Terminstråd - alle er velkomne :)

Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 24. apr 2016, 10:53

Tak sorenspige og snowdrop, men i gør det ikke godt nok. Der sker stadig ikke noget :-( ;-)
Snowdrop : jeg mærkede vores førstfødte allerede i uge 15. Omkring uge 20 mærkede min mand ham også, så det er ikke helt skørt. Fedt for jer! :-D
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 24. apr 2016, 11:48

Jeg har mærket tidligt denne gang (omkring uge 15), men min mand kan desværre stadig ikkenøeke noget, selvom jeg nu er i uge 28.

Hun sparker åbenbart ikke hårdt nok, og så ligger min moderkage også i vejen. Til gengæld sparker hun ned af mod skridtet og blæren, og det gør pænt ondt :tie:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 24. apr 2016, 11:49

Marigold, det lyder som en fin afsked med jeres lille pige, når hun nu desværre ikke havde mulighed for at klare sig ude i verden :ae:.

Jeg håber, I får en smuk afsked til begravelsen i morgen :kys:.

Har hun fået et navn?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 24. apr 2016, 16:23

Nuttede-Nuser skrev:Her hjemme kom vi ret hurtigt ud af dynerne her til morgen. Lillemanden plejer at vække mig om morgenen med en masse spark, og så igen være hyperaktiv om aftenen, når vi sidder og ser tv. Men siden onsdag aften har jeg ikke rigtig kunne mærke ham, kun hvis jeg virkelig manipulerede med ham og skubbede til maven kom der lige et lille dovent spark. Så da jeg igen til morgen ikke kunne mærke ham syntes min kæreste at jeg skulle prøve at ringe til FG. Ringede til dem 8.45 og vi skulle være der kl10. Så det skulle gå stærkt med bad og sådan da vi har minimum 50min kørsel til sygehuset. Vi fik lyttet hjerte lyd og fik lavet sådan en kurve, hvad det så end hedder. Og heldigvis så alt normalt ud. Jordmoder mente at han måske bare har vendt sig så han sparker ind i moderkagen i stedet. Åh hvor føler man sig som pyleret første gangs gravid når det sådan er falsk alarm. Hun var heldigvis sød til at sige hellere en gang for meget end en gang for lidt. Og samtidig er jeg så taknemlig for at min kæreste ikke bare kalder mig en pylrerøv, men tager mine bekymringer seriøst. Han er nu en dejlig mand.


Godt at høre, at alt var som det skulle være - og at du blev bakket op i din bekymring.

Jeg synes, de selv (altså sygehuset) lægger ret meget vægt på, at man skal henvende sig, hvis man ikke mærker liv, eller ikke mærker liv som man plejer. Det er okay at være opmærksom og blive bekymret. :kys:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9463

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 24. apr 2016, 16:28

NuttedeNuser, godt at alt så fint ud. De er heldigvis vant til, at folk kommer derind, og alt ser fint ud.

Det vil de hellere have, end at man går og bekymrer sig.

Jeg var selv derinde en enkelt gang med min dreng. Selvom han var en stille dreng, var han en dag alt for stille. Jeg endte med at blive scannet, og de kunne se, at han sparkede løs men indad.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 24. apr 2016, 17:16

Jeg mærker ham ikke så tydeligt som jeg har gjort indtil nu, men der er i dag ingen tvivl om at der er liv der ind. En danser rundt på min blærer.
I dag er vi nået ned på et tocifret antal dage til termin, 99 dage tilbage. Vi har hygget os hele dagen, men her til aften syntes jeg godt nok jeg er trist. Jeg tror det er hormonelt, for jeg kan ikke rigtig sætte finger på hvad det er. Har bare sådan en knude i maven, og har bare lyst til at græde. Min kæreste er heldigvis forstående og hentede pizza i stedet for at jeg skulle lave mad når jeg nu har det sådan.
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 24. apr 2016, 17:30

Hvor godt at alt var ok Nuttede-Nuser. Forstår udmærket bekymringen. Jeg har også dage, hvor jeg er sur og trist.. hormoner er noget værre noget. Dejligt med en kæreste, der henter pizza :) Min kæreste har også hentet pizza til mig. Godt nok kun ude fra ovnen, men han gav mig den ind på sengen, hvor jeg ligger og stener serier :D Vi kom hjem fra en miniferie til Madrid i går, hvor vi har gået utroligt meget. Så jeg er temmelig kvæstet i dag!

Jeg synes jeg har det en smule svært med, at kroppen ændrer sig så meget. Jeg er nu i uge 24, og maven er rigtigt begyndt at vokse og se gravid ud, hvilket er skønt. Men de større bryster og flere fedtdepoter gad jeg godt at være foruden :rulle: Jeg har altid været meget glad for mine bryster, som var rigeligt store i forvejen, og kan godt mærke, at det skræmmer mig lidt, at de ændrer sig. Strækmærker har jeg ikke set noget til endnu, men der er jo rigeligt af tid til at de kan komme :wacko: Er der andre, som har det på samme måde? :genert:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 24. apr 2016, 18:58

Sorenspige skrev:Marigold, det lyder som en fin afsked med jeres lille pige, når hun nu desværre ikke havde mulighed for at klare sig ude i verden :ae:.

Jeg håber, I får en smuk afsked til begravelsen i morgen :kys:.

Har hun fået et navn?


Tak fordi du spørg :)

Der er lidt historie bag navnet, men ja hun kaldes Alma. Vores store pige blev så vred hver gang vi sagde Sigrid, som ellers var det planlagte navn, så jeg synes vi måtte vælge et andet. Min mands store datter var inspireret af Linse Keslers barnebarn Alba og havde tidligere sagt at hun synes det var et godt navn. Så for at imødekomme det lidt valgte vi, efter kort samtale på fødestuen, at Alma var et godt navn.
Vi har mest kaldt hende for lillesøster, men som dagene går, bliver det lettere for mig/os at kalde hende Alma og forholde os til det!

Jeg savner jer og føler mig lidt "ensom" Jeg følte mig ikke klar til så pludseligt at "forlade" jer, og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal gå hen. Jeg følger jer stadig herinde. Det kan jeg nok ikke lige holde op med.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 24. apr 2016, 19:08

Marigold skrev:
Sorenspige skrev:Marigold, det lyder som en fin afsked med jeres lille pige, når hun nu desværre ikke havde mulighed for at klare sig ude i verden :ae:.

Jeg håber, I får en smuk afsked til begravelsen i morgen :kys:.

Har hun fået et navn?


Tak fordi du spørg :)

Der er lidt historie bag navnet, men ja hun kaldes Alma. Vores store pige blev så vred hver gang vi sagde Sigrid, som ellers var det planlagte navn, så jeg synes vi måtte vælge et andet. Min mands store datter var inspireret af Linse Keslers barnebarn Alba og havde tidligere sagt at hun synes det var et godt navn. Så for at imødekomme det lidt valgte vi, efter kort samtale på fødestuen, at Alma var et godt navn.
Vi har mest kaldt hende for lillesøster, men som dagene går, bliver det lettere for mig/os at kalde hende Alma og forholde os til det!

Jeg savner jer og føler mig lidt "ensom" Jeg følte mig ikke klar til så pludseligt at "forlade" jer, og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal gå hen. Jeg følger jer stadig herinde. Det kan jeg nok ikke lige holde op med.


Du er jo også en del af det herinde, så det er skønt at du har overskud til at blive :)
Alma er et smukt navn. Vores pige hedder Alba, men jeg har altid syntes at hun var mere en Evie. Det kunne vi nu ikke blive enige om, så vi endte med Alba.
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 24. apr 2016, 19:59

Marigold skrev:
Sorenspige skrev:Marigold, det lyder som en fin afsked med jeres lille pige, når hun nu desværre ikke havde mulighed for at klare sig ude i verden :ae:.

Jeg håber, I får en smuk afsked til begravelsen i morgen :kys:.

Har hun fået et navn?


Tak fordi du spørg :)

Der er lidt historie bag navnet, men ja hun kaldes Alma. Vores store pige blev så vred hver gang vi sagde Sigrid, som ellers var det planlagte navn, så jeg synes vi måtte vælge et andet. Min mands store datter var inspireret af Linse Keslers barnebarn Alba og havde tidligere sagt at hun synes det var et godt navn. Så for at imødekomme det lidt valgte vi, efter kort samtale på fødestuen, at Alma var et godt navn.
Vi har mest kaldt hende for lillesøster, men som dagene går, bliver det lettere for mig/os at kalde hende Alma og forholde os til det!

Jeg savner jer og føler mig lidt "ensom" Jeg følte mig ikke klar til så pludseligt at "forlade" jer, og jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal gå hen. Jeg følger jer stadig herinde. Det kan jeg nok ikke lige holde op med.


Alma er et meget smukt navn :)
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 25. apr 2016, 08:30

Dr_bp: Jeg krydser fingre for en snarlig fødsel for dig. Lyder træls at være så ramt af bækkenløsning. Håber det forsvinder det sekund babyen er ude :)

Snowdrop: Det lyder sandsynligt med liv allerede nu. Jeg kunne mærke det allerede omkring uge 16 denne gang. Og kæresten mærkede udenpå 20+4.

Marigold: Alma er et smukt navn. Det lyder som en fin og fredfyldt tid i fik med jeres datter. Håber i kommer videre herfra på en god måde. Håber i får taget en smuk afsked med hende til begravelsen idag :ae:

Jeg sidder på arbejdet, men overvejer seriøst at tage hjem igen. Jeg er SÅ træt. Men det er jeg efterhånden hele tiden. Både lørdag og igår som jeg 3 timer til middag, og alligevel sidder jeg og slumrer på sofaen kl 21-22 igen. Er alligevel kun 27+4, så ved da ikke hvordan jeg skal holde til 34+0 før jeg går på barsel.

Er der nogle af jer som har fået udskrevet noget til halsbrand fra lægen? Jeg tygger alminox som var det slik, men intet kan holde det nede mere end 30 min ca. Kunne godt bruge noget skrappere..
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 25. apr 2016, 08:48

Marigold
Du er også savnet og jeg synes da absolut bare at du skal blive, hvis du har overskuddet til det. Det kan jeg ikke tro nogen af os har noget imod :kys:

Jeg tænker på jer idag.


Bøtte
Ang strømpebukser - har læst noget om at man kan købe et par almindelige strømpebukser en str for stor og så bare vende dem om så numser sidder foran. Men det er ikke afprøvet endnu, så jeg ved ikke hvor godt det virker.

Dr_bp
Hvad laver du i tråden? Skulle du ikke føde? :klap:

Mittemis
Træls med den træthed, du må have dig en lur på sofaen når du kommer hjem. Og lyt selvfølgelig til kroppen, hvis den siger du skal tage hjem, så skal du tage hjem.


---
Av for ind i H hvor har jeg ONDT ONDT ONDT i mit bækken. Det startede igår aftes og blev så voldsomt i løbet af et par timer (med biden i min pude, no less) at vi synes det blev for meget og tog til vagtlægen (havde lige overset man bare skulle tage på fødegangen) :tie:
Kunne ikke ligge ned, kunne ikke sidde på WC'et og kunne dårligt nok gå så ondt gjorde det.
Baby har det fint derinde og de mente det var ligament-smerter så jeg fik et par pinex stukket i hånden og besked om at gå hjem og sove (jooo tak, det var ligesom det jeg ikke kunne!). En varmepude hjalp dog nok til at jeg faldt i søvn - selvom jeg var noget led med at ligge med den henover det nederste af maven, der må da bliver varmt derinde hos lillepigen?!
Med min høje smertetærskel var og er jeg chokeret over at dét kan gøre så forbandet ondt :shock: Håber det går over i løbet af idag :wacko:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 25. apr 2016, 08:52

Marigold: Alma er så fint et navn, det har altid været et af mine yndlingspigenavne. Håber I kommer godt igennem dagen i dag.
Og jeg er enig med de andre, du skal endelig blive i tråden, hvis du har lyst. :)

Mittemis: min mavesæk er påvirket af for lang tids Ibuprofenbehandling for år tilbage, så jeg fik i forvejen syrepumpehæmmende medicin - og det virker altså! De der tyggetabletter har aldrig hjulpet mig. Jeg får noget, der hedder Omeprazol, 1 pille fast om dagen. Du kan spørge din læge, om du må prøve det.
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 25. apr 2016, 09:09

Danseprinsesse: Tak. Det vil jeg prøve at skrive og høre min læge om. Det er altså ret invaliderende med konstante sure opstød og halsbrand.

Snowdrop: Det lyder vildt med ligamentsmerter der gør så ondt. Og så i bækkenet. Troede mere de sad i lysken. Jeg har også bækkensmerter, ofte foran i symfysen, så sidder også ofte med en varmepude foran. Fjerner den dog sådan ind imellem for at det ikke bliver for varmt derinde i hulen :D
Er smerterne bedre idag? Eller gør det ligeså ondt her til morgen?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 25. apr 2016, 10:07

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Tak. Det vil jeg prøve at skrive og høre min læge om. Det er altså ret invaliderende med konstante sure opstød og halsbrand.

Snowdrop: Det lyder vildt med ligamentsmerter der gør så ondt. Og så i bækkenet. Troede mere de sad i lysken. Jeg har også bækkensmerter, ofte foran i symfysen, så sidder også ofte med en varmepude foran. Fjerner den dog sådan ind imellem for at det ikke bliver for varmt derinde i hulen :D
Er smerterne bedre idag? Eller gør det ligeså ondt her til morgen?


Ja, du har ret det er værst i den ene lyske, men det trækker hele vejen ned over symfysen og om i lænden. Lægen troede faktisk først det måtte være en blærebetændelse når det gjorde så ondt, men det var det ikke. Tror måske musklerne må være påvirket også, ellers har jeg ikke nogen forklaring på hvorfor det gør så jævla ondt.

Det er lidt bedre idag så længe jeg bevæger mig laaaaangsoooomt rundt og ikke skifter stilling for ofte. Har ingen kvalme haft i den her graviditet, men får lige et skyld af kvalme nu og da, hvis det jager lidt for meget i lysken eller nedover skambenet. Så jeg tror jeg tager sofa-vagten idag. Vist meget godt jeg er ledig så jeg ikke er pisket til at fare rundt med borgere til det ene og det andet lige idag.
0

Tilbage til "Graviditet"