagen man har været for at føde, vil jeg påstå - bare vil have den unge UD!! Naturen er snedigt indrettet........

Og så føles det også som om at ungen ikke har to arme og to ben, men mindst dobbelt op af hver :D hold nu kaje hvor kan de vælte rundt derinde.



Jeg fortryder muligvis dette indlæg senere, men jeg glæder mig faktisk til mere tydelige bevægelser. Nu er jeg i 25. uge, og jeg mærker baby hver dag, som jeg skal, men jeg kan stadig være usikker på om en bevægelse er baby eller tarmbevægelser. Det hænger måske sammen med, at min moderkage ligger mod maven, så der er kun nederst på maven, at der er “frit”.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 21. jun 2019, 09:14

Lys skrev:Jeg fortryder muligvis dette indlæg senere, men jeg glæder mig faktisk til mere tydelige bevægelser. Nu er jeg i 25. uge, og jeg mærker baby hver dag, som jeg skal, men jeg kan stadig være usikker på om en bevægelse er baby eller tarmbevægelser. Det hænger måske sammen med, at min moderkage ligger mod maven, så der er kun nederst på maven, at der er “frit”.

Jeg synes faktisk aldrig det blev sådan rigtig slemt. Mere bare møven rundt og hikke. Det var meget sjældent, at det gjorde ondt og at han sparkede/slog hårdt.
Til sidst er der bare ikke særlig meget plads og jeg følte mig stor som et hus :tie:
0
J, juli 2018.
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 21. jun 2019, 09:21

Lys skrev:
SjuskeMor skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:
milisa skrev:
Rapfisk skrev:Min baby tror, mine ribben er en hovedpude :nerve:


Så bare vent til den tror, de en fodbold..... :wacko:

Fodbolden er da min blære :rulle: :fløjt:


Jæææææs jæs, men når hovedet begynder at lede efter udgangen, så bliver ribbenene til fodbold, blæren til boksebold - og din røv begynder at hikke........

Festligt, ellers :tie: :ad!:


Det er cirka på det tidspunkt, at man - uanset hvor skrækslagen man har været for at føde, vil jeg påstå - bare vil have den unge UD!! Naturen er snedigt indrettet........

Og så føles det også som om at ungen ikke har to arme og to ben, men mindst dobbelt op af hver :D hold nu kaje hvor kan de vælte rundt derinde.



Jeg fortryder muligvis dette indlæg senere, men jeg glæder mig faktisk til mere tydelige bevægelser. Nu er jeg i 25. uge, og jeg mærker baby hver dag, som jeg skal, men jeg kan stadig være usikker på om en bevægelse er baby eller tarmbevægelser. Det hænger måske sammen med, at min moderkage ligger mod maven, så der er kun nederst på maven, at der er “frit”.

Både moderkage og størrelse på baby har selvfølgelig en pæn betydning. Jeg synes alle mine børn har været nogle møvere. Det kan gøre pænt ondt når de smadrer hovedet ned i skambenet eller skraber deres fødder hen over livmodervæggen :tie: men jeg tror det er meget forskelligt hvordan man oplever det.
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

37+6

Indlægaf AgentPixie » 22. jun 2019, 06:30

I går morges var jeg til sen glukosetest. I nat fik jeg så brev i min e-boks om at jeg har graviditetssukkersyge :rulle:
Det gider jeg ikke rigtig skulle til at bøvle med, her to uger før termin.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: 37+6

Indlægaf milisa » 22. jun 2019, 06:44

AgentPixie skrev:I går morges var jeg til sen glukosetest. I nat fik jeg så brev i min e-boks om at jeg har graviditetssukkersyge :rulle:
Det gider jeg ikke rigtig skulle til at bøvle med, her to uger før termin.


Æv. Men altså, der er vel ikke rigtig noget at gøre så sent? Jeg spørger af uvidenhed!! Jeg mener, det er vel begrænset, hvilken effekt man kan nå med kost på 2 uger...?
2
Tally-ho
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15172

Re: 37+6

Indlægaf Zonta » 22. jun 2019, 07:21

AgentPixie skrev:I går morges var jeg til sen glukosetest. I nat fik jeg så brev i min e-boks om at jeg har graviditetssukkersyge :rulle:
Det gider jeg ikke rigtig skulle til at bøvle med, her to uger før termin.

Ej, det kan jeg eddermanme godt forstå. Mit bedste råd er at køre de blodsukkermålinger de vil have dig til og så prøve at spise nogenlunde sundt indtil termin. Hvis du spiser en fødevare, som indeholder meget sukker (f.eks. frugt), så spis noget med kostfibre og fuldkorn ved siden af - f.eks. et stykke knækbrød. Kostfibrene går ind og regulerer blodsukkerstigningen, så den ikke bliver lige så voldsom.

Nogen slår meget ud på blodsukkeret af især magre mælkeprodukter (men ikke flødeis :P ), så det kan du også prøve at teste med målinger.

Hvis de da overhovedet vil sætte dig igang med blodsukkerapparat osv. Desuden får du nok målt blodsukker i løbet af fødslen og de vil også måle barnets blodsukker kort efter fødslen. Hvis det er for lavt, vil de lave Early feeding, men det er vist ret få, der har behov for det.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 22. jun 2019, 07:34

Jeg er blevet indkaldt til noget gruppeorientering hvor vi får info om kost og måleudstyr. Er også blevet indkaldt til en speciallæge inkl scanning. Blev dog scannet for halvanden uge siden, hun ligger under gennemsnittet, så jeg frygter ikke et kæmpe barn.

Tak for tips :D jeg kværner ret meget frugt og grønt, får led halsbrand af brød, ris, pasta og den slags :gruble: men det må jeg vel bare bide i mig og spise en masse Alminox.


Det mest nederen er egentlig, at lillesøster har en højere risiko for at udvikle diabetes i en ung alder (21%) Og jeg risikerer selv at udvikle det senere i livet (50%) :s
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 23. jun 2019, 11:41

Jeg er begyndt at bløde. Jeg hader verden.
0
Tally-ho
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 23. jun 2019, 14:09

milisa skrev:Jeg er begyndt at bløde. Jeg hader verden.

Åh nej, jeg håber for dig at det er en ubetydelig blødning. Det ved jeg flere herinde har haft.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf milisa » 23. jun 2019, 14:33

SjuskeMor skrev:
milisa skrev:Jeg er begyndt at bløde. Jeg hader verden.

Åh nej, jeg håber for dig at det er en ubetydelig blødning. Det ved jeg flere herinde har haft.


Det gør jeg også. Jeg prøver at få tid til en scanning i morgen. Ved godt, at man hverken kan gøre fra eller til, men uvisheden ville være rar at slippe af med.
1
Tally-ho
SjuskeMor
Indlæg: 292
Tilmeldt: 20. okt 2018, 10:00
Kort karma: 28
Likede indlæg: 311

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf SjuskeMor » 23. jun 2019, 16:15

milisa skrev:
SjuskeMor skrev:
milisa skrev:Jeg er begyndt at bløde. Jeg hader verden.

Åh nej, jeg håber for dig at det er en ubetydelig blødning. Det ved jeg flere herinde har haft.


Det gør jeg også. Jeg prøver at få tid til en scanning i morgen. Ved godt, at man hverken kan gøre fra eller til, men uvisheden ville være rar at slippe af med.

Uden tvivl, det gør heller ikke noget godt at gå og bekymre sig for meget. Håber det bedste for jer :)
1

Tilbage til "Graviditet"