Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 7. jul 2016, 16:08

Jeg håber virkelig I får en bedre oplevelse omkring fødsel og amning denne gang. Det andet lyder så hårdt. :ae:


Det blev kun til 4 timers søvn i nat. Jeg var så skrækslagen for en tandlægetid i dag, at jeg ikke kunne sove. Jeg håbede virkelig meget på at mærke veer, bare for at slippe for tandlægen. :blush:
Men det blev rodbehandling og ikke fødsel i dag! Bagefter købte jeg jordbærkage til mig selv, det syntes jeg, at jeg havde fortjent. Har bare ikke haft lyst til at spise den endnu, det gør for ondt at tygge. Piv.

Min kæreste kører rundt på kundebesøg i hele landet. På min terminsdag skal han f.eks. til Sjælland og dagen før op omkring Limfjorden.
Hans tlf. kan han ikke tage mens han er hos kunderne. Besøgene varer som regel 2-3 timer og så har han jo også et par timers kørsel hjem.
Jeg ved godt, det er individuelt og umuligt at vide, men hvor travlt har man første gang, fra man sådan begynder at opfatte, at man er i fødsel?
Kan ikke helt finde ud af, om vi tager det lidt for afslappet, at han potentielt kan være 5-6 timer væk, når det går løs. :gruble:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 16:33

Altså jeg fik tudet ørerne fulde om at førstegangs altid tager min. 24 timer. Det kender jeg så ikke umiddelbart nogle, der har brugt på det (altså blandt veninder).
Min tog 9 timer efter spontan vandafgang, men blev hjulpet på vej af i gangsættelsespiller.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 7. jul 2016, 16:55

primle skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg sidder nu på hospitalet, da jeg er til glukosebehandling... Der er stadig næsten en time tilbage inden blodprøven skal tages og jeg er svækket. Jeg har virkelig meget kvalme,.lidt svimmel og bare generelt utilpas. :(
... I need to eat!


Din stakkel. Krydser fingre for at du kan holde den sidste time :kryds:


Mange tak! Jeg klarede den... Men det holdt hårdt. Puh. Så skal jeg bare vente på svaret. :)
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 16:56

Min fødsel tog 12 timer fra første ve til hun var ude. Jeg havde fået lavet hindeløsning dagen før og det murrede mere om aftenen inden veerne startede kl 03.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 18:40

Min fødsel tog så 2,5 døgn efter vandafgang :deer:, så her kunne manden i princippet have været i Australien og stadig være nået hjem.

Hvordan skal han køre rundt efter din termin? Jeg ville nok selv være tryggest ved, at han ikke er så langt væk. Men jeg læner mig så også meget op ad min mand, og han hjalp mig meget under veerne sidste gang allerede fra starten.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 18:46

Primle, vi havde egentlig et fint ophold på hospitalet sidste gang (især de sidste 3 døgn hvor der kun kom 2 forskellige), men de første dage var ærligt talt lidt forvirrende.

R var ikke engang et halvt døgn, da en nat-sygeplejerske kom med en malkemaskine og nærmest skældte mig ud over at have lagt ham til ud at kalde på hende. Det havde vi ikke fået at vide, at vi skulle, og jeg fik faktisk et chok over, at jeg midt om natten skulle til at malke ud i stedet for at ligge hud mod hud med min lille nye baby.

Jeg tror faktisk, at det var med til, at min psyke og krop gik i stå og der derfor ikke kom mælk.

Derefter kom der en del forskellige sygeplejersker de næste par dage med hver deres mening om, hvad vi/jeg skulle gøre. Op til weekenden kom der så heldigvis en super sød sygeplejerske og JM, som havde 12 timers vagter. De hjalp os meget, og måske forløbet havde været anderledes, hvis de havde været der fra starten.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 18:50

Jeg tror, min slimprop er gået :genert:. Så den aldrig sidste gang, så håber det er tegn på, at min krop gør sig klar.
5
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 7. jul 2016, 18:53

Min fødsel startede med vandafgang sidst. Det tog 21 timer så var han ude.
Fra jeg var i aktiv fødsel til selve fødslen gik der 3 timer, så manden skal ikke være for langt væk denne gang, for det går nok rimelig stærkt der igen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 7. jul 2016, 19:00

Spændende Søren :klap: Håber fødsel er nærtstående!

Det lyder skisme også som et ret ubehagelig ophold sidst.
Vi var også indlagt en uge, og mødte heldigvis primært søde jm'en pg sygeplejesker.
Dog bortset fra juleaften, hvor vi stod klar til afgang med blot ventede på mme til at få med, kom der en temmelig træls sygeplejesker, der var dybt forarget over at jeg ikke ville malke ud i de timer, vi var hos mine forældre. For det kunne være lidt det, der stoppede min produktion, så jeg fik introduktion til håndudmalkning i ført vinterjakke og baby i autostol. Jeg følte mig som en lille pige, der havde gjort noget forbudt og sad troligt hos mine forældre og forsøgte at malke ud uden held.

Håber jeg bliver bedre til at stole på mig selv denne gang.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 19:02

Sorenspige skrev:Primle, vi havde egentlig et fint ophold på hospitalet sidste gang (især de sidste 3 døgn hvor der kun kom 2 forskellige), men de første dage var ærligt talt lidt forvirrende.

R var ikke engang et halvt døgn, da en nat-sygeplejerske kom med en malkemaskine og nærmest skældte mig ud over at have lagt ham til ud at kalde på hende. Det havde vi ikke fået at vide, at vi skulle, og jeg fik faktisk et chok over, at jeg midt om natten skulle til at malke ud i stedet for at ligge hud mod hud med min lille nye baby.

Jeg tror faktisk, at det var med til, at min psyke og krop gik i stå og der derfor ikke kom mælk.

Derefter kom der en del forskellige sygeplejersker de næste par dage med hver deres mening om, hvad vi/jeg skulle gøre. Op til weekenden kom der så heldigvis en super sød sygeplejerske og JM, som havde 12 timers vagter. De hjalp os meget, og måske forløbet havde været anderledes, hvis de havde været der fra starten.


Det er sgu mystisk så ens vores oplevelser er. Her blev jeg 'overfaldet' af en sygeplejerske midt om natten, der stak mig en suttebrik fordi mine brystvorter åbenbart var/er flade. Og så var det bare sådan. På patienthotellet blev vi også mødt med 117 holdninger til hvad vi skulle gøre ifht amning. Hun ville sutte hele tiden - som i virkelig hele tiden. Derudover er vores datter født med et stort modersmærke i ansigtet som ingen kommenterede eller forholdte sig til. Vi var overladt til Google. Det er ret farligt i sådan en sårbar situation. Jeg er slet ikke i tvivl om at min krop og mit hoved lukkede helt ned. Jeg havde mælk, men jeg kunne ikke håndtere at hun ikke ville ligge selv bare lidt og så alt det andet oveni.

Jeg håber virkelig på et bedre forløb denne gang :blush:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 7. jul 2016, 19:05

Ih, spændende med slimprop Sorenspige :dance:
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 7. jul 2016, 19:46

Hvor spændene sorenspige :banan:
Uh jeg har helt kriller i maven på dine vegne. Var det meget eller noget af den mon?

Ang fødsel så er det så vildt så meget forskel der er.

Mit vand gik fredag morgen - jeg fik piller til igangsættelse kl 14 da jeg ikke havde fået veer. Piller igen kl 19-20 - veer fra 00-06 :sur: som gik i sig selv så snart jeg tog et bad.
Piller igen kl 9 - derefter kom der veer.
Kl 15 kom vi på fødegangen hvor jeg var 4 cm åben. Fik ve drop.
Kl 9 søndag morgen var jeg kun åbnet til 7 cm.
Derefter blev det besluttet at jeg skulle have kejsersnit.

Jeg har altid troet at jeg da bare fødte. Altså sådan rigtig urkusse kvinde agtigt. Det skete så bare slet ikke.
Jeg havde ikke engang læst afsnittet om Ks for det ville da ikke blive aktuelt. Der blev jeg så meget klogere.

Hvis du er tryg ved det så ville jeg lade ham køre rundt. Dk er heldigvis ikke så stor. Du kan risikere det tager 48 timer men du kan også risikere at det tager 2 timer.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 19:56

Xxx, jeg ved ikke, hvor stor sådan en er, men jeg synes, der virkede til at være en del.

Jeg kan læse, at der sagtens kan gå uger inden fødsel, men at det tæt på termin er et tegn på, at kroppen begynder at gøre sig klar. Hvis den er i gang med det, er jeg bare glad :banan:. Sidste gang var jeg jo hermetisk lukket...
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. jul 2016, 21:11

Jeg er lidt skuffet over mine ellers søde svigerforældre.

De har for lang tid siden sagt, at de ville være hjemme sommeren over, så de kunne passe R i forbindelse med fødslen af lillesøster. I går tog de så i sommerhus i en uge. Et sommerhus som er placeret et sted, hvor man ikke kan komme fra om natten...

I denne uge har min mor så ferie, og en af vores naboer har også sagt, at vi bare skal banke på, hvis vi får brug for hjælp om natten. Så vi har heldigvis nogen, som kan passe med R.

Det er heller ikke fordi, jeg vil forvente, at mine svigerforældre ikke laver noget en hel sommer. Men så skal de bare lade være med at sige det.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 7. jul 2016, 23:26

Det er så spændende Sorens!
Nu jeg tænker over det, så var det nok en dårlig idé at foreslå fødekonkurrence med en 2.gangs. :P
Kan godt forstå, du er skuffet over det. Det er ikke lige det, man har brug for - at regne med, at pasning er på plads, og så er det måske ikke alligevel.
Er du ok med naboløsningen?
0

Tilbage til "Graviditet"